5 mil care reuseste sa-mi faca ac-ul
Moderator: Echipa Tehnica
5 mil care reuseste sa-mi faca ac-ul
Salutare,poate va era dor de mine:)...revin cu vechea mea problema,ac-ul.continui sirul evenimentelor:cred ca nu imi e dat sa am vara asta ac.Ventilatorul am reusit sa-l montez bine,firele le-am pus bine multimita lui robert de pe forum si altor forumisti.Care este problema mea pana la urma???
AC-ul porneste cateva secunde la pornirea motorului dupa care decupleaza compresorul (care este nou),am umplut cu freon,vidat,totul pare ok.Cand se ridica apa la 3 linii pornea si ac-ul,cand ii dadeam pedala in rampa,cand se mai racea si scadea apa la 2 linii se oprea...buuunn.Alta data,de fapt o singura data s-a intamplat sa cupleze compr. dupa ce am pornit masina si sa decupleze la interval de vreo 15 sec.Precizez ca daca il pun pe direct,adica alimentez compresorul direct la baterie cupleaza normal ,da aer rece totul este perfect,inainte de a schimba compresorul asa l-am avut,numai ca dupa o vara mi s-a carbonizat o borna de la comp.si am umblat in el si l-am bulit si nu vreau sa se mai intample asta,cu totul ca pana la urma l-as pune tot pe direct la o tensiune de 12v si un anumit amperaj(ceea ce nu stiu cat consuma).
Am fost la SERVUNION iasi si am pus LEXIA ca alta alternativa nu aveam,mi-am dat seama ca e ceva de la calculatorul masinii de nu imi da tensiune constanta la compresor,(ma costat 120 lei pentru cei interesati),s-a verificat freon-ul a fost ok si s-a ajuns la concluzia ca calculatorul nu autorizeaza racirea masinii,ca e ceva de la cablaj si ca le-ar trebui lor sa las masina vreo 2 zile sa verifice cablajul,am intrebat cat ma costa,mi-a zis ca poate 1 mil,poate 5 depinde cat au de munca,ce-am uitat sa intreb e ca daca se poate sa faca in asa fel incat calc. sa treaca peste aceea eroare si sa-mi lase compresorul sa functioneze,ca de era un scurt pe vreo undeva nu pornea deloc.Precizez ca ventilatorul e ok,merge si inebunesc cand stiu ca am dat o caruta de bani si tot nu am rezolvat.Astept pareri,sugestii,intrebari, orice si am sa va rog sa-mi scuzati ortografia,pentru am scris cum mi-a venit in cap in momentul ala,am mai lipsit la orele de romana.Va multumesc
AC-ul porneste cateva secunde la pornirea motorului dupa care decupleaza compresorul (care este nou),am umplut cu freon,vidat,totul pare ok.Cand se ridica apa la 3 linii pornea si ac-ul,cand ii dadeam pedala in rampa,cand se mai racea si scadea apa la 2 linii se oprea...buuunn.Alta data,de fapt o singura data s-a intamplat sa cupleze compr. dupa ce am pornit masina si sa decupleze la interval de vreo 15 sec.Precizez ca daca il pun pe direct,adica alimentez compresorul direct la baterie cupleaza normal ,da aer rece totul este perfect,inainte de a schimba compresorul asa l-am avut,numai ca dupa o vara mi s-a carbonizat o borna de la comp.si am umblat in el si l-am bulit si nu vreau sa se mai intample asta,cu totul ca pana la urma l-as pune tot pe direct la o tensiune de 12v si un anumit amperaj(ceea ce nu stiu cat consuma).
Am fost la SERVUNION iasi si am pus LEXIA ca alta alternativa nu aveam,mi-am dat seama ca e ceva de la calculatorul masinii de nu imi da tensiune constanta la compresor,(ma costat 120 lei pentru cei interesati),s-a verificat freon-ul a fost ok si s-a ajuns la concluzia ca calculatorul nu autorizeaza racirea masinii,ca e ceva de la cablaj si ca le-ar trebui lor sa las masina vreo 2 zile sa verifice cablajul,am intrebat cat ma costa,mi-a zis ca poate 1 mil,poate 5 depinde cat au de munca,ce-am uitat sa intreb e ca daca se poate sa faca in asa fel incat calc. sa treaca peste aceea eroare si sa-mi lase compresorul sa functioneze,ca de era un scurt pe vreo undeva nu pornea deloc.Precizez ca ventilatorul e ok,merge si inebunesc cand stiu ca am dat o caruta de bani si tot nu am rezolvat.Astept pareri,sugestii,intrebari, orice si am sa va rog sa-mi scuzati ortografia,pentru am scris cum mi-a venit in cap in momentul ala,am mai lipsit la orele de romana.Va multumesc
elctroventilatorul nu porneste odata cu compresorul,stiu ca asa ar trebui,dar poate ca nu porneste tot pentru ca nu primeste comanda de la calculator,iar de la compresor nu are cum sa fie pentru ca daca pun aparatul de masura la bornele compresorului nu mai am tensiune,calculatorul taie tensiunea si cum am mai zis ,daca il pun direct direct de la baterie,merge
acum as incerca sa iau o tensiune constanta de pe vreo undeva si sa duc printr-un intrerupator care sa-l am in masina,la compresor...stiu ca merge cu 12 v,dar nu stiu ce amperaj are,ca sa nu fac ca data trecuta sa sa se carbonizeze vreun fir de la bobina,cum am mai facut,tras de la baterie unde acolo sunt si 14,5 v ceea ce cred ca a fost prea mult
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
hai sa-ti explic ceva:
daca alimentezi compresorul pe direct, nu exista niciun pericol sa se arda, cu conditia sa nu fie defect ceva in el...
nu trebuie sa socotesti tu ce amperaj ii trebuie, isi va lua singur cat are nevoie...
de carbonizat ar putea sa se carbonizeze numai daca ai vreun contact imperfect sau scurtcircuit in el, intre doua sau mai multe spire....
acum, compresorul va decupla pt mai multe motive:
-presiune mare pe instalatie
-presiune mica,
-la apasarea brusca a pedalei de acceleratie, pt necesar de putere,
-ventilator defect sau blocul de relee ale ventilatorului, pt treptele lui
daca vei alimenta tu compresorul de la baterie, fa-o printr-o siguranta de 20A, desi eu nu as face asa ceva pt ca risti sa-ti sara instalatia in cap, in caz ca presiunea va creste peste o anumita valoare...va ceda in punctul cel mai slab...
daca alimentezi compresorul pe direct, nu exista niciun pericol sa se arda, cu conditia sa nu fie defect ceva in el...
nu trebuie sa socotesti tu ce amperaj ii trebuie, isi va lua singur cat are nevoie...
de carbonizat ar putea sa se carbonizeze numai daca ai vreun contact imperfect sau scurtcircuit in el, intre doua sau mai multe spire....
acum, compresorul va decupla pt mai multe motive:
-presiune mare pe instalatie
-presiune mica,
-la apasarea brusca a pedalei de acceleratie, pt necesar de putere,
-ventilator defect sau blocul de relee ale ventilatorului, pt treptele lui
daca vei alimenta tu compresorul de la baterie, fa-o printr-o siguranta de 20A, desi eu nu as face asa ceva pt ca risti sa-ti sara instalatia in cap, in caz ca presiunea va creste peste o anumita valoare...va ceda in punctul cel mai slab...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
deci...ieri l-am pus pe direct si ventilatorul a pornit o data cu cuplarea compresor-ului,mai intai la turatie mica si dupa cateva minute la viteza mare.
1.cu lexia nu stiu ce u verificat aia,dar cred ca au verificat si treaba asta(sa verifice turatiile ventilatorul-ului si presiunea de pe instalatie) ca doar m-am dus la un service autorizat ca se pricep mai bine si au si scule bune,au mai avut de'a face cu problema asta.
2.iti multumesc pt informatii mesersith,chiar asta si vroiam sa stiu..ce s-ar intampla daca as pune pe direct,eu am luat +-ul de la o mufa,care imi e spanzurata undeva in partea stergatoarelor langa motor si ma gandesc ca mufa aia trebuie sa treaca printr-o siguranta.In legatura cu riscul de a sari in aer,sper sa nu se intample asa:)),dar tinand cont ca aia mi-au masurat presiunea si eu zis ca e ok,nu stiu daca se poate sa cresca peste limita presiunea mai tarziu.
3.cbx-interesant ce spui tu acolo,dar ventilatorul care l-am schimbat,l-am luat de la dezmembrari si arata ca nou,dar ceea ce e drept ca arata ca in poza aia,dar nu cred sa am rezistenta aia care e in poza,tin sa precizez ca am 1,4 hdi din 2003,poate ala e de la alt model,am releul,2 mufe,una mai groasa cu fire groasa(+ si -) si una mai subtire cu 3 fire prin care se da comanda(cred eu) sa porneasca al pornirea ac-ului si pt 2 turatii,ca am masurat si pe firul mov imi da tensiune( 6v) doar cand porneste ac-ul
1.cu lexia nu stiu ce u verificat aia,dar cred ca au verificat si treaba asta(sa verifice turatiile ventilatorul-ului si presiunea de pe instalatie) ca doar m-am dus la un service autorizat ca se pricep mai bine si au si scule bune,au mai avut de'a face cu problema asta.
2.iti multumesc pt informatii mesersith,chiar asta si vroiam sa stiu..ce s-ar intampla daca as pune pe direct,eu am luat +-ul de la o mufa,care imi e spanzurata undeva in partea stergatoarelor langa motor si ma gandesc ca mufa aia trebuie sa treaca printr-o siguranta.In legatura cu riscul de a sari in aer,sper sa nu se intample asa:)),dar tinand cont ca aia mi-au masurat presiunea si eu zis ca e ok,nu stiu daca se poate sa cresca peste limita presiunea mai tarziu.
3.cbx-interesant ce spui tu acolo,dar ventilatorul care l-am schimbat,l-am luat de la dezmembrari si arata ca nou,dar ceea ce e drept ca arata ca in poza aia,dar nu cred sa am rezistenta aia care e in poza,tin sa precizez ca am 1,4 hdi din 2003,poate ala e de la alt model,am releul,2 mufe,una mai groasa cu fire groasa(+ si -) si una mai subtire cu 3 fire prin care se da comanda(cred eu) sa porneasca al pornirea ac-ului si pt 2 turatii,ca am masurat si pe firul mov imi da tensiune( 6v) doar cand porneste ac-ul
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO