Va rog ajutati-ma sa imi iau si eu masina

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 19-Iul-2005 11:34

Matrixu scrie: De aici nu reiese ca benzina se incalzeste mai mult decat motorina. Eu in chestia asta vad un avantaj major iarna, si nicidecum un dezavantaj.


Corect, un diesel, in special cele moderne, se incalzeste mult mai greu (ca si timp) decat o benzina. Cunosc oameni ce conduc dci-uri si tdi-uri care au de facut 7-8km pana la serviciu si in timpul iernii cand au ajuns la munca de-abia s-au dezghetat geamurile. La benzina mea, in 2-3km aerul este deja fierbinte.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 19-Iul-2005 12:38

cred ca saraca fata e total in ceata! :D

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 19-Iul-2005 12:53

Eu cred că era oarecum normal să se ajungă aici. Mă şi gândesc dacă eu personal ĂŽmi mai luam (vreo) maşină dacă stăteam să cer sfaturi pe forumuri :lol:

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Mar 19-Iul-2005 13:00

Treaba cu incalzitul motoarelor e una foarte simpla:
Un diesel se incalzeste mai greu decat unul pe benzina din urmatoarele motive:
1. dieselul arde mai putin carburant decat cel pe benzina. Diferenta dintre cele doua tipuri de carburanti este urmatoarea: Benzina are viteza de ardere* mai mare decat motorina, iar motorina are puterea calorica mai mare, de unde rezulta demarajele mai puternice la benzina si cuplul mai mare la motorina. Insa, la motoare comparabile ca putere, un motor pe benzina consuma cu 10-30% mai multa energie decat un diesel, fireste la consumuri diferite, deci caldura degajata este mai mare.
2. ambele tipuri carburanti sunt injectati la presiune foarte mare si ajung din stadiul de lichid in stadiul de gaz. In acest fel, in urma transformarii, ambele tipuri de carburant SE RACESC. Motorina este mai densa decat benzina, deci "gazul" rezultat din motorina ajunge in cilindrii mai rece decat cel din benzina.
3. structura interna a unui motor diesel este mai "solida" decat la un motor pe benzina => incalzirea se face mai greu, pentru ca avem un volum mai mare de fiare de incalzit.
4. un diesel functioneza la turatiii mai mici decat unul pe benzina. Deci, mai putin frecare => mai putina caldura degajata.
5. un diesel modern "inghite" mai mult aer decat un motor pe benzina. Am precizat modern, cu gandul la turbina.

* viteza de ardere mai poate fi tradusa si ca fiind "viteza cu care carburantul respectiv degaja energia care o produce in urma arderii/exploziei"

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 19-Iul-2005 13:04

Orice s-ar spune, PSA face unele dintre cele mai bune motoare pe motorina (sau pe-aproape), insa la benzina nu sunt cei mai grozavi. Sper sa ma insel! 8)
Cred ca Moory a pus punctul pe I. Chiar daca dai odata mai multi bani pe masina (luand diesel), dupa ce mergi cu ea si vezi si consumul, incepe sa-ti placa al naibii!
Intrebare: cati dintre cei care au avut benzina si au trecut la diesel s-ar mai intoarce la benzina, chiar admitand ca reviziile sunt mai costisitoare si pretul e acelasi la carburant?
Invers: cati dintre cei care au trecut de la diesel la benzina si-ar lua din nou benzina?

Cred ca ar fi interesant de stiut. Chiar daca oamenii sunt subiectivi, suma subiectivitatilor individuale da o realitate sociala! Si aceasta realitate este clara: azi dieselul este un motor mai performant si mai modern decat benzina. De fapt, cred ca lucrul se datoreaza potentialului sau mai mare, care e valorificat din plin de tehnologia moderna.

Un amic cu un P405 1,9 benz (110 cai) a luat-o rau de la UN A4 TDI, la toate capitolele. Atunci, la ce bun benzina?
Stiu, sunt motoare pe benzina inca mult mai puternice decat dieselurile, dar...sa ne uitam la motoarele de BMW, chiar HDI-ul de 2,7l nou, sa vedem ce pot si ne speriem!

Nu vreau s-o descurajez pe Bianca, cred ca 1,4 benz e un motor f bun, discutia insa s-a deplasat cumva si am simtit nevoia sa zic si eu o vorba!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 19-Iul-2005 13:16

Intr-adevar exista motoare diesel excelente, dar sa nu uitam ca in discutie este motorul de 70caluti HDI.
B-01-DRC misto explicat care e treaba cu motorina si benzina.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 19-Iul-2005 13:24

@bianca: nu cred ca te-ai dat cu un bmw vreodata. La ultimul cu care m-am dat, literalmente vedeam cum scade acul de la benzina, iar consumul istant era mai mereu peste 20 (motor de 2.500, 6 cilindrii nesatui).
Nu cred ca un C3 cu motor de 1.4l, 75 CP si 1 tona in greutate poate consuma 12 decit din 3 motive: ori e alergat, ori e traficul infect, ori e dereglat. Xsara lui Adytzu, in conditiile in care motorul e mai mare, e si 16v e si destul de alergata, nu sare de 10 conform declaratiilor proprietarului.
Cel mai bine e sa iti programezi un drive test la dealer cu modelul care te intereseaza. Cred ca e relevant sa ceri un model cu computer de bord (nu te speria de valorile mari pe care le vei vedea pentru scurt timp la accelerari) si ia-ti si prietenul cu tine. Mai vorbeste si cu prietena ta, despre care ai povestit ca are tot un C3 cu motor de 1.6l, 16v. Mai mult decit masina ei nu poate sa consume, decit daca e talpuit rau.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

bathgate
simpatizant
Mesaje: 39
Membru din: Joi 17-Feb-2005 11:41
Localitate: bucuresti

Mesajde bathgate » Mar 19-Iul-2005 13:37

eu am c3 benzina 1.4
la 130 la ora consuma 7%
I rest my case

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Mar 19-Iul-2005 13:47

paco scrie:Intrebare: cati dintre cei care au avut benzina si au trecut la diesel s-ar mai intoarce la benzina, chiar admitand ca reviziile sunt mai costisitoare si pretul e acelasi la carburant?
Invers: cati dintre cei care au trecut de la diesel la benzina si-ar lua din nou benzina?



Motorina a fost intotdeauna visul meu. Nu am luat motorina pentru ca am avut limita la buget (am luat masina cash - am vrut 0 datorii pe la banci).
Avantajele dieselului sunt enorme. Nu ma refer la consum in primul rand ci la dinamica. Un motor de 1.6 pe benzina simte mult mai tare diferenta dintre o masina incarcata/plina decat unul de 1.4 HDI.
Faptul ca aceeasi ingineri care au desenat 1.4HDI au desenat si 2.7HDI/tDCI care se gaseste printre altele pe doi pur-sange de lux (Discovery si Jaguar) spune multe despre capabilitatea inginerilor de la Ford/PSA.

Bianca
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 13-Iul-2005 16:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde Bianca » Mar 19-Iul-2005 14:14

revin...
Nu am fost sa fac test drive inca. Am vb cu dl Adrian Grigore de la ATS si mi-a spus sa revin cu un tel pe marti miercuri pt ca ei au inca masina data unei reviste ca sa faca un articol. Dar am sa ma duc negresit.
Cat despre consum, ca sa vorbim scurt si la obiect...cartea da 8.2l/100 kmin oras si 5,8 (parca) in afara. care sunt cifrele reale?
Nu m-ar deranja sa imi consume cam 9 in oras (adica intre 8 -9, nu peste 9) si nu as avea nici o problema daca imi ajunge la 7 in afara (adica intre 6-7, nu peste 7).
Spuneati sa ma uit pe forumurile din afara. M-am uitat.Mai ales pe carsurvey.com (sau org) si am citit o situatie absolut nefericita...un tip din GB a luat-o in 2003 si a facut doar 3600 km dupa care i-a murit, dar de tot. Nu au stiut ce sa ii faca nici cei de la Citroen din Franta (tipul a trimis-o pe cheltuiala lui in Franta, pentru ca in GB nu exista nici un dealer Citroen...de ce oare?) si de atunci el nu isi mai conduce buburuza.
Am mai intrat si pe alte forumuri. Toti se plang de faptul ca trage greu. Asta sincer eu nu mi-o explic. Eu am o Dacie si nu mi se pare ca trage greu, deci cum poate o masina atat de moderna sa traga greu? Se prea poate sa fie si parere subiectiva de barbat...voi aveti alte pretentii decat mine. Daca e vorba de demaraj, nu imi pasa pentru ca nu am pretentia sa plec prima de la stop...ma intereseaza doar sa plec :D ...cu Dacia mai am surpriza sa apas acceleratia si masina sa imi moara (am probleme cu relantis-ul :x ).
Intre timp, cat am citit toate sfaturile voastre am mai condus masini de la "concurenta" 8) (asa numesc eu Opel-ul). Poate ca nu am dreptate (si daca nu am va rog sa ma contraziceti) dar mi se pare ca Opelul Corsa si Citroen C3-ul pot fi comparate. Mai toti amicii mei au fie Corsa, fie C3. Toti trag de mine in directia taberei lor...baietii - Corsa, fetele - C3.
Din nefericire pentru mine (ma tenteaza e adevarat) am condus un Corsa de 1.4 - 90 CP. Se infige de nu ai treaba...te baga in scaun cand accelerezi si are un demaraj excelent, ca sa nu mai vorbesc de consum...maxim 8.8 l in conditii de trafic infernal.
Dar eu tot de Citroen sunt indragostita. Deci, va rog mult, raspundeti-mi punctual la intrebarile cu consumul si cu "trasul greu".

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 19-Iul-2005 14:54

bianca, pa intrebarile astea s-a tot raspuns, ce-i drept trebuie sa ai rabdare sa citesti cu atentie toate posturile.

oricum, imi face placere sa-ti raspund inca odata:

- consumul se obtine dupa o regula empirica, adunand app. 1% la datele de producator

- ref. la "tras", in oras chiar si 1.1i e o masina potrivita "de fete". un 1.4 ar justifica diferenta de pret (1500Euro) mai mult prin dotari: airbaguri, ABS...


Am vorbit cu Gerorge Puiu la ATS in Titulescu si mi-a spus ca 1.4 nu mai au, in afara de o masina (rosie :wink: ) rezervata de el. Daca vrei 1.4, alta decat aia, o sa cam astepti pana in septembrie-octombrie (in august nu se mai produc masini).
Se pare deci ca nu iti mai raman prea multe optiuni, in cazul in care vrei sa ti-o cumperi acum.

Bianca
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 13-Iul-2005 16:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde Bianca » Mar 19-Iul-2005 14:59

Pt bathgate: mersi mult de tot. exact asta asteptam si eu.

Pt kata: 1.4 rosu vreau si eu, nuanta aia nemetalizata care nu costa in plus, nu cea metlizata (rouge ardent). Mersi ca mi-ai spus. Eu vorbisem insa cu ATS din Pipera.[/quote]

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 19-Iul-2005 15:03

Incearca si la Champion sau la CarsTrading pentru test-drive sau, de ce nu, si pentru achizitie.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 19-Iul-2005 15:07

daca vrei iei legatura cu george iti dau nr. de telefon.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 19-Iul-2005 15:08

Punctual la aceste intrebari iti vei raspunde chiar tu, pentru ca lucrurile sint relative. Spre exemplu, motorul meu are 94CP, arhisuficienti pentru mine, dar prea putin pt gusturile lui Catalin, care abia intr-un BX 16v se simte in apele lui. Asadar, "trage" e o chestie foarte relativa. Masina despre care vorbim face suta in 12.4s, a mea in 11.3s. E o valoare corecta, C3 nu e o masina de curse. Daca vrei un motor mai performant, incearca 1.6 16v, care face suta in 9.7s.
Referitor la consum: la toate consumurile declarate de producatori, poti adauga 1 - 1.5l si vei obtine o valoare mai aproape de adevar. Tot la fel de adevarat e ca la masinile pe benzina consumul poate varia foarte mult, in functie de stilul de condus.
Repet: fa un test drive. E bine sa ai linga tine si o persoana tehnica, care sa iti atraga atentia asupra unor aspecte mai putin vizibile.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo