Inlocuire caseta directe
Moderator: Echipa Tehnica
Inlocuire caseta directe
Caseta mea de directie troncane la hopuri (axul are joc din cauza uzurii bucsei de teflon). Am gasit pe NET casete reconditionate la cca 800 RON bucata.Credeti ca merita inlocuirea sau sa merg asa in continuare (am inteles ca nu prezinta pericol acel joc). Cat ar costa manopera? Va multumesc.
Re: Inlocuire caseta directe
tiberiu72 scrie:Caseta mea de directie troncane la hopuri (axul are joc din cauza uzurii bucsei de teflon). Am gasit pe NET casete reconditionate la cca 800 RON bucata.Credeti ca merita inlocuirea sau sa merg asa in continuare (am inteles ca nu prezinta pericol acel joc). Cat ar costa manopera? Va multumesc.
Am patit si eu chestia asta, dar mecanicul a gasit un strungar si a facut bucsa. Daca te intereseaza iti dau nr. lui de telefon ca sa vorbesti. manopera cred ca a fost in jur de 200 lei cu totul.

-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
Mai exact, cum " se prezinta" troncaneala asta?
Recent am observat ca atunci cand virez ( stanga /dreapta ) si trec prin gropi se aude o troncaneala.
Am schimbat bieletele antiruliu si m-am uitat pe sub ea...totul pare in regula.
Oare sa fie si la mine de la caseta?? ( Masina are 210k km, si nu fost umblat niciodata la casta iar troncaneala asta nu se aude de mult timp.)
Recent am observat ca atunci cand virez ( stanga /dreapta ) si trec prin gropi se aude o troncaneala.
Am schimbat bieletele antiruliu si m-am uitat pe sub ea...totul pare in regula.
Oare sa fie si la mine de la caseta?? ( Masina are 210k km, si nu fost umblat niciodata la casta iar troncaneala asta nu se aude de mult timp.)
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Nu stiu daca variantele pe benzina au aceeasi caseta ca variantele diesel, dar la acestea din urma se stie ca exista o problema cu casetele de directie. Mai exact cu o bucsa din caseta care nu se gaseste separat. Cred ca este o bucsa in genul bucsei de teflon care se gasea si la vechile Dacii si care se schimba destul de usor, existand ca piesa separata.
Stiu exemplu clar de la firma unde am lucrat cand s-a schimbat la un C3 HDI caseta in garantie, iar caseta veche a fost sigilata si trimisa in Franta, spuneau ca va fi proba in procesul dintre Citroen si producatorul de casete de directie.
Exista persoane care reconditioneaza casete. Am gasit pe cineva pe alt forum PSA care face acest lucru. Ori se merge intr-o plimbare pana la persoana respectiva, ori demontati caseta si o trimiteti.
Stiu exemplu clar de la firma unde am lucrat cand s-a schimbat la un C3 HDI caseta in garantie, iar caseta veche a fost sigilata si trimisa in Franta, spuneau ca va fi proba in procesul dintre Citroen si producatorul de casete de directie.
Exista persoane care reconditioneaza casete. Am gasit pe cineva pe alt forum PSA care face acest lucru. Ori se merge intr-o plimbare pana la persoana respectiva, ori demontati caseta si o trimiteti.
Ma alatur colegilor cu troncanit de la caseta de directie care prezinta joc in ambele parti.Dupa consultarea preturilor unei casete noi oe de circa 6000 ron si a unei pe producator marca Spidan la circa 2700 ron m-am hotarat sa incerc sa o repar la cei de la AutoEfect deocamdata asteptand un raspuns din partea lor in legatura cu costul reparatiei. Va tin la curent cu evolutia.
Revin cu feedbackul promis.Din motive de distanta mare intre Galati si Bihor nu am mai reconditionat caseta. Am gasit pe net pe www.depozituldesimeringuri.ro bucsa caseta directie pentru c3 si am cumparat-o de la ei si am schimbat-o la mecanicul meu. Bucsa este pe partea dreapta de unde vine si troncanitul si este accesibila fara demontarea casetei. Dupa montarea buscsei a ramas totusi un joc foarte mic , mecanicul meu spunand ca si-ar fi dorit sa intre un pic mai fest acea bucsa. La testul de drum troncanitul a disparut deci problema s-a rezolvat. Daca nu v-a tine reparatia pe termen lung voi trece la confectionarea unei bucse din teflon care sa se potriveasca mai fest.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Revin cu probleme legate de caseta de directie.
Am comandat si eu de pe site-ul de mai sus cele doua bucsi pentru caseta de directie. Mi s-a spus ca sunt in functie de anul de fabricatie, mie mi-a recomandat-o pe cea neagra, dar am zis sa o iau si pe cea alba pe care am si returnat-o.
Problema cu cea alba este ca nu intra deloc cum trebuie, are joc mare intre ea si cremaliera.
Revenind la demontare, dupa ce se scoate bieleta se observa o saiba sau un capacel din plastic alb. Asta intra prin presare pur si simplu, are 3 picioruse care se tin de peretii interiori ai casetei. A iesit destul de greu pentru ca nu am vrut sa o deterioram in nici un fel si ne-am chinuit putin.
In spatele acestui capacel exista alta saiba sau distantier metalic. Intre ea si cremaliera se observa bucsa. Pozele sunt facute cu telefonul, calitatea este proasta.

Aceasta saiba metalica intra fix in caseta. Deoarece am vrut ca bucsa originala sa o scoatem intreaga si temandu-ne ca cea cumparata nu s-ar fi potrivit, am incercat sa scoatem cat mai finut acel distantier. Nu am avut la indemana niste scule cat mai fine si am decis sa aman inlocuirea. Am crezut ca in caseta se afla o siguranta tip Seger, dar ne-am inselat. Voi face doua "extractoare" din doua surublenite cat mai fine pentru a trage din doua parti simultan de ea, doar dintr-o parte nu iese, avand in vedere ca este introdusa fix.
Bucsa neagra este aceasta:
. Din ce am observat, cea din caseta ar fi asemanatoare. Problema este ca mare incredere nu prea imi inspira cu canelurile acelea pe ea si stransa cu acele o-ring-uri.
O alta problema este pe partea stanga unde exista acel tachet impingator (calaret in limbaj de service). Eu am vrut sa-l scot din caseta si sa incerc sa intind putin arcul, deoarece prin strangerea lui efectul ar fi invers, zic eu. Adica, in loc ca acel arc sa amortizeze din jocurile cremalierei, prin strangere spirele se apropie foarte mult sau se ating si el nu-si mai face treaba. Mecanicul a fost cam temator si mi-a spus ca poate fi o problema daca il demontam, existand riscul sa se deplaseze nu stiu ce cititor de pozitie si sa nu mai pot controla masina. Acum nu stiu ce sa cred, eu zic ca in caseta, in zona impingatorului, nu exista nici un cititor si nu ar fi nici o problema daca acesta s-ar demonta. Daca cineva care a demontat o astfel de caseta are mai multe amanunte, sunt bine-venite.
Am comandat si eu de pe site-ul de mai sus cele doua bucsi pentru caseta de directie. Mi s-a spus ca sunt in functie de anul de fabricatie, mie mi-a recomandat-o pe cea neagra, dar am zis sa o iau si pe cea alba pe care am si returnat-o.
Problema cu cea alba este ca nu intra deloc cum trebuie, are joc mare intre ea si cremaliera.
Revenind la demontare, dupa ce se scoate bieleta se observa o saiba sau un capacel din plastic alb. Asta intra prin presare pur si simplu, are 3 picioruse care se tin de peretii interiori ai casetei. A iesit destul de greu pentru ca nu am vrut sa o deterioram in nici un fel si ne-am chinuit putin.
In spatele acestui capacel exista alta saiba sau distantier metalic. Intre ea si cremaliera se observa bucsa. Pozele sunt facute cu telefonul, calitatea este proasta.


Aceasta saiba metalica intra fix in caseta. Deoarece am vrut ca bucsa originala sa o scoatem intreaga si temandu-ne ca cea cumparata nu s-ar fi potrivit, am incercat sa scoatem cat mai finut acel distantier. Nu am avut la indemana niste scule cat mai fine si am decis sa aman inlocuirea. Am crezut ca in caseta se afla o siguranta tip Seger, dar ne-am inselat. Voi face doua "extractoare" din doua surublenite cat mai fine pentru a trage din doua parti simultan de ea, doar dintr-o parte nu iese, avand in vedere ca este introdusa fix.
Bucsa neagra este aceasta:

O alta problema este pe partea stanga unde exista acel tachet impingator (calaret in limbaj de service). Eu am vrut sa-l scot din caseta si sa incerc sa intind putin arcul, deoarece prin strangerea lui efectul ar fi invers, zic eu. Adica, in loc ca acel arc sa amortizeze din jocurile cremalierei, prin strangere spirele se apropie foarte mult sau se ating si el nu-si mai face treaba. Mecanicul a fost cam temator si mi-a spus ca poate fi o problema daca il demontam, existand riscul sa se deplaseze nu stiu ce cititor de pozitie si sa nu mai pot controla masina. Acum nu stiu ce sa cred, eu zic ca in caseta, in zona impingatorului, nu exista nici un cititor si nu ar fi nici o problema daca acesta s-ar demonta. Daca cineva care a demontat o astfel de caseta are mai multe amanunte, sunt bine-venite.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO