Pagina 1 din 3
Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Sâm 05-Noi-2016 10:35
de Bruckner
Am o problemă cu care mă confrunt și pe care mecanicii nu au reușit să o repare. Problema e următoarea: dacă o turez brusc, de exemplu de la 1300 de ture la 2000-2500, motorul se îneacă. Senzația e ca atunci când e tăiată alimentarea. Nu pricep care ar fi cauza. Am schimbat filtrul de motorină, pe calculator nu apare nimic, la injectoare încă nu s-a umblat. Orice sugestie e binevenită.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Sâm 05-Noi-2016 13:05
de Bruckner
Am uitat să menționez că mașina e un C3 din 2003, 1.4 HDI, 68 CP.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Mar 08-Noi-2016 16:12
de calorifer4
posibil ansamblul de furtune cu pompa amorsaj sa fie defect (trage aer fals) pompa de motorina se dezamorseaza partial la turatii ridicate!
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Joi 10-Noi-2016 15:58
de Bruckner
Am fost la două reprezentanțe până acum. Peugeot și Citroen. Ambele m-au trimis acasă - n-au știut ce să îi facă, cu mențiunea că Peugeot mi-a zis ca vrea să trimită injectoarele la verificat dar că durează 2 săptămâni, dar nu sunt siguri că asta e problema (cred că voi încerca opțiunea asta next).
Noaptea minții, reprezentața Citroen (nu știu de ce mă mai duc acolo) mi-a zis să merg așa că n-are nimic - ce să le mai zic? Prima dată când m-am dus mi-au luat bani, mi-au dat mașina înapoi și au zis că e ok - am făcut test, mașina mergea la fel de prost - m-am dus înapoi. A doua oră m-au sunat că n-are nimic, să vin să o iau. Oamenii sunt praf total.
Alte simptome. La rece nu are nimic - problemele apar la cald numai în sarcină. La relanti nu se îneacă. Posibile cauze de la diferiți specialiști:
- motoraș pas cu pas defect;
- senzor accelerați defect;
- switch ambreiaj defect;
- unul sau mai multe injectoare supralimentează;
O mai țin acasă 2-3 zile și o duc înapoi. Din nou, nicio eroare pe calculator.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Joi 10-Noi-2016 16:18
de Bruckner
calorifer4 scrie:posibil ansamblul de furtune cu pompa amorsaj sa fie defect (trage aer fals) pompa de motorina se dezamorseaza partial la turatii ridicate!
Merci pt sfat. Voi pune si asta pe listă data viitoare când voi merge.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Joi 10-Noi-2016 22:36
de norishor
Votez si eu pt. ce a zis colegul Calorifer (ce funny suna). Totusi, am o mica retinere: in mod normal cand e ansamblu perforat de frecarea lui pe filtrul de aer, face fite la pornire. La test in mers ce a reiesit? au facut si ei o inregistrare de parametri sau au pus doar testerul (citit erori) si gata.. ?
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Vin 11-Noi-2016 17:02
de crysti79
Fa-i test cu Lexia in sarcina. Degeaba il pui pe masina si turezi in gol, cel mai concludent este cel facut in conditii cel putin normale de utilizare, daca nu chiar mai dure.
Fum scoate cand o accelerezi in sarcina?
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Vin 11-Noi-2016 17:41
de Bruckner
Probabil nu au testat în sarcină. Mulțumesc pentru sfaturi.
Am mai încercat să o testez "empiric" și am observat o chestie. Nu face figuri când urc în trepte. Să zicem că plec de pe loc și schimb 1-2-3-4-5 - în situația asta nu dă în nas. Când încep să schimb 5-4-3-2-1 deja începe să se înece. Deci să zicem că merg cu a 3-a și o turez de la 1500 la 3500, și merg cu 50 km/h pe distanțe mari fără să schimb, nu se întâmplă nimic pe plaja de turații. Apoi schimb a 4-a și iarăși la fel, nu se întamplă nimic. Dar dacă schimb jos înapoi în 3, începe să facă figuri. Am făcut testul ăsta de vreo 3 ori până acum și rezultatele sunt aceleași - mașina merge ok când urci în trepte și face figuri începând cu prima schimbare în jos. Deci odată ce am schimbat din 4 în 3 începe să se înece indiferent de treaptă sau de modul de schimbate. Chestia asta mă duce cu gândul înapoi senzorul de la ambreiaj. Mai vedem, săptămâna viitoare o duc înapoi în service și o las acolo pentru că deja e prea periculos de mers cu ea.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Sâm 12-Noi-2016 11:30
de George RTL
Dupa ce ai descris ultima oara,nu cred k e alimentarea,sau poate doar de la injectoare ma gandesc k ar mai putea fi,dozaj gresit la ele,insa mai probabil vreun senzor!!!
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Lun 14-Noi-2016 09:59
de crysti79
Daca retrogradezi in treapta inferioara, sa zicem ca turezi in a 4-a pana la 3000 rotatii, apoi dai a treia sa bagi in frana de motor, mai face? Normal ar fi sa se tureze, dar sa simti cum intra in frana de motor.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Lun 14-Noi-2016 14:18
de Bruckner
crysti79 scrie:Daca retrogradezi in treapta inferioara, sa zicem ca turezi in a 4-a pana la 3000 rotatii, apoi dai a treia sa bagi in frana de motor, mai face? Normal ar fi sa se tureze, dar sa simti cum intra in frana de motor.
Ieri am testat din nou și făcea mai rău, indiferent de treaptă sau de modul de schimbare. Am lăsat-o în service. Vor trimite injectoarele la testat și mă vor anunța dacă sunt probleme.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Lun 14-Noi-2016 21:24
de kinetic
Eu am avut probleme similare si a fost de vina senzorul de turatie de la motor.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Mar 15-Noi-2016 13:40
de crysti79
Mai degraba senzorii aia. Daca se pune masina pe tester, se pot citi corectiile injectoarelor, precum si restul parametrilor.
Vezi sa nu-ti faca "un bine" si sa-ti mai inlocuiasca si injectoarele. Eu n-as fi lasat-o in service fara sa stau langa ei cand le demonteaza.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Mar 15-Noi-2016 21:57
de George RTL
Sustin integral ultimul post al lui Crysti79.
Re: Se îneacă la schimbări bruște de turație
Scris: Mie 16-Noi-2016 02:49
de Bruckner
Și m-am gândit să le spun să schimbe acel senzor pe care l-am bănuit și eu dar m-am abținut pentru că mi-au zis că în teste nu au apărut erori la niciun senzor. Odată ce îmi vor da un răspuns voi reveni aici. Dacă nu sunt probleme cu injectoarele, le voi spune să schimbe senzorul.