Cum se scoate bateria ?
Moderator: Echipa Tehnica
Cum se scoate bateria ?
Va rog mult sa ma ajutati ! am un C3 benzina 1.2 din 2005 imprumutat si a murit bateria, am vrut sa o scot sa o pun pe redresor dar surpriza . . . nu reusesc sa o scot. Am tras in stanga in dreapta am apasat maneta din dreapta nimic, mai este prinsa in ceva dar nu imi dau seama unde
Problema rezolvata
Mi-am luat inima in dinti
) si mortii undeva dupa ce mi-am rupt degetele, am reusit sa scot "mizeria" ! Credeam ca in topul masinilor facute extrem de complicat este Renault, dar m-am inselat.
Sfat pentru cei care schimba acumulatorul la C3, cumparati baterii cu maner ca sa nu ramaneti fara unghii

Sfat pentru cei care schimba acumulatorul la C3, cumparati baterii cu maner ca sa nu ramaneti fara unghii
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
la cielo-ul de la fosta fosta firma spatiul de acces e super generos. Am schimbat acu ceva timp bateria la -15 grade destul de repede. Dar si cea care era pe masina si cea noua pe care am pus-o aveau maner. Si era ieftinatura. Or fi, nu zic nu, dar sa prinzi atatea kg direct de corpul bateriei si sa te mai si chinui sa o inghesui undeva... nasol.
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Eu nu ºtiu ce vi s-a pãrut aºa greu sã daÞi bateria jos de pe C3. Probabil nu ºtiaÞi cum sau nu aÞi mai dat-o pânã acum. E chiar simplu.
Ce m-a amuzat enorm a fost când am dus maÂşina la REPREZENTANĂA CITROEN pentru niÂşte reparaĂžii Âşi când au vrut sĂŁ dea jos bateria am crezut cĂŁ o rupe cu tot cu suport. Habar nu aveau cu ce se mĂŁnâncĂŁ. Am râs de m-am pi.at pe mine, dupĂŁ care i-am arĂŁtat eu cum se face.
Ce m-a amuzat enorm a fost când am dus maÂşina la REPREZENTANĂA CITROEN pentru niÂşte reparaĂžii Âşi când au vrut sĂŁ dea jos bateria am crezut cĂŁ o rupe cu tot cu suport. Habar nu aveau cu ce se mĂŁnâncĂŁ. Am râs de m-am pi.at pe mine, dupĂŁ care i-am arĂŁtat eu cum se face.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
Re: Problema rezolvata
zack_zack scrie: am reusit sa scot "mizeria"
pana la urma care a fost secretul ?
on topic - sa vedeti cum se scoate bateria de la Xsara Picasso ! Bateria este sub canapeaua soferului. Se rabateaza canapeau printr-un exercitiu de "Yoga" iar abia atunci este vizibila bateria.
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Gozmin scrie:Eu nu ºtiu ce vi s-a pãrut aºa greu sã daÞi bateria jos de pe C3. Probabil nu ºtiaÞi cum sau nu aÞi mai dat-o pânã acum. E chiar simplu.
Ce m-a amuzat enorm a fost când am dus maÂşina la REPREZENTANĂA CITROEN pentru niÂşte reparaĂžii Âşi când au vrut sĂŁ dea jos bateria am crezut cĂŁ o rupe cu tot cu suport. Habar nu aveau cu ce se mĂŁnâncĂŁ. Am râs de m-am pi.at pe mine, dupĂŁ care i-am arĂŁtat eu cum se face.
Daca tot ai aratat celor de la service, n-ar strica sa ne spui si noua cum se scoate, nu de alta dar n-am chef sa se ude si altii cand o scot eu.
YOU"LL NEVER WALK ALONE
Tutorial de scos "mizeria"
Pai pentru a scoate bateria trebuie :
1. indepartat capacul format din doua bucati prin tragere in sus cel din spate are doua perechi de cleme pe laterale cel din fata doar o perche de cleme.
2. Se SCOATE BORNA DE LA MINUS prima cea cu piulita si dupa borna + cea cu clema (aceasta este ordinea corecta si de pus invers + si dupa minus)
3 (partea pe care eu nu am inteles-o initial) se scoate Flansa cu cabluri din stanga bateriei prin tragere vertical in sus - altfel nu aveti loc sa rasturnati putin bateria intr-o parte.
4. se apasa maneta din dreapta pentru a elibera buza de jos a bateriei si eventual puneti ceva greu pe maneta ca nu sta singura data in jos.
5. se trage de baterie din partea dreapta in sus si in acelasi timp inclinand-oin partea stanga pentru a elibera buza din partea stanga a bateriei
daca bateria nu are maner cum spuneam in primul post o sa fie chinuiala mare ca nu aveti de ce sa apucati bateria pentru a o inclina in stanga si a trage in sus plus cu o mana sa ti apasat pe maneta aia nenorocita care revenea la pozitia initiala.
Parerea mea ca trebuia borna minus facuta cu clema si cea cu plus pe piulita sau eventual amandoua cu clema, oricum toata treaba e facuta in bataie de joc flansa cu cabluri putea sa fie pusa in alta parte avand in vedere ca e foarte mult loc.

1. indepartat capacul format din doua bucati prin tragere in sus cel din spate are doua perechi de cleme pe laterale cel din fata doar o perche de cleme.
2. Se SCOATE BORNA DE LA MINUS prima cea cu piulita si dupa borna + cea cu clema (aceasta este ordinea corecta si de pus invers + si dupa minus)
3 (partea pe care eu nu am inteles-o initial) se scoate Flansa cu cabluri din stanga bateriei prin tragere vertical in sus - altfel nu aveti loc sa rasturnati putin bateria intr-o parte.
4. se apasa maneta din dreapta pentru a elibera buza de jos a bateriei si eventual puneti ceva greu pe maneta ca nu sta singura data in jos.
5. se trage de baterie din partea dreapta in sus si in acelasi timp inclinand-oin partea stanga pentru a elibera buza din partea stanga a bateriei
daca bateria nu are maner cum spuneam in primul post o sa fie chinuiala mare ca nu aveti de ce sa apucati bateria pentru a o inclina in stanga si a trage in sus plus cu o mana sa ti apasat pe maneta aia nenorocita care revenea la pozitia initiala.
Parerea mea ca trebuia borna minus facuta cu clema si cea cu plus pe piulita sau eventual amandoua cu clema, oricum toata treaba e facuta in bataie de joc flansa cu cabluri putea sa fie pusa in alta parte avand in vedere ca e foarte mult loc.

- robistan25
- pasionat
- Mesaje: 537
- Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
- Localitate: Ploiesti
La ce spui tu flansa de cabluri se numeste de fapt carcasa filtrului de aer. Si cu ea montata pe pozitie, ca in poza, tot se schimba f. usor bateria, cu maner sau fara. Iar referitor la borne, din punctul meu de vedere sunt bine gandite, mai ales cea de + , deoarece la un accident sau incident, sa poti sa o decuplezi repede.
Re: Tutorial de scos "mizeria"
zack_zack scrie:Pai pentru a scoate bateria trebuie :
1. indepartat capacul format din doua bucati prin tragere in sus cel din spate are doua perechi de cleme pe laterale cel din fata doar o perche de cleme.
2. Se SCOATE BORNA DE LA MINUS prima cea cu piulita si dupa borna + cea cu clema (aceasta este ordinea corecta si de pus invers + si dupa minus)
3 (partea pe care eu nu am inteles-o initial) se scoate Flansa cu cabluri din stanga bateriei prin tragere vertical in sus - altfel nu aveti loc sa rasturnati putin bateria intr-o parte.
4. se apasa maneta din dreapta pentru a elibera buza de jos a bateriei si eventual puneti ceva greu pe maneta ca nu sta singura data in jos.
5. se trage de baterie din partea dreapta in sus si in acelasi timp inclinand-oin partea stanga pentru a elibera buza din partea stanga a bateriei
daca bateria nu are maner cum spuneam in primul post o sa fie chinuiala mare ca nu aveti de ce sa apucati bateria pentru a o inclina in stanga si a trage in sus plus cu o mana sa ti apasat pe maneta aia nenorocita care revenea la pozitia initiala.
Parerea mea ca trebuia borna minus facuta cu clema si cea cu plus pe piulita sau eventual amandoua cu clema, oricum toata treaba e facuta in bataie de joc flansa cu cabluri putea sa fie pusa in alta parte avand in vedere ca e foarte mult loc.
Intradevar din partea dreapta se elibereaza in momentul cand apasam pe maneta dar nu am reusit sub nici o forma sa o scot .
Spatiul este destul de stramt .
Cunoasteti alta metoda ceva mai eficienta ???
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Nu stiu cum nu ati reusit voi, eu am scos-o destul de usor si nu are nici maner (ce-i drept, mi-am cam belit degetele pentru ca era si destul de rece, dar ca si timp de lucru, a durat maxim 10 minute). Este acumulatorul Tudor original.
La 1.4 HDI se urmeaza primii doi pasi de mai sus, apoi se trage vertical de carcasa calculatorului si se scoate de pe pozitie. Eu nu am scos mufele din el. Se aseaza in stanga cutiei acumulatorului, se trage de maneta aceea spre dreapta, se inclina acumulatorul spre stanga (daca nu se scoate calculatorul de pe pozitie, nu se poate inclina acumulatorul, deci nici nu se poate scoate), astfel incat sa iasa marginea inferioara de sub clemele alea de fixare, apoi se ridica acumulatorul. Se apuca de laturile mari ale acumulatorului in cazul in care nu exista maner.
La 1.4 HDI se urmeaza primii doi pasi de mai sus, apoi se trage vertical de carcasa calculatorului si se scoate de pe pozitie. Eu nu am scos mufele din el. Se aseaza in stanga cutiei acumulatorului, se trage de maneta aceea spre dreapta, se inclina acumulatorul spre stanga (daca nu se scoate calculatorul de pe pozitie, nu se poate inclina acumulatorul, deci nici nu se poate scoate), astfel incat sa iasa marginea inferioara de sub clemele alea de fixare, apoi se ridica acumulatorul. Se apuca de laturile mari ale acumulatorului in cazul in care nu exista maner.
crysti79 scrie:Nu stiu cum nu ati reusit voi, eu am scos-o destul de usor si nu are nici maner (ce-i drept, mi-am cam belit degetele pentru ca era si destul de rece, dar ca si timp de lucru, a durat maxim 10 minute). Este acumulatorul Tudor original.
La 1.4 HDI se urmeaza primii doi pasi de mai sus, apoi se trage vertical de carcasa calculatorului si se scoate de pe pozitie. Eu nu am scos mufele din el. Se aseaza in stanga cutiei acumulatorului, se trage de maneta aceea spre dreapta, se inclina acumulatorul spre stanga (daca nu se scoate calculatorul de pe pozitie, nu se poate inclina acumulatorul, deci nici nu se poate scoate), astfel incat sa iasa marginea inferioara de sub clemele alea de fixare, apoi se ridica acumulatorul. Se apuca de laturile mari ale acumulatorului in cazul in care nu exista maner.
Eu am facut toti pasi , mai putin sa scot calculatorul de pe pozitie .
Calculatorul este prins in ceva ? sau se trage vertical de el ?
Multumesc ,
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes