viteze HDI - pentru tonti

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

raduiordache
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Joi 27-Oct-2005 18:27
Localitate: bucuresti

viteze HDI - pentru tonti

Mesajde raduiordache » Mie 09-Noi-2005 22:19

Stiu ca s-a mai discutat asta dar as vrea sa-mi explice si mie cineva ca pentru prosti sau sa zicem atehnici:
Care este varianta optima de schimbare a vitezelor (viteza, turatie) in oras?
Dar la drum intins?
Cand zic optim, ma refer mai ales la consum pentru ca mari depasiri nu prea faci in oras.
Merci si scuze de intrebarea prosteasca.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 09-Noi-2005 22:23

Cea mai simplă regulă e: la 2500rpm ĂŽn sus, la 1200 ĂŽn jos. În afara oraşului mergi cu a 4-a până la viteza de croazieră dorită, dar nu mai sus de 110km/h - ĂŽn a 5-a e totuşi cam "puturoasă" (demaraj mai slab adică).

Jarod
pasionat
Mesaje: 104
Membru din: Vin 05-Aug-2005 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Jarod » Vin 25-Noi-2005 13:54

Eu schimb la peste 2000.
Mi se pare ca la 2500 e prea turata.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 25-Noi-2005 14:00

Vezi să nu ajungi sub 1500, după ce schimbi viteza. Dar nu are importanţă - fiecare conduce cum simte maşina mai bine.

Jarod
pasionat
Mesaje: 104
Membru din: Vin 05-Aug-2005 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Jarod » Vin 25-Noi-2005 14:02

De ce sa nu ajunga sub 1500 la viteza urmatoare?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 25-Noi-2005 14:37

Jarod scrie:De ce sa nu ajunga sub 1500 la viteza urmatoare?

E vorba de graficul putere+cuplu / rpm al motorului, sub 1500 cuplul motor e fff mic. De-aia se şi accelerează mai mult cu viteza 1, şi apoi se schimbă 2, sau la viteze mici se bagă viteza 1 (sau se chinuie ambreiajul). O să caut pagina ĂŽn care l-am văzut şi o să pun link-ul aici. Oricum, nu se poate să nu fi simţit-o cam puturoasă la turaţia aia :)

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Joi 01-Dec-2005 19:39

la motorul de 1.4 hdi cuplu maxim este atins pe la 1750 rot/min
asa ca schimba viteza undeva la 2500-3000
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

pava
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Dum 24-Apr-2005 18:41
Localitate: Galati

Mesajde pava » Vin 02-Dec-2005 00:29

Daca la 1,4 HDI cuplul maxim e la 1750 rpm , de sa schimbi viteza la 2500-3000 rpm ? La 2000 nu ar fi mai indicat ?

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 02-Dec-2005 09:54

Poate ca sunt eu mai nestiutor, dar cuplul maxim nu cred ca este la 1750!!!!
Eu unul am vazut cum schimba o masina hidramata, e drept ca nu era C3, dar din a 2-a intr-a 3-a schimb la peste 2000!!!

Jarod
pasionat
Mesaje: 104
Membru din: Vin 05-Aug-2005 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Jarod » Vin 02-Dec-2005 10:17

Am tot incercat sa schimb viteza la peste 2500rpm, dar nu ma lasa sufletul ... motorul este prea ambalat. Schimb pe la 2000-2200rpm si am grija ca in noua viteza sa nu scada sub 1500 (tks DanCld) si merge foarte bine.

Intr-adevar cand ma grabesc schimb pe la 2500rpm, dar numai atunci.

Spor la km.

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Sâm 03-Dec-2005 17:27

cand am spus 1750 rot/min m-am referit ca de acolo simti masina cum trage aia inseamna cuplu maxim iar daca schimbi la 2500-3000 nu este nici o problema nu se strica nimic deoarece generatia noua de motoare diesel(hdi tdi jtd tdci) sunt facute sa se comporte ca si cele pe benzina adica sa suporte turati mari fara o uzura mare cum este la diesel-ul clasic care daca-l ti la turati mari mult timp se uzeaza repede in general dieselul este un motor de forta si nu de viteza dar treaba s-a schimbat de cand cu generatia noua mai sus amintita (cuplul maxim la un motor pe benzina este undeva intre 3000-3700 iar la diesel intre 1700-2500 in functie de capacitatea cilindrica) ex cuplu maxim motor 150Nm la 1750rot/min (c3 1.4 hdi) cuplu maxim motor 118Nm la 3300rot/min (c3 1.4 benzina)

numai de bine
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 03-Dec-2005 22:05

Nu sunt specialist, dar nu cred ca motoarele moderne diesel sunt neaparat mai apte pentru turatii mari. E adevarat ca ajung mai repede la turatiile maxime (datorita multor factori), dar plaja de turatii e aceeasi, dovada chiar cuplul maxim care e foarte jos...
Deci, nu mergeti cu ele ca si cum ar fi otto, caci nu sunt!
In general, cred ca fiabilitatea noilor motoare diesel e mai mica, datorita turbinelor si presiunilor mai mari in rampa de alimentare...Vechile dieseluri mergeau 500.000 km, cele noi, nu prea.
Bafta!

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Sâm 03-Dec-2005 23:06

te iseli singurul lucru de care trebuie tinut cont la diesel-urile noi este acela sa nu opresti motorul imediat ci sa-l mai lasi vreo 5-10 secunde in relanti ca sa ajunga si turbina la turatia motorului asta este un aspect pe care multi nu il stiu sau daca il stiu nu il aplica
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte
daca mergi cu un diesel "nou" la turati mari singurul lucru pe care il va face este sa scoata fum negru la acceleratie puternica gen demaraj la semafor sau la 120 km/h si accel tare atunci va lasa un nor de fum negru dar motorul va merge tot atatia km
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 04-Dec-2005 10:33

Ar fi bine sa fie cum spui tu, dar ma tem ca mergand avantat cu un diesel modern, el va cadea tot atat de repede ca unul vechi.

Eu zic sa asteptam si opinia oamenilor cu experienta mai mare la motoare. Sunt curios ce vor zice.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 04-Dec-2005 11:50

Putem compara doua motoare, unul hdi si unul clasic.
Cel clasic am ales motorul de bx 1.7TD care are regimul maxim undeva la 5100rpm si cuplul maxim la 2000rpm comparat cu 1.6 hdi care ar avea regimul max cam la 4000rpm si cuplul max cam la 1750rpm.
Oricum turatia maxima la un diesel indiferent de genaratie este undeva intre 4000-5000rpm iar diferenta esentiala intre cele doua motoare este echipamentul de injectie la cel din urma obtinundu-se o putere mai mare,un consum mai mic lucru care se obtinea la motoarele clasice prin marirea cilindreei.
Ambelelor generatii de motoare nu le face bine turatie ridicata iar vitezele se pot schimba si la o turatie de 2500rpm pt. a avea un demaraj mai bun dar daca vrem sa mergem batraneste la 2000 este ok
singurul lucru de care trebuie tinut cont la diesel-urile noi este acela sa nu opresti motorul imediat ci sa-l mai lasi vreo 5-10 secunde in relanti ca sa ajunga si turbina la turatia motorului asta este un aspect pe care multi nu il stiu sau daca il stiu nu il aplica

Acest lucru nu se aplica neaparat numai la motoarele hdi ci este o regula valabila pt. toate motoarele cu turbina (adica si cele turbo generatie mai veche)
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte

Te rog sa ma crezi ca motoarele diesel clasice ajung foarte usor la 500000km(au fost cazuri in care s-a ajuns si la 1mil.) fara a li se acorda o atentie deosebita(vezi motoarele care au echipat dubitele indiferent de marca)


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO