Bec faza scurta dreapta ars
Moderator: Echipa Tehnica
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Am avut si eu o problema pentru prima data cu becul faza scurta stanga, in timpul concediului si am fost la reprezentanta Citroen din Blagoevgrad ( Bulgaria ) unde mi-au schimbat imediat becul ars contra sumei de 25 leva ( aprox. 50 lei ). Eu unul nu am mai avut probleme cu becurile pana acum si chiar eram putin nedumerit de piuitul din momentul stingerii farului. Nu stiam de ce piuie dupa vreo cateva sute de km. am realizat ca, nu am faza scurta stanga. Baietii de la Citroen au fost chiar foarte amabili cum am intrat in curtea reprezentantei au remediat imediat problema. Enigma ori nu dupa ce au schimbat becul ars pentru cateva momente nu mai mergea faza scurta stanga, au dat cateva bobarnace si s-a rezolvat. De atunci am mai parcurs cam 2000 de km. si nu am mai avut probleme.
YOU"LL NEVER WALK ALONE
solutie la becuri arse
Am tot citit pe mai multe forumuri si se pare ca exista o protectie la supra tensiune care se poate monta.
Kemo-m168
http://www.amazon.de/Kemo-m168-M168-%C3 ... _2?ie=UTF8
Mi-am comandat-o si o sa o testez cat de curand sa vedem daca face treaba.
La service autorizat Citroen(nu in romania) evident ca nu au auzit de asa ceva, singura recomandare venita de la ei a fost sa verific alternatorul dar incerc intai protectia asta si vad dupa.
Nu de alta dar in sezonul de iarna am schimbat deja 4 becuri de faza scurta si acum se pare ca incep si cele de stop sa se prajeasca.
Ajung la acelasi pret cu un alternator daca mai schimb multe.
Kemo-m168
http://www.amazon.de/Kemo-m168-M168-%C3 ... _2?ie=UTF8
Mi-am comandat-o si o sa o testez cat de curand sa vedem daca face treaba.
La service autorizat Citroen(nu in romania) evident ca nu au auzit de asa ceva, singura recomandare venita de la ei a fost sa verific alternatorul dar incerc intai protectia asta si vad dupa.
Nu de alta dar in sezonul de iarna am schimbat deja 4 becuri de faza scurta si acum se pare ca incep si cele de stop sa se prajeasca.
Ajung la acelasi pret cu un alternator daca mai schimb multe.
Re: solutie la becuri arse
zez3 scrie:Am tot citit pe mai multe forumuri si se pare ca exista o protectie la supra tensiune care se poate monta.
Kemo-m168
http://www.amazon.de/Kemo-m168-M168-%C3 ... _2?ie=UTF8
Mi-am comandat-o si o sa o testez cat de curand sa vedem daca face treaba.
La service autorizat Citroen(nu in romania) evident ca nu au auzit de asa ceva, singura recomandare venita de la ei a fost sa verific alternatorul dar incerc intai protectia asta si vad dupa.
Nu de alta dar in sezonul de iarna am schimbat deja 4 becuri de faza scurta si acum se pare ca incep si cele de stop sa se prajeasca.
Ajung la acelasi pret cu un alternator daca mai schimb multe.
Cum ai ajuns la concluzia cĂŁ ĂŽĂži trebuie protecĂžie la supratensiune? Ca sĂŁ fii sigur cĂŁ ai tensiune mare pe instalaĂžie trebuie sĂŁ o mĂŁsori la anumite intervale pentru a trage o concluzie certĂŁ cĂŁ de acolo Ăži se trage. Eu am becuri de 6 lei montate de acum 10 mii de km Âşi e totul ĂŽn regulĂŁ. Ănainte de asta, am avut becuri mai scumpe, Hella, montate de mine Âşi nu m-au Ăžinut mai mult de 2000 de km. MĂŁ ĂŽndoiesc de concluzia asta, cĂŁ sistemul electric ar fi de vinĂŁ. Cel mai des becurile sunt sortite sĂŁ se ardĂŁ din cauza montajului ori din cauza Âşocurilor mari. Spre exemplu, dacĂŁ ai luminile aprinse de 1 orĂŁ Âşi prinzi o groapĂŁ zdravĂŁnĂŁ, e foarte probabil sĂŁ Ăži se ardĂŁ becul pe partea pe care ai prins groapa. De unde Âştiu? Am vĂŁzut ĂŽn trafic chestia asta de douĂŁ ori pânĂŁ acum. Oricum, ultimele becuri montate de mine nu au fost atinse nici mĂŁcar pe vĂŁrful ĂŁla de cauciuc, doar pe soclu. VĂŁd cĂŁ ĂŽncĂŁ mĂŁ mai Ăžin Âşi, repet, am 10 mii cu ele fĂŁrĂŁ prob.
Deplasarea pe drumuri proaste in fiecare zi,atingerea sticlei becului in timpul montajului,condensul in far ,becuri de putere mai mare gen night braker de la osram sau power to night de la philips (Putere de 55w dar chipurile 90% mai multa lumina ) de la producator au o durata mai mica de viata! Cred ca si Philips si Osram au becuri gen ECO care ar trebui sa se arda mai greu dar la fel cred ca sunt facute pentru drumuri europene !
Re: solutie la becuri arse
Bruckner scrie: groapĂŁ zdravĂŁnĂŁ
Keket scrie: ...cred ca sunt facute pentru drumuri europene !
Nu si DA pentru ca masina este condusa pe drumuri europene si aici rar vezi gropi ca la noi iar daca le vezi azi, maine dispar. Cel putin asta aici in Elvetia. Nu pot sa garantez pentru restul tarilor.
Bruckner scrie:Oricum, ultimele becuri montate de mine nu au fost atinse nici mĂŁcar pe vĂŁrful ĂŁla de cauciuc, doar pe soclu. VĂŁd cĂŁ ĂŽncĂŁ mĂŁ mai Ăžin Âşi, repet, am 10 mii cu ele fĂŁrĂŁ prob.
Si eu la fel am facut la montaj si am avut grija sa nu ating sticla sa le tin doar de soclu, sa le pun exact in pozitia corecta, am verificat de mai multe ori garnitura de la capacul carcasei. Nici un condens nimic totul curant in interior. Am incercat mai multe marci printre care si Philips si Osram. Le pot schimba acum legat la ochi.
Singura observatie este ca becurile au tendinta de a se arde in sezonul rece, respectiv iarna. Vara nu am nici o problema si da am mers si eu mai mult de 10000 de km cu primele becuri originale dar apoi au inceput sa se arda. In mod normal se arde faza scurta H7-le mai des, apoi becul de stop si acum anul asta s-au dus si cele de la iluminarea placutei de inmatriculare. Am incercat si metoda schimbarii ambelor H7, fara prea mare success.
Din ce am citit pe un forum german ei zic ca problema ar veni de la aerul conditionat. Ca oprirea si pornirea lui in timp ce masina are farurile aprinse ar fi cauza unui supra curent sau supra tensiune. Ca sa elimin cauza asta am sa incerc protectia sau o sa incerc sa nu mai opresc/pornesc aerul conditionat. O alta recomandare venita de la service este sa verific alternatorul. O sa fac si asta probabil cat de curand. Si da poate ar fi mai normal sa caut solutia nu o sa incerc sa o descopar prin eliminare. Dar cred asta e un defect profesional al meu.
Si daca se dovedeste ca alternatorul e problema o sa il schimb. Dar daca Citroen sau producatorii alteantorului au o problema generala cu ele ar trebui sa imi iau un alternator din alta parte nu de la citroen. Sau cel putin sa ii fortez sa imi ofere o garantie de 1 an sau mai mare macar pentru al testa in sezoane diferite (vara/ iarna) pt. ca subliniez ceva este sensibil numai in sezonul rece.
Si da imi amintesc si eu cu placere dacia lui taicamiu in care becurile tineau cat tinea si masina de cadea tabla de pe ea si alea tot mergeau.
Sa aveti drum bun.
O sa revin cu detalii dupa ce fac testele.
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Sâm 17-Iul-2010 21:59
- Localitate: Iasi
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Se scoate prin tragere, parca spre tine din cate imi aduc aminte.
Legat de becurile de faza scurta, aseara mi s-a ars cel de pe stanga cand veneam spre Constanta. Azi l-am schimbat neasteptat de usor. Probabil norocul incepatorului. M-am chinuit putin doar la prinderea arcului ce tine becul fix. O parte am fixat-o imediat, a doua mi-a dat ceva batai de cap. M-am ajutat de o oglinda pentru a-mi face o imagine asupra locului respectiv.
Am pus bec Hella, care dupa spusele unui prieten, tin foarte mult fata de alte becuri. Culmea e ca si cel ars era tot Hella. Sper sa trec iarna fara sa schimb becuri de far.
Legat de becurile de faza scurta, aseara mi s-a ars cel de pe stanga cand veneam spre Constanta. Azi l-am schimbat neasteptat de usor. Probabil norocul incepatorului. M-am chinuit putin doar la prinderea arcului ce tine becul fix. O parte am fixat-o imediat, a doua mi-a dat ceva batai de cap. M-am ajutat de o oglinda pentru a-mi face o imagine asupra locului respectiv.
Am pus bec Hella, care dupa spusele unui prieten, tin foarte mult fata de alte becuri. Culmea e ca si cel ars era tot Hella. Sper sa trec iarna fara sa schimb becuri de far.
Re: solutie la becuri arse
zez3 scrie:Am tot citit pe mai multe forumuri si se pare ca exista o protectie la supra tensiune care se poate monta.
Kemo-m168
http://www.amazon.de/Kemo-m168-M168-%C3 ... _2?ie=UTF8
Mi-am comandat-o si o sa o testez cat de curand sa vedem daca face treaba.
La service autorizat Citroen(nu in romania) evident ca nu au auzit de asa ceva, singura recomandare venita de la ei a fost sa verific alternatorul dar incerc intai protectia asta si vad dupa.
Nu de alta dar in sezonul de iarna am schimbat deja 4 becuri de faza scurta si acum se pare ca incep si cele de stop sa se prajeasca.
Ajung la acelasi pret cu un alternator daca mai schimb multe.
In concluzie nu merge. Cu tot cu protectie montata un an si ceva cum a venit valul de frig cum au inceput sa se arda iar.
Poate o protectie individuala pe fiecare bec altfel nu gasesc nici o alta solutie.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu