Buna seara!
De putin timp am achizitionat un citroen C3 la mana a 2-a, 1.4, benzina, 2007, aprox. 58000 km.
Am sesizat ca atunci cand trec peste o denivelare pozitiva in asfalt (cu pozitiv ma refer ca nu este groapa ci este un surplus de ciment) masina trece fara probleme cu partea din fata si cand trec si rotile din spate fuge putin de spate spre dreapta.
Alta problema care ar putea fi corelata cu prima?! mergeam spre mare pe autostrada si eram pe banda din mijloc pe care sunt denivelari datorita tirurilor (care utilizeaza cel mai mult acea banda). Am mentionat acest lucru deoarece cei ce adora viteza nu prea o folosesc. La un moment dat, intr-o zona cu denivelari multiple si destul de mari pt o autostrada masina a inceput sa trepideze normal, acea vibratie dinspre fata spre spate dar s-a adaugat si ceva nefiresc- o miscare de basculare pe care am resimtit-o venind dinspre spate (mai exact se simtea ca o barca pe valuri ca si cum jumatatea stanga a caroserie se ridica spre stanga si jumatatea cealalta cobora si invers). Viteza o redusesem cand am intrat in zona cu denivelarile mai mari; cand a inceput bascularea aveam 95km/h. Pe drum fara gropi nu au fost probleme. Am mai mers si cu alte masini, pe drumuri si mai denivelate si n-am avut problema asta.
Alta problema mai este si faptul ca fiind atat de inalta 1,6m cand da o pala de vant o cam zdruncina, dar la acest lucru ma asteptam..
Per total sunt f multumita de cum merge in oras.
Care ar putea fi cauza/cauzele primelor 2 probleme?
Va multumesc.
probleme C3 second hand la drum lung
Moderator: Echipa Tehnica
C3 este o masina de oras , distanta dintre axe fiind mica vei simti fiecare denivelare mai puternic decat intr-o masina de clasa superioara , la trecerea peste denivelari puntea spate da impresia unui salt in lateral ,asta se datoreaza rigiditatii puntii , se resimte cand portbagajul este gol
-tangajul amintit vine de la inaltimea masinii , talonul anvelopei si arcuri rigide
-tangajul amintit vine de la inaltimea masinii , talonul anvelopei si arcuri rigide
Multumesc pt raspuns.
Am avut si un citroen c4 la care am observat ca puntea spate este mai rigida decat la alte masini si totusi masina era f stabila, probabil si datorita distantei dintre axe (dupa cum ati mentionat) care era f mare (comparand inclusiv cu alte masini din aceeasi clasa).
Bineinteles ca nu compar c4 cu c3 dar nici nu mi se pare normal ca o masina chiar si de oras, care noua probabil a costat peste 10.000E, sa ridice astfel de probleme la 95 km/h pe care poti sa-i atingi chiar si in oras.
Am avut si inca mai am o Solenza luata de noua, 7 ani am mers cu ea si n-am avut nici macar o problema (nu includ consumabilele) si a costat 6000E. Am renuntat la ea deoarece nu avea aer cond, servo.. si am luat c3-ul cu, care se pare ca nu pot iesi din oras!! Speram ca o duc in service si apoi o sa fie mai bine dar se pare ca o sa economisesc niste bani pentru ca n-am ce sa repar.
Concluzia c3 de oras si solenza de drum lung.. macar am rezolvat problema.
Am avut si un citroen c4 la care am observat ca puntea spate este mai rigida decat la alte masini si totusi masina era f stabila, probabil si datorita distantei dintre axe (dupa cum ati mentionat) care era f mare (comparand inclusiv cu alte masini din aceeasi clasa).
Bineinteles ca nu compar c4 cu c3 dar nici nu mi se pare normal ca o masina chiar si de oras, care noua probabil a costat peste 10.000E, sa ridice astfel de probleme la 95 km/h pe care poti sa-i atingi chiar si in oras.
Am avut si inca mai am o Solenza luata de noua, 7 ani am mers cu ea si n-am avut nici macar o problema (nu includ consumabilele) si a costat 6000E. Am renuntat la ea deoarece nu avea aer cond, servo.. si am luat c3-ul cu, care se pare ca nu pot iesi din oras!! Speram ca o duc in service si apoi o sa fie mai bine dar se pare ca o sa economisesc niste bani pentru ca n-am ce sa repar.
Concluzia c3 de oras si solenza de drum lung.. macar am rezolvat problema.
ma bucur ca ma contrazici
poate ca totusi mai exista o sansa ca sa pot merge si eu cu ea la drum lung. Probabil trebuie ceva schimbat si se va remedia problema cu tanglajul (vorba colegului).
Sincer, problema asta este destul de serioasa si nu mai am incredere sa merg la drum lung cu ea. De aceea am deschis si subiectul asta ca sa o compar cu alte masini poate altele nu o au (si atunci trebuie sa merg la service) sau se regaseste si la altele si atunci o las in pace.
De ce este asa de serioasa problema: ex. alta data eram pe autostrada, mai aveam aprox 30-40 km pana in bucuresti si in fata noastra era un Logan care s-a angajat in depasire la 110-115 km/h, mentionez ca atunci cand a intrat in depasire a smucit putin de volan (n-am inteles de ce?! pt ca avea suficient timp si loc- mai exact eram doar 3 masini (una dupa cealalta) si restul la o distanta mult prea mare ca sa intre in discutie); in momentul in care a smucit de volan a intrat in balans/tanglaj exact ca o barca facea caroseria pe roti si a pierdut complet controlul masinii, mai intai a intrat in parapet, cel care desparte sensurile apoi a trecut prin fata masinii pe care vroia s-o depasesca si apoi a venit pe prima banda cu fata spre noi si s-a rasturnat in sant (cu rotile in sus). Accidentul l-a facut pur si simplu singur.
Ce am sismtit eu la masina e asemanator numai ca la o scala mult mai mica, probabil nici nu era vizibil. Dar vreau sa-mi iau masuri de precautie ca sa nu patesc si eu ca in cazul de mai sus.
O mica precizare la ce ai zis este faptul ca in situatia asta nu conteaza capacitatea motorului.
Si inca o data: sunt f f multumita de cum merge in oras si sper sa merga la fel si la drum lung
poate ca totusi mai exista o sansa ca sa pot merge si eu cu ea la drum lung. Probabil trebuie ceva schimbat si se va remedia problema cu tanglajul (vorba colegului).
Sincer, problema asta este destul de serioasa si nu mai am incredere sa merg la drum lung cu ea. De aceea am deschis si subiectul asta ca sa o compar cu alte masini poate altele nu o au (si atunci trebuie sa merg la service) sau se regaseste si la altele si atunci o las in pace.
De ce este asa de serioasa problema: ex. alta data eram pe autostrada, mai aveam aprox 30-40 km pana in bucuresti si in fata noastra era un Logan care s-a angajat in depasire la 110-115 km/h, mentionez ca atunci cand a intrat in depasire a smucit putin de volan (n-am inteles de ce?! pt ca avea suficient timp si loc- mai exact eram doar 3 masini (una dupa cealalta) si restul la o distanta mult prea mare ca sa intre in discutie); in momentul in care a smucit de volan a intrat in balans/tanglaj exact ca o barca facea caroseria pe roti si a pierdut complet controlul masinii, mai intai a intrat in parapet, cel care desparte sensurile apoi a trecut prin fata masinii pe care vroia s-o depasesca si apoi a venit pe prima banda cu fata spre noi si s-a rasturnat in sant (cu rotile in sus). Accidentul l-a facut pur si simplu singur.
Ce am sismtit eu la masina e asemanator numai ca la o scala mult mai mica, probabil nici nu era vizibil. Dar vreau sa-mi iau masuri de precautie ca sa nu patesc si eu ca in cazul de mai sus.
O mica precizare la ce ai zis este faptul ca in situatia asta nu conteaza capacitatea motorului.
Si inca o data: sunt f f multumita de cum merge in oras si sper sa merga la fel si la drum lung

-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Inainte sa o cumperi sau macar dupa ai mers cu ea intr-un service sa verifici daca nu cumva a fost lovita?
Se verifica lonjeroanele, puntea spate sa nu fie stramba, verifici toate unghiurile sa nu fie dereglate. O pui pe un aparat de reglat directii si vezi unghiurile de cadere, de fuga etc daca se incadreaza in limite.
Mai verifici daca are jocuri in articulatii si rulmenti.
Se verifica lonjeroanele, puntea spate sa nu fie stramba, verifici toate unghiurile sa nu fie dereglate. O pui pe un aparat de reglat directii si vezi unghiurile de cadere, de fuga etc daca se incadreaza in limite.
Mai verifici daca are jocuri in articulatii si rulmenti.
am fost cu ea in service, au ridicat-o si au facut masuratorile, au facut si testul (pe calculator) si totul a iesit ok. Au zis ca masina nu a avut accident (cel putin nimic grav), ca nu s-a carat greutate in mod fregvent cu ea, kilometrajul pare sa fie cel real, ce au zis a fost de bine. Service-ul a fost ales de mine.
au zis ca trebuie schimbata bucsa de bascula pe o parte dar ca mai pot sa merg cu ea asa, ca nu e o urgenta. O sa o schimb in saptamanile ce urmeaza caci se poate sa fie si asta un factor important pt problema mea.
au zis ca trebuie schimbata bucsa de bascula pe o parte dar ca mai pot sa merg cu ea asa, ca nu e o urgenta. O sa o schimb in saptamanile ce urmeaza caci se poate sa fie si asta un factor important pt problema mea.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats