Mesajde Moory » Lun 18-Iul-2005 18:16
salutari tuturor...
dati-mi voie sa va prezint premisele care au facut un "benzinar" de Ploiesti (care refuza sa conceapa ca un diesel ar putea fi bun la altceva decat la locomotive) sa conduca acum un Picasso HDi (in paranteza, am lucrat la CitrĂśen-Comercial si am mai prins cate ceva de la inginerii de service) :
1. PSA este mama motorului Common-rail, garantie oferita la lansare in Franta PE CARNETUL DE GARANTIE 200.000 km.;
2. am vazut in service o groaza de masini cu fel si fel de belele la care chiar nu te astepti de la o masina noua, dar cu motoare HDi in corzi nu;
3. Xsara-urile noastre de serviciu ajunsesera la veo 150.000 km. cu zero probleme la motoare (intretinute insa la sange);
4. "Vaca" mea consuma (la 75.000 km., motor din anul 2000) 6.5 in oras, recunosc insa faptul ca traficul din Ploiesti (mai ales la orele mele de workaholic la care vin si plec de la munca) nu se compara cu Bucurestiul la orele de varf. clima insa pornita non-stop! Arad-Viena si retur in 5.0, returul insa cu motorina, nu cu "motorina", ce-i drept condus super-potolit, deh!, nevasta si copilul alaturi.
5. pun pe ea 5 oameni a 80 de kile fiecare, plus 3 saci de cartofi si nu simte (aici iese in fatza cuplul mare), ba daca mi-e mila mai iau la cravata si o Dacie ramasa in pana (e adevarat insa ca evit sa ma uit la consum in astfel de momente).
6. rampele si pantele Comarnic-Brasov sint o bagatela, chiar pe timp de iarna.
7. 1.4 pe C3 fata de 2.0 pe Xsara este cu o clasa peste, DESI se spune in cercurile PSA ca cel mai reusit ca fiabilitate este 2.0, nici 1.4, nici 2.2 nu il bat, s-a tras tare pe reducerea consumului la cele noi, in timp ce la pionierul 2.0 s-a mers pe super-fiabilitate.
ar mai fi poate de spus ca acelasi cuplu la turatie joasa a impiedicat orice femeie (sotie, colega etc.) care au condus-o sa reuseasca sa opreasca motorul, desi au incercat din rasputeri, in special in momente delicate (coloane in rampa, intersectii aglomerate etc.), n-as vrea insa sa fiu cuzat de misoginism...
calculul facut de dancld este corect, cam in 35-40.000 km. amortizezi diferenta intre doua motorizari CU PERFORMANTE EGALE.
as indrazni sa mai spun un lucru: acest calcul de amortizare este un pic ipocrit (desi l-am facut si eu!). in opinia mea sint 2 lucruri distincte:
1. efortul financiar pe care il faci la achizitie.
2. costul de intretinere ulterior (a se intelege aici in principal carburantul).
va rog, nu imi spuneti ca diferenta de bani economisita in cazul alegerii unei "benzine" va fi pusa in cont si folosita la achizitia de carburant ulterioara. 9 oameni din 10, daca nu o vor folosi pentru super-covorase, super spoilere sau super-sisteme audio, isi vor cumpara eventual un frigider si/sau Home-Cinema nou. recunosc ca este un castig pentru ei, insa parca se vorbea aici despre o masina...
in ceea ce ma priveste, efortul initial a fost intr-adevar mai mare, insa acum tare bine imi prinde sa "respir" mai usor atunci cand teancul meu de bonuri de carburant este mai mic decat al amicilor mei benzinari.
am scris pentru o saptamana, scuze tuturor pentru logoreea "verbala"...
cele bune.