probleme acceleraĂžie
Scris: Vin 09-Aug-2013 13:17
problema acceleratie-motor 1.4 hdi tip 8HZ, ECU SIEMENS SID806
Ăn urma unei diagnoze au fost gĂŁsite erori referitoare la pedala de acceleraĂžie-cod P0221 Âşi P0226(supraveghere semnal pedala acceleraĂžie respectiv incoerenÞã semnal pedala acceleraĂžie sau pedala frânĂŁ)-bun... Âşters coduri, verificare, aparent totul OK.
Acum apar adevĂŁratele probleme:
1. scãdere subita a turaÞiei În mers - se tine apãsatã constant pedala iar masina "da in nas" ca si cum ar fi frânã de motor cca.0,5-1 secundã dupã care revine la turaÞia aferentã poziÞiei pedalei - aspectul apare aleator motor rece/cald gradul de repetabilitate Între 30 min.1h. scaderea de turaÞie cca.500-800 sau limitare la cca.1000rot_min. ca si cum ar fi la relanti;
2.valoarea la relanti variazĂŁ ĂŽntre 750-900-ex: la oprire la stop are cam 1000 rot. apoi scade foarte lent 3-5 secunde la o valoare din plaja 750-900 indiferent de starea motorului rece/cald<
3. mers la dignozĂŁ iar ECU nu are memoratĂŁ nici o eroare pentru situaĂžiile de la 1. sau 2. oamenii Âşi-au dat cu pĂŁrerea apoi au dat din umeri.
din concluziile specialistilor cauzele efectelor ar putea fi:
- pt 1 Âşi 3- problemele cu caracter aleator constatate ĂŽn mers pot fi de la senzorul de turaĂžie al motorului sau din electronica pedalei de acceleraĂžie(eventual ceva legat de regulatorul de presiune ĂŽn sensul neasigurĂŁrii continue a presiunii ĂŽn rampa-apare limitarea la presiunea asiguratĂŁ de regulattorul mecanic al pompei ) valori diferite de normal dar care ECU le considerĂŁ ca fiind ĂŽn marja de eroare;ciudat toate aceste posibile cauze nu sunt confirmate de erori memorate in ECU!! sau ĂŽn cazul monitorizĂŁrii valorii din CR
- pt.2 probabil filtre colmatate Âşi temperaturi diferite dimineatĂŁ-amiazĂŁ-searĂŁ, care conduc la funcĂžionarea neuniforma la relanti.
Sincer nu prea stiu ce sã mai cred, dar treba este groasã rãu - nu am curaj sã ies din oras pt cã orice depaºire ar fi o adevãratã aventurã, iar În oraº deja m-am obiºnuit cu Înjurãturi, semne obscene, etc. atunci când poticnesc pe alÞi În trafic.
Ceva sfaturi? Mã gÎndeam sã Încerc sã eliminarea posibilelor cauze, sã Înlocuiesc pe rând senzorii, eventual de probat cu ceva funcÞional s.h., cu toate cã nu este o metodã foarte ºtiinÞificã.MenÞionez ceva esenÞial, pânã la ºtergerea codurilor de eroare nu am avut aceste probleme!!!
Ajutor, help...
MulĂžumesc anticipat
Cu stimĂŁ, Costin
Ăn urma unei diagnoze au fost gĂŁsite erori referitoare la pedala de acceleraĂžie-cod P0221 Âşi P0226(supraveghere semnal pedala acceleraĂžie respectiv incoerenÞã semnal pedala acceleraĂžie sau pedala frânĂŁ)-bun... Âşters coduri, verificare, aparent totul OK.
Acum apar adevĂŁratele probleme:
1. scãdere subita a turaÞiei În mers - se tine apãsatã constant pedala iar masina "da in nas" ca si cum ar fi frânã de motor cca.0,5-1 secundã dupã care revine la turaÞia aferentã poziÞiei pedalei - aspectul apare aleator motor rece/cald gradul de repetabilitate Între 30 min.1h. scaderea de turaÞie cca.500-800 sau limitare la cca.1000rot_min. ca si cum ar fi la relanti;
2.valoarea la relanti variazĂŁ ĂŽntre 750-900-ex: la oprire la stop are cam 1000 rot. apoi scade foarte lent 3-5 secunde la o valoare din plaja 750-900 indiferent de starea motorului rece/cald<
3. mers la dignozĂŁ iar ECU nu are memoratĂŁ nici o eroare pentru situaĂžiile de la 1. sau 2. oamenii Âşi-au dat cu pĂŁrerea apoi au dat din umeri.
din concluziile specialistilor cauzele efectelor ar putea fi:
- pt 1 Âşi 3- problemele cu caracter aleator constatate ĂŽn mers pot fi de la senzorul de turaĂžie al motorului sau din electronica pedalei de acceleraĂžie(eventual ceva legat de regulatorul de presiune ĂŽn sensul neasigurĂŁrii continue a presiunii ĂŽn rampa-apare limitarea la presiunea asiguratĂŁ de regulattorul mecanic al pompei ) valori diferite de normal dar care ECU le considerĂŁ ca fiind ĂŽn marja de eroare;ciudat toate aceste posibile cauze nu sunt confirmate de erori memorate in ECU!! sau ĂŽn cazul monitorizĂŁrii valorii din CR
- pt.2 probabil filtre colmatate Âşi temperaturi diferite dimineatĂŁ-amiazĂŁ-searĂŁ, care conduc la funcĂžionarea neuniforma la relanti.
Sincer nu prea stiu ce sã mai cred, dar treba este groasã rãu - nu am curaj sã ies din oras pt cã orice depaºire ar fi o adevãratã aventurã, iar În oraº deja m-am obiºnuit cu Înjurãturi, semne obscene, etc. atunci când poticnesc pe alÞi În trafic.
Ceva sfaturi? Mã gÎndeam sã Încerc sã eliminarea posibilelor cauze, sã Înlocuiesc pe rând senzorii, eventual de probat cu ceva funcÞional s.h., cu toate cã nu este o metodã foarte ºtiinÞificã.MenÞionez ceva esenÞial, pânã la ºtergerea codurilor de eroare nu am avut aceste probleme!!!
Ajutor, help...
MulĂžumesc anticipat
Cu stimĂŁ, Costin