Salutare tuturor,
Detin un Citroen C3 2006 1.4 benzina 54kw 73 cai.
Toate bune si frumoase, masina mergea drept.
Recend am fost lovit de o belea. Cand incercam sa strang o flansa de la suspensia fata/sus, cu imbus 8+ cheie de 22, a troznit filetul din suspensie si am fost nevoit sa schimb ambele suspensii + flanse + rulmenti.
Acum a aparut un fenomen. Cand revin dintr-un viraj dreapta volanul tinde o perioada sa traga dreapta, cand revin dintr-un viraj stanga volanul tinde sa traga unpic spre stanga, eu fiind unpic nevoit sa tin contra. Daca merg ceva pe drum drept si iau niste denivelari sau zgudui unpic volanul, totul revine la normal.
La inceput aveam un joc groaznic in flanse, cu masina pe asfalt, si miscam volanul stanga/dreapta se misca tot bratul suspensiei din flansa de parca nu era prins de nimic. Logic m-am gandit ca daca bratul ala se misca asa liber cand misc volanul atunci nici geometrie nu ai cum sa ai la masina.
M-am dus la un alt service unde au demontat ambele suspensii si mi-au aratat ca arcul era invers la una din ele si un amrcaj pe suspensie nu era respectat.
Acum jocul sus in piulita de la flansa e mult mai mic cand joc volanul pe loc cu masina asezata pe asfalt, si forta la care volanul trage stanga/dreapta in functie de ultimul viraj mare efectual, e mult mai mic. Drept urmare tind sa cred ca amortizorul isi schimba eronat pozitie in viraj, iar pana isi revine tinde sa traga intr-o parte.
Intrebare:
Nu cumva prinderea de sus a flansei/amortizor, trebuia sa fie unpic mai puternica? Baietii din service imi strang maxim prima pulita care tine arcul, monteaza amortizorul, si strang maxim a doua piulita care tin amortizorul sa nu cada de pe caroserie. Dar tot exista un joc mare.
Sa mai lovit cineva de asta? Ce pot face sa dispara acel fenomen in care pentru o perioada trage in directa in care am virat puternic ultima oara.
Volanul tinde sa traga spre ultima curba luata, oare de ce?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Joi 30-Ian-2020 19:09
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C3 Hatchback 2006 1.4 Benzina
Re: Volanul tinde sa traga spre ultima curba luata, oare de ce?
Salutari,
Am aflat. Ultimul mecanic a uitat sa imi puna o anumite piesa intre arcul de suspensie si acea flansa amortizor cu rulment de presiune. Acel fier l-am gasit pe o alta suspensie din dezmembrari, mecanicul o aruncase. Arcul intra direct in flansa de cauciuc si nu culisa pe rulment prin ajutorul acelei piese.
Am aflat. Ultimul mecanic a uitat sa imi puna o anumite piesa intre arcul de suspensie si acea flansa amortizor cu rulment de presiune. Acel fier l-am gasit pe o alta suspensie din dezmembrari, mecanicul o aruncase. Arcul intra direct in flansa de cauciuc si nu culisa pe rulment prin ajutorul acelei piese.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Re: Volanul tinde sa traga spre ultima curba luata, oare de ce?
Hai că e bună cu mecanicii pe care îi frecventezi . Ăla mecanic nu glumă sau era clopotar la vreo mănăstire .
Peace on earth ... War under the blanket !
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO