ce ulei de motor sa folosesc pentru un c3 hdi sx???
Moderator: Echipa Tehnica
ce ulei de motor sa folosesc pentru un c3 hdi sx???
va rog cateva pareri!!! tr sa schimb uleiul de motor si nu stiu care eset compatibil cu c3ul meu si care ar fi mai bun??? pls!!!!
nu am C3 dar in manualul de C1 sunt si specificatiile de ulei pt. restul gamei Citroen. de aici reiese ca la diesel poti pune 10w-40, 5w-40, 0w-30 (cu exceptia HDI cu FAP) sau 5w-30.
dintre cele 4 calitati, plaja cea mai larga de temperaturi de functionare o are 5w-40 (de la -30grdC pana la 50-60grdC), adica exact cifra pe care o folosesc si eu la benzinar. eu pun Aral High Tronic 5w-40 (made in Germany), tu pui ce vrei
.
dintre cele 4 calitati, plaja cea mai larga de temperaturi de functionare o are 5w-40 (de la -30grdC pana la 50-60grdC), adica exact cifra pe care o folosesc si eu la benzinar. eu pun Aral High Tronic 5w-40 (made in Germany), tu pui ce vrei

\B25BUY scrie:Iti sugerez ARAL sintetic 0W50...e mult mai bun ca TOTAL. Am avut pe o alta masina si eu..acum inca sunt in garantie si pun TOTAL-ul lor care e mediocru.
Total asta merita pus doar daca esti in garantie si te obliga de la service.
ARAL eu zic ca e o solutie f. buna.
ms pt sugestie! o sa iau in klcul!
Total e f OK, 5W40 are specificatii SM/CF, adica e superaditivat, ce aveti cu el?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
personal nu am nimic direct cu uleiurile Total. pot sa spun insa ca de Elf nu am o parere asa de buna. si cum Elf e produs de grupul Total, imi da putin de gandit. "testul" a fost urmatorul: la Dacie, Elf Sporti TXI 20W-50 il "manca" cu o viteza dubla fata de ARAL Basic Elastic 20W-50. (mai pe scurt, ambele erau cele mai slabe uleiuri din gama celor doi producatori. la ARAL vedeam de ce dau banii pe el, in timp ce Elf-ul se comporta ca LUKoil-ul de 5lei/litru)
TOTUSI, e posibil ca aceasta comparatie sa fie eronata, pt. ca in grupul TOTAL, Elf e marca mai slaba si TOTAL e premium, in timp ce la grupul BP, BP Visco e marca a doua, iar ARAL cea premium.
deci ar trebui comparat Elf cu BP si TOTAL cu ARAL.
si mai e ceva: ARAL se gaseste la orice magazin mai serios de piese auto, in timp ce TOTAL nu am vazut decat la reprezentanta si parca la Selgros.
TOTUSI, e posibil ca aceasta comparatie sa fie eronata, pt. ca in grupul TOTAL, Elf e marca mai slaba si TOTAL e premium, in timp ce la grupul BP, BP Visco e marca a doua, iar ARAL cea premium.
deci ar trebui comparat Elf cu BP si TOTAL cu ARAL.

si mai e ceva: ARAL se gaseste la orice magazin mai serios de piese auto, in timp ce TOTAL nu am vazut decat la reprezentanta si parca la Selgros.
Ultima oară modificat Joi 15-Mai-2008 00:21 de către XENON, modificat 1 dată în total.
@B25BUY: investitia intr-un ulei cu viscozitatea la rece 0w e inutila. nu cred ca ai pornit vreodata masina la temperaturi sub --30grd Celsius. (5w "lucreaza" bine "doar" pana la -30grd Celsius. 0w si un pic mai jos)
iar 50 "la cald" e mult prea gros, e un ulei mai mult spre "racing", inutil la un HDI de 1.4. parerea mea.

iar 50 "la cald" e mult prea gros, e un ulei mai mult spre "racing", inutil la un HDI de 1.4. parerea mea.

XENON scrie:@B25BUY: investitia intr-un ulei cu viscozitatea la rece 0w e inutila. nu cred ca ai pornit vreodata masina la temperaturi sub --30grd Celsius. (5w "lucreaza" bine "doar" pana la -30grd Celsius. 0w si un pic mai jos)![]()
iar 50 "la cald" e mult prea gros, e un ulei mai mult spre "racing", inutil la un HDI de 1.4. parerea mea.
m-am hotarat! o sa pun total 5w40! sa vad unde gasesc!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca e super-aditivat inseamna ca ca e foarte bun. Nu stiu ce ulei se pune la C3, dar daca spre exemplu se foloseste 10w40, nu ii pune 0w40 (e prea subtire). Poti sa pui insa 10w50.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nicum, ce legatura are prima cifra (indicecele de viscozitate la rece) cu "grosimea uleiului" in timpul functionarii? de ce sa nu fie bun 0 in loc de 10? 0w e prea subtire pt. masinile vechi poate, (desi nu cred), la o masina actuala are legatura doar cu temperatura ambientala (la care pornesti motorul). exact asa spune si manualul de intretinere la diesel: 0w-40 - toate motoarele;
5w-40 - toate motoarele; 10w - 40 - toate motoarele. singura exceptie este la HDI FAP care nu accepta 0w-40. dar cum 1.4HDI nu are FAP, nu are restrictii.
5w-40 - toate motoarele; 10w - 40 - toate motoarele. singura exceptie este la HDI FAP care nu accepta 0w-40. dar cum 1.4HDI nu are FAP, nu are restrictii.
As face cateva completari si corectii la ceea ce s-a afirmat mai sus:
- XENON a punctat bine, prima cifra arata in primul rand vascozitatea uleiului la rece; spun "in primul rand" pentru ca prima cifra arata de cele mai multe ori si categoria uleiului - mineral, semisintetic sau sintetic. Astfel, 0W-40 este o alternativa f. buna pentru 5W-40, mai ales in anotimpul rece. Avantajul e ca e ca si cum ai porni motorul incalzit deja.
- Total a scos din productie 0W-40 incepand de anul trecut, deci nu cred ca o sa ma gasiti acest ulei, insa folositi 5W ca nu e nici o problema. (Daca cineva vrea 0W sa ma contacteze pe PM)
- 10W-40 e bine sa nu inlocuiasca 5W-40, decat daca producatorul autoturismului permite acest lucru sau daca motorul are o anumita uzura. Quartz 7000 in partcular, precum si 99% din uleiurile 10W-40 sunt semisintetice, nu sunt miscibile cu cele sintetice (asta daca se gandeste cineva la completare) si in general au si indicii API / ACEA cu o clasa mai jos.
- Daca HDI FAP inseamna cumva filtru de particule (la alti producatori e DPF), atunci OBLIGATORIU Total Ineo ECS (5W-30, cu norma LowSaps). In cartea tehnica aveti eventual specificatie ACEA C2-A5/B5. Doar Total pentru ca cel putin deocamdata doar producatorul francez are in gama ulei cu aceste specificatii. Altfel, in mai putin de 20.000 km ar trebui sa se duca filtrul si din cate am inteles e scump rau.
- Cineva recomanda ca ultima cifra sa fie peste 40. Nu este deloc recomandat la majoritatea masinilor, din contra. Acel ulei (vorbim de un sintetic racing, gen 10W-50, 15W-60 etc) este pentru anumite motoare si pentru un regim de ture exagerat. Pune-l in multe motoare si o sa-ti mearga mai greu cand e rece si o si consume un pic mai mult.
- Toate uleiurile au un pachet anume de aditivi. Cu exceptia uleiurilor sintetice de ex, toate uleiurile sunt facute din ulei de baza, tratat intr-un proces chimic cu o serie de aditivi.
- Chestia cu marca X e mai tare decat Y (vezi Aral vs Total) e cam ca Bruce Lee 'l bate pe VadDamme. E o chestie f. relativa si subiectiva si cine spune ca isi da seama imediat de diferenta, ca o "simte", cred ca exagereaza, asta ca sa ma exprim elegant. Atata timp cat e un producator de incredere si respecta specificatiile trecute pe ambalaj nu ar trebui sa fie probleme. Ori Total e in primii 5 la nivel mondial ca grup petrolier.
Ce puteti face ca sa va asigurati ca puneti ce trebuie in masina este sa va uitati in cartea tehnica si sa va asigurati ca uleiul corespunde intocmai cu specificatiile trecute acolo. Cel putin in cazul masinilor noi. Si mare atentie la detalii, cum ar fi filtrul de particule, pompele injector (nu cred ca este cazul la PSA) etc.
- XENON a punctat bine, prima cifra arata in primul rand vascozitatea uleiului la rece; spun "in primul rand" pentru ca prima cifra arata de cele mai multe ori si categoria uleiului - mineral, semisintetic sau sintetic. Astfel, 0W-40 este o alternativa f. buna pentru 5W-40, mai ales in anotimpul rece. Avantajul e ca e ca si cum ai porni motorul incalzit deja.
- Total a scos din productie 0W-40 incepand de anul trecut, deci nu cred ca o sa ma gasiti acest ulei, insa folositi 5W ca nu e nici o problema. (Daca cineva vrea 0W sa ma contacteze pe PM)
- 10W-40 e bine sa nu inlocuiasca 5W-40, decat daca producatorul autoturismului permite acest lucru sau daca motorul are o anumita uzura. Quartz 7000 in partcular, precum si 99% din uleiurile 10W-40 sunt semisintetice, nu sunt miscibile cu cele sintetice (asta daca se gandeste cineva la completare) si in general au si indicii API / ACEA cu o clasa mai jos.
- Daca HDI FAP inseamna cumva filtru de particule (la alti producatori e DPF), atunci OBLIGATORIU Total Ineo ECS (5W-30, cu norma LowSaps). In cartea tehnica aveti eventual specificatie ACEA C2-A5/B5. Doar Total pentru ca cel putin deocamdata doar producatorul francez are in gama ulei cu aceste specificatii. Altfel, in mai putin de 20.000 km ar trebui sa se duca filtrul si din cate am inteles e scump rau.
- Cineva recomanda ca ultima cifra sa fie peste 40. Nu este deloc recomandat la majoritatea masinilor, din contra. Acel ulei (vorbim de un sintetic racing, gen 10W-50, 15W-60 etc) este pentru anumite motoare si pentru un regim de ture exagerat. Pune-l in multe motoare si o sa-ti mearga mai greu cand e rece si o si consume un pic mai mult.
- Toate uleiurile au un pachet anume de aditivi. Cu exceptia uleiurilor sintetice de ex, toate uleiurile sunt facute din ulei de baza, tratat intr-un proces chimic cu o serie de aditivi.
- Chestia cu marca X e mai tare decat Y (vezi Aral vs Total) e cam ca Bruce Lee 'l bate pe VadDamme. E o chestie f. relativa si subiectiva si cine spune ca isi da seama imediat de diferenta, ca o "simte", cred ca exagereaza, asta ca sa ma exprim elegant. Atata timp cat e un producator de incredere si respecta specificatiile trecute pe ambalaj nu ar trebui sa fie probleme. Ori Total e in primii 5 la nivel mondial ca grup petrolier.
Ce puteti face ca sa va asigurati ca puneti ce trebuie in masina este sa va uitati in cartea tehnica si sa va asigurati ca uleiul corespunde intocmai cu specificatiile trecute acolo. Cel putin in cazul masinilor noi. Si mare atentie la detalii, cum ar fi filtrul de particule, pompele injector (nu cred ca este cazul la PSA) etc.
pe lista uleiurilor acceptate de motoarele cu FAP, 5W40 de la TOTAL se afla chiar intre primele. acuma pe cine sa cred, pe ei sau pe tine? si doi la mina, inca nu am vazut FAP stricat de la ulei, poate de virsta, dar in nici un caz de la uleiul asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO