Hai sa facem si putina practica.
In afara de filtrul de motorina, restul sunt super simplu de schimbat.
1. INLOCUIREA FILTRULUI DE POLEN
Locație: dupĂŁ amortizorul drept, sub grila neagra dinaintea parbrizului. Sunt
3 suruburi in cruce.
Se desfac si se elibereaza plasticul acela dupa care veti gasi un fel de sertaras cu niste lamele de plastic care se apasa si in spatele lor gasiti filtrul de polen.
Il scoatei pe cel vechi, il puneti pe cel nou si cam asta e.
Se apĂŁsĂŁ pe filtru pentru a-l poziționa la locul lui.
Aranjati la loc lamelele sertarasului, care au si niste catari ca sa vedeti daca ati pus filtrul corect si nu invers.
Puneti la loc plasticul din grija neagra, montati cele 3 suruburi si cam atat.
Operațiune ĂŽncheiatĂŁ.
2. ĂNLOCUIRE FILTRU MOTORINĂ
Prima parte este comunĂŁ cu aceea a ĂŽnlocuirii filtrului de aer.
a. se desface capacul motorului.
b. se desface capacul bateriei și se scoate borna negativĂŁ. Eu am facut acest lucru deoarece am ĂŽnlocuit suportul bateriei si pâsla care ĂŽnvelește bateria cu carcasa din plastic, de la modelul mai vechi
c. se desfac cele 3 șuruburi marcate cu cerc roșu de la capacul filtrului de aer
d. se scoate capacul filtrului de aer. Operațiunea este necesarĂŁ pentru a avea acces facil la conductele de alimentare cu motorinĂŁ
e. se deșurubeazĂŁ cu ajutorul unui torx 25 cele 2 suruburi marcate cu cerc roșu
f. se desfac cele 2 conducte de alimentare cu motorinĂŁ. Pentru aceasta se apasĂŁ simultan ĂŽn direcția sĂŁgeților galbene pe capetele conductelor, și ĂŽn același timp se trage pentru decuplare.
g. se trage ușor de filtru cĂŁtre faruri pânĂŁ ce acesta se elibereazĂŁ. Ăn partea din spate a filtrului existĂŁ o porțiune care intrĂŁ ĂŽntr-un locaș ce are rolul de a fixa filtrul.
h. Se desfac cele 2 mufe aparținând sondelor montate pe filtru. Sincer nu știu exact care cum sunt, una are 2 pini, alta 3
i. De pe filtrul vechi se desfac cele 2 sonde
Sonda 1 cu 3 pini. Rol?
Sonda 2 cu 2 pini. Rol? - posibil cea de sesizare a apei
La aceastĂŁ sondĂŁ se va schimba garnitura verde, vine odatĂŁ cu filtrul
j. Se monteazã sondele pe noul filtrul. La introducerea sondei nr.1 am observat cã vârful acesteia a Împins Într-un fel de cãpãcel pe care l-a spart, dupã care am continuat Înfiletarea.
Operațiunile de montare sunt inverse celor de demontare.
Se amorseazĂŁ filtrul de motorinĂŁ apĂŁsând pe pompița aflatĂŁ ĂŽn stânga filtrului de aer. Operațiunea se executĂŁ pânĂŁ ce se apasĂŁ greu pe corpul pompei. De abia dupĂŁ aceea se pornește mașina.
3. ĂNLOCUIREA FILTRULUI DE AER
La operațiunea precedentĂŁ a fost demontat capacul filtrului de aer.
Se scoate filtrul vechi și se curĂŁțĂŁ cu o cârpĂŁ praful de pe admisie. Ăn imagine cele 2 filtre
Se introduce cu grijĂŁ noul filtru de aer
Se monteazĂŁ capacul filtrului de aer, operațiune inversĂŁ celei de demontare.
Iata si PDF-ul despre care vorbea colegul. Intrati
AICI
Sper sa va fie de folos.