Dar benzina pentru "i"?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
as avea dubii ca masina consuma mai mult cu CO99 decat cu CO95
Cred ca din momentul in care merge mai bine motorul, incepe si utilizatorul sa se dea mai tare la ea si atunci creste consumul.
Mie imi consuma mai mult cu CO95.
In alta ordine de idei, benzina de la noi sigur nu are CO95. Are mai putin. Si atunci, deja calculatorul de injectie are o diagrama pentru minim CO95. Cred ca d'aia sunt probleme la pornirea la rece si cu sonda lambda. Totusi: i s-a intamplat cuiva atunci cand ia masina noua sa faca figuri la pornire? Vorbesc de primii 500 km. Sigur nu s-a intamplat nimic.
Numai dupa ce se utilizeaza in mod constant benzina mai proasta decat cea pentru care e facut calculatorul.
Calculatorul de injectie corecteaza automat momentul de injectie timpul de injectie si momentul aprinderii in functie de ce iese in esapament, in functie de sarcina aplicata de sofer, de temp ext, etc... Deci sonda lambda din amonte si cea din aval ii da informatii, si in functie de ce anume citeste, corecteaza injectia si aprinderea. Daca sonda lambda din amonte citeste numai gaze nearse, evident ca se corecteaza timpii de injectie. Se vede cel mai bine pe tester lucrul acesta. Cand le arati clientilor, pleaca furiosi la Peco, dar, se intorc cu buza umflata, pentru ca sunt expediati de avocati si directori. Am avut un caz special cu un avocat care a dat in judecata Petrom pt calitatea combustibililor si credeti-ma ca acesta a castigat. A facut probe de laborator la benzina din statie si la aceea produsa direct din rafinarie. Cifra octanica era mai mica cu 4 puncte. DECI?
Oricum, pot sa va spun ca este prea sensibil softul de pe masinile europene la calitatea benzinei. La subaru STi, de exemplu, scrie clar sa folosesti numai benzina MINIM CO98. Eu am clienti care merg numai cu CO95 si merge perfect!
Cred ca din momentul in care merge mai bine motorul, incepe si utilizatorul sa se dea mai tare la ea si atunci creste consumul.
Mie imi consuma mai mult cu CO95.
In alta ordine de idei, benzina de la noi sigur nu are CO95. Are mai putin. Si atunci, deja calculatorul de injectie are o diagrama pentru minim CO95. Cred ca d'aia sunt probleme la pornirea la rece si cu sonda lambda. Totusi: i s-a intamplat cuiva atunci cand ia masina noua sa faca figuri la pornire? Vorbesc de primii 500 km. Sigur nu s-a intamplat nimic.
Numai dupa ce se utilizeaza in mod constant benzina mai proasta decat cea pentru care e facut calculatorul.
Calculatorul de injectie corecteaza automat momentul de injectie timpul de injectie si momentul aprinderii in functie de ce iese in esapament, in functie de sarcina aplicata de sofer, de temp ext, etc... Deci sonda lambda din amonte si cea din aval ii da informatii, si in functie de ce anume citeste, corecteaza injectia si aprinderea. Daca sonda lambda din amonte citeste numai gaze nearse, evident ca se corecteaza timpii de injectie. Se vede cel mai bine pe tester lucrul acesta. Cand le arati clientilor, pleaca furiosi la Peco, dar, se intorc cu buza umflata, pentru ca sunt expediati de avocati si directori. Am avut un caz special cu un avocat care a dat in judecata Petrom pt calitatea combustibililor si credeti-ma ca acesta a castigat. A facut probe de laborator la benzina din statie si la aceea produsa direct din rafinarie. Cifra octanica era mai mica cu 4 puncte. DECI?
Oricum, pot sa va spun ca este prea sensibil softul de pe masinile europene la calitatea benzinei. La subaru STi, de exemplu, scrie clar sa folosesti numai benzina MINIM CO98. Eu am clienti care merg numai cu CO95 si merge perfect!
m.s. scrie:Eu cred ca ar trebui sa tii cont si de faptul ca la noi( in Romania ) e foarte probabil sa gasesti mai multe tipuri de benzine Super 100 in functie de statie si de angajatii de acolo....daca intelegi ce vreau sa spun...![]()
De acord cu tine, din pacate nu pot zice (nici macar eu) despre OMV 100 ca are o calitate constanta peste tot in tara.
Alimentarea precedenta incidentului cu martorul autodiagnostic motor a fost facuta la OMV Turnu Severin.
Pe de alta parte, daca OMV TS livreza benzina sub standarde, nici nu vreau sa ma gandesc cum ar putea fi benzina livrata de Petrom TS...
White Wizard scrie:...nu te contrazic, dar pt. "TU5JP4 " mai mult ca sigur nu este buna OMV Super 100! Cum bag aceasta benzina in masina, cum este "puturoasa" si "lenesa"... chiar nu-mi place cum merge ...si mai dai si o galagie de bani pe ea! Asta este parerea mea!
Principalul aspect pe care-l apreciez la OMV 100 este sunetul motorului, dupa alimentare.
De fiecare data cand am alimentat cu o alta benzina (Lukoil / Rompetrol / Mol - toate cu RON/COR 98 - sau chiar Shell V-Pover Racing 99), dupa un plin cu OMV 100, nu mi-a placut sunetul motorului (mai zgomotos si mai neregulat).
Iar senzatia s-a inversat dupa ce am revenit la OMV 100.
Adevarul e ca nu am incercat inca MOL Evo 99...
In legatura cu senzatia de plus sau minus de putere, probabil ca e placebo oricum.
kata scrie:marius, referitor la axioma no 2:2. OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4.
ia uite ce zice "protectia consumatorului" la americani:
http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/autos/octane.pdf
(ok, documentul e destul de vechiut da cred ca principiile nu s-au schimbat)
In primul rand, este toata lumea de acord ca cifra octanica recomandata de Citroen pt TU3JP / TU5JP este RON 98?
"Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."
In al doilea rand, sunt de acord ca majoritatea surselor credibile de pe net (inclusiv pe site-ul Total, din pacate am pierdut link-ul

Pe de alta parte, nu am gasit nici un link oficial din care sa rezulte ca utilizarea unui RON mai mare decat cel recomandat ar dauna motorului.
Din punctul meu de vedere prefer OMV 100 pt ca:
1. Argumentul compatibilitatii Euro 4 - l-am detaliat pe prima pagina a topicului
2. Producator = Furnizor = OMV A.G. Austria - cel putin asta scrie pe fituica aia pe care fiecare benzinarie e obligata s-o afiseze.
3. Nu am gasit surse oficiale care sa afirme ca un COR/RON de +2 ar dauna motorului TU3JP (sau altor motoare similare tehnologic).
4. In conditiile de "risc si incertitudine" specifice benzinariilor din Romania prefer un RON mai mare decat cel recomandat (respectiv o cantitate de sulf mai mica decat standardul Euro 4), astfel incat, daca/atunci cand benzina este "aditivata" cu benzine inferioare neaccizate sau cu alte scarbosenii, impactul asupra motorului/catalizatorului sa fie diminuat.
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
mars2k scrie:In primul rand, este toata lumea de acord ca cifra octanica recomandata de Citroen pt TU3JP / TU5JP este RON 98?
"Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."
...aici sunt TOTAL


Am dat o explicatie mai sus.In primul rand, este toata lumea de acord ca cifra octanica recomandata de Citroen pt TU3JP / TU5JP este RON 98?
"Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."
Inca mai astept raspunsul lui Mugurel in legatura cu senzorul de detonatii.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
sorin. scrie:Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."
Daca motorul acesta ar avea senzor de detonatii (poate ne spune Mugurel) ar fi urmatoarea explicatie:motorul are o curba de avans calculata pt. o co de 95 (economicitatea cea mai mare cu ac. benzina), dar in anumite conditii extreme (acceleratia blana la turatie scazuta si temp. mare a motorului si exterioara) ar putea apare detonatiile care sunt evitate prin reducerea imediata a avansului la aprindere. In aceste conditii extreme daca se utilizeaza benzina de 98 nu apar detonatiile.
(deci ,,motorul are,, co de 98, dar pt. criterii de economicitate a fost conceput sa mearga cu benzina de 95.)
am vazut astazi dupa 8 luni faptul ca mi s-a pus o intrebare.
nu inteleg intrebarea, dar toate masinile pe injectie de benzina ( cam de vreo 10-15 ani incoace)au senzor de detonatie care are rolul de a informa calculatorul de injecie, iar acesta va corecta avansul in momentul sesizarii acestui fenomen.
Ultima oară modificat Lun 21-Aug-2006 14:34 de către MUGUREL PIRSCOVEANU, modificat 1 dată în total.
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:In alta ordine de idei, benzina de la noi sigur nu are CO95. Are mai putin. Si atunci, deja calculatorul de injectie are o diagrama pentru minim CO95. Cred ca d'aia sunt probleme la pornirea la rece si cu sonda lambda. Totusi: i s-a intamplat cuiva atunci cand ia masina noua sa faca figuri la pornire? Vorbesc de primii 500 km. Sigur nu s-a intamplat nimic.
ba da...mie ! cind am ridicat masina de la dealer, m-am oprit in cel mai apropiat peco care s-a nimerit a fi un petrom. i-am facut plinul cu cea mai buna benzina a lor (de 99, deh, aveam masina noua!) si mi-am vazut de drum. dupa vreo saptamina, surpriza: dimineata la pornire, venea in nas si se oprea daca vroiam sa plec imediat. fenomenu' disparea daca aveam rabdare s-o las sa mearga citeva minute. am zis ca e noua, ca e benzina nashpa la petrom, dar a tot tinut-o asa zi de zi. am fost la service, au pus-o pe calculator, nimic...
intre timp am facut din nou plinul, de data aceasta cu omv100 ("las' ca ti-arat eu tie petrom cu benzina ta cu tot!")si... la fel!
acum astept sa se termine si benzina asta si-i pun cea mai proasta benzina de la rompetrol. sa vedem ce-o iesi.
altfel, dupa ce se incalzeste, masinutza merge fain, frumos...
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
Am citit tot subiectul si nu am ramas cu nimic in cap. Decat cand ma mai gasesc cu bucurestenii plin de fitze cu turbine am sa le-o dau peste bot cu detonatii si nebunii.
Benzina pe care o punem in motoarele noastre provine toata de la Petromidia(in cazul Ron 95) restul e importata la mol si omv ma refer. Increderea cea mai mare o am in benzina importata dar recunosc: am pus de multe ori de la Rompetrol de 98 si da frate e smechrie si aia ce sa mai, merge masina bine tare. Cat despre OMV nu comentez pt ca pe banii aia imi pun MOL evo care are cifra octanica mai mare si na e mai tare. Dragi prieteni orice benzina a-ti pune in masina in Romania(nu cea importata) merge prost pt ca nu puteti face comparatii, toata e dintr-un loc. Am pus in Grecia shell Vpower: OAU OAU si iar OAU, nu mi-a venit sa cred asa ca aia cum poate fi 99+ si asta de la noi nu?
....................................
C4 VTS 180Bhp negru


....................................
C4 VTS 180Bhp negru
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
DanCld scrie:La capacitĂŁĂži cilindrice mici se simte imediat combustibilul de proastĂŁ calitate. La tine cu o benzinĂŁ proastĂŁ cel mult nu va mai atinge viteza maximĂŁ.
FFFF Bine zis. Daca pun benzina proasta nici nu ia 210 dapai mai mult, si daca e proasta nici sunetul motorului nu e unul de invidiat este chiar agasant si deranjant. Concluzia: Ne-am luat benzina? Punem daia buna ca asta e viata...
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot