Bec faza scurta dreapta ars

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Bec faza scurta dreapta ars

Mesajde MixMagic » Joi 28-Dec-2006 12:39

Stie cineva cum se schimba?...sau trebuie sa ma duc la service sa-mi schimb un bec?Este vorba de becul de faza scurta din dreapta......(noroc ca nu e pe stanga )
aaa si de unde pot cumpara
Multumesc!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 28-Dec-2006 20:11

Ai 2 variante: te duci in service sau te descurci singur. Varianta cu service-ul nu stiu cate te costa, dar e cea mai sigura daca nu ai curaj sa te bagi singur. Nu e cine stie ce, dar trebuie sa fii atent la ce faci. Ai noroc ca s-a bulit becul de pe dreapta, pentru ca e mai usor de schimbat (a se citi ca e mai mult loc in spatele farului :D ).

Primul pas: pune mana pe manual si studiaza cu atentie ce se spune la capitolul despre becuri. Lampa de faza scurta la C3 este H7. Dintre marcile existente la noi pe piata ti-as recomanda Philips (gamele VisionPlus sau NightGuide) sau Osram. Philips sunt ceva mai scumpe decat Osram, dar s-ar putea sa merite diferenta de bani. Becuri Philips gasesti la Augsburg sau in targ la Vitan. Daca poti cumpara pe firma iti recomand importatorul oficial de becuri auto Philips in Romania (www.aspad.ro). Becuri Osram se gasesc in Cora si mi se pare ca exista si un importator prin zona Pipera. Vezi sa nu faci greseala sa-ti cumperi cine stie ce chinezisme sau turcisme din piata care se lauda cu puteri de 100 de Wati sau mai mult. Poti sa prajesti usor instalatia electrica a farurilor cu astfel de becuri sau sa "afumi" farurile. Sfatul meu e sa-ti cumperi becuri de la o firma recunoscuta si sa respecti puterea becurilor montate din fabrica (60 de Wati, nu mai mult). Eu unul iti recomand sa schimbi becurile de faza scurta in pereche, adica nu doar pe cel care s-a prajit. S-ar putea sa-ti bata cam aiurea sau sa nu ai o iluminare uniforma si pe stanga si pe dreapta daca folosesti becuri diferite.

Al 2-lea pas: te inarmezi cu multa rabdare. In manual ar trebui sa ai deja niste indicatii despre modul in care trebuie schimbate becurile. Primul pas este sa dai jos capacul de plastic din spatele farului care e mentinut in pozitie de o clema de metal. Tragi de clema spre parbriz incercand sa o salti din lacasul de prindere si vei elibera capacul. E destul de simplu. Dupa ce vei inlatura capacul vei putea vedea partea din spate a farurilor cu soclurile becurilor si conectorii infipti in socluri.

Al 3-lea pas: ar fi bine ca inainte de a scoate vreun bec din far sa te asiguri ca farul este cald. Pe vremea asta rece risti sa faci condens pe fata interioara a "sticlei" farurilor si va fi nitel mai greu sa scapi de el. Aprinde faza scurta si faza lunga pentru cel putin 5 minute si verifica prin palpare ca geamul farului sa fie cat de cat caldut inainte de a trece la pasul urmator. In momentul asta asigura-te ca ai localizat foarte bine fiecare tip de bec din interiorul farului (becul de faza scurta este spre motor, in partea de sus a farului). Dupa ce farul s-a incalzit cat de cat, opreste faza scurta si faza lunga si scoate conectorul lampii de faza scurta din soclu (e simplu, trebuie doar sa tragi cu grija de el). Apoi aprinde din nou faza lunga si mai lasa 2-3 minute becul de faza scurta sa se raceasca, pentru ca s-ar putea sa te arzi daca incerci sa-l scoti acum, cand becul e fierbinte. Eu zic ca e bine sa lasi faza lunga pornita pe perioada schimbarii becului de faza scurta, tocmai ca sa mentii farul cald.

Al 4-lea pas: dupa ce becul de faza scurta s-a racit, trebuie sa desprinzi arcul de mentinere al becului. Pentru asta te-apuci si pipai bine (asta pentru ca nu poti avea vedere directa asupra partii din spate a becului) si ar trebuie sa gasesti capetele arcului de mentinere a becului de faza scurta in partea de sus a becului. E cam greu sa-ti explic, dar trebuie sa te bazezi nitel pe simtul tau tactil la pasul asta :lol: Iei pe rand fiecare capat, apesi bine pe el spre tine si il indepartezi de bec. Ar trebui ca fiecare capat al arcului sa se desprinda si dupa ce ambele au fost desprinse becul e liber si poate fi indepartat din far! Ar fi bine sa retii cum a fost montat in far becul vechi. Ai grija ca lampa H7, ca si H1, pentru faza lunga, are niste ghidaje, pentru a impiedica montarea gresita a becului. Daca-mi aduc eu bine aminte, la H7 exista 3 "liniute" dispuse in forma de triunghi isoscel pe cercul format de soclul becului. Becul nou trebuie montat cu varful triunghiului isoscel in sus. Voila, poti considera ca greul a trecut!

Al 5-lea pas: inainte de a trece la montarea becului nou, te sfatuiesc sa incerci un exercitiu de re-montare al becului vechi, ca sa te asiguri ca stii cum sa procedezi cu becul nou. Retine cum trebuie apucat becul si plasat in interiorul farului ca sa se aseze bine si sa poata fi montat corect. Daca ai trecut cu bine de faza asta premergatoare, apuca cu mare atentie becul nou si ai grija sa nu-i atingi sticla cu mana!!! E foarte importanta precizarea asta. Daca lasi urme de grasime pe sticla becului, asta poate sa afecteze durata de viata a becului. Apuca becul de partea metalica din spate (electrozi). Acum poti sa montezi becul nou dupa cum ai exersat cu becul vechi la inceputul pasului. Apoi tine becul nou in pozitie si adu arcul de mentinere eliberat anterior peste soclul becului. Pipaie din nou capetele arcului, impinge-le spre bec si apasa-le spre tine. Ca sa te asiguri ca becul e corect montat trage nitel mai tare de electrozii becului. Becul ar trebui sa ramana bine fixat.

Al 6-lea pas: opreste faza lunga si faza scurta. Fixeaza conectorul becului de faza scurta pe soclul becului nou de faza scurta (trebuie doar sa-l apesi cu grija pe electrozii becului). Aprinde din nou faza scurta si asigura-te ca becul se aprinde si nu sunt probleme. Daca totul e in regula, nu-ti mai ramane decat sa atasezi capacul farului la loc (ai grija ca garnitura de cauciuc ca capacului sa fie bine asezata) si sa fixezi din nou clema de metal ca inainte.

Cam asta e procedura de schimbare a unui bec de faza scurta. Aproximativ la fel se procedeaza si pentru becul de faza lunga. Becurile de pozitie si semnalizare se schimba mai usor. La becurile de faza scurta si faza lunga lucrurile sunt nitel mai complicate pentru ca becurile sunt fixate pe far prin intermediul arcurilor de mentinere care, din pacate, sunt nitel mai greu accesibile. In plus, becurile de faza scurta si faza lunga trebuie manevrate cu mai multa atentie, pentru a nu le atinge cu mana. Sper sa te ajute cu ceva sfaturile mele si sa nu te simti mai confuz decat erai la inceput. Daca te mai pot ajuta si cu alte informatii, iti stau la dispozitie.

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde MixMagic » Vin 29-Dec-2006 10:15

Am uitat sa precizez ca pana sa-mi dai indicatile de schimbare a becului am incarcat 2 zile si nu gaseam arcul de care era prins.
Acum becul este schimbat si functioneaza perfect.Esti un om mare...M-ai scapat de un drum la service.
Multumesc mult!!!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 29-Dec-2006 18:21

N-ai pentru ce. Ma bucur ca indicatiile mele te-au ajutat sa schimbi cu succes becul prajit. Mi-era teama ca n-o sa intelegi mare lucru din explicatiile mele. Oricum ai si tu un merit pentru ca multi s-ar speria si nu s-ar baga sa schimbe un bec, chiar si dupa indicatiile altora. Felicitari pentru reusita! :wink:

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde MixMagic » Lun 15-Ian-2007 10:46

Ca sa nu incep un topic nou pun intrebarea tot aici.
Am observat ca s-a ars becul din dreapta care lumineaza numarul de inmatriculare din spate.Sa ma apuc sa-l schimb eu sau sa ma duc la service.Este greu de schimbat?
Multumesc!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 15-Ian-2007 11:40

Vezi in manual, in principiu nu ar trebui sa "ataci" problema din spate ci doar prin scoaterea unor plastice dinspre exterior. Eu personal insa cred ca ma voi duce la service pentru orice bec ars!

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Lun 15-Ian-2007 11:50

DanCld scrie:Eu personal insa cred ca ma voi duce la service pentru orice bec ars!

La fel am facut si eu...e vreo 750.000 cvu tot cu manopera. :evil:

Avatar utilizator
tipitip
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Vin 22-Sep-2006 21:25
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tipitip » Lun 15-Ian-2007 11:56

B-01-DRC scrie:
DanCld scrie:Eu personal insa cred ca ma voi duce la service pentru orice bec ars!

La fel am facut si eu...e vreo 750.000 cvu tot cu manopera. :evil:

Chiar nu Âştie nimeni sĂŁ schimbe nenorocitul ĂŁla de bec Âşi are 5 minute libere sĂŁ ĂŽl cheme pe om la el? CĂŁ programare tot ĂŽÂşi face, drumul tot ĂŽl bate...

Uite, eu de exemplu am schimbat poziĂžiile la C4, altceva nu Âştiu, dar care aveĂži nevoie (Âşi nu vĂŁ bĂŁgaĂži nasul, deÂşi e foarte simplu!) mĂŁ gĂŁsiĂži ĂŽn zona X, ĂŽntre orele...Âşi gata...
Ultima oară modificat Lun 15-Ian-2007 12:28 de către tipitip, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde MixMagic » Lun 15-Ian-2007 12:24

Datorita lui vldst de pe forum care m-a ajutat cu excpliactiile lui am reusit sa schimb becul de faza scurta...oare sa fie asa de complicat sa-l schimb pe asta?

Plasticele alea din spare oare cum se scot?
Merci

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 15-Ian-2007 12:26

MixMagic scrie:Ca sa nu incep un topic nou pun intrebarea tot aici.
Am observat ca s-a ars becul din dreapta care lumineaza numarul de inmatriculare din spate.Sa ma apuc sa-l schimb eu sau sa ma duc la service.Este greu de schimbat?
Multumesc!


Te-as ajuta eu, dar nu pot sa-ti ofer niste informatii sigure pentru ca n-am schimbat singur becurile cu pricina pana acum. M-am uitat in manual, dar acolo nu scrie decat ca trebuie inlaturat capacul ala de plastic transparent si apoi se va putea desprinde soclul becului. Din pacate, manualul nu m-a ajutat prea mult sa-mi dau seama care-i smecheria. Am cercetat si eu nitel capacul ala de plastic si cred ca e fixat de tabla cu niste cleme de plastic pe partile laterale. Trebuie probabil tras cumva in sus de el sau apasat cumva cu o surubelnita pe niste chestii de plastic din lateral, insa nu cred ca e asa complicat de scapat de el. Nu m-am infipt prea tare in capac, ca mi-e sa nu-l fac bucati.

Mai studiez problema si daca gasesc ceva te anunt.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 15-Ian-2007 12:39

@MixMagic mai micsoreaza avatarul te rog.

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde MixMagic » Lun 15-Ian-2007 15:14

Am tras si eu putin de plasticul acela transparent dar nimic :(

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Lun 15-Ian-2007 15:59

tipitip scrie:
B-01-DRC scrie:
DanCld scrie:Eu personal insa cred ca ma voi duce la service pentru orice bec ars!

La fel am facut si eu...e vreo 750.000 cvu tot cu manopera. :evil:

Chiar nu Âştie nimeni sĂŁ schimbe nenorocitul ĂŁla de bec Âşi are 5 minute libere sĂŁ ĂŽl cheme pe om la el? CĂŁ programare tot ĂŽÂşi face, drumul tot ĂŽl bate...

Uite, eu de exemplu am schimbat poziĂžiile la C4, altceva nu Âştiu, dar care aveĂži nevoie (Âşi nu vĂŁ bĂŁgaĂži nasul, deÂşi e foarte simplu!) mĂŁ gĂŁsiĂži ĂŽn zona X, ĂŽntre orele...Âşi gata...


Eu am o scuza....trebuia oricum sa ii fac si revizia.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 16-Ian-2007 13:38

Revin cu cateva explicatii cu care ramasesem dator.

Am incercat azi sa ma dumiresc care-i treaba cu plasticele alea, dar n-am reusit sa ma prind. Am incercat sa la salt cu o surubelnita, dar s-au incapatanat sa ramana acolo.

Am ajuns pana la urma sa dau jos tot plasticul negru care acopera usa hayonului pe interior. Nu-i mare lucru, e prins in niste cleme. Recomand desprinderea lui incepand dinspre partea din mijloc unde e prins in 2 cleme de metal, plus una centrala de plastic. Mai sunt inca 4 cleme de metal, dispuse simetric spre partile laterale (2 pe stanga, 2 pe dreapta). Apoi e necesara desprinderea unei bucati de plastic din alea de care se prind firele pentru polita de la hayon (aia care e facuta dintr-un material care aduce cu un cofraj pentru oua). E simplu si aici, e prins intr-o clema de plastic si una de metal. Eu am desprins plasticul de pe partea stanga si recomand desprinderea lui incepand cu partea lui de jos (asa cum sta plasticul respectiv avand hayon-ul deschis), acolo unde se afla clema de plastic. Dupa ce s-a demontat si plasticul respectiv, putem impinge plasticul cel mare spre interiorul masinii, in asa fel incat sa-l eliberam complet (el se mai tine in niste T-uri de plastic care intra in niste urechi de metal). Eu zic ca e utila folosirea unei lanterne si studierea atenta a spatiului dintre plastice si tabla, ca sa se localizeze corect clemele de fixare si sa se traga de unde trebuie, nu aiurea.

Dupa ce au fost inlaturate capacele de plastic, putem avea acces la toata partea electrica a hayon-ului (motorasul stergatorului, lampile pentru numar, incuietoarea). Acum se poate observa destul de bine cum sunt prinse plasticele alea nesuferite de la lampi. Fiecare lampa are un soclu negru care are niste cleme mai lungi de plastic care se fixeaza pe niste gauri in tabla. Pe soclul ala negru e fixat plasticul transparent, vizibil din exterior. N-am avut rabdare azi sa dau jos complet lampa si sa ma uit cum e prins plasticul transparent de soclul negru, dar cred ca cele doua plastice ar trebui sa poata fi desprinse unul de celalalt fara a da jos toate plasticele de la hayon, asa cum am procedat eu.

A 2-a chestie nasoala de care m-am lovit a fost ca trebuie data jos si bara aia neagra de la incuietoare ca sa poata fi scoase lampile cu totul! Cred ca e prinsa cu 2 piulite pe usa hayon-ului si o tubulara ar trebui sa rezolve problema. Aici m-am oprit eu, dar continuarea ar trebuie sa fie usoara. E cam ca scarpinatul pe dupa ureche metoda mea de mai sus, dar am preferat sa am acces la lampile pentru numere din spate, ca sa ma lamuresc asupra sistemului de prindere si sa nu fac chisalita plasticele alea transparente. Daca o sa ma mai apuc vreodata de nebunia asta cu plasticele, o sa scot o lampa cu totul si o sa-ncerc sa ma lamuresc cum e prins plasticul ala transparent de soclu.

Bafta la mestereala :wink:

Avatar utilizator
MixMagic
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde MixMagic » Joi 18-Ian-2007 17:53

Gata in sfarsit....l-am scos.(NU a fost usor deloc) Acum ramane sa cumpar altul si sa-l schimb.Vldst este a 2-a oara cand ma scuteste de bani si de un drum la service
Merci inca o data esti un om mare!!!!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu