Viteza maxima
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 50
- Membru din: Mar 14-Iul-2009 13:06
- Localitate: Galati
-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
Si mie imi "suna" normal sa schimb la mai putin de 3.000 turatii/min., dar am intrat aici sa vad ce spun cei care se pricep, pentru ca eu nu ma pricep, am doar .. opinii. E un motor de turatie, avand in vedere capacitatea cilindrica mica ,si as vrea sa il folosesc cat mai mult, a doua masina nu imi permit sa mai iau. Asta e ideea, pe scurt.
Petrica Viorel scrie:Pai din cate stiu eu este normal sa schimbi vitezele cam la 2500-2800rot/min.
Nu considerati ca omorati motorul la 3500?
cine a emis ineptia asta? pai daca era asa il limitau la turatia aia, nu? ori el ajunge la 5500-6000
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Nu mai devreme de ieri, am fost sa fac un test cu ea (si sa ii mai dau cox sa o mai curatz de calamina
) pe varianta ocolitoare a Pitestiului (prelungirea A1 pt cine nu stie). 1.4 HDI SX, 173 km in bord, singur!!!Recunosc, pana la C3, cu alt HDI identic nu am mai mers, sincer, de exemplu la 120 cand bag piciorul in pedala se simte chiar si acel "zvac!" de putere. Constant pe autostrazi merg cu 140 (viteza la care am setat acel buzz-er de viteza) unde ajung f repede si fara zgomote "ciudate". Masina chiar cere, si o face super bine pt clasa si motorul ei.

-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
khan scrie:Petrica Viorel scrie:Pai din cate stiu eu este normal sa schimbi vitezele cam la 2500-2800rot/min.
Nu considerati ca omorati motorul la 3500?
cine a emis ineptia asta? pai daca era asa il limitau la turatia aia, nu? ori el ajunge la 5500-6000
am intrat aici ca sa aflu raspunsuri la ceea ce nu stiu, daca stiam, nu intrebam.
as fi insa ceva mai rezervat cand calific ceva drept "ineptie": da, pe bord poate avea si 8000 de rot/min, discutam insa de o durata de viata a unui motor si de utilizare rationala.
daca tie iti suna frumos motorul ala de 1125 cmc turat la 5.500 - 6.000 ... mie clar nu.
apoi, daca ti se pare logic lantul : turatie mare->uzura pronuntata+ungere defectuoasa=durata de viata scazuta.
este un motor de turatie, ceea ce prin definitie inseamna viata scurta, iar aceasta nu mai este ineptie, se invata la scoala.
-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
ag26raf scrie:Nu mai devreme de ieri, am fost sa fac un test cu ea (si sa ii mai dau cox sa o mai curatz de calamina) pe varianta ocolitoare a Pitestiului (prelungirea A1 pt cine nu stie). 1.4 HDI SX, 173 km in bord, singur!!!Recunosc, pana la C3, cu alt HDI identic nu am mai mers, sincer, de exemplu la 120 cand bag piciorul in pedala se simte chiar si acel "zvac!" de putere. Constant pe autostrazi merg cu 140 (viteza la care am setat acel buzz-er de viteza) unde ajung f repede si fara zgomote "ciudate". Masina chiar cere, si o face super bine pt clasa si motorul ei.
da, la HDI da.
@mariustipa, nu este cazul sa ne enervam, suntem colegi cu totii. Topicul asta din cate vad se refera la "viteza maxima", si KHAN sunt convins ca atunci cand s-a referit la "ineptie" s-a referit la momentele in care ne dorim sa mergem mai agresiv ca doar nu folosim mereu in deplasari "viteza maxima". Masinile, in general, din fabrica sunt setate tinand cont de limitele motorului, de aici vine si limitarea de viteza pt fiecare in parte. Cand ne mai "mananca talpa" si vrem sa o ducem la limita, nu inseamna neaparat ca omoram motorul, deci parerea mea este ca poti merge lejer (daca ai unde) cu 150 -160 croaziera (cazul HDI) si un 130-140 cu benzinarul de 1.2
Este strict parerea mea, si oricum orice fel de discutie pe forum este constructiva.
PS: Inca nu cred ca am dus buburuza mea in maxim, si cand o sa prind momentuil si conditiile prielnice de drum o sa incerc. Am vazut pe youtube C3 1.4 HDI si trecut de 180!
Toate cele bune.
Este strict parerea mea, si oricum orice fel de discutie pe forum este constructiva.
PS: Inca nu cred ca am dus buburuza mea in maxim, si cand o sa prind momentuil si conditiile prielnice de drum o sa incerc. Am vazut pe youtube C3 1.4 HDI si trecut de 180!
Toate cele bune.
-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
ag26raf scrie:@mariustipa, nu este cazul sa ne enervam, suntem colegi cu totii. Topicul asta din cate vad se refera la "viteza maxima", si KHAN sunt convins ca atunci cand s-a referit la "ineptie" s-a referit la momentele in care ne dorim sa mergem mai agresiv ca doar nu folosim mereu in deplasari "viteza maxima". Masinile, in general, din fabrica sunt setate tinand cont de limitele motorului, de aici vine si limitarea de viteza pt fiecare in parte. Cand ne mai "mananca talpa" si vrem sa o ducem la limita, nu inseamna neaparat ca omoram motorul, deci parerea mea este ca poti merge lejer (daca ai unde) cu 150 -160 croaziera (cazul HDI) si un 130-140 cu benzinarul de 1.2
Este strict parerea mea, si oricum orice fel de discutie pe forum este constructiva.
PS: Inca nu cred ca am dus buburuza mea in maxim, si cand o sa prind momentuil si conditiile prielnice de drum o sa incerc. Am vazut pe youtube C3 1.4 HDI si trecut de 180!
Toate cele bune.
da, maxim 124 kmh a ajuns buburuza pe benzina.
nu ne enervam deloc, doar sugeram sa fim mai atenti la categorisiri, atat.
multumesc tuturor.
@Sorin, eu totusi cred ca limita la care poti duce motoarele de astazi, nu neaparat de la Porsche, in general vorbesc (inclusiv C3-urile din topic), nu este limita reala. Da-mi voie sa cred ca tocmai din motive de siguranta si evitarea riscului de "omorare" a motorului ele sunt special gandite de a nu putea fi duse in limita, vorbesc strict de cele stock!
De ce atunci printr-o simpla resoftare poti adauga un plus de putere? Exemplul Porsche dat de tine cred ca se refera la "limitarea de viteza" electronica.
Majoritatea masinilor de serie puternice sunt limitate la 250km/h.
Dar deja vorbim de altceva.
De ce atunci printr-o simpla resoftare poti adauga un plus de putere? Exemplul Porsche dat de tine cred ca se refera la "limitarea de viteza" electronica.
Majoritatea masinilor de serie puternice sunt limitate la 250km/h.
Dar deja vorbim de altceva.
ineptia era de fapt refuzul de a gindi ca daca era periculos sa turezi un motor la turatia X atunci cu siguranta el ar fi fost limitat din constructie pentru a nu depasi turatia X. masina nu se conduce dupa cit de sensibila e urechea fiecaruia, sau dupa categorisiri chiar hilare gen "asta e un motor de turatie deci se strica repede ca nu se unge bine la turatie". c'mon man, chiar nu puteti gindi o secunda in plus inainte de a spune grozavii din astea? mergi cu masina aia dupa cum ai nevoie nu dupa cum ti se pare tie ca zburda decibelii in jurul tau
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
khan scrie:ineptia era de fapt refuzul de a gindi ca daca era periculos sa turezi un motor la turatia X atunci cu siguranta el ar fi fost limitat din constructie pentru a nu depasi turatia X. masina nu se conduce dupa cit de sensibila e urechea fiecaruia, sau dupa categorisiri chiar hilare gen "asta e un motor de turatie deci se strica repede ca nu se unge bine la turatie". c'mon man, chiar nu puteti gindi o secunda in plus inainte de a spune grozavii din astea? mergi cu masina aia dupa cum ai nevoie nu dupa cum ti se pare tie ca zburda decibelii in jurul tau
poate ca ineptia consta in refuzul de a gandi ca nu orice iti pune la dispozitie producatorul, se poate folosi oricum, oricat si in orice fel, cu aceleasi consecinte. daca legatura intre turatie, ungere si uzura nu ti-e clara si esti de meserie, ma abtin de la orice comentariu.
am spus undeva mai sus: daca nu stiu, intreb si multumesc a treia oara celor care raspund.
nu si celor care raspund nepoliticos sau ... ma abtin sa calific.
cat despre "a gandi" ... las-o mai moale, "man". Ok ? crede-ma ca nu e cazul.
inteleg ca esti o somitate pe forum, ok, asadar precis ai dreptate, da-i incolo de ingineri, de facultati de mecanica, de tot - masina poate merge mereu cu 6.000 ture ca scrie pe cadran si nu e in zona rosie si poate merge mereu asa si motorul dureaza exact cat unul rational utilizat, uleiul la fel, se tureaza pana cand nu explodeaza, am inteles, multumesc frumos si scuze ca nu am gandit si ca am deranjat "gandirea" ta cu profana mea "ureche".
te-as ruga frumos sa oprim discutia aici.
multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 143
- Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
- Localitate: timisoara
- Contact:
Bruckner scrie:Am uitat sĂŁ spun cĂŁ la maÂşina ta cuplul maxim ĂŽl atingi la 3400 de ture. Ăn teorie ar trebui sĂŁ schimbi pe la 3500 spre 4 mii. ĂncearcĂŁ sĂŁ schimbi la 4 mii din treapta 4 ĂŽn 5 si vezi ce se intampla.
da, din treapta 4 in 5 da, dar din treapta 1 in treapta 2 ... ? e altceva. e alt cuplu.
in treapta 5 merge frumos la 4000 de ture si mai mult, la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.
da, cu c3 hdi am mers si eu cu 160, pe locul din dreapta.
mariustipa scrie:Bruckner scrie:Am uitat sĂŁ spun cĂŁ la maÂşina ta cuplul maxim ĂŽl atingi la 3400 de ture. Ăn teorie ar trebui sĂŁ schimbi pe la 3500 spre 4 mii. ĂncearcĂŁ sĂŁ schimbi la 4 mii din treapta 4 ĂŽn 5 si vezi ce se intampla.
da, din treapta 4 in 5 da, dar din treapta 1 in treapta 2 ... ? e altceva. e alt cuplu.
in treapta 5 merge frumos la 4000 de ture si mai mult, la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.
da, cu c3 hdi am mers si eu cu 160, pe locul din dreapta.
Nu cred ca schimba cineva la mai mult de 3 mii in treptele 1 si 2. Oricum, la 120 vei avea in jur de 5 mii de ture. Daca mergi constant cu 120-125 vei avea acul turometrului prin zona aia, adica la ~5500 de ture. Viteza maxima se atinge repejor, daca ii dai talpa. Toate motoarele de capacitate mica devin si mai zgomotoase odata cu marirea numarului de km.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst