viteze HDI - pentru tonti
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Joi 27-Oct-2005 18:27
- Localitate: bucuresti
viteze HDI - pentru tonti
Stiu ca s-a mai discutat asta dar as vrea sa-mi explice si mie cineva ca pentru prosti sau sa zicem atehnici:
Care este varianta optima de schimbare a vitezelor (viteza, turatie) in oras?
Dar la drum intins?
Cand zic optim, ma refer mai ales la consum pentru ca mari depasiri nu prea faci in oras.
Merci si scuze de intrebarea prosteasca.
Care este varianta optima de schimbare a vitezelor (viteza, turatie) in oras?
Dar la drum intins?
Cand zic optim, ma refer mai ales la consum pentru ca mari depasiri nu prea faci in oras.
Merci si scuze de intrebarea prosteasca.
Jarod scrie:De ce sa nu ajunga sub 1500 la viteza urmatoare?
E vorba de graficul putere+cuplu / rpm al motorului, sub 1500 cuplul motor e fff mic. De-aia se şi accelerează mai mult cu viteza 1, şi apoi se schimbă 2, sau la viteze mici se bagă viteza 1 (sau se chinuie ambreiajul). O să caut pagina ĂŽn care l-am văzut şi o să pun link-ul aici. Oricum, nu se poate să nu fi simţit-o cam puturoasă la turaţia aia

cand am spus 1750 rot/min m-am referit ca de acolo simti masina cum trage aia inseamna cuplu maxim iar daca schimbi la 2500-3000 nu este nici o problema nu se strica nimic deoarece generatia noua de motoare diesel(hdi tdi jtd tdci) sunt facute sa se comporte ca si cele pe benzina adica sa suporte turati mari fara o uzura mare cum este la diesel-ul clasic care daca-l ti la turati mari mult timp se uzeaza repede in general dieselul este un motor de forta si nu de viteza dar treaba s-a schimbat de cand cu generatia noua mai sus amintita (cuplul maxim la un motor pe benzina este undeva intre 3000-3700 iar la diesel intre 1700-2500 in functie de capacitatea cilindrica) ex cuplu maxim motor 150Nm la 1750rot/min (c3 1.4 hdi) cuplu maxim motor 118Nm la 3300rot/min (c3 1.4 benzina)
numai de bine
numai de bine
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
Nu sunt specialist, dar nu cred ca motoarele moderne diesel sunt neaparat mai apte pentru turatii mari. E adevarat ca ajung mai repede la turatiile maxime (datorita multor factori), dar plaja de turatii e aceeasi, dovada chiar cuplul maxim care e foarte jos...
Deci, nu mergeti cu ele ca si cum ar fi otto, caci nu sunt!
In general, cred ca fiabilitatea noilor motoare diesel e mai mica, datorita turbinelor si presiunilor mai mari in rampa de alimentare...Vechile dieseluri mergeau 500.000 km, cele noi, nu prea.
Bafta!
Deci, nu mergeti cu ele ca si cum ar fi otto, caci nu sunt!
In general, cred ca fiabilitatea noilor motoare diesel e mai mica, datorita turbinelor si presiunilor mai mari in rampa de alimentare...Vechile dieseluri mergeau 500.000 km, cele noi, nu prea.
Bafta!
te iseli singurul lucru de care trebuie tinut cont la diesel-urile noi este acela sa nu opresti motorul imediat ci sa-l mai lasi vreo 5-10 secunde in relanti ca sa ajunga si turbina la turatia motorului asta este un aspect pe care multi nu il stiu sau daca il stiu nu il aplica
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte
daca mergi cu un diesel "nou" la turati mari singurul lucru pe care il va face este sa scoata fum negru la acceleratie puternica gen demaraj la semafor sau la 120 km/h si accel tare atunci va lasa un nor de fum negru dar motorul va merge tot atatia km
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte
daca mergi cu un diesel "nou" la turati mari singurul lucru pe care il va face este sa scoata fum negru la acceleratie puternica gen demaraj la semafor sau la 120 km/h si accel tare atunci va lasa un nor de fum negru dar motorul va merge tot atatia km
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Putem compara doua motoare, unul hdi si unul clasic.
Cel clasic am ales motorul de bx 1.7TD care are regimul maxim undeva la 5100rpm si cuplul maxim la 2000rpm comparat cu 1.6 hdi care ar avea regimul max cam la 4000rpm si cuplul max cam la 1750rpm.
Oricum turatia maxima la un diesel indiferent de genaratie este undeva intre 4000-5000rpm iar diferenta esentiala intre cele doua motoare este echipamentul de injectie la cel din urma obtinundu-se o putere mai mare,un consum mai mic lucru care se obtinea la motoarele clasice prin marirea cilindreei.
Ambelelor generatii de motoare nu le face bine turatie ridicata iar vitezele se pot schimba si la o turatie de 2500rpm pt. a avea un demaraj mai bun dar daca vrem sa mergem batraneste la 2000 este ok
Acest lucru nu se aplica neaparat numai la motoarele hdi ci este o regula valabila pt. toate motoarele cu turbina (adica si cele turbo generatie mai veche)
Te rog sa ma crezi ca motoarele diesel clasice ajung foarte usor la 500000km(au fost cazuri in care s-a ajuns si la 1mil.) fara a li se acorda o atentie deosebita(vezi motoarele care au echipat dubitele indiferent de marca)
Cel clasic am ales motorul de bx 1.7TD care are regimul maxim undeva la 5100rpm si cuplul maxim la 2000rpm comparat cu 1.6 hdi care ar avea regimul max cam la 4000rpm si cuplul max cam la 1750rpm.
Oricum turatia maxima la un diesel indiferent de genaratie este undeva intre 4000-5000rpm iar diferenta esentiala intre cele doua motoare este echipamentul de injectie la cel din urma obtinundu-se o putere mai mare,un consum mai mic lucru care se obtinea la motoarele clasice prin marirea cilindreei.
Ambelelor generatii de motoare nu le face bine turatie ridicata iar vitezele se pot schimba si la o turatie de 2500rpm pt. a avea un demaraj mai bun dar daca vrem sa mergem batraneste la 2000 este ok
singurul lucru de care trebuie tinut cont la diesel-urile noi este acela sa nu opresti motorul imediat ci sa-l mai lasi vreo 5-10 secunde in relanti ca sa ajunga si turbina la turatia motorului asta este un aspect pe care multi nu il stiu sau daca il stiu nu il aplica
Acest lucru nu se aplica neaparat numai la motoarele hdi ci este o regula valabila pt. toate motoarele cu turbina (adica si cele turbo generatie mai veche)
ud motor diesel vechi nu merge 500000 km dar unul de generatie noua merge in jur de 350000-400000 dar cu conditia sa fie intretinut ca la carte
Te rog sa ma crezi ca motoarele diesel clasice ajung foarte usor la 500000km(au fost cazuri in care s-a ajuns si la 1mil.) fara a li se acorda o atentie deosebita(vezi motoarele care au echipat dubitele indiferent de marca)
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO