Pagina 1 din 1

Sa NU radeti! Diverse la motor, ulei, zgomote, "spalat&

Scris: Mie 23-Oct-2013 02:23
de cristian.ene
Salutare,

1 la mana,.. trebuie sa imi fac schimbul de ulei. ... avand in vedere ca masinuta are 150.000 aproape, ma gandeam la un 15w40. Recomandati 15w-ul?

2 la mana... mi-a zis un meserias, in urma plangerii mele ca dupa ce scot uleiul vechi.. uleiul nou tot negru este pe joja, mi-a recomandat:

"Cumpara ba baiatule 3 kile de motorina, versi uleiul vechi din masina, speli filtrul vechi cu putina motorina, il pui la loc (nr. pe el pe filtru),.. si versi restul de cantitate de motorina in motor. Pornesti masina, si o lasi sa mearga cam un minut, cat sa iti ia sa iti arunce motorina peste tot pe acolo prin interior, sa spele, versi totul afara, si esti ca nou"

Apai, sincer m-as baga la o asemenea grozavie daca as sti ca e ok,.. dpdv tehnic. :P ca mie nu prea imi suna bine.

3 la mana... motorul meu,... are zgomote de tractoras. Mi s-a spus ca e de la tacheti, ca nu se regleaza, ca sunt hidraulici. Apai, in situatia asta ce e de facut? cautam tacheti de 1 mil bucata ?

Pentru clarificari, cred ca o sa trantesc si un clip video (cu tot cu audio) sa isi dea cu parerea tot meseriasul! :)

Scris: Mie 23-Oct-2013 07:26
de Adi78
treaba cu motorina in motor se facea pe cand faceam eu practica la service, doar ca nu era chiar asa. se puneau 2 litri de motorina si unul de ulei, se lasa maxim 2 minute sa mearga motorul cu "zeama" asta apoi se scurgea si se punea uleiul cel nou. E bine sa ai timp cand faci manevra, sa lasi sa se scurga tot de acolo.

Am si o experienta nasoala cu motorina goala bagata pentru spalat, tata a incercat asta la vechea Dacie, s-a soldat cu set motor nou dupa vreo 3000 km de la manevra.

si apropos, filtru de ulei ar trebui schimbat cu unul nou, nu spalat si pus la loc

Scris: Mie 23-Oct-2013 08:19
de mbc
Xantia noastra si la 260 000km merge tot cu 5w40 si nu mananca uleiul. Nu stiu de ce ai pune 15w40 la 150 000km. Nici nu cred ca e indicat 15w40 in motorul tau, indiferent de conditii. Liqui Moly zice 5w40, 5w30 sau 10w40 si banuiesc ca se iau dupa specificatiile producatorului: http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web ... guide.html

Deci mecanicul ti-a zis sa speli cu motorina motorul si filtrul cand ai zis ca e negru uleiul dupa schimb? Nu ti-a zis sa il schimbi mai des? Si peste asta iti zice sa nu schimbi filtrul. Nu e bine, cere o a doua parere de la alt mecanic. Eu, nefiind mecanic, iti recomand sa schimbi filtrul de fiecare data cand schimbi uleiul si sa schimbi uleiul la 10 000km sau un an, exceptie facand situatiile in care conduci masina exclusiv in afara localitatii, unde e ok sa il schimbi la 15 000.

Scris: Mie 23-Oct-2013 10:36
de cristian.ene
Cu uleiul m-am lamurit,..ramane 5w40, cred ca mobil, am gasit la unii ULEI MOTOR MOBIL Super 3000 X1 5W-40 - 4L la 119 lei

La faza cu motorina,...un filtru e doar 19 lei,...fuck it, pot sa iau 2, sa spal,.. dupa care sa arunc.

La spalat,... sa o comit sau sa stau cuminte in banca mea,... ?

Scris: Mie 23-Oct-2013 11:55
de PEDROS69
In nici un caz nu baga motorina in motor, deoarece va spala pelicula de ulei si va duce la uzuri premature. Daca tot vrei sa il cureti mai bine baga un flacon de MOTOR FLUSH sau ENGINE FLASH de la LIQUI MOLY urmand cu strictete instructiunile de pe flacon, apoi lasasa se scurga bine de tot si abia adauga ulei proaspat. SUCCES!

Scris: Mie 23-Oct-2013 12:04
de cristian.ene
M-am mai documentat si eu,... si am aflat ca "jegul" e foarte util
daca il cureti s-ar putea sa pierzi compresia, sau sa ai scurgeri pe la simeringuri and stuff,..

Asa ca,.. jegul is my new friend! :))) :lol:

Scris: Mie 23-Oct-2013 12:12
de cristian.ene
De tacheti? cine poate sa imi spuna CE si CUM

Scris: Mie 23-Oct-2013 14:45
de crysti79
1. Mergi pe ce zice producatorul, adica 5W-40. Si decat sa bagi Mobilul ala turcesc, mai bine bagi Total Quartz.
2. Nu speli motorul cu motorina, cel mult bagi cum s-a scris mai sus, ulei + motorina, dar nici asa nu prea este indicat. Oricum, dupa o spalare de asta, indiferent ca este cu flush sau motorina, eu as baga un ulei de spalare ieftin, 5W-40, pe care l-as lasa sa circule prin motor sa curete tot lichidul de spalare. Lasat bine la scurs, eventual bagi si un furtunel cu o seringa si tragi ce mai ramane. A facut un nene treaba asta la una din masinile mele si a scos cateva seringi care nu prea mai aveau cum sa se scurga din baie.
Legat de faptul ca se innegreste, asa trebuie. Un ulei care se innegreste isi face treaba. Nu il schimbi ca sa stea in motor ca in bidon.
3. Legat de tacheti, eu am vazut masini cu acest motor la peste 250-300.000 la care nu se umblase la nici un tachet si nu aveau zgomote anormale.
Sigur nu este de la altceva?

Scris: Mie 23-Oct-2013 16:38
de cristian.ene
aici aveti filmuletul cu motorul mergand,.. poate va dati si voi cu parerea [video width=400 height=350]http://www.az-media.ro/citroen.mp4[/video]

Scris: Mie 23-Oct-2013 17:37
de mihai ham
Uleiul negru este datorita motorinei. Pentru cã printre produºii de ardere ai motorinei este ºi funinginea (aºa arde motorina, n-avem ce face) iar aceastã funingine se depune pe pereÞii cilindrului unde vine În contact cu acel "film" de ulei adus de segmenÞii de ungere. La fel se Întâmplã lucrurile ºi dacã demontezi tot motorul, Îl speli ºi-i Înlocuieºti ºi filtrul de ulei. Dupã 100 km, uleiul este negru, pentru cã Împrumutã pigmentul funinginei.

Scris: Joi 24-Oct-2013 08:09
de sandor mihai
eu credeam ca tractoristii care dau sfaturi tehnice au disparut, dar se pare ca au mai ramas citiva.
p.s. ma refeream la " meseriasul" din prima postare , sa nu se inteleaga altceva.

Scris: Joi 24-Oct-2013 10:58
de cristian.ene
sandor mihai scrie:eu credeam ca tractoristii care dau sfaturi tehnice au disparut, dar se pare ca au mai ramas citiva.
p.s. ma refeream la " meseriasul" din prima postare , sa nu se inteleaga altceva.



D-aia am folosit varianta "when in doubt, ask a friend!" Mi se parea si mie dubioasa recomandarea.
Iar referitor la culoarea uleiului,... nu ma deranja atat de mult ca e negru, problema ca era negru imediat dupa ce il puneam,... gen, atunci cand verificam nivelul cu joja.

De sunetul de tractoras ce spuneti?

Scris: Mar 29-Oct-2013 16:49
de bogdancraciun
E cel mai normal lucru sa ai uleiul negru atunci cand ai un motor cu Turbina.
Turbina functioneaza intr-un regim inalt de ture iar pentru ungere ea foloseste uleiul din motor.
Gazale rezultate in urma arderi sunt folosite pentru a "pune in miscare" paletele turbinii.
Funinginea din gaze ia contact cu pelicula de ulei folosita pentru ungerea turbinei, ei de aici si uleiul negru.