Probleme cu frana

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Probleme cu frana

Mesajde vldst » Vin 13-Mar-2009 18:59

Salut, posesorilor de C3 si nu numai!

Am o problema cu frana care nu-mi da pace.

Anul trecut am facut revizia de 20.000 km si facandu-se 2 ani de cand am luat masina, am zis sa schimb si lichidul de frana, pe langa celelalte operatii obisnuite de la o revizie. Dupa ce am luat masina din service, am constatat ca pedala de frana "tinea" mai sus decat eram eu obisnuit cu ea pana atunci. Adica pedala parea mai tare, teapana, elastica, iar cursa ei se micsorase considerabil. Am zis ca o fi de la schimbul de lichid de frana si am mai lasat-o cateva zile, timp in care a dat semne ca parca si-a mai revenit si pedala a mai "coborat" nitel. De vreo 2-3 saptamani, am impresia ca s-a "intepenit" din nou pedala. Mentionez ca inainte de a face schimbul de lichid de frana pedala cobora destul de jos, ajunsese sa-mi si scartaie pedala pe ax, dar frana tinea, ce-i drept, cam jos atunci, probabil din cauza unor "infiltratii" de aer pe conducte.

Am luat in considerare toate variantele. Am fost cu masina azi la ATS si se pare ca nu sunt probleme cu vacuumul, rotile nu sunt infranate, nu pare sa fie vreun piston blocat la vreo roata. Masina nu trage intr-o parte la franare violenta. Frana e eficienta, nu e nevoie de un efort excesiv in pedala ca sa opresc masina, dar ma innebuneste cursa scurta a pedalei. Intreband mesterii in stanga si-n dreapta, mi s-a spus ca pedala trebuie sa se opreasca in prima jumatate a cursei, dar la mine cu ingaduinta as spune ca nu coboara la mai mult de 15-20% din cursa maxima.
Placutele sunt relativ noi, am cam 8.000 km cu ele.

Poate cineva, dintre posesorii de C3 sau alti cunoscatori in problemele franelor, sa-mi ofere vreun sfat in legatura cu problema asta? Sunt curios cum se comporta pedala de frana la alte masini, daca e normal sa am o cursa relativ scurta la pedala, iar pedala de frana sa prinda foarte sus, aproape ca la o masina fara servo?

Multumesc anticipat.

Mihai29
pasionat
Mesaje: 307
Membru din: Lun 12-Ian-2009 21:59
Localitate: Turda-Cj

Re: Probleme cu frana

Mesajde Mihai29 » Sâm 14-Mar-2009 19:20

Salut. La a mea tot asa prinde sus, adica o pot apasa cam 2-4cm si din cate stiu eu asa trebuie sa fie. Cand prinde jos atunci inseamna ca este aer pe conducta, La dacie imi prindea in podea si era naspa. Iti dai seama ca la o franare brusca si o secunda conteaza de aceea se face sa prinda cat mai sus.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 14-Mar-2009 19:27

te-ai obisnuit cu ea uzata, si acuma merge cum trebuie, ceea ce poate parea ciudat. las-o asa daca frineaza bine

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 16-Mar-2009 11:53

Salut,

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si revin cu cateva precizari noi.

Una din chestiile care mi-a atras atentia in ultimele 2 saptamani a fost ca dupa ce lasam masina peste noapte, a 2-a zi gaseam pedala de frana teapana beton, ca si cum ar fi disparut tot vacuumul din circuitul de vacuum.

Avand o pompa de vacuum cu ceas la indemana, am zis sa m-apuc ieri sa fac o verificare, ca sa ma simt eu impacat ca e totul in regula. Am constatat ca la turatia de relanti, cu toti consumatorii de vacuum conectati, vacuumul pare in regula, masurat pe ceas aveam aproape 29 inHg (aproximativ 730 mmHg). La apasarea pedalei de frana, aparea in mod evident o pierdere de vacuum, dupa care acul revenea stabil, fara oscilatii, la valoarea maxima de 29 inHg.

Toate bune si frumoase pana aici, dar dupa ce am oprit motorul... surpriza, in 2-3 minute pierdeam tot vacuumul de pe circuitul de vacuum. Pasul urmator a fost sa decuplez furtunul de vacuum care mergea la solenoidul de control al valvei EGR. M-am asigurat ca circuitul de vacuum este etans si am refacut testul. Surpriza, dupa ce opream motorul, vacuumul se mentinea dupa 5 minute la valoarea maxima de 29 inHg. Toate indiciile conduceau catre o pierdere de vacuum pe circuitul de comanda al valvei EGR.

Am testat apoi solenoidul de comanda al valvei EGR, cu motorul oprit, fara sa fie aplicata tensiune de comanda pe intrarea solenoidului. Am cuplat pompa de vacuum pe portul de intrare si am astupat portul de iesire. Solenoidul nu pierde vacuum spre filtrul de aer... Partea interesanta este ca dupa ce opresc motorul si pe perioada aia de 2-3 minute cat mai ramane vacuum pe circuit, se aude o bazaiala suspecta, ca de bondar obosit, sursa ei fiind solenoidul EGR...

Toate indiciile conduc, in opinia mea, catre o pierdere de vacuum care se manifesta in valva EGR (pare putin probabil ca aceasta pierdere sa provina din solenoid). Am testat si furtunul de vacuum care intra in solenoid si nu are pierderi. Un alt argument care imi intareste convingerea ca valva EGR are probleme este faptul ca dupa ce am facut revizia, anul trecut, am incercat sa-i dau goarna masinii pe A1. Nu mica mi-a fost mirarea cand in treapta a 5-a, nu vroia nici moarta sa treaca de 3.000 de ture... Acum se pare ca am gasit explicatia pentru acea pierdere aparenta de putere. Exista o pierdere de vacuum in valva EGR iar aceasta nu mai deschide la maxim cu motorul incalzit si in sarcina maxima...:(

Probabil ca aceasta pierdere de vacuum afecteaza si comportamentul pedalei de frana, dar nu imi dau seama in momentul de fata cat de mult.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 17-Mar-2009 00:32

pai incerca asa: scoti furtunul de la EGR si il astupi (nu are nimic daca nu merge EGR-ul) si vezi cum se comporta frina. daca e diferit inseamna ca ori furtunul ori membrana de la EGR sint sparte si se schimba dupa caz

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 18-Mar-2009 12:07

Salut,

Am incercat din nou sa localizez locul pe unde se pierde vacuum si sunt 100% sigur ca pierderile apar pe circuitul de comanda al valvei EGR. Din cate am vazut eu, apar pierderi si pe furtunuri, care au niste racorduri facute cam aiurea, cu bucati mai scurte din furtun de cauciuc sau silicon (asta doar pe circuitul de EGR).

Vestea buna pentru mine este ca nu apar niciun fel de pierderi in conditiile in care circuitul de comanda cu vacuum al EGR-ului este deconectat. Am lasat masina cateva ore bune cu vacuum maxim (29 inHg) pe tot circuitul de vacuum, mai putin cel de comanda al EGR-ului, si n-a pierdut strop de vacuum. Asta inseamna ca pompa de vacuum, pompa de servo-frana, valva uni-sens de intrare in servo si furtunul de legatura dintre cele 2 pompe (construit mai cu simtul raspunderii decat cele de la EGR) sunt in regula.

Am incercat apoi sa merg cu masina, avand toata tubulatura de vacuum pentru EGR data deoparte si racordul pentru EGR astupat desigur. Din pacate, nu am constatat o imbunatatire sesizabila a comportamentului pedalei de frana. Asa cum banuiam, pierderile de la EGR nu influenteaza comportamentul in mers, cat mai ales ce se intampla cu pedala, dupa ce masina e lasata o perioada de timp pe loc, cu motorul oprit.

In momentul de fata nu mai pot suspecta decat sabotii de pe spate si eventual o problema cu frana de mana, ca fiind raspunzatori pentru povestea asta cu frana. Am constatat ca la o apasare moderata pe pedala de frana se aude un zgomot ca o paraiala de arc pe spate, dinspre saboti. Oare o fi normal? Daca apas puternic pe pedala, ea mai merge cativa cm buni in jos, dupa punctul in care incepe sa opuna o rezistenta serioasa, si pare sa ramana acolo pana mai dau cateva pedale. Dar trebuie sa ma opintesc serios in pedala, ca sa o induplec sa mai coboare nitel. Obisnuiesc sa las frana de mana trasa cand plec din masina si acum vreo 2 luni, dupa o noapte cam geroasa ce-i drept, am auzit un zgomot ca de metal pe metal la franare venind dinspre saboti. Oare s-o fi depus gheata intre saboti si tamburi?

Ceea ce ma deranjeaza este ca frana nu se comporta asa pana acum 2-3 saptamani, cand s-a intepenit si mai rau. Schimbul de lichid de frana l-am facut in toamna, la revizie. Pedala a dat atunci primele semne ca s-a intarit, aproape toata iarna a mers binisor, prinzand mai sus decat cum prindea inainte de schimbul de lichid de frana, dar avand totusi o cursa decenta. De vreo cateva saptamani insa face pe nebuna si s-a intarit si mai rau. E posibil ca mecanismul cu arcuri de la saboti, eventual cablul de la frana de mana care poate nu mai culiseaza cum trebuie, sa genereze comportamentul asta? Placutele pe fata n-au decat 8.000 km, dar sabotii pe spate n-au fost niciodata curatati (masina are aproape 26.000 km).

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 18-Mar-2009 12:13

pai incearca sa vezi si cum sint sabotii, dar e ciudat, n-ar trebui sa cauzeze chestia asta

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 18-Mar-2009 12:58

khan, ti se pare normal sa se auda paraiala aia din tamburi cand franez cu masina pe loc? Ai mai vazut si alte masini care se comporta asa?

calin.romeo
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 27-Apr-2009 17:42
Localitate: Cernavoda

Salut,

Mesajde calin.romeo » Lun 27-Apr-2009 19:31

Am si eu un C3 cu vreo 65.000 km din sept 2006. De vreo 2 luni am observat ca am un scartait cand ridic piciorul de pe pedala de frana(pare a fi metalic) la roata din dreapta spate, cred ca ar ceva la saboti. Poate voi stiti mai multe.
Si frana de mana pare a fi putin slabita.
Credeti ca ar trebui sa vizitez un service autorizat pentru problemele astea?
Mentionez ca nu ma pricep la mecanica si n-as vrea sa-mi bag nasul in ceva ce nu stapanesc dar nici nu-mi permit sa ma duc pentru fiecare chestie la service autorizat.
Multumesc

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 27-Apr-2009 20:39

la 65000 - nu ai umblat la placute si saboti ? este cazul sa vizitezi un service

calin.romeo
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 27-Apr-2009 17:42
Localitate: Cernavoda

Mesajde calin.romeo » Mar 28-Apr-2009 00:51

am facut revizia la 50.000 de km si am schimbat placutele, m-a ajuns revizia ca 1.100 ron la focsani. Am sa fac revizia la 70.000 sa vad ce zic astia de la citroen. Normal in cartea tehnica nu aminteste sa schimb sabotii.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 28-Apr-2009 08:46

vldst scrie:khan, ti se pare normal sa se auda paraiala aia din tamburi cand franez cu masina pe loc? Ai mai vazut si alte masini care se comporta asa?

da, nu e nimic iesit din comun mai ales la saboti


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh