Aer conditionat
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7669
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu cumva scartaie cureaua sau vreo rola de la ea? daca nu e de la ambreiajul compresorului sau de la rulment, altceva nu are ce sa scartaie. mai exista un zgomot cretin la ac, si anume la valva de expansiune de la intrarea in bord, dar aia face ca o goarna de vapor mai mult, nu ca o scartaiala... o inregistrare audio poate ar fi de folos, daca ai putea sa faci. treaba cu valva o stiu la 2 masini, si nu am reusit sa ii dam de cap, asta dupa ce am schimbat urmatoarele: uscator nou, radiatorul din fata, compresor second, valva de expansiune second de la o masina care nu facea asa ceva. chiar sunt curios cum face la tine, poate te pot ajuta.
PS: si la mine la masina se aude o mica scartaiala la pornirea ac-ului si la oprire, cam 1-2 secunde asa, dar am verificat si este rola intinzatoare de la curea, care are rulmentul uzat.
PS: si la mine la masina se aude o mica scartaiala la pornirea ac-ului si la oprire, cam 1-2 secunde asa, dar am verificat si este rola intinzatoare de la curea, care are rulmentul uzat.
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Am sã pun o Înregistrare audio. Zgomotul s-a agravat ºi au mai apãrut ºi altele, dar numai când e pornitã clima. Acum a ÎngheÞat ºi Þeava rece iar cea care ar trebui sã fie fierbinte e doar caldã deºi la compresor nu pot Þine degetul pe ea nici o secundã.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Calitatea sunetului e slabã, dar poate ajutã. Se observã cu atenÞie cã pornesc motorul, dupã câteva secunde cupleazã compresorul ºi Începe zgomotul, apoi turez mai tare ca sã auziÞi ºi mai bine zgomotul dupã care se decupleazã compresorul ºi nu mai porneºte numai dacã mã deplasez cu maºina. Azi chiar mi s-a aburit tot parbrizul.
Cu siguranÞã nu e cureaua de accesorii
Nu pot Încãrca nicicum fiºierul. Voi Încerca mâine.
Cu siguranÞã nu e cureaua de accesorii
Nu pot Încãrca nicicum fiºierul. Voi Încerca mâine.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Compresor zgomotos
Astazi cand am pornit AC-ul am observat ca este mai zgomotos decat de obicei. Am zis ca mi se pare mie, dar cand am plecat de la un semafor, zgomotul era destul de pregnant.
Compresorul cupleaza si decupleaza, aer rece vad ca baga in habitaclu.
Cand am ajuns acasa am deschis capota sa verific daca s-a intamplat ceva. Diferenta dintre compresor cuplat si decuplat este destul de mare, inainte nu se sesiza mai deloc. Are un huruit insotit de un suierat. Nu stiu daca termenii sunt exacti pentru descriere.
Masina a stat o saptamana nepornita, inainte de asta nu se intampla acest lucru. Chiar am fost la un drum in Bulgaria inainte, aerul mergand aproape continuu si nu se auzea nimic.
Intrebarea este daca se schimba ceva la compresor, vreun rulment sau altceva?
Informatiile legate de capacitatea instalatiei AC sunt usor diferite. Intr-un manual se prezinta ceva, in alt manual este altceva. Ambele sunt frantuzesti.
Mie anul trecut cand am verificat instalatia la SX mi-au intrat 610 grame de R134a. Toata operatia facuta automat pe un stand Bosch. De scos, a scos 230 grame. Ulei a intrat aproximativ 35 ml.
Compresorul cupleaza si decupleaza, aer rece vad ca baga in habitaclu.
Cand am ajuns acasa am deschis capota sa verific daca s-a intamplat ceva. Diferenta dintre compresor cuplat si decuplat este destul de mare, inainte nu se sesiza mai deloc. Are un huruit insotit de un suierat. Nu stiu daca termenii sunt exacti pentru descriere.
Masina a stat o saptamana nepornita, inainte de asta nu se intampla acest lucru. Chiar am fost la un drum in Bulgaria inainte, aerul mergand aproape continuu si nu se auzea nimic.
Intrebarea este daca se schimba ceva la compresor, vreun rulment sau altceva?
Informatiile legate de capacitatea instalatiei AC sunt usor diferite. Intr-un manual se prezinta ceva, in alt manual este altceva. Ambele sunt frantuzesti.
Mie anul trecut cand am verificat instalatia la SX mi-au intrat 610 grame de R134a. Toata operatia facuta automat pe un stand Bosch. De scos, a scos 230 grame. Ulei a intrat aproximativ 35 ml.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
S-a identificat problema si nu ar fi din cauza compresorului, ci a unui modul de actionare a electroventilatorului de la motor. S-a observat ca electroventilatorul nu mai porneste pe nici una dintre cele doua trepte, motorul se incalzeste prea tare, fapt ce duce la cresterea mult peste limita a presiunii in instalatia de AC cand aceasta este pornita.
Am sunat la mai multi si mi-au spus ca piesa vine in 5-6 zile la ei, pana la mine mai dureaza vreo 3 zile.
Azi am sunat la reprezentantele Peugeot si Citroen din Constanta si am gasit piesa pe stoc, la pret mai mic decat la toti ceilalti.
O voi monta si sper sa nu mai fie nici o problema.
Codul piesei este 1267 J6 sau 9662872380-00. Marca Omron.
Am sunat la mai multi si mi-au spus ca piesa vine in 5-6 zile la ei, pana la mine mai dureaza vreo 3 zile.
Azi am sunat la reprezentantele Peugeot si Citroen din Constanta si am gasit piesa pe stoc, la pret mai mic decat la toti ceilalti.
O voi monta si sper sa nu mai fie nici o problema.
Codul piesei este 1267 J6 sau 9662872380-00. Marca Omron.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
S-a schimbat modulul si problema cu electroventilatorul s-a rezolvat, cupleaza pe ambele trepte.
In schimb, problema cu AC-ul zgomotos nu a disparut. Explicatia data a fost ca exista in continuare presiune mare in instalatie si o sa-si revina singur. Eu ma cam indoiesc, dar astept sa vad. Sper sa nu se strice altceva. Mi-au spus ca imi iau banii degeaba daca pun masina pe stand si scot, apoi reintroduc freonul. In habitaclu, la anumite intervale de timp, se produce un zgomot ca si cum s-ar crea vid atunci cand AC-ul este pornit.
In schimb, problema cu AC-ul zgomotos nu a disparut. Explicatia data a fost ca exista in continuare presiune mare in instalatie si o sa-si revina singur. Eu ma cam indoiesc, dar astept sa vad. Sper sa nu se strice altceva. Mi-au spus ca imi iau banii degeaba daca pun masina pe stand si scot, apoi reintroduc freonul. In habitaclu, la anumite intervale de timp, se produce un zgomot ca si cum s-ar crea vid atunci cand AC-ul este pornit.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Revin cu noutati nu prea bune pentru buzunarul meu din care a trebuit sa mai scot 553 de lei pentru inlocuirea electroventilatorului.
Am inlocuit freonul, n-am inteles de ce s-au chinuit vreo ora si mai bine sa incarce. Operatia nu a mers pe automat ca la SX, a trebuit sa urmeze pasii pe manual. A incarcat vreo 550 ml. Am pornit motorul, cuplat AC, pauza pornit electroventilator. S-au aplicat niste corectii cu un levier si pana la urma si-a revenit. Dar nu pentru mult timp.
Dupa vreo doua porniri si opriri ale motorului, timp in care am facut ceva kilometri cu masina prin oras in cautare de preturi mai bune pentru ventilator si fericit ca merge AC-ul (tot cam zgomotos fata de SX si fata de cum era inainte la masina in cauza), observ ca iar nu mai baga aer rece. GMV-ul nu mai functiona. Pana la urma am comandat de pe net un GMV Valeo, fabricat in Franta, la cel mai mic pret din cate am gasit.
In dimineata aceasta l-am schimbat personal, facut proba. GMV-ul porneste imediat pe treapta 1 cand cuplez AC-ul. Sper sa nu mai am probleme.
Raman la parerea ca nu trebuia sa dau banii pe acel modul de comanda al electroventilatorului. M-a batut gandul sa-l probez cu ventilatorul nou, dar eram in criza de timp si nu am mai facut-o.
Pentru scoaterea ventilatorului este nevoie de scoaterea furtunului de la partea superioara a radiatorului. Curge undeva la 100 ml antigel care pot fi recuperati prin punerea unui fund de sticla de 2,5 litri sub furtun. E nevoie de un cleste pentru coliere sau un cleste care are deschidere mai mare. Eu l-am desfacut cu un patent, dar m-am chinuit la remontare cand colierul s-a strans si a fost nevoie si de o surubelnita pe langa patent pentru a face colierul sa intre pe furtun.
Am inlocuit freonul, n-am inteles de ce s-au chinuit vreo ora si mai bine sa incarce. Operatia nu a mers pe automat ca la SX, a trebuit sa urmeze pasii pe manual. A incarcat vreo 550 ml. Am pornit motorul, cuplat AC, pauza pornit electroventilator. S-au aplicat niste corectii cu un levier si pana la urma si-a revenit. Dar nu pentru mult timp.
Dupa vreo doua porniri si opriri ale motorului, timp in care am facut ceva kilometri cu masina prin oras in cautare de preturi mai bune pentru ventilator si fericit ca merge AC-ul (tot cam zgomotos fata de SX si fata de cum era inainte la masina in cauza), observ ca iar nu mai baga aer rece. GMV-ul nu mai functiona. Pana la urma am comandat de pe net un GMV Valeo, fabricat in Franta, la cel mai mic pret din cate am gasit.
In dimineata aceasta l-am schimbat personal, facut proba. GMV-ul porneste imediat pe treapta 1 cand cuplez AC-ul. Sper sa nu mai am probleme.
Raman la parerea ca nu trebuia sa dau banii pe acel modul de comanda al electroventilatorului. M-a batut gandul sa-l probez cu ventilatorul nou, dar eram in criza de timp si nu am mai facut-o.
Pentru scoaterea ventilatorului este nevoie de scoaterea furtunului de la partea superioara a radiatorului. Curge undeva la 100 ml antigel care pot fi recuperati prin punerea unui fund de sticla de 2,5 litri sub furtun. E nevoie de un cleste pentru coliere sau un cleste care are deschidere mai mare. Eu l-am desfacut cu un patent, dar m-am chinuit la remontare cand colierul s-a strans si a fost nevoie si de o surubelnita pe langa patent pentru a face colierul sa intre pe furtun.
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Eu Încã mai am de anul trecut acel huruit, câteodatã cred cã e gata gata sã crape ceva, aºa nasol se aude. ªi totuºi totul merge bine pânã acum. Tot nu ÎnÞeleg ce legãturã ar avea GMV cu acel huruit al climei !
Drumuri bune.
Drumuri bune.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Daca nu se face corect racirea condensorului de catre GMV, presiunea in instalatia de AC creste foarte mult. Mi s-a spus ca ar putea ajunge si la 30 de bari, extrem de mult peste presiunea care trebuie sa fie in mod normal in instalatie. Pot pocni conductele daca se merge asa.
Peste asta, cresterea temperaturii motorului, cauzata de nefunctionarea sau de functionarea defectuoasa a GMV-ului duce la intreruperea automata a AC-ului cand se ajunge la 115 grade.
Peste asta, cresterea temperaturii motorului, cauzata de nefunctionarea sau de functionarea defectuoasa a GMV-ului duce la intreruperea automata a AC-ului cand se ajunge la 115 grade.
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Am ÎnÞeles ce ai spus. Ce nu am ÎnÞeles este faptul cã mie Îmi face din momentul când este cuplat deci când nu a apucat sã se Încãlzeascã nimic.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Atunci poate este dus rulmentul de la compresor. Cel mai bine te duci la un electrician auto, scoate cureaua de accesorii si invarte cu mana de fulia compresorului.
La mine nu avea zgomot deloc rulmentul.
In alta ordine de idei, freonul ala se incinge foarte tare imediat. Incearca sa cuplezi AC-ul si dupa aceea te duci si pui mana pe conductele instalatiei care trec pe langa vasul de expansiune. Vei vedea ca cea groasa este foarte rece si cea subtire este foarte fierbinte, deci atentie!
In momentul cuplarii AC-ului, GMV-ul ar trebui sa porneasca pe treapta 1. Cand temperatura motorului va creste, va pleca pe treapta 2. Daca te uiti cu atentie, se observa diferenta dintre cele doua trepte. Vezi daca functioneaza amandoua.
La mine nu avea zgomot deloc rulmentul.
In alta ordine de idei, freonul ala se incinge foarte tare imediat. Incearca sa cuplezi AC-ul si dupa aceea te duci si pui mana pe conductele instalatiei care trec pe langa vasul de expansiune. Vei vedea ca cea groasa este foarte rece si cea subtire este foarte fierbinte, deci atentie!
In momentul cuplarii AC-ului, GMV-ul ar trebui sa porneasca pe treapta 1. Cand temperatura motorului va creste, va pleca pe treapta 2. Daca te uiti cu atentie, se observa diferenta dintre cele doua trepte. Vezi daca functioneaza amandoua.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187705
Total subiecte 18628
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11744
Cel mai nou membru AndreiC5Tourer