Sa NU radeti! Diverse la motor, ulei, zgomote, "spalat&

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Sa NU radeti! Diverse la motor, ulei, zgomote, "spalat&

Mesajde cristian.ene » Mie 23-Oct-2013 02:23

Salutare,

1 la mana,.. trebuie sa imi fac schimbul de ulei. ... avand in vedere ca masinuta are 150.000 aproape, ma gandeam la un 15w40. Recomandati 15w-ul?

2 la mana... mi-a zis un meserias, in urma plangerii mele ca dupa ce scot uleiul vechi.. uleiul nou tot negru este pe joja, mi-a recomandat:

"Cumpara ba baiatule 3 kile de motorina, versi uleiul vechi din masina, speli filtrul vechi cu putina motorina, il pui la loc (nr. pe el pe filtru),.. si versi restul de cantitate de motorina in motor. Pornesti masina, si o lasi sa mearga cam un minut, cat sa iti ia sa iti arunce motorina peste tot pe acolo prin interior, sa spele, versi totul afara, si esti ca nou"

Apai, sincer m-as baga la o asemenea grozavie daca as sti ca e ok,.. dpdv tehnic. :P ca mie nu prea imi suna bine.

3 la mana... motorul meu,... are zgomote de tractoras. Mi s-a spus ca e de la tacheti, ca nu se regleaza, ca sunt hidraulici. Apai, in situatia asta ce e de facut? cautam tacheti de 1 mil bucata ?

Pentru clarificari, cred ca o sa trantesc si un clip video (cu tot cu audio) sa isi dea cu parerea tot meseriasul! :)

Adi78
pasionat
Mesaje: 293
Membru din: Joi 27-Mai-2010 13:41
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Adi78 » Mie 23-Oct-2013 07:26

treaba cu motorina in motor se facea pe cand faceam eu practica la service, doar ca nu era chiar asa. se puneau 2 litri de motorina si unul de ulei, se lasa maxim 2 minute sa mearga motorul cu "zeama" asta apoi se scurgea si se punea uleiul cel nou. E bine sa ai timp cand faci manevra, sa lasi sa se scurga tot de acolo.

Am si o experienta nasoala cu motorina goala bagata pentru spalat, tata a incercat asta la vechea Dacie, s-a soldat cu set motor nou dupa vreo 3000 km de la manevra.

si apropos, filtru de ulei ar trebui schimbat cu unul nou, nu spalat si pus la loc

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 23-Oct-2013 08:19

Xantia noastra si la 260 000km merge tot cu 5w40 si nu mananca uleiul. Nu stiu de ce ai pune 15w40 la 150 000km. Nici nu cred ca e indicat 15w40 in motorul tau, indiferent de conditii. Liqui Moly zice 5w40, 5w30 sau 10w40 si banuiesc ca se iau dupa specificatiile producatorului: http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web ... guide.html

Deci mecanicul ti-a zis sa speli cu motorina motorul si filtrul cand ai zis ca e negru uleiul dupa schimb? Nu ti-a zis sa il schimbi mai des? Si peste asta iti zice sa nu schimbi filtrul. Nu e bine, cere o a doua parere de la alt mecanic. Eu, nefiind mecanic, iti recomand sa schimbi filtrul de fiecare data cand schimbi uleiul si sa schimbi uleiul la 10 000km sau un an, exceptie facand situatiile in care conduci masina exclusiv in afara localitatii, unde e ok sa il schimbi la 15 000.
"If in doubt, flat out!"

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Mesajde cristian.ene » Mie 23-Oct-2013 10:36

Cu uleiul m-am lamurit,..ramane 5w40, cred ca mobil, am gasit la unii ULEI MOTOR MOBIL Super 3000 X1 5W-40 - 4L la 119 lei

La faza cu motorina,...un filtru e doar 19 lei,...fuck it, pot sa iau 2, sa spal,.. dupa care sa arunc.

La spalat,... sa o comit sau sa stau cuminte in banca mea,... ?

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Mie 23-Oct-2013 11:55

In nici un caz nu baga motorina in motor, deoarece va spala pelicula de ulei si va duce la uzuri premature. Daca tot vrei sa il cureti mai bine baga un flacon de MOTOR FLUSH sau ENGINE FLASH de la LIQUI MOLY urmand cu strictete instructiunile de pe flacon, apoi lasasa se scurga bine de tot si abia adauga ulei proaspat. SUCCES!
MESERIAS

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Mesajde cristian.ene » Mie 23-Oct-2013 12:04

M-am mai documentat si eu,... si am aflat ca "jegul" e foarte util
daca il cureti s-ar putea sa pierzi compresia, sau sa ai scurgeri pe la simeringuri and stuff,..

Asa ca,.. jegul is my new friend! :))) :lol:

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Mesajde cristian.ene » Mie 23-Oct-2013 12:12

De tacheti? cine poate sa imi spuna CE si CUM

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Mie 23-Oct-2013 14:45

1. Mergi pe ce zice producatorul, adica 5W-40. Si decat sa bagi Mobilul ala turcesc, mai bine bagi Total Quartz.
2. Nu speli motorul cu motorina, cel mult bagi cum s-a scris mai sus, ulei + motorina, dar nici asa nu prea este indicat. Oricum, dupa o spalare de asta, indiferent ca este cu flush sau motorina, eu as baga un ulei de spalare ieftin, 5W-40, pe care l-as lasa sa circule prin motor sa curete tot lichidul de spalare. Lasat bine la scurs, eventual bagi si un furtunel cu o seringa si tragi ce mai ramane. A facut un nene treaba asta la una din masinile mele si a scos cateva seringi care nu prea mai aveau cum sa se scurga din baie.
Legat de faptul ca se innegreste, asa trebuie. Un ulei care se innegreste isi face treaba. Nu il schimbi ca sa stea in motor ca in bidon.
3. Legat de tacheti, eu am vazut masini cu acest motor la peste 250-300.000 la care nu se umblase la nici un tachet si nu aveau zgomote anormale.
Sigur nu este de la altceva?

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Mesajde cristian.ene » Mie 23-Oct-2013 16:38

aici aveti filmuletul cu motorul mergand,.. poate va dati si voi cu parerea [video width=400 height=350]http://www.az-media.ro/citroen.mp4[/video]

Avatar utilizator
mihai ham
pasionat
Mesaje: 470
Membru din: Mar 21-Iun-2011 17:44
Localitate: Valcea

Mesajde mihai ham » Mie 23-Oct-2013 17:37

Uleiul negru este datorita motorinei. Pentru cã printre produºii de ardere ai motorinei este ºi funinginea (aºa arde motorina, n-avem ce face) iar aceastã funingine se depune pe pereÞii cilindrului unde vine În contact cu acel "film" de ulei adus de segmenÞii de ungere. La fel se Întâmplã lucrurile ºi dacã demontezi tot motorul, Îl speli ºi-i Înlocuieºti ºi filtrul de ulei. Dupã 100 km, uleiul este negru, pentru cã Împrumutã pigmentul funinginei.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 24-Oct-2013 08:09

eu credeam ca tractoristii care dau sfaturi tehnice au disparut, dar se pare ca au mai ramas citiva.
p.s. ma refeream la " meseriasul" din prima postare , sa nu se inteleaga altceva.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

cristian.ene
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 29-Mai-2009 09:59
Localitate: Bucharest Romania

Mesajde cristian.ene » Joi 24-Oct-2013 10:58

sandor mihai scrie:eu credeam ca tractoristii care dau sfaturi tehnice au disparut, dar se pare ca au mai ramas citiva.
p.s. ma refeream la " meseriasul" din prima postare , sa nu se inteleaga altceva.



D-aia am folosit varianta "when in doubt, ask a friend!" Mi se parea si mie dubioasa recomandarea.
Iar referitor la culoarea uleiului,... nu ma deranja atat de mult ca e negru, problema ca era negru imediat dupa ce il puneam,... gen, atunci cand verificam nivelul cu joja.

De sunetul de tractoras ce spuneti?

bogdancraciun
pasionat
Mesaje: 112
Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
Localitate: Baia Mare

Mesajde bogdancraciun » Mar 29-Oct-2013 16:49

E cel mai normal lucru sa ai uleiul negru atunci cand ai un motor cu Turbina.
Turbina functioneaza intr-un regim inalt de ture iar pentru ungere ea foloseste uleiul din motor.
Gazale rezultate in urma arderi sunt folosite pentru a "pune in miscare" paletele turbinii.
Funinginea din gaze ia contact cu pelicula de ulei folosita pentru ungerea turbinei, ei de aici si uleiul negru.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO