Pagina 1 din 1
Revizie C3 1.4 HDI An 2003 - Pareri si Sfaturi
Scris: Sâm 07-Iul-2012 11:02
de eugenuu
Buna ziua tuturor, detin o buburuza diesel din 2003, sunt foarte multumit de ea, dar acum urmeaza sa i fac a 2 a revizie de cand sunt proprietarul ei.
Prima revizie a fost facuta exact acum 1 an, am schimbat atunci : ulei+filtru ulei, filtru polen, filtru aer, filtru motorina, reumplere AC (masina avand atunci 34.000 si un pic de KM)
Acum urmeaza a doua revizie (49.000 aproximativ de KM)
Se schimba acum:
-ulei + filtru ulei
-filtru aer
-filtru polen
-placute frane fata
-KIT DISTRIBUTIE (asa mi au recomandat cei de la Service, pt ca masina la anul face 10 ani)
Vreau sa va intreb daca mai necesita ceva sa schimbe la masina sau nu. Pentru ca nu vreau sa fiu "prostit"de cei de la Service.
Multumesc
Scris: Sâm 07-Iul-2012 14:55
de bogdancraciun
49.000 de km? o ai de noua??
eu zic sa mai stai cu distribuita pana la anul ce face de 10 ani...restul sunt doar consumabile.
Totusi nu inteleg de ce ai schimbat filtltrul de motorina la 34.000,producatorul recomanda 120.000.
Filitrul de aer se schimba de obicei la doua schimburi de ulei deci 30-40.000 km.
Dar daca nu ai masina de noua, si nu stii sigur cati km are, atunci schimbarea distributiei e recomandata.
Scris: Sâm 07-Iul-2012 15:45
de crysti79
Eu am cumparat-o la 75.000km anul trecut si cand am fost in reprezentanta mi-au spus clar sa nu schimb distributia decat atunci cand face 10 ani sau 240.000km.
Filtrul de motorina se schimba la fiecare 60.000km si se poate purja. Dar exista riscul sa nu mai etanseze bine.
Filtrul de aer e bine sa-l schimbi la 1 an, nu este o avere si in conditiile de praf de la noi e bine cat mai des.
Uleiul eu nu il tin mai mult de 12.000.
La toamna e bine sa verifici antigelul sa vezi la ce temperatura ingheata.
Scris: Dum 08-Iul-2012 01:55
de eugenuu
Masina nu o am de noua, primul proprietar a fost "o proprietara"masina a fost mai multa Statuta, KM sunt reali, adica cand am luat eu masina avea 34.000 si un pic de km, tocmai de aia am schimbat si filtrul de motorina la 34 mii pentru ca nu stiu cum a fost condusa masina, subturata, etc.
In legatura cu Distributia ar face 10 ani in martie 2013, ma gandesc daca tot fac acum revizia sa schimb si distributia.
Motorina am pus in ea numai Evo Diesel(MOL) sau MAXX Motion(OMV) si odata Motorina+(Petrom), dar in rest numai primele 2 mentionate, deci automat acest lucru ma face sa nu schimb si filtrul de motorina.
Scris: Dum 08-Iul-2012 07:31
de crysti79
N-are rost sa schimbi filtrul de motorina. Si filtrul de motorina nu are legatura cu mersul subturat.
Cel mult, infunzi alte chestii cum ar fi catalizatorul. Scoate-o la drum lung si mergi cu ea mai turata, spre exemplu, mergi in a IV a pe la 3500-3800 turatii cativa kilometri, poate chiar 4000.
Scris: Dum 08-Iul-2012 13:12
de eugenuu
Am inteles, oricum pe buburuza o bag la revizie luni 09.07 si de plecat la drum lung cu ea tocmai pe 26.07 cel mai repede dupa revizie.
Sa merg asa turata cu ea la drum lung si dupa revizie ? E ok ?
Scris: Dum 08-Iul-2012 14:24
de crysti79
Nu are nimic daca este dupa revizie. Dupa ce mergi mai mult prin oras, este bine cand iesi la un drum mai lung sa mergi mai turat cu ea mai multi kilometri. Acum sa nu intelegi ca trebuie sa mergi sute de kilometri la turatiile alea. Mergi 5-10 kilometri, se mai curata de funingine.
Si dupa un drum lung, niciodata sa nu opresti motorul imediat dupa ce ajungi la destinatie. Il lasi sa mearga la relanti 1-2 minute.
Scris: Dum 08-Iul-2012 17:31
de eugenuu
Mersii de Info ! cu prima ocazie o sa fac proba asta de 5 - 10 km mai turata.
Scris: Dum 08-Iul-2012 21:55
de bogdancraciun
a-4a 4.000 rpm 150 kmh, nu prea poti sa mergi asa decat pe autortrada.
Oricum...incearca totdeauna sa o tii peste 1.800 rpm si e ok, iar din cand in cand...mai du-o si pe la 4-5000rpm catva km,e bine pentru turbina si injectoare.
Ps. Eu am masina de la 90k,acum are 196k... nu am schimbat filtrul de motorina deloc( bag numai motorina buna ) si nici filtrul de aer ( l-am curatat nu numai).N'are nimic ..merge perfect.Probabil cand ajunge 220-230k o asteapta o revizie destul de consistenta

)