daca vi se pare prea stupida intrebarea... scuzati... sunt fata si nu ma pricep
La ce sa ma uit daca vreau C3 la mana a doua?
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Probabil te referi la cutia SensoDrive. Asta nu e o cutie automata clasica (hidramata) ci o cutie robotizata, adica o cutie manuala, la care schimbarea treptelor se face de catre un computer. Are 2 moduri de condus:
- automat: momentul schimabrii e ales automat
- semiautomat: poti tu sa schimbi vitezele, fie de la schimbatorul de la podea (inainte pt o treaptain plus si inapoi pt retrogradare) fie de la padelele de linga volan (idem ai + si -)
Cutia asta aduce un avantaj la consum (este semnificativ mai mic) si la comfort. In schimb este mai greu de diagnosticat si de intretinut.
Cutia se testeaza punind-o la lucru. Pe bord ar trebui sa iti arate in ce treapta de viteza esti (pornirea se face tinind apasata frina). O cutie din asta schimba foarte lin, fara bruscari.
- automat: momentul schimabrii e ales automat
- semiautomat: poti tu sa schimbi vitezele, fie de la schimbatorul de la podea (inainte pt o treaptain plus si inapoi pt retrogradare) fie de la padelele de linga volan (idem ai + si -)
Cutia asta aduce un avantaj la consum (este semnificativ mai mic) si la comfort. In schimb este mai greu de diagnosticat si de intretinut.
Cutia se testeaza punind-o la lucru. Pe bord ar trebui sa iti arate in ce treapta de viteza esti (pornirea se face tinind apasata frina). O cutie din asta schimba foarte lin, fara bruscari.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Asa cum spunea si nicum, Sensodrive este o cutie automata robotizata, nu hidramata.
Deci indiferent ce probleme s-au intamplat unor posesori de cutii automate clasice, nu sunt neaparat extrapolabile si pt. Sensodrive.
Singura comparatie relevanta (ma refer la o cutie echivalenta care sa existe de ceva vreme pe piata) ar fi Easytronic de la Opel -
apare pe Corsa (pe mai multe motorizari) si pe Astra (doar pe motorul 1.6i).
@raluk:
In legatura cu problemele specifice Sensodrive, din cate stiu, sunt de software.
Deci intr-o anumita secventa de operatii, cutia face altceva decat ar trebui sa faca.
De exemplu: http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=20004
Din pacate, nu stiu nici un link unde sa fie inventariate toate problemele semnalate ref. la Sensodrive.
De aceea ziceam sa faci un drive test mai serios si sa vezi daca te multumeste.
Sa zicem ca asta inseamna sa schimbe, in 90% din cazuri, cel putin la fel de bine ca tine ;)
Incearca sa reproduci problema din linkul de pe planete-citroen.
Daca apare, stii deja, e rost de discount ;)
Deci indiferent ce probleme s-au intamplat unor posesori de cutii automate clasice, nu sunt neaparat extrapolabile si pt. Sensodrive.
Singura comparatie relevanta (ma refer la o cutie echivalenta care sa existe de ceva vreme pe piata) ar fi Easytronic de la Opel -
apare pe Corsa (pe mai multe motorizari) si pe Astra (doar pe motorul 1.6i).
@raluk:
In legatura cu problemele specifice Sensodrive, din cate stiu, sunt de software.
Deci intr-o anumita secventa de operatii, cutia face altceva decat ar trebui sa faca.
De exemplu: http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=20004
Din pacate, nu stiu nici un link unde sa fie inventariate toate problemele semnalate ref. la Sensodrive.
De aceea ziceam sa faci un drive test mai serios si sa vezi daca te multumeste.
Sa zicem ca asta inseamna sa schimbe, in 90% din cazuri, cel putin la fel de bine ca tine ;)
Incearca sa reproduci problema din linkul de pe planete-citroen.
Daca apare, stii deja, e rost de discount ;)
Re: La ce sa ma uit daca vreau C3 la mana a doua?
raluk scrie:'neata!
De foarte curand m-am hotarat sa-mi cumpar un C3. Ieri am fost anuntata ca cineva vinde un C3.
An fabricatie 2003
Rulaj 14.400 km (reali, se poate verifica!)
Motor 1.6 l / 110 CP
Cutie de viteze Semiautomata, 5 trepte regim manual / automat
Optionale: - Control electronic al stabilitatii ESP
- Radio CD cu 6 difuzoare
- 6 Air bag-uri
- ABS
- Jante aliaj
- Roti de iarna (jante + anvelope)
- Pilot automat
- Senzor ploaie
- Oglinzi incalzite cu actionare electrica, rabatabile
- Computer bord
- Frane disc fata/spate
- Geamuri electrice fata
- Parbriz atermic
Am vazut masina si mi se pare ca arata perfect.
Acum vin si intrebarile mele:
La ce sa ma uit la masina?
Ce sa testez?
Ce probleme ar putea avea aceasta masina?
Va rog sa ma ajutati sa ma hotarasc.
![]()
![]()
![]()
Vanzatorul se cam grabeste si ar trebui sa spun foarte rapid da sau nu.
Eu mi-am luat c3 acum 2 luni si ceva tot sh. Atunci am vazut cam 3 c3-uri si pot sa iti zic ca toti ziceau ca a fost a nevestei, a fiicei etc. Eu daca vedeam una cu km aia- 14000 , in cazu in care nu mi-era prieten de-o viata nu-l credeam!
Pana una alta te sfatuiesc sa nu mai inghiti tot ce iti spune vanzatorul, si eu era la un pas sa cumpar un c3 din 2004 55000 km, si al 5-lea proprietar in acte ! (si pe langa subiect- toate masinile de 3-4 ani vechime tre sa arate bine la interior si ext.asa ca nu e nimic nou )
Destul cu palavrageala sa trecem la sfaturi:
1. Trebuie sa ii faci un test la partea soft ( sa puna laptopu pe ea)
2. Sa se uite oamenii la motor, si pe dedesubt (planetare , bucsaraie , si mai ales aparatoriile de plastic de la roti si scut )
3. Sa se uite la discurile de frana nu ar trebui sa fie uzate deloc
4. Placutele de frana la fel .
O sa iti dai seama de tot ce are masina eu asa am facut am fost intr-un service citroen si mi-au zis oamenii pana si cati bani sa scad din pretul masinii. Recomand service-ul citroen dupa str cutitul de argint , mi-au luat numai 80 RON mi-au zis pana la ultimu surub care ii lipseste. Nu merita sa te duci in autovit masina nu este atat de veche si pretentioasa ( m-as duce cu un BMW de prin 93-94 acolo , nu cu un c3)
Restul ramane la alegerea ta.
Mult succes ! Eu am reusit sa imi gasesc o masina f. buna. nu cu 14.000 cu 72000 reali:)
stai ca mi-am adus aminte: ce pret si ce an ? poate ai mai zis da nu am avut timp sa citesc toate posturile. doar de curiozitate.
masina costa initial 7500euro, dupa care proprietarul s-a mai gandit si a ridicat pretul la 8200 euro, dupa care a zis brusc ca a vandut masina... desi cu o zi inainte discutasem cu el si stabilisem sa ne vedem a doua zi de dimineata sa fac o tura cu masina si eventual niste teste la masina. cand l-am sunat asa cum stabilisem mi-a spus ca a vandut masina 
asta este...
acum am mai vazut si alte masini si m-am hotarat la un 206 sh adus din franta. il iau de la eurial. a fost inmatriculat prima data in ian 2006 si mai are un an de garantie.
asta este...
acum am mai vazut si alte masini si m-am hotarat la un 206 sh adus din franta. il iau de la eurial. a fost inmatriculat prima data in ian 2006 si mai are un an de garantie.
Nu ca sã te descurajez, dar foarte multe maºini din lumea asta au trecut prin diverse reparaÞii, revopsiri ºi Îndreptâri. Inclusiv maºina din semnãturã poate fi consideratã "julitã ºi reparatã peste tot" deºi nu a fost implicatã propriu-zis În niciun accident În trafic (ca Începãtor am zgâriat-o de 2 ori la parcare iar anul ãsta la servici mi-a plimbat unul cuiul pe ea de 2 ori Într-o lunã, deci 4 sesiuni de vopsit la cuptor). Plus repere Înlocuite pe garanÞie gen kit de ambreiaj, o bieletã antiruliu,...
DacĂŁ ai temeri din cauza asta mai bine te duci Âşi ĂŽĂži iei direct maÂşinĂŁ nouĂŁ 
Eu cred ca merita C3 Ralucai. Asa la 7-8 mii e ok. si sa zicem ca mai repari la el de maxim inca 4-5 mii dar il faci ca nou si e si cu motorul ala smecher de 1.6 / 110 Cp.O tii 20 ani si n-ai probleme.
Asa, de noua e foarte scump cu motorizarea aia si cu dotarile de care povestea ea.
Si chiar si mai mult daca repari la ea, doar e masina ta, nu trebuie privita ca un activ, ca o investitie ci ca un burete care absoarbe bani si timp.
Eu as fi preferat sa -mi iau o masina mai veche , cum era C3 din poveste si sa ma duc la ATS si sa-i rog sa-mi faca motorul complet (segmenti, cuzineti, pistoane, biele) , simeringuri, ambreiaj, rectificare planetare, rescriere soft, bucsi, pivoti, amortizoare, rulmenti, cauciucuri.
Si practic la sfarsit ai masina noua cu costurile de rigoare evident, dar repet , ai masina buna si stii ca e totul nou pe ea. Decat sa-ti iei una noua de-a gata...mai bine una veche si refacuta. Plus ca trebuie sa ne gandim si altfel:
Cine sa cumpere piese de schimb de motoare si sa faca reparatii capitale le motoarele astea moderne ?? cand toata lumea vrea masina noua, sa nu prea umble la ea, sa o vanda in 2-3 ani si tot asa...
De ce nu mai tinem 20 ani o masina ?? si de ce nu o mai antifonam la 2-3 ani in fatza blocului ajutati de 2 vecini binevoitori la un mic si o bere cu nea Giku ??
Nu mi se pare corect.
Am C3-ul asta si nu-mi place deloc...vreau la 30.000 Km acum sa ma duc la ATS si sa-i rog sa-mi faca o segmentare plus ca o sa vin cu toate bucsile, pivotii intr=o punga si cu amortizoarele intr-o cutie spre a fi schimbate si astea.
***
Am avut o Leganza si asa am procedat. Am luat=o cu 7500 USD , am bagat in ea vreo 4.000 EUR numai piese si am vandut-o cu 4.800 EUR, toate astea in 2 ani.
Dar nu-mi pare rau...asta e viata, asa-i sa ai masina. Eu cred ca asa trebuie sa fie, sa simti ca repari, ca ai masina ta...ca-ti cere tot timpul sa-i faci ceva... Si nu sa mearga fara sa o simti...
(Sper ca am reusit sa va descretesc fruntile
)
Andrei
Asa, de noua e foarte scump cu motorizarea aia si cu dotarile de care povestea ea.
Si chiar si mai mult daca repari la ea, doar e masina ta, nu trebuie privita ca un activ, ca o investitie ci ca un burete care absoarbe bani si timp.
Eu as fi preferat sa -mi iau o masina mai veche , cum era C3 din poveste si sa ma duc la ATS si sa-i rog sa-mi faca motorul complet (segmenti, cuzineti, pistoane, biele) , simeringuri, ambreiaj, rectificare planetare, rescriere soft, bucsi, pivoti, amortizoare, rulmenti, cauciucuri.
Si practic la sfarsit ai masina noua cu costurile de rigoare evident, dar repet , ai masina buna si stii ca e totul nou pe ea. Decat sa-ti iei una noua de-a gata...mai bine una veche si refacuta. Plus ca trebuie sa ne gandim si altfel:
Cine sa cumpere piese de schimb de motoare si sa faca reparatii capitale le motoarele astea moderne ?? cand toata lumea vrea masina noua, sa nu prea umble la ea, sa o vanda in 2-3 ani si tot asa...
De ce nu mai tinem 20 ani o masina ?? si de ce nu o mai antifonam la 2-3 ani in fatza blocului ajutati de 2 vecini binevoitori la un mic si o bere cu nea Giku ??
Nu mi se pare corect.
Am C3-ul asta si nu-mi place deloc...vreau la 30.000 Km acum sa ma duc la ATS si sa-i rog sa-mi faca o segmentare plus ca o sa vin cu toate bucsile, pivotii intr=o punga si cu amortizoarele intr-o cutie spre a fi schimbate si astea.
***
Am avut o Leganza si asa am procedat. Am luat=o cu 7500 USD , am bagat in ea vreo 4.000 EUR numai piese si am vandut-o cu 4.800 EUR, toate astea in 2 ani.
Dar nu-mi pare rau...asta e viata, asa-i sa ai masina. Eu cred ca asa trebuie sa fie, sa simti ca repari, ca ai masina ta...ca-ti cere tot timpul sa-i faci ceva... Si nu sa mearga fara sa o simti...
(Sper ca am reusit sa va descretesc fruntile
Andrei
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady



