Pagina 1 din 1

Tuning de la cap la coada...

Scris: Dum 25-Mar-2007 13:09
de keos
Vreau sa pun o lista de ce as vrea sa fac la buburuza, si poate raspunde careva care a facut ceva din lista:

Motor:
- Chiptunning
- Filtru
- Intercooler
- Exhaust
- Supercharger cu supapa de turbo (desi nu cred ca se poate :)).
- Un NOS ??? Haha... asta cred ca o sa distruga motorul...

Rulare:
- Sa mai dau un picut mai jos masina, doar un picut (stiu o sa ziceti ca e joasa, dar are centru de greutate prea sus oricum).
- Frane ???
- Roti: 215/40R 16, dar nu jentile de 17 ca mi se par exagerate.
BTW, daca vrea cineva sa vada cum stau jentile wolfrace pe C3: http://www.bmf-gmbh.de/cgi-bin/wolfrace ... &BildText=

Interior:
- Refacere estetica bord (sa renunt la toate chromurile si sa pun un negru opac).
- Suport lateral pentru scaune ??? (asta chiar nu stiu cum s-o fac pe scaunele astea).
- As mai pune un/doua ceasuri, dar nu as vrea sa exagerez.

Exterior:
- as vrea sa schimb geamurile laterale si luneta cu ceva mai usor (exista ceva ca un fel de plastic cica).
- capota
- la exterior vreau foarte putin, oricum se gasesc de toate pentru toti.

Ei... a facut cineva orice din lista asta ??? Costuri ceva ???

Scris: Lun 26-Mar-2007 16:22
de razzwan
as vrea sa fac cate putin din fiecare :P si incepand cu exterior apoi motor si interior 8)

Scris: Lun 26-Mar-2007 16:50
de eugenro2001
razzwan scrie:as vrea sa fac cate putin din fiecare :P si incepand cu exterior apoi motor si interior 8)


Aici e vorba de tuning la C3....

Scris: Lun 26-Mar-2007 16:53
de mituc
Pai tu ai HDI, nu stiu cum o sa se impace asta cu NOS. Anyway, cu un chip ajungi la 90CP, si la cit e c3-ul de usurel... e posibil sa-ti fie greu s-o tii in loc in primele zile de dupa modificare :) Daca tii neaparat ii poti schimba turbina si injectoarele (+inca o remapare), si nu cred ca o sa mai ai nevoie de NOS :)

Scris: Lun 26-Mar-2007 17:16
de DanCld
Material de lecturĂŁ suplimentarĂŁ, on-topic:

Impresii dupa chiptuning 206 1.4HDi (doar 1.4 HDi)

Scris: Mar 27-Mar-2007 18:54
de keos
mituc scrie:Pai tu ai HDI, nu stiu cum o sa se impace asta cu NOS. Anyway, cu un chip ajungi la 90CP, si la cit e c3-ul de usurel... e posibil sa-ti fie greu s-o tii in loc in primele zile de dupa modificare :) Daca tii neaparat ii poti schimba turbina si injectoarele (+inca o remapare), si nu cred ca o sa mai ai nevoie de NOS :)


Teoretic NOS-ul ajuta la cresterea presiunii, dar si mie mi se pare exagerat... mai bine salvez din greutate.

Totusi turbina nu as shimba-o, eventual as pune un supercharger cu activare la turatii mici.

@DanCld, m-am uitat pe link-ul dat de tine... si am sapat destul de extensiv, daca vreti sa vedeti link-uri gasite de mine cautati pe del.icio.us pe userul keos.

Problemele care le vad eu sunt urmatoarele:
1. Pe partea de motor:
- Crestere a presiunii la motor (intercooler, supercharger sau NOS) poate duce la distrugerea motorului fiindca nu stiu exact ce limite are motorul.
- Intercooler-ul, probabil ca nu am pe unde sa-l bag, eventual sa folosesc unul pe baza de baza...
- Chiptunning-ul ar trebui sa-l fac pe un Dyno dupa ce am facut modificarile celelalte.
2. Pe partea de cale de rulare:
- Este neaparat necesar sa cobor centrul de greutate (masina are o suprafata laterala foarte mare), necazul este cu bucurestiul
3. Pe partea de facelift:
- Ar trebui sa fac fata ca sa ma asigur o presiune mai mare in filtrul de intrare, dar oare va avea efectul scontat ???
- Un eleron pentru presiune mai mare pe roti, la fel... fiindca nu stiu exact cum arata aerodinamica modelului.

Si pana la urma, merita bagati banii astia ??? Sau mai bine vand masina si-mi iau alta, dar probabil ca nevasta-mea n-o sa-si dea acordul sa vada toti banii dusi deodata... asa ca e mai sigur asa cu taraita :))).

P.S. Nu-mi place interiorul la C4 :P. (parere pur subiectiva)

Scris: Mar 27-Mar-2007 21:13
de mituc
Eu am ajuns la concluzia cu "alta". Bineinteles ca claxonul de serviciu a inceput sa claxoneze si pe uscat insa i-am explicat cum stau treburile (dom'le, daca benzina asta nu e si turbo poti sa faci ceva pe ea, parca e defecta! :twisted: ).

Cit despre interior C3 vs. interior C4... imi pare rau dar C4 e alta masina, alta clasa. E ca diferenta de la logan la megane. Bineinteles sint chestii care pot deranja (cel putin initial) pe unii (display-urile digitale, lipsa acelor, volanul cu butuc fix, etc) insa crede-ma ca sint destul de ergonomic plasate.

Scris: Mie 28-Mar-2007 18:51
de keos
mituc scrie:Eu am ajuns la concluzia cu "alta". Bineinteles ca claxonul de serviciu a inceput sa claxoneze si pe uscat insa i-am explicat cum stau treburile (dom'le, daca benzina asta nu e si turbo poti sa faci ceva pe ea, parca e defecta! :twisted: ).

Cit despre interior C3 vs. interior C4... imi pare rau dar C4 e alta masina, alta clasa. E ca diferenta de la logan la megane. Bineinteles sint chestii care pot deranja (cel putin initial) pe unii (display-urile digitale, lipsa acelor, volanul cu butuc fix, etc) insa crede-ma ca sint destul de ergonomic plasate.


That's true, de acea nu sunt convins daca merita, BUT OTOH o am destul de ieftin, si poate una peste alta merita imbunatatita putin.

Dupa ce stiu ce buget voi avea la dispozitie va voi spune care sunt costurile totale ;).

Scris: Mar 03-Apr-2007 21:52
de B25BUY
Eu nu i-as face nimic masinutei mele... poate un motor mai mare sau ceva modificari la motor sa-l urc la 100 CP ...dar in rest mi se pare ok masina asa cum este !!!
Designerul francez e clar ca a studiat mult si are gusturi peste orice firma de tunning de pe la noi care are 2 baietasi intr-un garaj care fac tunning cu bormasina si cu surubelnita.

Mi se par puierile si caraghioase tuningurile ordinare, gen stopuri albe, neoane in interior, praguri din plastic, geamuri de plastic, eleroane si alte aripi si aripioare care fac masina sa semene a avion si care evident nu aduc nicio imbunatatire tinutei de drum sau a sportivitatii.
Sau mai vad la diversi smecheri prosti , BMW-uri rablagite cu tobele sparte care zic ei ca sunt "tunate" si ca de-aia scot sunetul ala asurzitor si deranjant, ca altceva nu prea reusesc.
Dar Politia de ce permite modificari de acest gen la masini ?? nu e o limita a noxelor sonore ?? cum de-i lasa pe astia cu tobe sparte ???
La fel si cu geamuri din plastic sau cu stopuri altele decat cele din fabrica ??
Ar trebui sesizat de indata RAR cu privire la astfel de ilegalitati...

Cu bine

Scris: Mie 04-Apr-2007 09:34
de nitro_od
motor si cale rulare, inclusiv frane. asta daca bugetul este auster si nu permite si usor exterior dar fara spectaculos... imi place elementul surpriza! masina cu aspect de family car si performante race!