Pagina 1 din 2

Concluzii pentru noi incepatorii!

Scris: Lun 16-Apr-2007 23:05
de pr_ovidiu
Dragi colegi iata cateva concluzii (pareri) pe care le-am tras dupa ce am cam citit forumul (sectiunea dedicata pt. C3).
- sĂŁ facem revizie la timp
- sĂŁ nu mergem mai mult de 10.000 km cu un schimb de ulei de preferinta Total
- sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)
- sĂŁ alimentam doar de la peco-uri de incredere (ex: Mol, Omv, .... etc.)
- sĂŁ nu mergem cu ultima picatura de combustibil din rezervor (ĂŽntotdeauna sa avem cel putin ĂŽntr 5-7 litri)
- sĂŁ folosim cel putin odatĂŁ la 10 zile AC timp de aprox. 5 min ca sĂŁ nu se deterioreze
- sĂŁ nu mergem cu motorul subturat (nu facem economie) deoarece se defecteazĂŁ (pt. HDi minim 1.500 rpm, recomandat 1.750 rpm)
- TOATE consumabilele (filtre, curele) sĂŁ le schimbam (verificam) inainte de nr. de km recomandat
- si ... sĂŁ conducem prudent!
Cam asta ar fi recomandari generale pt. C3 daca mai stie cineva reguli de aur il rog sa nu tina pentru el :D

Scris: Mar 17-Apr-2007 06:58
de miculuta
Ar mai fi una:daca ai cea mai mica problema, nu te duce la ATS. Eu n-am vazut clienti multumiti iesind de acolo!

Scris: Mar 17-Apr-2007 07:33
de pr_ovidiu
Eu nu am ATS ci Evman Banat! :lol:

Scris: Mar 17-Apr-2007 09:06
de calin13
"sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)"

hah? de ce?...pentru toate restul vad ratiunea, numai pentru #3 nu-mi dau seama de motiv. Explica-mi te rog ca altfel am citit degeaba.

Scris: Mar 17-Apr-2007 09:09
de cbx
trebuie un timp de relax pt motoarele hdi

Scris: Mar 17-Apr-2007 09:10
de dimabogdan
Mersul putin in gol- este pentru turbina.

Scris: Mar 17-Apr-2007 09:11
de eugenro2001
Asta e valabil pentru motoarele cu turbina deoarece daca opresti motorul imediat turbina se va invarti in continuare dar nu va mai avea presiune de ulei pentru ungerea lagarelor. De aici rezulta o uzura prematura.
Daca asteptam 20 sau 30 de secunde cu motorul la relanti, turbina va avea timp sa se opreasca.

Scris: Mar 17-Apr-2007 09:45
de B-01-DRC
calin13 scrie:"sã nu oprim motorul imediat dupa ce am imobilizat masina (de preferinÞã de asteptat cam 20-30 sec.)"


Pentru turbina de la HDI. Sfatul asta e valabil doar pentru cei care au motoare cu turbina - se raceste uleiul "natural", altfel se raceste mai greu si in timp pot aparea probleme.
Sfatul asta cred ca se gaseste pe capota la orice motor cu turbina si e unul chiar bun si demn de urmat, chiar daca pare oarecum strict.
Pentru benzinari (din ce stiu eu, C3-ul nu are benzine cu turbina) nu e nici o problema, se poate opri motorul imediat dupa cursa.

Scris: Mar 17-Apr-2007 10:01
de nicum
@pr_ovidiu: minim 15 l de motorina in rezervor.

Scris: Mar 17-Apr-2007 10:50
de vldst
Ar mai fi un sfat de dat.

Se stie ca motoarele diesel se incalzesc mai greu decat cele pe benzina. Pe perioada de incalzire ungerea motorului este mai deficitara, lucru care poate duce la uzarea prematura a motorului daca se baga talpa in el.

Cand se pleaca cu motorul rece, e de preferat ca schimbatul treptelor sa se faca la turatii mai joase (pana in 2000 de ture). De asemenea, pentru a proteja motorul neincalzit se va accelera cu blandete (nu bagat talpa pana la podea). Trebuie avut grija si la ambreiaj, cand se schimba din treapta 1 in 2, pentru ca un motor rece nu prea are suflu si trebuie nitel ajutat si in treapta 2 (tinut ambreiajul mai mult si accelerat nitel).

Dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat (cam 3-4 km de mers prin Bucuresti, cu stat la semafoare), se poate mari turatia la care se schimba treptele. Eu unul pun treptele 2 si 3 la 2500 de ture dupa ce s-a incalzit motorul, asta pentru ca treptele 1 si 2 sunt al naibii de scurte la C3 1.4 HDi. In rest, schimb cam la 2000-2200 de ture in treptele superioare.

Scris: Mar 17-Apr-2007 12:38
de pr_ovidiu
Aste cu incalzirea motorului mi se pare normal si la benzina si la motorina.
Eu si la vechea Dacie incalzeam un pic. Diferenta este ca HDi-ul trage bine (la mine si cand ii rece - doar l-am testat).
In toate anotimpurile eu nu plec din garaj fĂŁrĂŁ sĂŁ stau cateva sec. cu motorul la relanti.
AM i intrebare totusi pt. specialisti: in trafic mi s-a intamplat din cauza mea sa imi moara motorul :oops: (viteza prea mica pentru a 2-a) fiinda la semafor sau intersectie i-am dat cheie repede cĂŁ mĂŁ clacsonau restu, vreu sa stiu daca se poate defecta ceva din cauza asta (pornit instantaneu dupa ce a murit motorul)?
Mi s-a intamplat de vre-o 5 ori. Sper sa nu se mai intample :lol:

Scris: Mar 17-Apr-2007 12:40
de pr_ovidiu
Alte pareri, concluzii (din experienta personala) mai aveti?
Multumesc tuturor pt. lamuriri!

Scris: Mar 17-Apr-2007 12:46
de vldst
Ai grija cand mergi cu a 2-a...

Motorul trebuie sa stea tot timpul la cel putin 1500 de ture cand esti cu ambreiajul complet ridicat.

Daca trebuie sa mergi cu o viteza inferioara celei de la care se pune a 2-a (cam 20 km/h), mergi cu treapta a 2-a si ambreiajul patinat. Sub 10-15 km/h foloseste treapta 1.

Cred ca poti sa-i dai la cheie imediat. Dar incearca sa nu mai calezi motorul. Si fara porniri din astea foarte dese, la intervale scurte, ca omori bateria si demarorul.

Scris: Mar 17-Apr-2007 12:59
de pr_ovidiu
Mersi pt. lamuriri! :D
Dar asa off topic: cat te poate tine o baterie?
Am luat masina SH fabricata in dec. 2002, are bateria originala, am crezut ca va trebui sa o schimb in iarna asta dar ... nu mi-a facut probleme, intotdeauna la prima cheie, exceptie cand acum 2 sapt. nu a vrut sa porneasca decat la a 6-a incercare, culmea ca nu parea bateria deoarece se auzea cum invarte electromotorul. Ce putea fi problema? eram gada sa dau un tel sa ma tracteze :shock:
- si ... cat tine bateria asta?

Scris: Mar 17-Apr-2007 13:15
de vldst
Bateria cred ca se inlocuieste la o perioada cuprinsa cam intre 3 si 5 ani. Depinde de calitatea bateriei (nu numai de marca, ci si de noroc), dar si de cat de des e folosita masina (cate cicluri de pornire, care solicita un curent mare de la baterie). Daca n-ai avut totusi probleme asta iarna cu ea... Bateriile isi arata in mod normal slabiciunile iarna, la frig.

Eu zic sa o mai tii sub observatie. Daca iti invarte demarorul si nu mai ai probleme cu pornirea, nu vad de ce-ar fi de la baterie. Ai putea incerca s-o masori si cu un multimetru dupa ce opresti motorul si cuplezi niscaiva consumatori (pozitii, poate si faza scurta). Daca e prea mare caderea de tensiune la bornele bateriei, s-ar putea sa fie cam pe duca.