Pagina 1 din 1
offroad cu buburuza
Scris: Dum 29-Oct-2006 22:49
de ancadogaru
Salut, am deschis acest topic cu scopul de a povesti diverse intamplari pe care le-ati petrecut cu C3-ul prin locuri mai putin amenajate...eventual cum s-a comportat masinuta si ce sugestii aveti pentru un comportament si mai bun

Am sa incep eu..
Am fost week-endul asta intr-un offroad .. neplanificat cu buburuza. Pe un drum spre lacul Petrimanu care se zicea ca e asfaltat.. la inceput era.. dar ultimii 10 km .. erau cam drum forestier. Noroc ca era noapte si nu prea am vazut pe unde ma bag...pe zi cand am vazut .. nu prea imi mai venea sa ma intorc. Masinuta s-a comportat admirabil.. in afara de cateva pietre luate cu scutul (sper) nu am stricat nimic. Am vazut ca e o discutie despre scut metalic.. in schimb eu ma intreb daca exista "pachet de drumuri grele" pt C3.. stie cineva?
Scris: Dum 29-Oct-2006 23:16
de vldst
Din cate stiu eu, nu exista pachet de drumuri grele la Citroen, asa cum exista la alte marci (Skoda de exemplu). Scutul e optional si trebuie adus pe comanda, costa o gramada de bani. De inaltatul garzii la sol (asta cred ca e inclus in pachetul de drumuri grele disponibil in alte parti) ma tem ca nu poate fi vorba la Citroen, cel putin nu intr-un service autorizat. Poate Mugurel ne va ajuta cu mai multe detalii in legatura cu povestea asta cu scutul si pachetul de drumuri grele.
In legatura cu subiectul, desi nu prea am mare experienta cu buburuza pana acum, ma deranjeaza totusi suspensia cam tare a masinii. Simti al naibii de bine orice denivelare :x Din cate am vazut eu din experientele altora de pe forum, o parte din discomfort poate fi atenuata daca incarcam pneurile cu azot. Poate o sa am odata curiozitatea sa-mi umflu si eu pneurile cu azot. In rest, garda la sol e suficient de mare la C3 cat sa poti merge si pe drumuri mai accidentate, la viteze reduse si cu grija, bineinteles. Posesorii de C3, model vechi, trebuie sa fie mai atenti la spoiler-ul fata. Atentie totusi ca nu stiu cat de bine se comporta in timp suspensia masinii, cel putin la C3. Eu m-am interesat la Champion cam care sunt punctele slabe ale C3-ului si un mecanic de acolo s-a plans ca bieletele fata sunt mai sensibile. Nu stiu cata lume a avut probleme cu ele, dar trebuie sa tinem totusi cont ca masinile astea au fost facute ca sa se circule cu ele pe drumuri asfaltate ca lumea, nu ca-n Romania. Offroad-ul e placut din cand in cand, dar poate sa aiba efecte secundare pentru o masina cum e C3-ul, daca e practicat prea des.
Scris: Lun 30-Oct-2006 07:49
de DanCld
Am mai povestit pe aici, am vrut sã evit un drum plin de gropi ºi am luat-o pe o scurtãturã complet neasfaltatã, cu ºleauri de cãruÞe etc. Am fãcut 7km În 30 de minute În vitezele 1 ºi 2, am atins cu spoilerul zeci de pietre dar am dus-o Întreagã la destinaÞie ºi nici nu am sesizat probleme ulterioare. "Spoilerul" e suficient de elastic sã nu se miºte din locul lui dacã atingi cu botul maºinii de pãmânt când mergi
ĂŽnainte. Eu am deranjat plasticele anul trecut cu ocazia unei manevre de mers
Înapoi În zona unei denivelãri, undeva În "România ruralã"

Scris: Lun 30-Oct-2006 09:21
de B25BUY
Dar pivotii si bucsaraia pe fata nu patesc nimic pe drumuri nenorocite ?
Scris: Lun 30-Oct-2006 09:36
de prafuit
Mai patesc si pivotii. Aveti mare grija ca la ATS nu schimba doar pivotii, schimba cu tot cu bascula! Experienta traita cu Berlingo!
Pentru aventuri offroad, cred ca XTR-ul este indicat. Nu stiu daca acest model de C3 este mai inalt, dar cu siguranta este "blindat" pe burtica!
Scris: Lun 30-Oct-2006 11:14
de vldst
XTR-ul are in mod sigur garda inaltata la sol. Parca citisem undeva pe net despre chestia asta.
Scris: Joi 30-Noi-2006 21:58
de raulm
vldst scrie:XTR-ul are in mod sigur garda inaltata la sol. Parca citisem undeva pe net despre chestia asta.
daca 3mm inseamna garda marita atunci asa o fi.
Marele avantaj la xtr e suspensia mai tare si diferentialul fata.
Nu ca as fi observat ceva...
Scris: Lun 04-Dec-2006 18:02
de Shaolinul
Salut!
Am facut mai multe drumuri mai "dificile" cu C3-ul. Gen drumuri forestiere de zeci de kilometri cu vitezele 1 si a 2-a si masina s-a comportat excelent, urcand pante destul de pronuntate si trecand lejer peste "santuri". Pe de alta parte insa, dupa ce am mers o saptamana cu ea prin Bucuresti cand opresc motorul se aude din dreptul rotii dreapta spate un sunet ca si cum un arc s-ar destinde, pentru vreo 10 secunde. Presupun ca este suspensia. nu stiu daca este ceva normal sau vreo defectiune. Probabil isi vor da seama daca este ceva cand duc masina la revizia de 2500 km.
Scris: Lun 04-Dec-2006 18:10
de vldst
La mine se aude cand merg pe denivelari cu masina un soi de troncaneala, un zgomot infundat, pe puntea spate, la roata din dreapta. E ciudat, parca nu face tot timpul asa. Doar la denivelari si nu chiar tot timpul. Pare sa fie un zgomot din suspensie (poate de undeva din zona amortizorului dreapta-spate?). Am incercat amortizoarele pe spate prin metoda apasatului puternic si lasatului liber, dar n-am remarcat vreo oscilatie a puntii spate. Amortizoarele par a lucra bine. La revizia de 2500 de km s-au facut ca se uita pe sub masina si n-au remarcat nimic suspect. Mi-au zis ca e de la mecanismul de retinere al banchetei, dar nici vorba de asa ceva. Eu aud clar zgomotul ca venind de undeva din zona rotii dreapta spate sau a suspensiei puntii spate. O sa-ncerc sa dau afara tot ce am in portbagaj, inclusiv roata de rezerva, dar mi-e ca tot asa o s-o tina.
Are cineva vreo idee de la ce-ar putea fi?