Pagina 1 din 2

Eroare bord c3 hdi si info esp

Scris: Mar 03-Iul-2012 11:30
de pianiny
Salutare citroni! Am un c3 hdi 1.4 16v 90 cp. Am o eroare care nu imi dau seama ce e si apelez la cunostintele voastre mai ales ca sunt dintre voi care au carte tehnica in romana.....Asadar , cand pun contactul imi apare pe bord unde sunt ledurile de km imi apar liniute si in stanga min si dreapta max si clipeste de vreo 3 ori. Am cartea in germana si traducerea erorii ma trimite la service. Va rog ajutati-ma. Eroarea imi apre destul de des mai ales cand umblu pe la motor cand mai curat pe ici pe colo. vreau sa rezolv problema pt ca mi se pare ca merge si mai rau cand are eroarea. In meseriasii cu lexia nu mai am incredere ca sunt niste incompetenti. Am o patanie si nu mai vreau sa ma mai intrebe meseriasu pe mine ' oare ce are masina ta' offfff, tare esti bai lexiosule. Oricum astept pareri si sfaturi ca nu stiu ce poate fi.Am rezolvat mai multe probleme ale masinii singur si sunt convins ca o sa rezolv si pe asta cu ajutorul vostru. Inca ceva...... Despre esp stie cineva cum functioneaza, cand se aprinde martorul in bord, daca are martor in bord, cand este dezactivat.....c3- ul e din 2002 si e full in afar de bc. Si nu am nici o info de esp. Nu a intrat niciodata cu toate ca am avut oleaca de zapada iarna.

Scris: Mar 03-Iul-2012 11:56
de Rica
si de ce ai deschis 3 topicuri?

Pentru ca sa blocat site-ul

Scris: Mar 03-Iul-2012 12:00
de pianiny
Pentru ca sa blocat site-ul

Scris: Mar 03-Iul-2012 12:21
de Rica
uite aici modul de functionare al ESP-ului
http://www.autosaga.ro/lectia-auto/sistemul-esp.html

Scris: Mar 03-Iul-2012 12:46
de pianiny
Merci pentru info despre esp, dar eu intrebam de esp la c3.....Daca se aprinde martor in bord!? De ce clipeste ledul de pe buton!? Eu am buton, am vazut si modulul dar nu se aprinde martorul in bord si cateodata clipeste ledul de pe buton si nu se mai opreste pana nu opresc motorul si scot cheia.am facut si cateva probe pe zapada, pe gheta si nu sa intamplat nimic. Ledul de pe buton clipeste cand vrea el dar in special in rampe. Principiul esp- ului il stiu dar la mine nu stiu ce ar trebui sa se intample sa stiu ca functioneaza. Am pus-o pe calculator si a dat o eroare la comunicatia cu CAN din cauza senzorului de temperatura(habar nu am care-i faza)..... Dupa ce am schimbat senzorul a sters eroarea si nimic.....m-am uitat sa vad daca am martor de esp pe bord si WoW.....am, dar nu se aprinde. deci daca este cineva care are esp sa-mi zica modul de functionare( de la punerea contactului pana la intrarea in functiune a esp- ului). Masina e din 2002 deci fara facelift si e varianta exclusive. Va rog sa fiti la subiect ca doar asa ne putem rezolva problemele singuri..... Daca deviem si o dam in diverse cum am mai citit in alte topicuri nu avem nici un rezultat ci vb. doar ca sa vb. Fara suparare dar am citit mai multe topicuri care ma puteau ajuta cu info importante dar legea lui murphy a intrat si pe acest forum.

Scris: Mar 03-Iul-2012 15:42
de bogdancraciun
in legatura cu liniutele alea... sunt 6 la numar. Acolo vezi defapt " joja electronica " masina iti spune cat ulei mai ai. cand ai full ( adica pana sus pe joja , acolo ai 6 cerculete) cand ai nevelul la jumate, intre minim si maxim, pe joja (acolo ai 3 cerculete si 3 liniute,dispuse in ordine de la min la max )

Cand apar numai liniute inseamna ca nu ai nivel suficient de ulei si de aia clipeste, incarca sa completezi cu ulei ( uita-te mai intai pe joja reala sa vezi exact unde este nivelul), sau poate ai nivel suficient de ulei dar nu mai functioneaza senzorul acela. oricum e bine sa verifici


Cati km are masina? eu fac schimbul de ulei la aprox 20.000 km si nu pun deloc ulei de la schimb la schimb si nu ajunge niciodata la minim.

Scris: Mar 03-Iul-2012 16:06
de pianiny
Mersi pentru raspunsul clar si la subiect.masina are 137000 si i-am facut schimbul acum 5000 mii. Am verificat uleiul destul de des ca m-am gandit ca poate fi ceva cu uleiul. Totusi pe joja imi apare ok,adica la jumatate. Ulei foarte putin pe la capac dar nu atat cat sa- mi scada si sa completez. Dupa ce mi-ai zis cred ca e vreun senzor care da eroarea asta. Stii cumva unde vine senzorul?

Scris: Mar 03-Iul-2012 16:43
de bogdancraciun
Nu stiu unde s-ar putea gasi senzorul acela, oricum nu e o eroare e mai mult un advertisment, atata timp cand pe joja indica nivel ok nu ai de ce sa iti faci griji.

Parchezi masina in panta?Face asa tot timplu? si la cald si la rece?

Scris: Mar 03-Iul-2012 17:15
de pianiny
O parchez drept si se intampla si cand e rece si cand e calda. Are toane nu e ceva standard. Mie mi se pare ca merge si un pic mai rau cand imi arata eroarea dar poate e placebo si oricum am ceva probleme cu sprintul si cred (sper)ca e de la filtru de motorina pe care vreau sa-l schimb. Pe urma am sa vad cum se comporta.ideea e ca face cel mai des cand umblu pe la motor, adica daca scot tubul de la aer sa ma mai uit pe acolo fara sa scot vreo mufa sau mai reglez tija de la turbo.... Cand pun contactul imi apare. De exemplu azi am avut o eroare cu indicatorul de la motorina.... Scos bancheta...scos bagat de vreo 3 ori mufa de la rezevor...pus inapoi....rezolvat motorina..pus contactul a aparut eroarea.... Scos borna.... Disparut eroarea.doar problema puterii o mai am care cum am zis sper sa fie de la filtru.

Scris: Mar 03-Iul-2012 17:24
de Rica
pai la cum zici este posibil un contact imperfect pe undeva

Scris: Mar 03-Iul-2012 17:39
de pianiny
Doamne ajuta sa fie un contact imperfect ca il voi gasi eu care e indata ce voi avea timp. Pe parcurs voi mai posta si ce probleme am mai avut si cum le-am rezolvat. Una din ele a fost iarna nu imi mergea clima si ingetam de frig.... Imi aparea un punct pe display de la clima.... Rezolvarea a fost sa scot mufa din dreapt sub torpedou( pozitie incomoda) si sa o bag inapoi. Caldura frate ca ingheta brebenelu. La citro schimbau tot modulul acela si costa cateva milioane. Trebuie sa postam problemele si rezolvarile ca altfel ne golesc astia de bani pentru cea mai stupida problema.

Scris: Mar 03-Iul-2012 17:40
de pianiny
Scuze.... Stanga sub torpedou

Scris: Mar 03-Iul-2012 17:43
de bogdancraciun
referitor la precizia nevelului de ulei aratat in bord pot sa spun ca nu e grozava...e aproximativa.


Masina are 196.000 ( de la 90.000 face parte din famile ) si niciodata nu a aparut vre-o eroare. Baga motorina buna si incearca sa o conduci corect ( pe intervalul de cuplu, adica peste 1800 rpm ) si din cand in cand scoate-o la plimbare si dai peste 4.000 rpm.Eu asa fac si motorul merge ca si la inceput (90.000) , nu scoate gram de fum negru nici peste 5.000 rpm si trage perfect.

Incearca sa-i mai dai' in ture din cand in cand...si o sa mearga mult si bine.

Scris: Mar 03-Iul-2012 20:45
de pianiny
Intr-adevar nu am luat-o de mult si e primul diesel si am mers cam cum nu trebuie in sensul ca am mers subturat. Acum m-am citit un pic si schim undeva pe la 22-2300. Dar problema tot o am adica faptul ca merge ca si cum are ceva infundat. Mi s- a blocat tija de la turbo cam 3 mm si l-am reglat sa depaseasca acel blocaj. Acum cred ca e de la filtrul de motorina pt ca nu am apucat sa- l schimb din cauza ca m-am uitat in fuga pe net si am vazut ca era in jur de 2-3 mil. Si am zis ca merge asa( roman na). Deci concluzia mea e ca imi merge mai nasol din cauza filtrului.apropo de masina ta nu ai si esp sa- mi zici una alta?

Scris: Mar 03-Iul-2012 20:49
de Bruckner
Si la mine clipeste uneori... deci nu tot timpul arata cerculetele.

bogdancraciun scrie:referitor la precizia nevelului de ulei aratat in bord pot sa spun ca nu e grozava...e aproximativa.


Masina are 196.000 ( de la 90.000 face parte din famile ) si niciodata nu a aparut vre-o eroare. Baga motorina buna si incearca sa o conduci corect ( pe intervalul de cuplu, adica peste 1800 rpm ) si din cand in cand scoate-o la plimbare si dai peste 4.000 rpm.Eu asa fac si motorul merge ca si la inceput (90.000) , nu scoate gram de fum negru nici peste 5.000 rpm si trage perfect.

Incearca sa-i mai dai' in ture din cand in cand...si o sa mearga mult si bine.



OFFtopic scurt: când ai schimbat distibutia la a ta? Cât ulei consumã la 10 mii? A mea e mai tânãrã cu vreo 40 de mii decât a ta ºi Îmi consumã pânã În 600 ml la schimb.