ce ulei de motor sa folosesc pentru un c3 hdi sx???
Moderator: Echipa Tehnica
Nu e clar nimic !...ca nu conteaza cilindreea...gandeste-te la un Matiz de ex... sau la orice motoras fie el si de 500 cmc ..el tot la fel se incinge, tot aceleasi principii se aplica ori ca-i de 4 L ori ca-i de 0.8 L , deci, parerea mea este pentru un ulei de 50W.. lucru mecanic dezvoltat vine pe acelasi principiu, frecarile la fel..
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
A auzit cineva de ulei Rheinol? Eu tocmai am cumparat un bidon de Primus DX 5W30, sa-i fac schimbul. Sper sa fie o alegere buna din punct de vedere raport calitate/pret.
RHEINOL - este o marca inregistrata international a SWD Lubricants GmbH & Co. KG din Germania, o intreprindere cu full service, formata pe bazele fostei rafinarii FINA. http://www.baiadeulei.ro/
RHEINOL - este o marca inregistrata international a SWD Lubricants GmbH & Co. KG din Germania, o intreprindere cu full service, formata pe bazele fostei rafinarii FINA. http://www.baiadeulei.ro/
Nu mi se pare mult mai ieftin decat Total, care costa 30 RON / litru, fata de 25 RON / litru pentru Rheinol asta... Poate daca faci zeci de mii de km pe an, se simte un plus in buzunar. Dar chiar si asa, diferenta pare prea mica.
Nu ma pot pronunta asupra calitatii uleiului gasit de tine, dar ai grija ca e 5W30. Nu cumva Citroen recomanda 5W40 pentru motorul de pe C2-ul tau?
Nu ma pot pronunta asupra calitatii uleiului gasit de tine, dar ai grija ca e 5W30. Nu cumva Citroen recomanda 5W40 pentru motorul de pe C2-ul tau?
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Citroen recomanda Total. Luam spre exemplu
QUARTZ 9000 5W40 : ACEA : A3/B4
API SL/CF
* MERCEDES- BENZ MB page 229.3
* VOLKSWAGEN VW 502.00/VW 505.00
* BMW BMW Longlife 98
* GENERAL MOTORS GM-LL-B025
* PORSCHE
Probabil la acest ulei se face referire.
Iar eu vin cu:
Primus DX 5W30
API: SM / CF
ACEA:A3,B4,C3
MB 229.51 ,BMW Longlife-04
Diferenta e doar la indicele de vascozitate, acesta fiind un ulei economic (mai fluid). Pana acum am mers cu 5W30 de la Total si nu au fost probleme. Parerea mea e ca se cam exagereaza cu alegerea uleiului. A ramas romanul cu frica de cand avea Dacie si baga si el ce ulei gasea si normal ca motoarele fiind sa zicem nu tocmai durabile din constructie, mai cedau. Cum naiba sunt masini din 80 (mercedes), cu sute de mii de km care inca merg bine merci fara sa se fi umblat la motor, iar ulei numai ele stiu de care-au primit. Diferenta este intre-un ulei si altul, dar nu cred ca intratat de mare incat sa ti se duca motorul in cateva zeci de mii de km. Daca-i faci schimbul la timp (ulei, filtre), si o exploatezi "conform specificatiilor producatorului" probabil ca n-o sa ai probleme chiar daca folosesti un ulei mai no name.
Intradevar Citroen recomanda 5W40, asta in mare parte deoarece atunci cand s-a lansat motorul pe piata nici nu cred ca exista 5W30, sau nu se gasea. Acum toti marii producatori de ulei au si 5W30 si este recomandat tuturor motoarelor diesel cu sau fara turbina produse dupa anul 2000.
Sper ca nu am aberat foarte tare si nu o sa se gripeze motorul ca nu i-am pus Total. Chiar daca folosesc altceva decat specifica producatorul, nu recomand nimanui sa faca una ca asta.
Of topic: Ce ziceti de schimbat ulei la fiecare 2000 km? Este vorba de Dacia 1310 a unui coleg de serviciu. Cica nu consuma picatura.
QUARTZ 9000 5W40 : ACEA : A3/B4
API SL/CF
* MERCEDES- BENZ MB page 229.3
* VOLKSWAGEN VW 502.00/VW 505.00
* BMW BMW Longlife 98
* GENERAL MOTORS GM-LL-B025
* PORSCHE
Probabil la acest ulei se face referire.
Iar eu vin cu:
Primus DX 5W30
API: SM / CF
ACEA:A3,B4,C3
MB 229.51 ,BMW Longlife-04
Diferenta e doar la indicele de vascozitate, acesta fiind un ulei economic (mai fluid). Pana acum am mers cu 5W30 de la Total si nu au fost probleme. Parerea mea e ca se cam exagereaza cu alegerea uleiului. A ramas romanul cu frica de cand avea Dacie si baga si el ce ulei gasea si normal ca motoarele fiind sa zicem nu tocmai durabile din constructie, mai cedau. Cum naiba sunt masini din 80 (mercedes), cu sute de mii de km care inca merg bine merci fara sa se fi umblat la motor, iar ulei numai ele stiu de care-au primit. Diferenta este intre-un ulei si altul, dar nu cred ca intratat de mare incat sa ti se duca motorul in cateva zeci de mii de km. Daca-i faci schimbul la timp (ulei, filtre), si o exploatezi "conform specificatiilor producatorului" probabil ca n-o sa ai probleme chiar daca folosesti un ulei mai no name.
Intradevar Citroen recomanda 5W40, asta in mare parte deoarece atunci cand s-a lansat motorul pe piata nici nu cred ca exista 5W30, sau nu se gasea. Acum toti marii producatori de ulei au si 5W30 si este recomandat tuturor motoarelor diesel cu sau fara turbina produse dupa anul 2000.
Sper ca nu am aberat foarte tare si nu o sa se gripeze motorul ca nu i-am pus Total. Chiar daca folosesc altceva decat specifica producatorul, nu recomand nimanui sa faca una ca asta.
Of topic: Ce ziceti de schimbat ulei la fiecare 2000 km? Este vorba de Dacia 1310 a unui coleg de serviciu. Cica nu consuma picatura.
Nu e vorba sa folosesti musai ulei Total.
S-a mai discutat despre aspectul asta pe forum. Ideea era ca fiecare producator de masini are anumite acorduri comerciale cu un anumit producator de uleiuri. Este categoric si o chestiune de marketing recomandarea (poate chiar obligatia) facuta sevice-urilor unei anumite marci de masini sa foloseasca ulei doar de la un anumit producator. Pe de alta parte, producatorul de ulei recomandat de marca X testeaza uleiul sau cu masinile marcii X, deci este obligat sa ofere garantii marcii X ca nu vor apare probleme avand legatura cu uleiul produs de el.
Ingrijorarea mea era legata mai mult de indicele de vascozitate al uleiului la cald (30 in cazul tau), stiut fiind ca Citroen recomanda 5W40. Parerea mea este ca e mai sigur sa folosesti ulei cu indicii de vascozitate recomandati de Citroen (5W40). Si daca consideri ca merita riscul, poti alege sa folosesti ulei de la producatori mai putin cunoscuti, dar sa fie sintetice.
Personal prefer sa folosesc doar ulei 5W40 de la producatori cunoscuti (Total, Aral sau Castrol). E insa alegerea fiecaruia ce pune pe masina sa.
Schimb de ulei la 2.000 km? Mi se pare exagerat. Pentru conditiile din Romania, un schimb de ulei la 10.000 km este cat se poate de corect. N-are rost sa cadem in extreme. La toate service-urile Citroen din Romania se recomanda schimbul de ulei la 20.000 km, adica dublu fata de limita de 10.000 km folosita de soferii care tin la masinile lor.
S-a mai discutat despre aspectul asta pe forum. Ideea era ca fiecare producator de masini are anumite acorduri comerciale cu un anumit producator de uleiuri. Este categoric si o chestiune de marketing recomandarea (poate chiar obligatia) facuta sevice-urilor unei anumite marci de masini sa foloseasca ulei doar de la un anumit producator. Pe de alta parte, producatorul de ulei recomandat de marca X testeaza uleiul sau cu masinile marcii X, deci este obligat sa ofere garantii marcii X ca nu vor apare probleme avand legatura cu uleiul produs de el.
Ingrijorarea mea era legata mai mult de indicele de vascozitate al uleiului la cald (30 in cazul tau), stiut fiind ca Citroen recomanda 5W40. Parerea mea este ca e mai sigur sa folosesti ulei cu indicii de vascozitate recomandati de Citroen (5W40). Si daca consideri ca merita riscul, poti alege sa folosesti ulei de la producatori mai putin cunoscuti, dar sa fie sintetice.
Personal prefer sa folosesc doar ulei 5W40 de la producatori cunoscuti (Total, Aral sau Castrol). E insa alegerea fiecaruia ce pune pe masina sa.
Schimb de ulei la 2.000 km? Mi se pare exagerat. Pentru conditiile din Romania, un schimb de ulei la 10.000 km este cat se poate de corect. N-are rost sa cadem in extreme. La toate service-urile Citroen din Romania se recomanda schimbul de ulei la 20.000 km, adica dublu fata de limita de 10.000 km folosita de soferii care tin la masinile lor.
NU, in carnetul de intrtinere scrie ca reviziile de ulei trebuiesc facute la 10.000km in conditii dificile (si descrierea acestora corespunde conditiilor din traficul bucurestean sau al oricarui alt oras mare) si la 15.000km in conditii normale. am carnetul in fata, deci nu se pune problema sa gresesc.
si daca ai conduce masina ca mine (si te rog, nu ma intelege gresit, ca nu ma laud, pur si simplu nu ma pot abtine sa nu sar de 4000RPM
) schimburile facute de mine la fiecare 7000km nu ti s-ar mai parea absurde.
si daca ai conduce masina ca mine (si te rog, nu ma intelege gresit, ca nu ma laud, pur si simplu nu ma pot abtine sa nu sar de 4000RPM

pt. alex gurau: NU COMPARA un motor de mercedes de anii 70-80 cu cel de pe masina ta. NICIODATA. chiar si Mercedes recunoaste ca fiabilitatea masinilor lor actuale nu mai este cea din acea perioada si incearca momentan sa reediteze acele succese la capitolul fiabilitate (abureala comerciala, nu o sa faca asta niciodata ca traim intr-o societate atat de inclinata spre consum, incat nu ar mai renta. de fapt nici atunci nu renta.
)

XENON, daca o sa te uiti atent pe carnetul de service, vei observa ca intervalele de revizii pentru conditii severe de exploatare difera in functie de modelul masinii si de motorizare.
Ce am gasit in tabelele de la paginile 14 si 15 din carnetul de service:
Conditii normale de exploatare:
C1 (1.0i 12V) - 15.000 km sau 1 an
C2 + C3 (cu exceptia HDi 92 si 1.6. HDi 16V) - 30.000 km sau 1 an
Conditii severe de exploatare:
C1 (1.0i 12V) - 10.000 km sau 1 an
C2 + C3 (cu exceptia HDi 92 si 1.6. HDi 16V) - 20.000 km sau 1 an
Ce am gasit in tabelele de la paginile 14 si 15 din carnetul de service:
Conditii normale de exploatare:
C1 (1.0i 12V) - 15.000 km sau 1 an
C2 + C3 (cu exceptia HDi 92 si 1.6. HDi 16V) - 30.000 km sau 1 an
Conditii severe de exploatare:
C1 (1.0i 12V) - 10.000 km sau 1 an
C2 + C3 (cu exceptia HDi 92 si 1.6. HDi 16V) - 20.000 km sau 1 an
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Intradevar durabilitatea motoarelor din prezent nu mai constituie principalul obiectiv al constructorilor, acum sunt ecologice
. N-or mai tine ele milioane de Km, dar cateva sute tot duc. Din cate am citit pe forum si ce am mai auzit se pare ca nu la motorul in sine apar probleme, ci la partea electronica si la sistemele "evoluate" ale motorului: turbina, injectoare, pompa... Deci alegerea marci uleiului nu conteaza foarte mult in durata de viata a motorului, conteaza doar ca uleiul sa se incadreze in anumiti parametri: vascozitate, conditii de utilizare ale autoturismului. Daca mergi fara sa bruschezi masina si folosesti un ulei de calitate medie, o sa ai cam aceeasi uzura ca unu care "da in ea" si foloseste un ulei "superior". Aceeasi uzura la motor, ca in rest se cam stie cine ajunge primul la service.
De ce folosesc 5 W30 in loc de 5 W40? 5 W30 e un ulei de compromis, e foarte bun iarna, dar merge si vara in anumite conditii: fara mers preponderent urban, iar extraurban fara s-o tii numai la blana. Eu cam intrunesc aceste conditii: am un regim mixt, si nu prea depasesc 120-130 decat poate in weekend cand e mai liber. Ideea e sa nu incing prea tare motorul. 5 W30 de obicei e ulei economic, reduce consumul cu 3-6% raportat la un ulei 10 W40. Nu stiu cat de adevarat e, dar eu am consumul dat de producator 4,1 l/100km mixt, in afara 3,5 , ceea ce nu mi s-a intamplat cu 5 W40, poate si din cauza ca am invatat eu sa folosesc mai bine frana de motor
. Desi folosesc un ulei mai fluid, pana acum nu a fost nevoie sa completez (10000km) asa ca ma tine de la un schimb la altul, ceea ce eu zic ca e spre bine.
Pentru XENON: Intradevar chiar si producatorii de ulei recomanda intervale de schimb mai scurte la benzina decat la diesel. Cum mergi si mai turat automat uleiul este recirculat de mai multe ori si se uzeaza mai repede. Daca il schimbi mai des nu cred ca dauneaza, doar ca cheltuiesti mai multi bani cu intretinerea masinii. Se pare ca si eu fac schimburile cam des (10000km), fata de 20000 cat e recomandat. Oricum ma scot ca nu cotizez la ATS sau alti "acreditati".

De ce folosesc 5 W30 in loc de 5 W40? 5 W30 e un ulei de compromis, e foarte bun iarna, dar merge si vara in anumite conditii: fara mers preponderent urban, iar extraurban fara s-o tii numai la blana. Eu cam intrunesc aceste conditii: am un regim mixt, si nu prea depasesc 120-130 decat poate in weekend cand e mai liber. Ideea e sa nu incing prea tare motorul. 5 W30 de obicei e ulei economic, reduce consumul cu 3-6% raportat la un ulei 10 W40. Nu stiu cat de adevarat e, dar eu am consumul dat de producator 4,1 l/100km mixt, in afara 3,5 , ceea ce nu mi s-a intamplat cu 5 W40, poate si din cauza ca am invatat eu sa folosesc mai bine frana de motor

Pentru XENON: Intradevar chiar si producatorii de ulei recomanda intervale de schimb mai scurte la benzina decat la diesel. Cum mergi si mai turat automat uleiul este recirculat de mai multe ori si se uzeaza mai repede. Daca il schimbi mai des nu cred ca dauneaza, doar ca cheltuiesti mai multi bani cu intretinerea masinii. Se pare ca si eu fac schimburile cam des (10000km), fata de 20000 cat e recomandat. Oricum ma scot ca nu cotizez la ATS sau alti "acreditati".
@vldst: asa e, am vazut si eu in cursul acestei zile, ai dreptate
.
dar ma intreb oare de ce e asa? in mod normal diesel-ul uzeaza uleiul mai repede. la Renault de exemplu, se recomanda schimburi mai dese la diesel decat la benzina, ceea ce mi se pare f. logic.
@alex: tocmai aici e "catch"-ul, ca fac schimbul de ulei personal si ma duce undeva la 140lei.

dar ma intreb oare de ce e asa? in mod normal diesel-ul uzeaza uleiul mai repede. la Renault de exemplu, se recomanda schimburi mai dese la diesel decat la benzina, ceea ce mi se pare f. logic.
@alex: tocmai aici e "catch"-ul, ca fac schimbul de ulei personal si ma duce undeva la 140lei.

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@Gurau Alexandru: sa mergi pe caldurile astea cu un ulei 5w30 nu mi se pare cea mai inteleapta idee. Uzura motorului va fi mult mai mare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
salve ca utilizator de motor PAS 1.6 HDi FAP va cer sfatul pentru alegerea unui ulei cat mai aproape de specificatiile PSA ..la volvo cel putin la mine se recomanda 5W30 specificatie ford WWs-2 913B sau pt. conditii grele -urban etc 0W30 a5/b5 (este un ulei scump si greu procurabil in romanai unde in service volvo la orice motor ti se pune doar un singur tip castrol txt indifernet de provenieneta lui ford/psa/volvo sunt in confuzie totala vad ca pe acest forum se recomanda un ulei mai vascos cel putin eu am folosit o singura dat pe semnatura mea ineo 5W30 pentru FAP chair in timpul iernii acum sunt in apropiere de 40kx KM Q:a folosit cineva Total MC3 ? din specificatie este un ulei mai vascos recomadare VW....? e OK ?
C30 1.6 HDI 2007
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO