Alegere: diesel sau benzina
Moderator: Echipa Tehnica
Pai , sa iti spun si povestea mea. Eu am de aproape un an de zile masina din semnatura. E una din pasarile rare, dupa cum zicea cineva mai sus, adica am 92 CP diesel.
Ce pot sa zic...
Pe de-o parte sunt convins ca si cu 70 de cai m-as fi descurcat foarte bine (cam 50% din drum il fac in bucuresti), dar cateodata ma simt bine ca mai am cateva resurse...si sa stii ca se simt cei 22 de caluti...mai ales pentru ca masina nu e foarte grea. Intr-adevar, treapta 1 e cam ...nasoala...dar dupa ce ai dat a 2-a (mai ales un pic mai turat) incepe sa muste, si e o senzatie faina, ca simti ca are cuplu si vrea.
Despre consum...chiar daca pe hartie nu o sa recuperezi prea curand banii dati in plus pentru diesel... iti spun ca eu unul cel putin ma simt foarte bine de fiecare data cand vad ca fac 700-1000 km(da ...nu sunt minciuni) de fiecare data cu un plin de motorina.
Am fost asta-vara in turcia cu ea. Eu si inca 3 persoane adulte. Dupa ce am ingramadit cumva bagajele in portbagaj(sa zicem ca am folosit doar oglinzile laterale) am facut peste 3000 de km (1300 dus, 700 bodrum-pamukkale si retur, 1500 intors - rataceala prin bulgaria) cu un consum mediu de 4.4 l/100. Asta in conditiile in care cealalta persoana care conducea, surprins, pleca mereu cu scartz de pe loc, chiar si in panta.
Concluzia: recomand cu toata caldura motorul diesel actual de 92 de cai, care sigur, fiind 1.6, e mai bun decat al meu , macar pt simplu motiv ca nu mai ai lag (eu cam am...mai ales cand merg mai incet asa). Nu e vorba de economie neaparat...si nu dati cu pietre in mine, nu e prima masina in care ma urc, am condus si benzinare, imi place si mie sa turez un motor care suna frumos..dar cred ca nu imi voi mai lua benzina decat ca a 2-a masina, pentru distractie si feeling. IN schimb, pentru masina de condus zi de zi , recomand diesel-urile, si nu neaparat c3....orice diesel.
Ce pot sa zic...
Pe de-o parte sunt convins ca si cu 70 de cai m-as fi descurcat foarte bine (cam 50% din drum il fac in bucuresti), dar cateodata ma simt bine ca mai am cateva resurse...si sa stii ca se simt cei 22 de caluti...mai ales pentru ca masina nu e foarte grea. Intr-adevar, treapta 1 e cam ...nasoala...dar dupa ce ai dat a 2-a (mai ales un pic mai turat) incepe sa muste, si e o senzatie faina, ca simti ca are cuplu si vrea.
Despre consum...chiar daca pe hartie nu o sa recuperezi prea curand banii dati in plus pentru diesel... iti spun ca eu unul cel putin ma simt foarte bine de fiecare data cand vad ca fac 700-1000 km(da ...nu sunt minciuni) de fiecare data cu un plin de motorina.
Am fost asta-vara in turcia cu ea. Eu si inca 3 persoane adulte. Dupa ce am ingramadit cumva bagajele in portbagaj(sa zicem ca am folosit doar oglinzile laterale) am facut peste 3000 de km (1300 dus, 700 bodrum-pamukkale si retur, 1500 intors - rataceala prin bulgaria) cu un consum mediu de 4.4 l/100. Asta in conditiile in care cealalta persoana care conducea, surprins, pleca mereu cu scartz de pe loc, chiar si in panta.
Concluzia: recomand cu toata caldura motorul diesel actual de 92 de cai, care sigur, fiind 1.6, e mai bun decat al meu , macar pt simplu motiv ca nu mai ai lag (eu cam am...mai ales cand merg mai incet asa). Nu e vorba de economie neaparat...si nu dati cu pietre in mine, nu e prima masina in care ma urc, am condus si benzinare, imi place si mie sa turez un motor care suna frumos..dar cred ca nu imi voi mai lua benzina decat ca a 2-a masina, pentru distractie si feeling. IN schimb, pentru masina de condus zi de zi , recomand diesel-urile, si nu neaparat c3....orice diesel.
mbc scrie:B25BUY scrie:Normal 2 motoare de aceeasi putere...trag la fel acolo unde are fiecare puterea maxima...(dieselu la 2.800 rot) iar benzina la 5.500 rot.
imi pare rau sa te dezamagesc, dar dieselul si benzina nu trag niciodata la fel, orice motoare ai alege
tu iei puterea maxima (CP sau KW) dar trebuie sa iei in calcul si momentul motor (cuplul). linia de cuplu este total diferita la benzina si diesel, pe langa ca cuplul maxim il ai tot de la diesel. la diesel cam de la 1500 ai cuplu aproape de maxim si merge pana pe la vreo 3500, acesta fiind cel mai pronuntat undeva pe la jumatate. la benzina cuplul maxim e undeva inainte de turatia maxima, foarte aproape de ea. care e problema aici: daca o tii turata la 5000 de ture ca sa ai cuplul maxim iti consuma mult, iti uzezi prematur motorul, te deranjeaza sunetul, etc. daca nu turezi benzinarul decat pana la un maxim de 3000, atunci nu ai parte de cuplul / puterea maxima. la diesel, folosesti mai mult acea parte buna a motorului.
In oras mi se pare clar ca e mai usor de condus cu o masina diesel, dar inafara parca e mai interesant daca turezi motorul la maxim, ceea ce e mult mai placut la benzinar.
Pe de alta parte, cand ai masina plina, portbagajul plin, mai pornesti aerul conditionat, aprinzi farurile deja ai prefera un diesel. Acuma, tu decizi.
Succes
cred ca exagerezi putin. la 1.4i de pe c3 de exemplu, cuplul maxim este la 3300rpm, iar puterea maxima la 5400rpm. deci departe de ce spui tu. ca la 1.4hdi ai cuplu maxim la 2000rpm, perfect adevarat.
eu spun din proprie experienta: vrei forja, ia-ti benzina, vrei economie ia-ti diesel, dar mare grija: dintre un diesel si un benzinar cu puteri identice intotdeauna dieselul va iesi invingator

1,4hdi consuma 5,3l/100km urban iar 1,4i consuma 8,2l/100km. bineinteles ca in aglomeratie aceste 2 consumuri cresc ambele. sa calculam totusi cu datele furnizate de producator.
diferenta de consum intre cele doua este de 2,9 l/100km. sa zicem 3, pt. a usura calculul. cu alte cuvinte in cei 20.000km parcursi pe an, cu dieselul "castigam" 600litri, adica 38.000 x 600 = 22.800.000rol = 616euro, ceea ce inseamna ca diferenta de pret intre cele doua motoare o amortizezi in 3 ani aproximativ. deci, cat ai de gand sa tii masina? (nu trebuie sa uiti insa ca si la revanzare dieselul il dai mai usor si mai scump ca echivalentul benzinar, daca e sa gandim in perspectiva
)
diferenta de consum intre cele doua este de 2,9 l/100km. sa zicem 3, pt. a usura calculul. cu alte cuvinte in cei 20.000km parcursi pe an, cu dieselul "castigam" 600litri, adica 38.000 x 600 = 22.800.000rol = 616euro, ceea ce inseamna ca diferenta de pret intre cele doua motoare o amortizezi in 3 ani aproximativ. deci, cat ai de gand sa tii masina? (nu trebuie sa uiti insa ca si la revanzare dieselul il dai mai usor si mai scump ca echivalentul benzinar, daca e sa gandim in perspectiva

Prin mama ambuteiajelor din BucureÂşti eu am avut cu 1.4hdi consumuri ĂŽntre 8 Âşi 10%. Cu talpa la fel de grea Âşi ĂŽn condiĂžii similare am 12-13% la benzinĂŁ cu un motor mai mare Âşi o maÂşinĂŁ sensibil mai grea. Pe scurt, pentru mine achiziĂžia unui diesel a fost echivalentĂŁ cu bani aruncaĂži pe geam! Dar fiecare Âştie mai bine pentru el.
Nu uitati si de factorul psihologic. Cand vezi consumuri de 12-13 litri la suta in Bucuresti, parca nu-ti mai vine sa iesi cu masina in oras si uiti de cei 2.000 de euro economisiti cu motorul pe benzina. Stiu ca e mai mult o chestie care tine de psihicul fiecaruia, dar un consum mai mare poate sa fie un motiv de descurajare pentru unii, daca isi doresc sa foloseasca zilnic o masina pe benzina (nu ma refer la C1 aici
).
Mergeam zilele trecute cu un prieten in masina si omul ma intreba pe un ton usor ironic daca nu mai imi creste si mie consumul ala mediu de 7 litri la suta, asta in conditiile in care circul zilnic prin Bucuresti (e adevarat ca nu la orele cu traficul cel mai intens).
Pana la urma e o chestie care tine de preferintele, stilul de condus, numarul de km efectuati si bugetul fiecaruia. Eu am ales diesel si nu regret

Mergeam zilele trecute cu un prieten in masina si omul ma intreba pe un ton usor ironic daca nu mai imi creste si mie consumul ala mediu de 7 litri la suta, asta in conditiile in care circul zilnic prin Bucuresti (e adevarat ca nu la orele cu traficul cel mai intens).
Pana la urma e o chestie care tine de preferintele, stilul de condus, numarul de km efectuati si bugetul fiecaruia. Eu am ales diesel si nu regret

Eu am ales benzina...sunt multumit...consum cam 100 RON pe saptamana.
Merg cam 1200-1500 Km pe luna...in oras imi arata un consum mediu de 9.5-10 l/100 Km...cu benzina RON 100 sau 98...se simte bine diferenta fata de ron95.
Acum depinde si de buzunar si de preferinta...da' supletea si silentiozitatea unui motor pe benzina bat de departe zgomotul si reviziile scumpe ale unui diesel. Cuplul unui motor diesel in schimb este de necontestat.
Ma gandesc f. serios la 2.0 HDI pe C4 (138CP si chipuit ajunge la 150CP), l-au ieftinit baietii..e 17.500 EUR de la 20.500 cat era inainte si cred ca e relativ ok (cat se poate spune despre Citroen) ca si fiabilitate, mai ales ca masina arata cel mai bine dupa parerea mea, de pe piata auto, la clasa ei.
Respect,
Andrei
Merg cam 1200-1500 Km pe luna...in oras imi arata un consum mediu de 9.5-10 l/100 Km...cu benzina RON 100 sau 98...se simte bine diferenta fata de ron95.
Acum depinde si de buzunar si de preferinta...da' supletea si silentiozitatea unui motor pe benzina bat de departe zgomotul si reviziile scumpe ale unui diesel. Cuplul unui motor diesel in schimb este de necontestat.
Ma gandesc f. serios la 2.0 HDI pe C4 (138CP si chipuit ajunge la 150CP), l-au ieftinit baietii..e 17.500 EUR de la 20.500 cat era inainte si cred ca e relativ ok (cat se poate spune despre Citroen) ca si fiabilitate, mai ales ca masina arata cel mai bine dupa parerea mea, de pe piata auto, la clasa ei.
Respect,
Andrei
Am avut C3 1.1 si pe Transfagarasan cu 2 persoane in masina, ma rugam de ea sa urce. Masina este ideala pentru oras, afara iti trebuie masina serioasa de capaciate mai mare si daca ai de parcurs distante mai mari, iti trebuiesc cai putere.
Ca o comparatie : am vandut C3 benzina si am luat Octavia motorina. Nu exista termeni de comparatie.
Ca o comparatie : am vandut C3 benzina si am luat Octavia motorina. Nu exista termeni de comparatie.
Nu prea cred ca te rogi de ea sa urce. Ma rog poate nu o turezi cat trebuie. Pe site-ul german C3, cuplu maxim il are la 3700 rot pe minut. Pe site-ul C3 RO la 3200. Deci cam pe la 2800 - 3000 schimb eu in regim normal. In depasiri ceva mai mult 3500 - 3700 (daca e nevoie).
Motorul de 1,1 este perfect in oras si pentru iesiri inafara insa nu drumuri foarte lungi unde poate se simte nevoia de mai multa putere la demaraj.
Pot sa spun ca cu AC pornit trage mai bine, decat cu el oprit.(asta ca o mentiune)
Am un prieten care are C3 diesel 70 cp. si e foarte multumit de el. Face naveta zilnic 70 Km pe zi si de curand a implinit cu el 100.000 Km. Se comporta foarte bine. Nu mai pui ca distributia la diesel o schimbi la 240.000 Km. pe cand la benzina la 120.000Km.
Daca ti-l iei nou nu se merita diesel. Poate din Germania. La fel si Benzina.
Eu daca,s fi sa mai aleg odata as alege C3 1,4 Benzina second din Germania. Mai fac cateodata si drumuri mai lungi. Sau poate C4 tot second dar nu din RO.
Motorul de 1,1 este perfect in oras si pentru iesiri inafara insa nu drumuri foarte lungi unde poate se simte nevoia de mai multa putere la demaraj.
Pot sa spun ca cu AC pornit trage mai bine, decat cu el oprit.(asta ca o mentiune)
Am un prieten care are C3 diesel 70 cp. si e foarte multumit de el. Face naveta zilnic 70 Km pe zi si de curand a implinit cu el 100.000 Km. Se comporta foarte bine. Nu mai pui ca distributia la diesel o schimbi la 240.000 Km. pe cand la benzina la 120.000Km.
Daca ti-l iei nou nu se merita diesel. Poate din Germania. La fel si Benzina.
Eu daca,s fi sa mai aleg odata as alege C3 1,4 Benzina second din Germania. Mai fac cateodata si drumuri mai lungi. Sau poate C4 tot second dar nu din RO.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
acuma, in legatura cu faza "te rogi de ea sa urce" este subiectiva. am condus peugeot 206 1,1 benzina. din cate stiu eu motorul este acelasi. mai mult, 206 pare a fi mai mica decat c3 si cand urc dinspre turda catre cluj, imi pare foarte rau sa o zic, dar ma rugam de a dreptul sa urce, adica: cu a doua ma duceam foarte bine pana la vreo 60, dupa care dadeam a treia, mergea cat mergea cu a 3-a la 70 dupa care eram nevoit sa dau a doua din nou. mergea si cu a 2-a la 70 si probabil mai mult, dar saracul motor suna din toti cilindri lui
. eram 2 persoane in masina, fara nici un fel de bagaj si ac-ul l-am oprit in acea urcare. cu bx-ul am mers 130 in sus tot cu 2 persoane dar si ceva bagaje si rezervorul aproape plin.

"If in doubt, flat out!"
Cel putin asa mi s-a parut. O fi aberant si ilogic dar repet asa mi s-a parut. Am facut afirmatia in comparatie cu Solenta pe care am avut-o inainte (de noua si am facut 90.000 Km cu ea) care cand porneam AC scadea dramatic puterea. Nu mai tragea deloc. Daca voiam demaraj decuplam AC.
Deci pe Solenta aveam 75 cp. si 0-100 13 sec, pe cand in C3 61 cp in 15.9 si totusi... nu mi se pare ca trag de ea sa urce. Sunt multumit de ea. Repet pentru oras si drumuri nu foarte lungi e perfecta.
Ce ziceti de alte modele cu aceeasi cp care sunt mai puturoase decat C3?
Skoda, Ford ... si ele ar trebui scoase de pe piata? Atunci cui le sunt destinate?
Deci pe Solenta aveam 75 cp. si 0-100 13 sec, pe cand in C3 61 cp in 15.9 si totusi... nu mi se pare ca trag de ea sa urce. Sunt multumit de ea. Repet pentru oras si drumuri nu foarte lungi e perfecta.
Ce ziceti de alte modele cu aceeasi cp care sunt mai puturoase decat C3?
Skoda, Ford ... si ele ar trebui scoase de pe piata? Atunci cui le sunt destinate?
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh