Pagina 1 din 2

Problema motor - este incredibil!

Scris: Vin 11-Mar-2011 09:36
de Petrica Viorel
Salutare!
Am identificat o scurgere de ulei la capacul de la distributie - zona zuperioara (38.000km are masina). Merg la service si imi spune ca am garnitura de chiuloasa arsa - nu inteleg nimic - nu are ulei in apa si nici apa in ulei, nu bolboroseste la cald!
Stie cineva ce se intampla s-au e teapa de la cei de la service.
Intradevar a scazut nivelul la antigel -cam 1/2l in 8 luni dar garnitura de chiuloasa? Nu vad ulei in antigel si nici antigel in ulei.
Iar pt schimbare semering distributie este necesara inlocuirea intregului kit de distributie?

Scris: Vin 11-Mar-2011 10:41
de bebe944
Mai incearca si la alt service , la km aia nu trebuie schimbata distributia si garnitura de chiuloasa se arde doar daca ai incins-o tare sau talpa puternica.Oricum daca consuma si apa s-ar putea sa fie ciupita dar nu trebe schimbat kitul de distributie la km astia.

Scris: Vin 11-Mar-2011 11:18
de Petrica Viorel
Asta spun si eu.
E f ciudat. iar de masina am avut grija. nu am dat talpa. in general nu conduc agresiv.
Am sa incerc si in alta parte.

Scris: Vin 11-Mar-2011 13:11
de silviu_79
Garnitura de chiulasa se poate arde in multe locuri, de exemplu intre o zona pe unde trece ulei si exterior si atunci curge ulei pe motor, cum e la tine, nu e neaparat sa intrea apa in ulei, apa intra cand e arsa garnitura in dreptul peretelui ce desparte circuitul de apa de cel de ungere.
Kit-ul de distributie o sa trebuiasca sa-l schimbi, sau macar cureaua, pentru ca la schimbarea garniturii de chiulasa trebuie sa dai jos chiulasa si trebuie desfacuta distributia (axa cu came e actionata de cureaua de distributie). Desi ai putini km si masina relativ noua cureaua nu e uzata dar la detensionare se recomanda schimbarea si e mai sigur asa ca daca se rupe e grav.

Scris: Vin 11-Mar-2011 14:38
de robistan25
Absolut corect ce a scris silviu_79.

Scris: Vin 11-Mar-2011 15:09
de sorin2010
mai pot fi si simeringurile la axele cu came.

Scris: Sâm 12-Mar-2011 10:30
de Petrica Viorel
Asta inseamna ca cei de la service au dreptate. E clar voi schimba tot. Si garnitura si cureaua de distributie. Am verificat si la alt service, dar nu se pot pronunta.
Decat sa risc mai bine schimb. Multumesc!

Scris: Sâm 12-Mar-2011 11:49
de Bruckner
Petrica Viorel scrie:Asta inseamna ca cei de la service au dreptate. E clar voi schimba tot. Si garnitura si cureaua de distributie. Am verificat si la alt service, dar nu se pot pronunta.
Decat sa risc mai bine schimb. Multumesc!


Sa ne spui cat costa toata treaba. Noroc.

Scris: Sâm 12-Mar-2011 14:24
de khan
nu schimba tot, doar simeringul de la axa, garnitura de la capac tacheti si cureaua daca a ajuns ulei pe ea. daca e curata las-o in pace, nu necesita neaparat inlocuire la demontare

Scris: Lun 14-Mar-2011 08:53
de Petrica Viorel
La o prima estimare costa 900 RON.
Daca nu schimb si cureaua ei nu dau garantie, si considerand ca masina noua - din fabrica a facut figuri eu nu risc sa busesc motorul.
Daca se intampla ceva cu motorul dupa interventie le dau masina in brate sa se spele pe cap cu ea.
Si oricum componentele scoase de pe masina le duc la expertiza tehnica (i-au legatura cu producatorul).

Scris: Lun 14-Mar-2011 11:50
de khan
pai intreb din nou: a ajuns ulei pe curea? daca nu, pune-o linistit! bine, ideea e sa nu o stringa ca ghiolbanii, sau sa o lase larga, si sa zica dupa aia ca s-a rupt ca era uzata, ca exista si varianta asta. oricum. in ultima instanta, schimba doar cureaua daca sint dubii, nu tot kit-ul, nu are nimic nici o rola daca masina are doar 38.000 km. si restul pieselor la ce expertiza le duci? sa afli ca ce?

Scris: Lun 14-Mar-2011 12:14
de Petrica Viorel
Lucrarea o fac cei de la dealer Citroen Galati - la ei am facut toate reviziile. Iar despre curea ei ma sfatuiesc sa o schimb, la fel si cei de la service unde am facut a doua constatare - sunt ceva urme usoare de ulei pe curea (partea exterioara , nu este ulei pe partea dintata si nici pe role).
Si daca schimba cureaua, nu trebuie sa schimbe intreg kit-ul? Ce fac? dupa alti doi sau 3 ani schimb iar tot? Ii pun sa verifice tot, pompa apa role tot. Nu vreau sa mai intervin la asa ceva in perioada urmatoare.
Legat de chiuloasa:
Este posibil sa fie un defect de fabricatie (si incazul asta suporta ei cheltuiala). Cei de la Citroen Galati spun ca daca e defect de fabricatie vor solicita fabricantului plata cheltuielilor.

Si exista si posibilitatea ca ei sa ma "pacaleasca" ce fac, las asa? Am solicitat sa imi returneze componentele demontate de pe masina.
Referitor la expertiza caut date de contact la Citroen Fr. pt a discuta cu ei pe problema mea. Si poate voi deduce din cheltuieli. Incerc orice varianta. Nu garantez ca voi castiga, dar eu zic ca merita sa incerc.

Scris: Lun 14-Mar-2011 12:27
de dj01fad
nu trebuie schimbat tot! se schimba doar ce e defect, dar cum cei de la citroen au norma la schimbat de piese, faci cum doresti. daca ai bani sa ii arunci pe geam, nu ai decat. sustin si eu ideea lui khan, si pot confirma multi ca stie ce vorbeste, dar repet, faci cum doresti. eu merg cu simeringul ala de la axa cu came zemuind cam de un an, si merge asa binemersi. cand oi avea timp il schimb doar pe el, restul pul la loc. intr-adevar, daca ajunge ulei pe curea nu e bine, dar rolele poti sa le si scufunzi in ulei, si sa le speli dupa aia ca nu au nimic, pompa de apa la fel. nu e posibil sa fie necesar sa inlocuiesti distributia la 38000 :shock: sau... e de carton cumva?! pe ce criterii le schimba ei? daca ar fi sa te iei dupa service-urile de la reprezentante in 2-3 ani ar fi indicat sa schimbi cam toate piesele dintr-o masina.

Scris: Lun 14-Mar-2011 22:27
de Petrica Viorel
Ok cu asta incerc sa ii conving sa nu schimb distributia! Dar garnitura de ciuloasa?
Cu pierderea de antigel ce fac?

Inainte de revizia din lulie 2010 nu era nevoie de completare iar atunci am completat pt siguranta (era intre min si max cu motor rece). Problema sa acutizat recent in iarna asta in ianuarie - februarie si acum este sub minim. Am cautat la alt service eventuale pierderi in circuitul de racire si nu am gasit. Am discutat astazi cu cei de la service citroen si spun ca este sigur ca sunt probleme cu garnitura de ciuloasa.

Scris: Mar 15-Mar-2011 02:16
de dj01fad
la km astia ar trebui sa ii pui sa iti repare masina gratis. exact cum am sugerat mai devreme, motorul nu este piesa de schimb...
nush ce sa zic, cu scurgerea de antigel e destul de naspa. daca zici ca nu pierzi pe niciunde, e destul de aiurea.