Pagina 1 din 2

"Mici" modificari la un C3

Scris: Joi 25-Mai-2006 17:32
de keos
Buna,

Am un C3, si as fi vrea sa fac urmatoarele imbunatatiri la ea:
1. Am jenti normale, si as vrea sa cumpar niste jenti din aliaj mai late (cu tot cu cauciucuri). Daca aveti vreo recomandare astept.
2. As vrea sa fac un chip tuning (este 1.4 HDI) si as mai aprecia un pic de zvacneala! E suficient doar echipamentul de chip tuning, sau mai trebuie si altceva ??? De unde sa-l iau ???
3. Si nu in ultimul rand as vrea sa-i schimb suspensia, poate puteti recomanda ceva ;).

Thanks alot,
Keos.

Re: "Mici" modificari la un C3

Scris: Joi 25-Mai-2006 20:18
de DanCld
keos scrie:1. Am jenti normale, si as vrea sa cumpar niste jenti din aliaj mai late (cu tot cu cauciucuri). Daca aveti vreo recomandare astept.


Vezi că trebuie jante 4x108 (model ceva mai rar). "Mai late" poate să ĂŽnsemne un 15'' sau 16'' - am văzut şi nişte poze puse de cineva pe planete-citroen cu jante mai mari, de nu se mai vedeau pneurile :roll: Ai grijă la pneuri, se potrivesc numai:

175/65 R14
185/60 R15
195/50 R16

(sau cel puţin astea 3 sunt pe cartea de identitate).

Jante de aliaj mai ieftine decât la ATS - vezi la Augsburg.

keos scrie:2. As vrea sa fac un chip tuning (este 1.4 HDI) si as mai aprecia un pic de zvacneala! E suficient doar echipamentul de chip tuning, sau mai trebuie si altceva ??? De unde sa-l iau ???


Au fost discuţii legate de acest subiect aici pe forum. Teoretic obţii aprox 20cp şi 30Nm ĂŽn plus la un preţ de minim 250eur.

keos scrie:3. Si nu in ultimul rand as vrea sa-i schimb suspensia, poate puteti recomanda ceva ;).

Vezi să nu te răstorni cu maşina după aia :twisted: Are deja nişte suspensii foarte dure, şi stă extrem de bine pe şosea la viteze de peste 120km/h sau ĂŽn viraje. Din câte am citit sunt deja proiectate la limită, din cauza ĂŽnălţimii maşinii, aşa că eu zic să nu te bagi ĂŽn zona asta.

Scris: Joi 25-Mai-2006 20:27
de Matrixu
Pentru jenti daca esti interesant da-mi un PM.
@Dan pai daca ii schimba suspensia, eu inteleg ca ii pune o suspensie mai tare, una sport, si in cazul ala masina devine mai stabila....deci nu vad care e problema :lol: ? Mai rau te rastorni cu o suspensie moale, decat cu una tare/sport :D.

Scris: Joi 25-Mai-2006 20:36
de DanCld
Matrixu scrie:@Dan pai daca ii schimba suspensia, eu inteleg ca ii pune o suspensie mai tare, una sport, si in cazul ala masina devine mai stabila....deci nu vad care e problema :lol: ? Mai rau te rastorni cu o suspensie moale, decat cu una tare/sport :D.

Heh, la cât de tare e suspensia de pe C3 ceva "mai tare" frizează deja nebunia, fiindcă poţi să ajungi să crezi că mergi direct pe jante şi să simţi inclusiv nisipul de pe jos. Poate vrea să pună ceva mai moale :snakeman:

Scris: Joi 25-Mai-2006 20:59
de Matrixu
Cine cere jenti si chip la motor, fii sigur ca nu o sa ceara suspensie moale ;)

Scris: Vin 26-Mai-2006 08:23
de keos
Matrixu scrie:Pentru jenti daca esti interesant da-mi un PM.
@Dan pai daca ii schimba suspensia, eu inteleg ca ii pune o suspensie mai tare, una sport, si in cazul ala masina devine mai stabila....deci nu vad care e problema :lol: ? Mai rau te rastorni cu o suspensie moale, decat cu una tare/sport :D.


Guys, sincer mi se pare aceptabila suspensia la C3 dar nu destul, mi se pare ca se cam da intr-o parte la curbe :(.

Ca sa numai vorbesc ca oricum nu e o masina care sa mergi prea repede, unfotunatelly, datorita aerodinamici o cam ia vantul.

BTW, exista vreo posibilitate sa ii fac directia sa se miste mai tare ??? Are o servodirectie superba pentru oras, dar la drum pe autostrada, e cam moale :(.

Scris: Vin 26-Mai-2006 09:10
de regedit
din cate stiu eu fiatul punto are asa ceva - respectiv o servodirectie asistata electric in 2 trepte (city si non city). dar la c3 n-am auzit de asa ceva. servo-ul progresiv se pune pe clase mai mari de masini si in general costa destul.

Scris: Vin 26-Mai-2006 09:36
de keos
regedit scrie:din cate stiu eu fiatul punto are asa ceva - respectiv o servodirectie asistata electric in 2 trepte (city si non city). dar la c3 n-am auzit de asa ceva. servo-ul progresiv se pune pe clase mai mari de masini si in general costa destul.


Yeah de asta i-mi era frica ca o sa spuneti 8)

Scris: Vin 26-Mai-2006 11:16
de khan
o sa se simta altfel cu jante/cauciucuri mai late, o sa mearga mai greu dar din pacate si pe loc, nu numai in mers

Scris: Lun 29-Mai-2006 13:30
de keos
Thanks alot pentru informatii.

Citind prin forum, am gasit linkul catre specificatiile motoarelor Citroen (DLD) si am descoperit ca modelul meu 1,4 HDi nu are intercooler.

Merita facut ceva pentru racirea aerului dupa compresie ????

Scris: Lun 29-Mai-2006 13:52
de DanCld
keos scrie:Guys, sincer mi se pare aceptabila suspensia la C3 dar nu destul, mi se pare ca se cam da intr-o parte la curbe :(.

Mie mi se pare că nu maşina se dă ĂŽntr-o parte, ci şoferul şi pasagerii din cauza lipsei suportului lateral la scaune :snakeman: Am mers deunăzi cu un Clio, ca pasager - cu suspensii moi, ca pentru ţărişoara noastră, şi la un viraj luat mai din scurt am avut senzaţia că i-a fugit fundu' - când de fapt se mişcase doar caroseria pe arcurile suspensiei. Cu maşina aia nu aş sări de 120 8) - pe când C3-ul l-am dus (o singură dată) la viteza maximă constructivă, şi chiar stă bine pe şosea!

Scris: Lun 29-Mai-2006 14:13
de Matrixu
Daca nu se dadea masina intr-o parte nu derapati in ziua in care ati luat-o...C3 e cam orice.... insa nu stabila, asa ca trebuie tratata ca atare. O masina de oras, destul de sigura in caz de impact, insa nu trebuie tras de ea in viraje.

Scris: Lun 29-Mai-2006 15:16
de Lucica
nevasta are un clio bicorp (cel din semnatura) care este mult mai stabil decat c3ul meu. Iar viteza prinsa cu reno-ul a fost mai mare decat cea care am prins-o cu c3-ul. :wink: cred ca e din cauza capacitatii mai mari si a formei mai aerodinamice a renoului. aceasta masina e un pic mai mica dar sta mai bine pe sosea.

Scris: Mar 30-Mai-2006 10:47
de keos
Lucica scrie:nevasta are un clio bicorp (cel din semnatura) care este mult mai stabil decat c3ul meu. Iar viteza prinsa cu reno-ul a fost mai mare decat cea care am prins-o cu c3-ul. :wink: cred ca e din cauza capacitatii mai mari si a formei mai aerodinamice a renoului. aceasta masina e un pic mai mica dar sta mai bine pe sosea.


D'eh, mai mica.... normal, poate e si mai usoara etc.

CHIP TUNNING LA C3

Scris: Vin 23-Iun-2006 13:07
de B25BUY
Salut !!!

Am mai intrebat...credeti ca la C3 de 1.4i se poate face chip tunning
ca din 75 CP sa-l mai urcam spre 90 sa zicem cu o imbunatatire substantiala si a cuplului motor ?
Eu cred ca da, dar nu stiu unde si cine face asa ceva la noi in tara ?!

Merci...