Va rog ajutati-ma sa imi iau si eu masina

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 18-Iul-2005 14:21

super...

dar si reversul: un baiat de baiat, exact in acepasi loc, cu un porsche (nu stiu ce model) s-a suparat ca am avut curaj sa merg paralel cu el vreo cativa metri si pa, nu l-am mai vazut... :cry:

scuze pentru off topic!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 18-Iul-2005 15:09

@dancld: am incercat sa te urmaresc, dar nu am reusit. Tu imparti euro la lei si iti ta un rezultat fabulos :!: :!: :!: N-am mers mai departe, dar ceva e in neregula pe acolo.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 18-Iul-2005 15:20

Cred ca a facut un calcul corect. Nu a facut nici o impartire euro-RON. A transformat 14,8 RON in Euro = 4,5 Euro la cursu zilei (cu o abatere normala de ceva, insignifiant)

Nu stiu cum e treaba, dar oricum daca mergi cam 5 - 10 km pe zi in oras, nu este mare afacere cu motorina, in schimb daca apuci sa se incalzeasca motoru' cred ca incepe sa se simta!!!

Dar oricum on-topic, sper sa isi ia c3 1,4i ca sa pot sa fac comparatie cu performatele c3-ului meu :P

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 18-Iul-2005 17:45

prafuit scrie:Dar oricum on-topic, sper sa isi ia c3 1,4i ca sa pot sa fac comparatie cu performatele c3-ului meu :P


Şi eu sunt curios, dar ĂŽn mare cred că diferenţa stă doar ĂŽn flexibilitatea ĂŽn oraş. "Ceva" (o vrăbiuţă etc) ĂŽmi spune că are cutia altfel etajată, că schimbarea treptelor se face la viteze mai mici şi că ĂŽn oraş trebuie folosită şi viteza a 4-a :roll: Dar, ĂŽn schimb, maşina poate fi "mişcată" rezonabil de repede din loc la sub 10km/h cu viteza a 2-a, adică fără introducerea vitezei 1. La fel, cred că la viteze sub 50-60 km/h e un pic mai leneşă decât varianta HDI, dar mai sus s-ar putea să fie mai sprintenă. Pe autostradă la 130km/h s-ar putea să consume 11-12% şi să se ĂŽncălzească mult mai mult decât varianta diesel. Ah, şi e mai silenţioasă, ĂŽn special la viteze mici.

Avatar utilizator
Moory
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 12-Iul-2005 10:14
Localitate: Ploiesti

Mesajde Moory » Lun 18-Iul-2005 18:16

salutari tuturor...
dati-mi voie sa va prezint premisele care au facut un "benzinar" de Ploiesti (care refuza sa conceapa ca un diesel ar putea fi bun la altceva decat la locomotive) sa conduca acum un Picasso HDi (in paranteza, am lucrat la CitrĂśen-Comercial si am mai prins cate ceva de la inginerii de service) :
1. PSA este mama motorului Common-rail, garantie oferita la lansare in Franta PE CARNETUL DE GARANTIE 200.000 km.;
2. am vazut in service o groaza de masini cu fel si fel de belele la care chiar nu te astepti de la o masina noua, dar cu motoare HDi in corzi nu;
3. Xsara-urile noastre de serviciu ajunsesera la veo 150.000 km. cu zero probleme la motoare (intretinute insa la sange);
4. "Vaca" mea consuma (la 75.000 km., motor din anul 2000) 6.5 in oras, recunosc insa faptul ca traficul din Ploiesti (mai ales la orele mele de workaholic la care vin si plec de la munca) nu se compara cu Bucurestiul la orele de varf. clima insa pornita non-stop! Arad-Viena si retur in 5.0, returul insa cu motorina, nu cu "motorina", ce-i drept condus super-potolit, deh!, nevasta si copilul alaturi.
5. pun pe ea 5 oameni a 80 de kile fiecare, plus 3 saci de cartofi si nu simte (aici iese in fatza cuplul mare), ba daca mi-e mila mai iau la cravata si o Dacie ramasa in pana (e adevarat insa ca evit sa ma uit la consum in astfel de momente).
6. rampele si pantele Comarnic-Brasov sint o bagatela, chiar pe timp de iarna.
7. 1.4 pe C3 fata de 2.0 pe Xsara este cu o clasa peste, DESI se spune in cercurile PSA ca cel mai reusit ca fiabilitate este 2.0, nici 1.4, nici 2.2 nu il bat, s-a tras tare pe reducerea consumului la cele noi, in timp ce la pionierul 2.0 s-a mers pe super-fiabilitate.
ar mai fi poate de spus ca acelasi cuplu la turatie joasa a impiedicat orice femeie (sotie, colega etc.) care au condus-o sa reuseasca sa opreasca motorul, desi au incercat din rasputeri, in special in momente delicate (coloane in rampa, intersectii aglomerate etc.), n-as vrea insa sa fiu cuzat de misoginism...

calculul facut de dancld este corect, cam in 35-40.000 km. amortizezi diferenta intre doua motorizari CU PERFORMANTE EGALE.

as indrazni sa mai spun un lucru: acest calcul de amortizare este un pic ipocrit (desi l-am facut si eu!). in opinia mea sint 2 lucruri distincte:
1. efortul financiar pe care il faci la achizitie.
2. costul de intretinere ulterior (a se intelege aici in principal carburantul).
va rog, nu imi spuneti ca diferenta de bani economisita in cazul alegerii unei "benzine" va fi pusa in cont si folosita la achizitia de carburant ulterioara. 9 oameni din 10, daca nu o vor folosi pentru super-covorase, super spoilere sau super-sisteme audio, isi vor cumpara eventual un frigider si/sau Home-Cinema nou. recunosc ca este un castig pentru ei, insa parca se vorbea aici despre o masina...
in ceea ce ma priveste, efortul initial a fost intr-adevar mai mare, insa acum tare bine imi prinde sa "respir" mai usor atunci cand teancul meu de bonuri de carburant este mai mic decat al amicilor mei benzinari.

am scris pentru o saptamana, scuze tuturor pentru logoreea "verbala"...

cele bune.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 18-Iul-2005 18:35

Daca spui tu ca este corect calculul...
Mai trebuie de adaugat ca tendinta este de egalizare pina la sfirsitul anului a pretului motorinei si benzinei, ceea ce inseamna ca se mareste distanta de amortizare. Si inca ceva: dieselul trebuie dus in service mai des, ceea ce creste costurile.
Eu unul fac sub 10.000km pe an, deci o masina diesel s-ar amortiza la mine in vreo 4 ani, ceea ce e cam mult.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 19-Iul-2005 10:21

kata scrie:consum...direct proportional nu stilul de mers. e adevarat, undeva la 10-11 e consumul "normal".


Sal'tare!

Dupa 4 zile cu peripetii la Paris, am revenit cu picioarele pe pamant. Am mers cu avionul, asa ca nu ma intrebati de drumuri si sosele.
Revenind la topic: kata, daca ai peste 10% consumul in oras, du-te cu ea la service. La mine nu trece de 9.8l/100.
Paco poate sa-ti confirme ca nu merg tocmai bland cu ea, iar sotia mea m-a certa ultima oara ca am schimbat viteza sub 3000rpm (obisnuinta de pe Cielo).

Bianca
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 13-Iul-2005 16:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde Bianca » Mar 19-Iul-2005 10:23

Revin dupa ce v-am citit parerile.
Sincer ma speriati! Mai ales cu consumul! Dupa asta ma mai sperie si faptul ca ar trage greu si ca in afara poate sa consume 11-12% ( pentru dl care a scris asta...va rog spuneti-mi ca mintiti).
Eram foarte incantata de masina asta si eram hotarata sa o cumpar, chiar daca acest consum "relativ" mai mare, ma deranja cat de cat. Masina este adorabila, dar pentru numele lui Dumnezeu consuma cat un BMW aproape.
Din cand in cand conduc fostul Fiat Punto de 55CP al prietenului meu.Toata lumea stie cat consuma masinile italiene...enorm, Si totusi nu consuma 11-12% la 130 km in afara. Si merge OK, fara sa dea impresia de masina obosita, chiar si cand suntem 4 in masina. Si toate astea la o masina din 1996.
Va rog frumos faceti-i putin lobby C3-ului 1.4 75CP. Pana acum mi-ati dat cam toate motivele sa nu imi iau masina asta. Spuneti-mi cateva pentru care merita sa mi-o cumpar pe asta si nu alta...altele decat design-ul pe care deja il ador.
Va multumesc mult si scuzati-mi depresivitatea in care am cazut cand am vazut parerile voastre despre consumul acestei gargarite.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Iul-2005 10:58

@DanCld de ce faci tu supozitiile astea si o determini pe fata sa nu isi mai ia benzina.
Eu stiu cum e, ca fiecare are masina cea mai buna dar totusi. 11-12% la 130km/h??? Se incalzeste masina mai repede decat un diesel de 70CP??Sa fim totusi seriosi si realisti.Doar nu isi ia dacie sa stea cu sticla pusa la capota.
Ce te face sa zici ca este mai lenesa la vitezele alea 50-60km???

Eu la C4-le meu nu am vazut sa se ridice apa la mai mult de 3 linii cat e normal, asa este tot timpul. Si am mers cu ea pe o caldura de 32-33 grade, in cele mai crancene aglomeratii.
Pe autostrada la 160 se apropia de 10-10.5, si apa la fel statea acolo unde ii este locul.
Motorul este un 1.4 16V de 90 CP. Cam fortata putin comparatia cu C4 insa motoarele sunt asemanatoare.

Bianca, eu zic ca faci o alegere buna si nu trebuie sa te sperie consumul. Consumul unui C3 este unul normal pentru o masina cu motor de 1.4.
Ultima oară modificat Mar 19-Iul-2005 11:11 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 19-Iul-2005 11:05

Păi ideea principală era că PSA-ul a reuşit să creeze nişte motoare diesel atât de bune ĂŽncât riscă să ĂŽşi piardă clienţii pe benzină :lol: Dar la ce vrei tu, ĂŽn comparaţie directă cu Dacia, trebuie să te aştepţi la un consum ceva mai mic, la un comportament mult mai bun la accelerare / frânare, precum şi la un zgomot mai mic.

(Mă abţin de la a face comparaţii cu varianta HDI, că... :twisted: )

PS. Fiatu' de care zici e o maşină fff uşurică, nu de alta dar şi o maşină de tip Tico are un demaraj de invidiat, şi un consum la fel, la numai 48cp, tot din cauza masei reduse (Matizu' e mai greuţ un pic).

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 19-Iul-2005 11:13

Matrixu scrie:Eu stiu cum e, ca fiecare are masina cea mai buna dar totusi. 11-12% la 130km/h???

Să nu uităm că vorbim de un 1.4 75 CP. La viteze de genul acesta motoarele mai mici consumă mai mult decât motoare mai puternice.

Matrixu scrie:Se incalzeste masina mai repede decat un diesel de 70CP??Sa fim totusi seriosi si realisti.

Un diesel se ĂŽncălzeşte mult mai greu decât un motor pe benzină, şi se răceşte mult mai repede.

Matrixu scrie:Ce te face sa zici ca este mai lenesa la vitezele alea 50-60km???

Diferenţa de cuplu la turaţii joase. Demarajul mult mai bun la viteza a 2-a, şi parţial la viteza a 3-a.

Matrixu scrie:Bianca, eu zic ca faci o alegere buna si nu trebuie sa te sperie consumul. Consumul unui C3 este unul normal pentru o masina cu motor de 1.4.

Aici suntem de acord. Da' nu am căzut de acord cât de mare e consumu' ăla ;)

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Iul-2005 11:17

Pai atunci toate posturile tale sunt pline de subiectivism. Daca PSA face cele mai bune motoare diesel asta nu inseamna ca motoarele pe benzina de la PSA sunt proaste, consuma muuuuuult si se si incalzesc repede.
Sa nu uitam totusi si de revizii.

@Bianca, daca ai timp si chef arunca o privire si peste forumurile din afara unde probabil ca vei gasi mai multi utilizatori de C3 benzina. Si vezi cam ce zic si ei pe acolo.
Ai facut drive-test cu ea pana acum?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Iul-2005 11:25

De acord ce zici tu,cuplul e intr-adevar mai mare la TURATII JOASE, asta la diesel.
Trage mai bine dieselul in treptele 2-3 daca tii benzinara la turatiii joase.
Cu tot cuplul dieselului benzinara iese mai bine 0-100 cu 1 sec. Si dupa cum bine stii 100km/h sunt atinsi in treapta a 3 a pentru a obtine acest timp(12.4 la benzina respectiv 13.4 motorina)
Faza cu incalzitul masinii o cam gresesti. Dieselul se incalzeste mai greu pana ajunge la temperatura optima de functionare a motorului, iar benzina se incalzeste mai repede tot pentru a ajunge la aceeasi temperatura. De aici nu reiese ca benzina se incalzeste mai mult decat motorina. Eu in chestia asta vad un avantaj major iarna, si nicidecum un dezavantaj.

Discutia asta benzina vs motorina poate continua la nesfasrsit. Si un diesel fan cat nu se va da pe brazada niciodata, la fel si unul care este fan benzina.Dar trebuie sa fim si putin realisti si sa nu denaturam realitatea, cand vorbim de motoare pe benzina.
Ultima oară modificat Mar 19-Iul-2005 11:27 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 19-Iul-2005 11:27

Mai baieti, suntem pe punctul de a avea o fata in club si voi o speriati [-X

Eu nu pot vorbi in cunostinta de cauza despre C3, dar motorul 1.4 de 75CP este identic din punct de vedere mecanic cu cel pe care il am eu pe Peugeot-ul 306. Singurele modificari au fost facute la sistemul de injectie, pentru a corespunde normelor de poluare.
Revenind la consum, 306-le e facut in 95 si are 1150kg si 160.000km. In aceste conditii, consumul in oras este de 9.5, maxim 10% , iar in afara, la 120-130km/h putin sub 7%

Nu vad cum ar putea C3-ul sa ia mai mult :!:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Iul-2005 11:30

Asta incercam sa zic si eu, e imposibil consumul ala la o buburuza de C3, asta la viteza de 130km/h


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo