Pagina 1 din 2

bec faza scurta

Scris: Vin 28-Sep-2007 12:05
de alphie
Salutare.

Mi s-a ars becul de faza scurta.
Am citit sticky-ul si m-am decis sa incerc sa schimb singur becul.
Din ce am citit pe forum si in manual , lampa de faza scurta este H7.
Ieri, un prieten s-a dus la Augsburg si l-am rugat sa se intereseze de un bec Philips H7 pt faza scurta Citroen C3. Cei de acolo au zis ca pt faza scurta este H1, si pt faza lunga H7.
Cum nu am desfacut inca becul ars, as vrea sa va intreb inca o data care e varianta corecta? Au incurcat aia de la Augsburg borcanele sau am citit eu gresit?

Multumesc

Scris: Vin 28-Sep-2007 12:21
de DanCld
Le-au incurcat big time. H7 are un "capacel" plastico-metalic in varf tocmai pentru a nu-i orbi pe cei care vin din fata, H1 nu-l are. Becul H1 se foloseste atat la faza lunga cat si la proiectoarele de ceata. A, si vezi ca e bine sa ai acelasi model de H7 la ambele faruri :wink:

Scris: Vin 28-Sep-2007 12:26
de alphie
pai si ai idee ce marca sunt becurile originale?
o sa ma uit eu cand demontez, dar ar fi mai bine daca stii ca sa cumpar becul inainte sa ma apuc de demontat.
oricum, il schimb doar pe cel cu pricina (dreapta) si daca am probleme schimb si pe cel din stanga.

Apropo...este oare posibil ca becul sa se fi ars din cauza miscarii farurilor? Adica am fost plecat cu masina incarcata, portbagaj plin, 4 oameni etc si a trebuit sa mai cobor un pic farurile ca ii orbeam pe ceilalti cu faza scurta. Se poate asta sa fi fost cauza? (varsta : 30K km)

Scris: Vin 28-Sep-2007 12:38
de DanCld
Eu am schimbat ambele becuri de faza scurta, cele originale sunt niste no-names fabricate in Ungaria. Eu zic sa te duci la un service cu 2 becuri civilizate cumparate din magazin (Osram sau Philips) si sa rezolvi problema acolo. Oricum becurile nu se ard predictibil, e ca in casa :lol:

Scris: Vin 28-Sep-2007 12:43
de alphie
tot ma duc sa fac schimbul de ulei si filtre pe cutitul de argint. O sa iau si 2 philips si o sa le schimb acolo ca nu mi-or cere 1 milion pt montat 2 becuri :) si pe ala bun noname il tin de rezerva .

Ca fapt divers...nici macar nu am observat eu ca e ars. Eram in Bulgaria si la 5 minute dupa ce am facut in popas (si atunci mergeau bine farurile), eu mergand doar cu faza lunga ca era gol drumul, m-a oprit o patrula de politie...care a si gasit motiv : bec faza scurta ars, BULGARIA PROBLEM! au fost baieti de treaba..cred ca m-au mirosit ca am cheltuit tot si nu am ce sa le dau...si m-au lasat sa plec fara nici o problema.

Scris: Vin 28-Sep-2007 13:01
de AngelTero
becul il poti schimba si tu vezi ca e o siguranta la far o deschizi si dupa iei capacul care are o garnitura le scoti si dupa schimbi becul

Scris: Sâm 29-Sep-2007 07:25
de christistanciu
Eu zic sa ai mare grija daca iti schimbi singur becurile "alphie " pt ca eu le-am schimbat, si la farul din stanga, am pus gresit capacul si acum am condens in far.

Capacul are garnitura foarte sensibila, in sensul ca se poate rasuci in canalul ei, locul este ingust si poti sa inchizi capacul fara sa fie etans. Eu acum incerc sa gasesc o solutie sa scot apa din far si sa pun ceva vaselina siliconica pe garnitura ca sa nu mai am probleme. Este un topic unde se vorbeste despre cum sa demontezi farurile la C3 citeste si acolo atent cum si ce a mai facut lumea.
Succes!

Scris: Sâm 10-Noi-2007 18:58
de ViolaC3
Eu am incercat sa schimbul becul de faza scurta pe stanga si dupa ce am dat jos capacul cu garnitura nu am reusit sa scot becul ars, poate e vreo smecherie sau ceva combinatii tras cu invartit sau impins cu invartit , dar eu nu am reusit sa scot becul.
Ca o observatie , e al dracului de mic locul abia imi intra mana asa ca sa ma uit nici nu aveam cum.

Scris: Dum 11-Noi-2007 10:54
de christistanciu
Becul e prins cu un arc(o sarma otelita). Ca sa vezi mai bine poti sa faci o poza cu aparatul foto sau celularul (eu asa am facut) imi pare rau ca nu mai am pozele. Mare grija la capac cand il pui la loc, altfel va intra apa in far.
Succes!

Tot legat de pozitii

Scris: Dum 11-Noi-2007 22:23
de Marmotu
Salut
M-am gandit sa-mi spun pasul aici, in loc sa deschid un subiect nou, fiind vorba tot de pozitii.
Concret, aseara mi-au "disparut" pozitiile, adica nu se mai aprindea niciunul dintre becuri. Este posibil sa se arda simultan, sau e doar o siguranta prajita (sau siguranta si un bec)? Daca-i doar siguranta, unde-i "tabloul"?
Si o ultima intrebare: cam cat costa doua lampi H7 noi, de calitate?

Multam anticipat.

Re: Tot legat de pozitii

Scris: Dum 11-Noi-2007 22:38
de DORU.D
Marmotu scrie:Salut
M-am gandit sa-mi spun pasul aici, in loc sa deschid un subiect nou, fiind vorba tot de pozitii.
Concret, aseara mi-au "disparut" pozitiile, adica nu se mai aprindea niciunul dintre becuri. Este posibil sa se arda simultan, sau e doar o siguranta prajita (sau siguranta si un bec)? Daca-i doar siguranta, unde-i "tabloul"?
Si o ultima intrebare: cam cat costa doua lampi H7 noi, de calitate?

Multam anticipat.


daca nu mai ai pozitii deloc atunci verifica siguranta fuzibila;nu am avut probleme si nu stiu unde este tabloul de sigurante, dar ne spune vreun coleg; despre becuri -14/17 LEi; sunt si mai ieftine dar nu te sfatuiesc cum totodata sunt si mai scumpe ! oricum nu trebuie nici sa te zgarcesti precum nici sa dai cu banii pe geam! orienteaza-te si tu!

Scris: Dum 11-Noi-2007 23:37
de vldst
Exista 2 tablouri de sigurante la C3: primul se afla sub volan, in partea stanga (gasesti acolo un capac mic negru sub BSI, care se rabateaza in jos). Al doilea panou de sigurante e montat chiar langa baterie, in partea dreapta, deasupra farului din dreptul soferului (asta e amplasamentul la C3 1.4 HDi, la benzina s-ar putea sa difere).

Momentan nu stiu sa-ti spun care siguranta e folosita pt. pozitii, dar o sa arunc maine un ochi pe manual.

Scris: Lun 12-Noi-2007 13:13
de Marmotu
Multumesc, DORU.D, vldst.

Manualul meu e-n limba germana si mai departe de Achtu-i in nas nu ma prea descurc (inca)... :(
Apropo de manual, daca-l are cineva de dat, l-as scana eu (in caz ca nu exista deja scanat, eu n-am vazut/gasit in format electronic).

Scris: Lun 12-Noi-2007 13:56
de Marmotu
Asa, am fost la masina:
1. La tabloul de sub volan ajung scotand prin tragere in sus/rabatare un panou gri, nu negru. Este Siemens, cu sigurante frantuzesti, vreo doua mari si mai multe mici.
Nu-mi pot da seama daca vreuna dintre ele e dusa, sau care ar fi de la pozitii.
2. In compartimentul motor, la modelul meu (HDi, dar 2002), nu am vazut sa fie vreun tablou de sigurante. Poate exista si este acoperit/izolat.

Astept cu nerabdare sa-mi spuneti care este/ar putea fi siguranta cu pricina.
Ave

Ah, rectificare importanta: becurile de la faza scurta nu se mai aprind, nu cele de la pozitii! :oops:

Scris: Lun 12-Noi-2007 17:57
de nicum
In afara de o posibila resetare a ceasului nu cred ca se poate intimpla nimic rau, deci poti sa iei la rind sigurantele si sa vezi care e arsa.