Pagina 1 din 2

Motorina pt. hdi

Scris: Vin 05-Aug-2005 14:25
de Lucica
Stie careva care e cea mai buna motorina pt. buburuzele noastre? io bag premium disel de la omv, dar am auzit ca iti consuma mai mult si randamentul nu ar fi la fel de bun din lipsa sulfului.
personal nu am simtit lipsa puterii, dar parca consumul a crescut un pic... :roll:

Scris: Vin 05-Aug-2005 14:29
de prafuit
Chiar azi un nou posesor de C3 mi-a zis sa nu bag alt tip de motorina decat premium de la OMV!!! Ca el a incercat si cu cea euro3 de la ei si kiar a avut un consum mai mare si pe langa asta nici nu pornea la sfert de cheie!

Scris: Vin 05-Aug-2005 14:32
de Lucica
eu am avut probleme cu motorina de la rompetrol. atunci nu vroia sa-mi porneasca decat dupa vreo 7-8 incercari.
am fost vara trecuta la mall si cand am vrut sa plec nu mai pornea.asa ca m-am hotarat sa bag numai de la omv dar nu stiu care ar fi mai indicata...

Scris: Vin 05-Aug-2005 14:38
de prafuit
astept si eu raspunsuri.

Scris: Vin 05-Aug-2005 16:31
de DanCld
Ieri am pus pentru prima oară premium diesel de la OMV - până acum pusesem numai euro 3 de la Lukoil şi de la OMV. Diferenţa s-a simţit din primul km ;) (eram "pe roşu" şi am făcut şi plinul) - răspundea mult mai bine la accelerări, de asemenea creşterea turaţiei părea mai "liniară" şi mai puţin zgomotoasă.

Oricum, noi avem şi cilindreea mică, şi la astfel de motoare diferenţa ĂŽntre o motorină bună şi una proastă se simte practic imediat.

Scris: Sâm 06-Aug-2005 16:49
de khan
e drept ca motoarele difera dar trebuie sa spun ca am avut o experienta trist cu motorina de la OMV. pina acum cea de la petrom mi s-a parut cea mai OK, dar poate a fost doar o chestie de noroc. intimplarea a fost ca ma intorceam din Polonia unde am alimentat cu motorina euro4 de la BP si masina a atins cu motorina asta 200km/h. la plecare din romania am avut motorina petrom super euro cu care am mers lejer cu 180 km/h insa dupa ce m-am intors, la satu mare, am zis ca ar fi mai bine sa pun motorina cea mai scumpa de la OMV (ei ii spun euro 5, nu stiu de ce) ca sa nu mi se para prea mare diferenta dintre motorina de acolo si cea de aici si surpriza a fost ca masina a consumat mult mai mult pentru niste performante mult mai proaste si o viteza maxima care nu a depasit 160 km/h. dupa ce am consumat-o in mare parte si am facut din nou plinul de la petrom lucrurile au revenit la normal. poate a fost doar ghinion, poate nu...

Scris: Lun 08-Aug-2005 08:24
de prafuit
cica este euro5 pentru ca are mult mai putin sulf in ea, si pentru a compensa lipsa de sulf la ardere au bagat nu stiu ce aditiv. Caracteristici ai la www.omv.ro (parca)!!!

Scris: Mie 10-Aug-2005 16:52
de DanCld
După vreo 100km cu "premium diesel" (euro 5, sau cum o fi) pot să zic că fie am nimerit până acum numai motorină proastă, fie am schimbat maşina (varianta 2 - improbabilă :P ). Pe scurt, urcă mult mai uşor la turaţii mari - cu un zgomot mult mai rezonabil, deci pot să schimb viteza 2 la 25-28 km/h, iar viteza 3 la peste 45 fără să am impresia că "dau foc la maşină". Plus că se simte că "trage" şi pare să consume sensibil mai puţin :wink:

Scris: Mie 10-Aug-2005 20:09
de khan
o cam subturezi, cum adica a 3-a la 45 km/h? la viteza aia bag io a 2-a, bine, poate ca sint eu mai exagerat, dar nici chiar asa. las-o sa se invirta, da-i umpic de aer!!!

Scris: Mie 10-Aug-2005 20:25
de DanCld
khan scrie:o cam subturezi, cum adica a 3-a la 45 km/h? la viteza aia bag io a 2-a, bine, poate ca sint eu mai exagerat, dar nici chiar asa. las-o sa se invirta, da-i umpic de aer!!!

Nu o subturez, ba chiar o supra-turez :P ţinând cont de raportul turaţii / viteză. Curioşii pot să se uite la http://www.eveman.ro/c3/C3%20specificat ... smisie.htm şi să extrapoleze. Să nu uităm că turaţia de cuplu maxim e 1750rpm - adică 30km/h ĂŽn a 2-a, 45 ĂŽn a 3-a, 61 ĂŽn a 4-a şi 77 ĂŽn a 5-a, şi că "zona roşie" ĂŽncepe la 3200rpm (53 ĂŽn a 2-a, 80 ĂŽn a 3-a, 115 ĂŽn a 4-a şi 140 ĂŽn a 5-a). La 4000 se taie gazu' :twisted:

Scris: Mie 10-Aug-2005 20:52
de khan
am impresia ca iti scapa tie ceva... poate ma insel dar mi se pare cam neajutorat motorul asta daca e asa cum spui. e o idee mai prost decit ala de tico dupa descrierea ta

Scris: Mie 10-Aug-2005 21:08
de khan
nu stiu ce intelegi tu prin "la 3200 incepe rosu" cind puterea maxima a motorului asta (70 CP) e la 4000. orice turometru e marcat cu rosu dupa turatia de putere maxima, asa ca... iar un motor asa mic, sub 2000 de ture e ca si mort, nu trage mai deloc. de aia spun ca a 3-a la 45km/h e cam putin, cred ca face un efort urias ca sa o miste de pe loc si ca se scutura bine cind schimbi viteza la turatii asa mici

Scris: Joi 11-Aug-2005 11:31
de DanCld
Sigur ĂŽţi scapă ceva ;) Tehnologia common rail şi cuplul foarte mare la turaţii mici (150Nm / 1750rpm). Oricum, putem continua aşa până la anu', sau până când o să ai un C3 "pe mână" să vezi cum se comportă. :roll:

Scris: Vin 12-Aug-2005 07:38
de Lucica
e adevarat ca c3-ul are un cuplu motor bun dar cred ca ar trebui sa schimbi viteza la o turatie un pic mai mare. asta in cazul in care nu vrei sa te claxoneze ceilalti participanti la trafic.

Scris: Vin 12-Aug-2005 08:36
de kata
il sustin pe khan, aceeasi nedumerire o am si eu cu privire la "taiatul gazului" la 4000, cand 4000 e turatia la care se obtine puterea maxima. :wink:
dancld are insa dreptate sa schimbe vitezele in apropierea turatiei de cuplu maxim, asta inseamna o optimizare a consumului...daca baiatu' nu vrea sa se intreaca cu nimeni.. :?