Revin cu probleme legate de caseta de directie.
Am comandat si eu de pe site-ul de mai sus cele doua bucsi pentru caseta de directie. Mi s-a spus ca sunt in functie de anul de fabricatie, mie mi-a recomandat-o pe cea neagra, dar am zis sa o iau si pe cea alba pe care am si returnat-o.
Problema cu cea alba este ca nu intra deloc cum trebuie, are joc mare intre ea si cremaliera.
Revenind la demontare, dupa ce se scoate bieleta se observa o saiba sau un capacel din plastic alb. Asta intra prin presare pur si simplu, are 3 picioruse care se tin de peretii interiori ai casetei. A iesit destul de greu pentru ca nu am vrut sa o deterioram in nici un fel si ne-am chinuit putin.
In spatele acestui capacel exista alta saiba sau distantier metalic. Intre ea si cremaliera se observa bucsa. Pozele sunt facute cu telefonul, calitatea este proasta.

Aceasta saiba metalica intra fix in caseta. Deoarece am vrut ca bucsa originala sa o scoatem intreaga si temandu-ne ca cea cumparata nu s-ar fi potrivit, am incercat sa scoatem cat mai finut acel distantier. Nu am avut la indemana niste scule cat mai fine si am decis sa aman inlocuirea. Am crezut ca in caseta se afla o siguranta tip Seger, dar ne-am inselat. Voi face doua "extractoare" din doua surublenite cat mai fine pentru a trage din doua parti simultan de ea, doar dintr-o parte nu iese, avand in vedere ca este introdusa fix.
Bucsa neagra este aceasta:

. Din ce am observat, cea din caseta ar fi asemanatoare. Problema este ca mare incredere nu prea imi inspira cu canelurile acelea pe ea si stransa cu acele o-ring-uri.
O alta problema este pe partea stanga unde exista acel tachet impingator (calaret in limbaj de service). Eu am vrut sa-l scot din caseta si sa incerc sa intind putin arcul, deoarece prin strangerea lui efectul ar fi invers, zic eu. Adica, in loc ca acel arc sa amortizeze din jocurile cremalierei, prin strangere spirele se apropie foarte mult sau se ating si el nu-si mai face treaba. Mecanicul a fost cam temator si mi-a spus ca poate fi o problema daca il demontam, existand riscul sa se deplaseze nu stiu ce cititor de pozitie si sa nu mai pot controla masina. Acum nu stiu ce sa cred, eu zic ca in caseta, in zona impingatorului, nu exista nici un cititor si nu ar fi nici o problema daca acesta s-ar demonta. Daca cineva care a demontat o astfel de caseta are mai multe amanunte, sunt bine-venite.