Pagina 1 din 2
Scade uleiul ĂŽn motor. Idee pentru rezolvare.
Scris: Joi 10-Mar-2011 11:37
de Gozmin
Salut.
O pĂŁrere profi aÂş vrea. Folosesc numai ulei 5w30 Total Quartz 9000 pentru motoraÂş, dar avĂŽnd cca. 100k km la bord am observat cĂŁ de un timp scade nivelul uleiului. De la maxim pe jojĂŁ la minim ĂŽn 10k km, adicĂŁ de la un schimb la altul.
RecomandaĂži altceva, adicĂŁ alt ulei sau unul mai gros adicĂŁ 10W tot Total ?
MulĂžam Âşi numai bine.
Scris: Joi 10-Mar-2011 14:26
de khan
verifica turbina intii, jocul la ax mai exact si vezi sa nu ai pierderi. poti folosi linistit 5w40 la motorul tau, nu e neaparat necesar 5w30
Scris: Joi 10-Mar-2011 21:37
de Gozmin
Sorry Khan dar e benzinarĂŁ, nu am turbinĂŁ.
Scris: Joi 10-Mar-2011 23:21
de robistan25
In primul si in primul rand, trebuie sa verifici etanseitatea motorului, sa nu ai scurgeri de ulei pe undeva. Daca totul e etans, treci pe 10W40, avand in vedere uzura motorului.
Scris: Vin 11-Mar-2011 15:57
de Gozmin
Nu sunt scurgeri absolut deloc. Motorul aratĂŁ ca din fabricĂŁ. Am avut grijĂŁ de el

.
Am avut pe la garniturã o scurgere dar s-a rezolvat anul trecut prin Înlocuire. De atunci am schimbat uleiul ºi acum dupã 10k Îmi este joja la minim (nu e prima datã). Cât Înseamnã asta 1l, 1,5l lipsã ?
Scris: Vin 11-Mar-2011 19:29
de Bruckner
Gozmin scrie:Nu sunt scurgeri absolut deloc. Motorul aratĂŁ ca din fabricĂŁ. Am avut grijĂŁ de el

.
Am avut pe la garniturã o scurgere dar s-a rezolvat anul trecut prin Înlocuire. De atunci am schimbat uleiul ºi acum dupã 10k Îmi este joja la minim (nu e prima datã). Cât Înseamnã asta 1l, 1,5l lipsã ?
Eu am completat la 8000. Aveam lipsa cam o patrime din joja. Am completat cu fix 200 de ml (ca atat mai aveam in bidon de la ultimul schimb) si pe joja imi indica maxim. Cred ca e 1 litru, nu stiu sigur.
Scris: Vin 11-Mar-2011 19:41
de Gozmin
Deci, domnilor, recomandarea dvs. este .........
Scris: Sâm 12-Mar-2011 14:26
de khan
scuze, am asumat ca daca e C3 e 1.4 hdi, sorry. zi-mi daca vezi vreodata fum alb si exact in ce situatie. eu banui simeringurile de supapa, mai ales ca zici ca nu are pierderi
Scris: Sâm 12-Mar-2011 18:02
de dxx
parerea mea e sa nu faci nimic daca nu ai scurgeri pe la garnituri sau semeringuri. nu schimba tipul de ulei, lasa-l pe ala recomandat de producator. daca cere ulei completeaza, 1l la 10k nu inseamna nimic.
Scris: Sâm 12-Mar-2011 20:20
de Gozmin
khan scrie:scuze, am asumat ca daca e C3 e 1.4 hdi, sorry. zi-mi daca vezi vreodata fum alb si exact in ce situatie. eu banui simeringurile de supapa, mai ales ca zici ca nu are pierderi
Culmea, dar poate e relevant, e faptul cĂŁ mai mult a consumat la un drum lung de CroaĂžia (2500 km dus-ĂŽntors) pe autostradĂŁ. Nu am depĂŁÂşit 140, viteza medie undeva la 110. Aproape cĂŁ nu s-a mai vĂŁzut ulei pe jojĂŁ. Am completat cu 500 ml Âşi acum dupĂŁ 5000 km e minim din nou. Nu am observat fum alb. Asta nu ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu a scos deloc, poate nu am fost atent.
Rectific am folosit numai 5w40 (nu 5w30).
Scris: Sâm 12-Mar-2011 21:04
de cristi_s
(Sa stii ca de multe ori, daca circuli iarna (si nu numai) pe distante scurte, o parte din benzina se mai condenseaza pe cilindri si trece in ulei. La primul drum lung la care uleiul se incinge ca lumea, peste temperatura de evaporare a benzinei (lucru care nu prea se intampla la mersul in oras), benzina se evapora si scade brusc nivelul de ulei. Fenomenul e oarecum normal. Aici trebuie sa compari imediat ce ai schimbat uleiul daca creste peste maxim si apoi scade. De obicei daca sunt simeringurile de supape uzate, scoate fum albastrui (nu alb, ala e condens) imediat dupa pornire si uneori internmitent. Adica nu e ca fumul cauzat de uzura segmentilor, de exemplu, pornesti motorul si mergi cu fumul dupa tine pana il opesti.
Sfatul meu e sa verifici cand se mai incaalzeste daca apare acelasi fenomen si la aceeasi anvergura.
Scris: Sâm 12-Mar-2011 21:20
de Gozmin
Drumul spre CroaĂžia l-am fĂŁcut ĂŽn varĂŁ, am uitat sĂŁ menĂžionez.

Scris: Dum 13-Mar-2011 09:43
de PEDROS69
Daca nu se vad scurgeri pe la baia de ulei, capacul culbutorilor sau semeringurile aferente arborelui cotit inclin sa cred ca nu ai pierderi de compresie si motorul "respira" normal, dar faptul ca a consumat 1l de ulei la 10 000 km arata ca totusi motorul are o uzura normala pentru rulajul acesta. Sfatul meu este sa cauti un ulei full sintetic cu clasa de vascozitate tot 5W40 dar cu un punct de inflamare cat mai ridicat. Poti face un test de compresie la rece si la cald daca presiunea pe cilindri se incadreaza in valorile nominale date de producator atunci poti suspecta semeringurile de la supape de imbatranire.
Scris: Dum 13-Mar-2011 12:07
de sorin.
A consumat mai mult ulei pt. ca ai mers la turatii mari ale motorului. Daca mergi mai subturat o sa vezi ca nu mai consuma, dar asta presupune sa mergi cu viteza mica pe autostrada

Scris: Dum 13-Mar-2011 14:05
de Gozmin
ªtiu prietene, dar dacã mã duc pânã În FranÞa tre sã iau schimbu de ulei cu mine, nu ?
Cum pot sĂŁ-mi dau seama dacĂŁ simeringurile de supapĂŁ nu sunt ok. Se vede dacĂŁ dau jos capacul ?
Scurgeri nu am pe nicĂŁieri, sigur de asta.
RecomandaÞi alt oloi faÞã de Total ? Ce anume ?