Martor aprins in bord....

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Martor aprins in bord....

Mesajde Draku » Mie 06-Ian-2010 01:27

de ceva vreme, cand pun contactul, se aprinde in bord un indicator portocaliu cu silueta unui motor, langa cel al bateriei.
dupa ce pornesc motorul, in cateva secunde, indicatorul se stinge.
stie cineva ce reprezinta?
in "cartea utilizatorului" pt C3 nu am gasit nicaieri ce inseamna acest indicator
alte indicatii "dubioase" nu mai apar

de asemenea, tot de ceva vreme, la pornire, face uneori figuri, aleator. porneste motorul, merge 1, 2, 3 secunde si moare. daca incerc sa il repornesc imediat, uneori porneste, alteori nu. daca astept 5, 10 minute, porneste fara probleme. nu conteaza daca motorul este cald sau nu, s-a intamplat in ambele cazuri.
ultima data mi s-a intamplat azi. dupa prima pornire ratata (motorul fusese oprit 15-20 min) am incercat din nou, cu acceleratia putin apasata si a pornit (evident, supraturat...). nu stiu daca am facut bine sau rau, dar am incercat...
incerc sa asociez problema asta cu faptul ca, uneori, relantiul oscileaza foarte putin. ceea ce poate indica ceva probleme....
vreo idee?
nu ma pricep la motoarele de generatie noua, dar incerc sa ma pun la punct.
apropos, stie cineva unde se poate gasi un manual de service pt C3 (in afara de librarie....)
multumesc
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 06-Ian-2010 13:23

la acelasi motor mai pateam si eu ceva asemanator (1,1 de pe un C2). nu am gasit un remediu ca sa fiu sincer, iar masina aia avea ~16.000 km, deci cumva exclus o piesa defecta. poate e doar mizerie pe la motorasul pas cu pas, ca ala tine ralantiul. ceva mizerie mai poate fi si pe la clapeta, se curata si aia. incercam sa il curatam ca nu e mare lucru si vezi daca se schimba ceva dupa
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mie 06-Ian-2010 13:31

multumesc, o sa te vizitez din nou

logic ar fi ca, daca clapeta de relanti nu se mai deschide cat trebuie, si pornirea sa fie mai greoaie.....
cel putin asa se intampla uneori la motorete (motor clasic, cu carburatoare), cand relantiul este prea mic...trebuie accelerata un pic ca sa porneasca usor....
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 06-Ian-2010 13:35

sau poate din contra ramine un pic deschisa din cazua mizeriei si motorasul pas cu pas nu are timp sa compenseze, si asta e o varianta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Cristi_an_24
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Sâm 09-Ian-2010 20:55
Localitate: Navodari, Constanta

Mesajde Cristi_an_24 » Dum 10-Ian-2010 14:30

incerca sa pornesti masina cu o alta cheie decat cu cea care o pornesti mereu, eu am patit acelasi lucru doar ca mie imi ramanea martorul aprins in bord pana la un momendat nu a mai pornit masina de loc, de vina era cheia...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 10-Ian-2010 17:17

nu are cum, de la cheie ori merge, ori nu, nu e varianta de mijloc
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
jackal_kidd
pasionat
Mesaje: 113
Membru din: Vin 02-Iun-2006 15:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde jackal_kidd » Vin 10-Sep-2010 16:44

Am si eu o problema asemanatoare: la pornire dimineata "pe racoare" nu sunt probleme insa dupa ce se dechide
prima data termostatul se rupe filmul, adica nu mai trege deloc, o turez super greu si abia mai plec de la semafor.
Relantiul oscileaza intre 1000 si 800 rpm si tremura ca varga...
Am desfacut corpul clapetei, l-am curatat si am observat ca parca nu mai inchide etans cand ii dau drumul clapetei
la loc....Nu ar fi trebuit sa inchida complet? La mine mai ramane 1mm deschisa...zic eu, sau sub 1 mm.
Oricum, s-a aprins martorul Check Engine pe bord si ba clipeste ba sta aprins continuu.
Cand se raceste bine (3-5 ore) merge iar super normal pana se incinge iar apa si o luam de la capat....nu-mi mai arata
nici consumul pe bord...nimic...merg ca milogu cu ea pana unde am treaba... :(
Poate ma puteti ajuta ca nu stiu ce sa-i fac, poate trebuie sa schimb bujii, filtru de benzina....nu le-am mai schimbat de vreo 40.000

PS: scuze ca m-am bagat in topicul altuia..dar sufar de cam aceleasi simptome
" Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult....animalele "

VAND XSARA II DIN AVATAR.
DEZMEMBREZ ZX-ul DIN SEMNATURA.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Martor aprins in bord....

Mesajde toro » Vin 10-Sep-2010 19:43

@jackal_kidd -- Nu este totul sa cureti clapeta la motoras pas cu pas. Comanda clapetei este facuta electronic. In stanga corpului se afla cutia** http://img148.imageshack.us/img148/5284 ... ara200.jpg cu un circuit electronic si o placa cu 4 cursorii asemanator sa zicem cu un potentiometru liniar. Sunt 4 lamele foarte firave care culiseaza.Acolo prin uzura acelor asa zisi contactii ramane ca o pilitura foarte fina si de acolo si necazurile.Daca incerci sa desfaci... fa-o dar cu mare finete si grije cum il pui la loc.Daca ai indoit o lamela ..e gata..cumperi alt motoras pas/pas.

Avatar utilizator
jackal_kidd
pasionat
Mesaje: 113
Membru din: Vin 02-Iun-2006 15:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde jackal_kidd » Dum 12-Sep-2010 16:50

nu m-am bagat la corpul electronic, am curatat doar ca nea Vasile ....cu o carpa cu benzina, am lustruit un pic
toata "instalatia" si gata, am pus totul la loc insa ma intrebam daca nu cumva e de la faptul ca clapeta sta intredeschisa.
Nu am de gand sa ma bag pentru ca nu are rost, mai bine ma duc la Khan la atelier...tot acolo am schimbat si acum 3000 km,
distributia si vad ca ii place in atelierul asta...
Speram totusi ca poate e vre-un leac mai "naturist" asa...fara operatie...sau poate a mai avut cineva problema asta si imi vinde si mie pontul.
" Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult....animalele "



VAND XSARA II DIN AVATAR.

DEZMEMBREZ ZX-ul DIN SEMNATURA.

rafy29
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mie 26-Mai-2010 19:31
Localitate: Pitesti

Mesajde rafy29 » Dum 12-Sep-2010 20:22

@jackal_kidd, cati km aveai cand ai schimbat distributtia la khan?

Nu de alta dar saptamana viitoare voi fi in Bucuresti la el pt niste "analize". Tre' sa ma programez. :D
Am 100k si nu am schimbat-o!

Avatar utilizator
jackal_kidd
pasionat
Mesaje: 113
Membru din: Vin 02-Iun-2006 15:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde jackal_kidd » Dum 12-Sep-2010 22:46

Pe la 130K si ceva...stiu ca trebuia pe la 120K da nu am avut banuti :)
Luasem prima data distributia si nu mai aveam bani de pompa....
Oricum eu nu cred in "termenele" astea date de fabrica, sunt convins ca poti sa treci
de ele lejer, cu un risc, insa poti trece..
Acum am facut revizia totala distr+ulei+filtre+articulatii fata si m-a lasat altceva... :mad:
Sper sa ajung cat de curand la doctor.
" Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult....animalele "



VAND XSARA II DIN AVATAR.

DEZMEMBREZ ZX-ul DIN SEMNATURA.

ag26raf
pasionat
Mesaje: 301
Membru din: Mie 10-Dec-2008 10:00
Localitate: Mioveni

Mesajde ag26raf » Lun 13-Sep-2010 10:13

:D chestiunea cu "repar ceva si ma lasa imediat altceva" nu imi da pace nici mie sa sti. buburuzele astea sunt foarte "irascibile" :D
Cat te-a costat intreaga revizie?
De ex, pe mine la Cartec Pitesti filtrele+ulei+bielete antiruliu+amortizoare spate+ placute frana m-au costat in primavara 1100 RON

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Lun 13-Sep-2010 11:02

Salut. Poate acum o sĂŁ vĂŁ daĂži seama cĂŁ Dacia Logan este o maÂşinĂŁ foarte bunĂŁ.
Eu am un C3 începând cu 2008 ºi un Logan din 2005. În C3 am bãgat aproape 2.500 lei numai în piese de schimb - pompã apã, garniturã de chiulasã, bucºi stg. + dreapta, bielete, termostat - numai ãsta costã cca. 400 lei, rolã distribuþie - care s-a defectat dupã 5000 km, rolã curea accesorii crãpatã, becuri, simering cutie de viteze, izolat interior ºi exterior în zona dreapta faþã deoarece intra la apã la greu ºi puþea a mucegai ..... etc. (fãrã oloi, filtre, plãcuþe, antigel, bujii, anvelope etc.) pânã în prezent iar în Logan 500 lei (doar douã capete de barã ºi un termostat).
Ce sã mai spun cã buretele de la ºezutul scaunului ºofer este rupt, caseta de direcÞie are joc, am beep-uri la pornire fãrã sã ºtie nimeni de ce, la pedala de ambreiaj tot iese bolÞul afarã ºi Îmi agaÞã, telescoapele Îmi curg deja (fãrã glumã) ºi multa altele mãrunte.
Ei aºa ceva, la loganul meu nu s-a Întâmplat ºi credeÞi-mã cã sunt atât de mulÞumit de el ....
Îmi plac C3-urile dar te uscã de bani. Din 2006 fabricatã ºi atâtea probleme ....
Te mai saturi de la o vreme. AÂşa cĂŁ nu sunteĂži singurii cu probleme.
Numai bine.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.

Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

ag26raf
pasionat
Mesaje: 301
Membru din: Mie 10-Dec-2008 10:00
Localitate: Mioveni

Mesajde ag26raf » Lun 13-Sep-2010 11:32

Intamplarea face sa lucrez la Dacia.
ntr-adevar, Logan si noile modele, dar mai ales Logan si-a dovedit fiabilitatea in timp, uite ca are deja 6 ani de fabricatie si nu sunt probleme majore.
revenind la C3, din pacate ai perfecta dreptate. Poate si pt faptul ca aceasta masina nu a fost facuta tinand cont si de drumurile si conditiile de trafic din Romania. Este mult mai "sensibila".
Jocul la caseta cred ca este comun la majoritatea dintre noi, la fel si cateva probleme enumerate de tine. Mie imi joca volanul in mana ceva de groaza la gropi.
M-am ferit sa iau Logan ca eram satul de Dacii, am zis sa iau ceva de import. Asta e! Trebuie sa suportam consecintele pe bani multi. Si daca vrei sa o vinzi, pretul de revanzare te face sa te razgandesti repede, cand vezi ca nu obtii pe ea nici 70 % din cat ai dat (in cazul SH).

Avatar utilizator
jackal_kidd
pasionat
Mesaje: 113
Membru din: Vin 02-Iun-2006 15:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde jackal_kidd » Lun 13-Sep-2010 13:23

@ag26raf:
pai au fost asa, in ordinea asta:
1.Schimb ulei+filtre = aprox 270 lei,
2.Directie rolele+cureaua = 420 lei, pompa = aprox. 250 lei, antigelul = 40 lei, manopera = 380 lei;
3.Tampon motor = 80 lei;
4.Pivoti fata (cei mai de jos) = 50 lei/buc X 2buc, manopera = 100 lei, geometria = 135 lei...
si nu mai stiu....

Aa..am schimbat de curand, ca deh, asa mi-au zis "niste..mecanici" (bine, oricum era rupt si trebuia),
am schimbat, spuneam, piesa din poza atasata nu stiu cum se numeste, am luat-o de la un tip care dezmembreaza
un Xsara identic cu al meu:

Imagine
Am schimbat-o pentru ca mi-au zis ca de la asta tremura motorul si nu se accelereaza.... :mad:

Si aici poza cu corpul clapetei de acceleratie, care va spuneam, nu inchide etans la revenire, mai ramane cam 1mm deschisa...

Imagine
" Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult....animalele "



VAND XSARA II DIN AVATAR.

DEZMEMBREZ ZX-ul DIN SEMNATURA.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh