Concluzii pentru noi incepatorii!

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Concluzii pentru noi incepatorii!

Mesajde pr_ovidiu » Lun 16-Apr-2007 23:05

Dragi colegi iata cateva concluzii (pareri) pe care le-am tras dupa ce am cam citit forumul (sectiunea dedicata pt. C3).
- sĂŁ facem revizie la timp
- sĂŁ nu mergem mai mult de 10.000 km cu un schimb de ulei de preferinta Total
- sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)
- sĂŁ alimentam doar de la peco-uri de incredere (ex: Mol, Omv, .... etc.)
- sĂŁ nu mergem cu ultima picatura de combustibil din rezervor (ĂŽntotdeauna sa avem cel putin ĂŽntr 5-7 litri)
- sĂŁ folosim cel putin odatĂŁ la 10 zile AC timp de aprox. 5 min ca sĂŁ nu se deterioreze
- sĂŁ nu mergem cu motorul subturat (nu facem economie) deoarece se defecteazĂŁ (pt. HDi minim 1.500 rpm, recomandat 1.750 rpm)
- TOATE consumabilele (filtre, curele) sĂŁ le schimbam (verificam) inainte de nr. de km recomandat
- si ... sĂŁ conducem prudent!
Cam asta ar fi recomandari generale pt. C3 daca mai stie cineva reguli de aur il rog sa nu tina pentru el :D

miculuta
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Lun 16-Apr-2007 12:14
Localitate: bucuresti

Mesajde miculuta » Mar 17-Apr-2007 06:58

Ar mai fi una:daca ai cea mai mica problema, nu te duce la ATS. Eu n-am vazut clienti multumiti iesind de acolo!

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 17-Apr-2007 07:33

Eu nu am ATS ci Evman Banat! :lol:

Avatar utilizator
calin13
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Mar 29-Aug-2006 14:11
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesajde calin13 » Mar 17-Apr-2007 09:06

"sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)"

hah? de ce?...pentru toate restul vad ratiunea, numai pentru #3 nu-mi dau seama de motiv. Explica-mi te rog ca altfel am citit degeaba.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mar 17-Apr-2007 09:09

trebuie un timp de relax pt motoarele hdi

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Mar 17-Apr-2007 09:10

Mersul putin in gol- este pentru turbina.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 17-Apr-2007 09:11

Asta e valabil pentru motoarele cu turbina deoarece daca opresti motorul imediat turbina se va invarti in continuare dar nu va mai avea presiune de ulei pentru ungerea lagarelor. De aici rezulta o uzura prematura.
Daca asteptam 20 sau 30 de secunde cu motorul la relanti, turbina va avea timp sa se opreasca.

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Mar 17-Apr-2007 09:45

calin13 scrie:"sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)"


Pentru turbina de la HDI. Sfatul asta e valabil doar pentru cei care au motoare cu turbina - se raceste uleiul "natural", altfel se raceste mai greu si in timp pot aparea probleme.
Sfatul asta cred ca se gaseste pe capota la orice motor cu turbina si e unul chiar bun si demn de urmat, chiar daca pare oarecum strict.
Pentru benzinari (din ce stiu eu, C3-ul nu are benzine cu turbina) nu e nici o problema, se poate opri motorul imediat dupa cursa.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 17-Apr-2007 10:01

@pr_ovidiu: minim 15 l de motorina in rezervor.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 17-Apr-2007 10:50

Ar mai fi un sfat de dat.

Se stie ca motoarele diesel se incalzesc mai greu decat cele pe benzina. Pe perioada de incalzire ungerea motorului este mai deficitara, lucru care poate duce la uzarea prematura a motorului daca se baga talpa in el.

Cand se pleaca cu motorul rece, e de preferat ca schimbatul treptelor sa se faca la turatii mai joase (pana in 2000 de ture). De asemenea, pentru a proteja motorul neincalzit se va accelera cu blandete (nu bagat talpa pana la podea). Trebuie avut grija si la ambreiaj, cand se schimba din treapta 1 in 2, pentru ca un motor rece nu prea are suflu si trebuie nitel ajutat si in treapta 2 (tinut ambreiajul mai mult si accelerat nitel).

Dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat (cam 3-4 km de mers prin Bucuresti, cu stat la semafoare), se poate mari turatia la care se schimba treptele. Eu unul pun treptele 2 si 3 la 2500 de ture dupa ce s-a incalzit motorul, asta pentru ca treptele 1 si 2 sunt al naibii de scurte la C3 1.4 HDi. In rest, schimb cam la 2000-2200 de ture in treptele superioare.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 17-Apr-2007 12:38

Aste cu incalzirea motorului mi se pare normal si la benzina si la motorina.
Eu si la vechea Dacie incalzeam un pic. Diferenta este ca HDi-ul trage bine (la mine si cand ii rece - doar l-am testat).
In toate anotimpurile eu nu plec din garaj fĂŁrĂŁ sĂŁ stau cateva sec. cu motorul la relanti.
AM i intrebare totusi pt. specialisti: in trafic mi s-a intamplat din cauza mea sa imi moara motorul :oops: (viteza prea mica pentru a 2-a) fiinda la semafor sau intersectie i-am dat cheie repede cĂŁ mĂŁ clacsonau restu, vreu sa stiu daca se poate defecta ceva din cauza asta (pornit instantaneu dupa ce a murit motorul)?
Mi s-a intamplat de vre-o 5 ori. Sper sa nu se mai intample :lol:

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 17-Apr-2007 12:40

Alte pareri, concluzii (din experienta personala) mai aveti?
Multumesc tuturor pt. lamuriri!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 17-Apr-2007 12:46

Ai grija cand mergi cu a 2-a...

Motorul trebuie sa stea tot timpul la cel putin 1500 de ture cand esti cu ambreiajul complet ridicat.

Daca trebuie sa mergi cu o viteza inferioara celei de la care se pune a 2-a (cam 20 km/h), mergi cu treapta a 2-a si ambreiajul patinat. Sub 10-15 km/h foloseste treapta 1.

Cred ca poti sa-i dai la cheie imediat. Dar incearca sa nu mai calezi motorul. Si fara porniri din astea foarte dese, la intervale scurte, ca omori bateria si demarorul.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 17-Apr-2007 12:59

Mersi pt. lamuriri! :D
Dar asa off topic: cat te poate tine o baterie?
Am luat masina SH fabricata in dec. 2002, are bateria originala, am crezut ca va trebui sa o schimb in iarna asta dar ... nu mi-a facut probleme, intotdeauna la prima cheie, exceptie cand acum 2 sapt. nu a vrut sa porneasca decat la a 6-a incercare, culmea ca nu parea bateria deoarece se auzea cum invarte electromotorul. Ce putea fi problema? eram gada sa dau un tel sa ma tracteze :shock:
- si ... cat tine bateria asta?

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 17-Apr-2007 13:15

Bateria cred ca se inlocuieste la o perioada cuprinsa cam intre 3 si 5 ani. Depinde de calitatea bateriei (nu numai de marca, ci si de noroc), dar si de cat de des e folosita masina (cate cicluri de pornire, care solicita un curent mare de la baterie). Daca n-ai avut totusi probleme asta iarna cu ea... Bateriile isi arata in mod normal slabiciunile iarna, la frig.

Eu zic sa o mai tii sub observatie. Daca iti invarte demarorul si nu mai ai probleme cu pornirea, nu vad de ce-ar fi de la baterie. Ai putea incerca s-o masori si cu un multimetru dupa ce opresti motorul si cuplezi niscaiva consumatori (pozitii, poate si faza scurta). Daca e prea mare caderea de tensiune la bornele bateriei, s-ar putea sa fie cam pe duca.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo