Ce parere aveti de 1.1i ?
Moderator: Echipa Tehnica
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Pot spune ca, sunt multumit de masina avand in vedere ca mi-am dorit o masina sigura si calma. Sunt atatea discutii pe marginea motorului ca, e lent avand in vedere capacitatea nu stiu de ce trebuie sa-i cerem mai mult decat poate, oricum este mult peste alte marci de autoturisme cu aceeasi capacitate. Este masina ideala pentru un condus sigur. 

YOU"LL NEVER WALK ALONE
Citesc aici toate comentariile legate de cuplu, de diesel sau de benzinare...
Am mai scris pe undeva. 2 motoare care au 75 CP unul diesel si unul pe benzina, trebuie sa traga la fel, trebuie sa fie identice ca si performante dinamice, daca sunt folosite asa cum sunt descrise in diagramele constructorilor.
Adica , un 1.4 MPI 8V cu puterea maxima la 5350 rot/min trage absolut la fel ca un diesel (HDI,dCI) de 75 CP cu puterea maxima la 3800 rot, cand sunt duse fiecare la nivelurile specificate.
Dieselul are CUPLU mare, dar nu se tureaza.
Benzinarul are cuplu mic, dar SE TUREAZA mai mult.
revin cu formula:
Puterea = Cuplul * turatia / 5500 (aceasta egalitate este adevarata pentru orice motor, cuplul=puterea la 5500 rotatii, altfel datele sunt gresite).
Puterea este lucru mecanic dezvoltat in unitatea de timp
Cuplul este lucru mecanic dezvoltat la fiecare rotatie.
Unul din cei 2 factori e mare , celalalt mic, in functie de motor (diesel/benzina).Asta e toata smecheria.
Deci, turat calumea, benzinarul trage la fel de bine, ca un diesel care aparent sta linistit, dar care de fapt dezvolta lucru mecanic mare la fiecare turatie.
In practica, lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca nu poti pleca de pe loc cu un motor pe benzina la 5500 rotatii... si nici nu-l poti duce in ture atat de mult in primele trepte de viteza, si intr-un regim urban.
Dupa parerea mea, performanta unui motor este dictata mult si de curba cuplu/turatie, de cum creste si se mentina cuplul in functie de turatie.
E o strategie de marketing, a producatorilor, de a produce motoare de capacitate cilindrica mica, care ating puterea la turatii astronomice (ex: 5800 rot), putere marita prin 16 supape in loc de 8 de ex. Deci motoarele de 1.4 indiferent ca sunt cu 8 sau cu 16 supape au diagrama de funciune identica pana la un punct, de la 3300 rot, cel cu 16 supape, mentine cuplul ridicat pana spre 5000 rot, ceea ce confera o crestere de putere in intervalul (cuplu maxim, putere maxima).
Am mai scris pe undeva. 2 motoare care au 75 CP unul diesel si unul pe benzina, trebuie sa traga la fel, trebuie sa fie identice ca si performante dinamice, daca sunt folosite asa cum sunt descrise in diagramele constructorilor.
Adica , un 1.4 MPI 8V cu puterea maxima la 5350 rot/min trage absolut la fel ca un diesel (HDI,dCI) de 75 CP cu puterea maxima la 3800 rot, cand sunt duse fiecare la nivelurile specificate.
Dieselul are CUPLU mare, dar nu se tureaza.
Benzinarul are cuplu mic, dar SE TUREAZA mai mult.
revin cu formula:
Puterea = Cuplul * turatia / 5500 (aceasta egalitate este adevarata pentru orice motor, cuplul=puterea la 5500 rotatii, altfel datele sunt gresite).
Puterea este lucru mecanic dezvoltat in unitatea de timp
Cuplul este lucru mecanic dezvoltat la fiecare rotatie.
Unul din cei 2 factori e mare , celalalt mic, in functie de motor (diesel/benzina).Asta e toata smecheria.
Deci, turat calumea, benzinarul trage la fel de bine, ca un diesel care aparent sta linistit, dar care de fapt dezvolta lucru mecanic mare la fiecare turatie.
In practica, lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca nu poti pleca de pe loc cu un motor pe benzina la 5500 rotatii... si nici nu-l poti duce in ture atat de mult in primele trepte de viteza, si intr-un regim urban.
Dupa parerea mea, performanta unui motor este dictata mult si de curba cuplu/turatie, de cum creste si se mentina cuplul in functie de turatie.
E o strategie de marketing, a producatorilor, de a produce motoare de capacitate cilindrica mica, care ating puterea la turatii astronomice (ex: 5800 rot), putere marita prin 16 supape in loc de 8 de ex. Deci motoarele de 1.4 indiferent ca sunt cu 8 sau cu 16 supape au diagrama de funciune identica pana la un punct, de la 3300 rot, cel cu 16 supape, mentine cuplul ridicat pana spre 5000 rot, ceea ce confera o crestere de putere in intervalul (cuplu maxim, putere maxima).
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
B25BUY scrie:
Am mai scris pe undeva. 2 motoare care au 75 CP unul diesel si unul pe benzina, trebuie sa traga la fel, trebuie sa fie identice ca si performante dinamice, daca sunt folosite asa cum sunt descrise in diagramele constructorilor.
faptul ca motorul trage sau nu e legat doar de cuplu, nu si de putere. Doua motoare cu acceeasi putere maxima si cupluri diferite nu vor trage la fel, dar vor putea ajunge la aceeasi viteza maxima.
Singura modalitate de a le aduce la un comportame nt similar e prin etajarea diferita a cutiei de viteze.
B25BUY scrie:Am mai scris pe undeva. 2 motoare care au 75 CP unul diesel si unul pe benzina, trebuie sa traga la fel, trebuie sa fie identice ca si performante dinamice, daca sunt folosite asa cum sunt descrise in diagramele constructorilor.
Eu, de la fizica stiu ca lucrurile stau cam asa:
Viteza maxima = in principal direct proportionala cu puterea;
Repriza = in principal direct proportionala cu cuplul.
Fireste, ambele sunt influentate si de etajarea cutiei.
Pe de alta parte:
1. C3-ul de 1.1 de 61 CP, are repriza 90-110 in treapta 5-a un pic mai mare decat repriza 80-120 inregistrata de Clio dCI de 65 CP, tot intr-a 5-a;
2. In timp ce C3-ul pierde viteza intr-a 5-a daca il pui sa urce o panta de 7-8% la o viteza de 110-115 Km/h, in timp ce dCI-ul inca accelereaza pe aceeasi panta, chiar si daca incep sa urc panta cu 120 Km/h;
3. Daca in C3 pun 4 oameni cu bagaje, are reprize intr-a doua la 30-40 Km/h mai slabe decat are Clio (incarcat similar cu C3) intr-a 4-a la 60-70 Km/h.
Deci, si din practica si din fizica, un motor pe benzina echivalent ca putere cu unul pe motorina, nu o sa traga niciodata la fel de tare. Va dau exemple:
1. C4
1.6 l, 110 CP, benzina: putere/masa=91.67 CP/tona, acceleratie 0-100: 10.6s, 194 Km/h
1.6 l, 110 CP, HDI: putera/masa=85.93 CP/tona, acceleratie 0-100: 11.2s, 192 Km/h
2. VW Golf
1.6 l, 102 CP, benzina: putere/masa = 86.96 CP/tona, acceeleratie 0-100: 11.4s, 184 Km/h
1.9, 105 CP, TDI: putere/masa = 83.93 CP/tona, acceleratie 0-100: 11.3s, 187 Km/h
3. Renault Laguna
1.6 l, 115 CP, benzina: putere/masa = 90.55 CP/tona, acceleratie 0-100: 11.5s, 197 Km/h
1.9 l, 120 CP, dCI: putere/masa = 88.89 CP/tona, acceleratie 0-100: 10.7s, 202 Km/h
4. Audi A8 quattro
4.2 l, 350 CP, benzina: putere/masa = 189.19 CP/tona, acceleratie 0-100: 6.3s, 250 Km/h (limitata electronic)
4.2 l, 320 CP, TDI: putere/masa = 167.61 CP/tona, acceleratie 0-100: 5.9s, 250 Km/h (limitata electronic).
Deci, dieselul este "peste" benzina, mai ales in conditiile in care are raportul putere/masa mai mic decat la benzinare. Daca faceti o medie CP/tona versus acceleratie, dieselul va fi mereu peste benzina.
media celor 4 masini de mai sus: 114.59 CP/tona - 9.95s/ 0-100 Km/h
media celor 4 masini de mai sus: 106.59 CP/tona - 9.77s/ 0-100 Km/h
Stiu ca e oarecum fortata "media" de mai sus.....dar diesel rulz!!!! (bubuie frustrarea din mine ca am masina pe benzina...dar asta se va schimba in 2 luni...).
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Re: Ce parere aveti de 1.1i ?
Cu parere de rau azi m-am despartit de Buli, am fost foarte multumit de ea dar nu puteam intretine doua masini, am ramas cu Ely si vreau sa ma bucur la fel de mult si de ea.
YOU"LL NEVER WALK ALONE
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen