Pagina 1 din 4
Alegere: diesel sau benzina
Scris: Joi 31-Ian-2008 20:21
de spring 2000
Salut din nou. Va rugam inainte sa ma sfatuiti daca sa aleg intre un C3 pe benzina sau unul diesel. Ceea ce ma intereseaza este daca un motor pe motorina are mai multe posibile probleme: din cauza calitatii motorinei, a pretului pieselor de schimb, a problemelor de mecanica.
Scris: Joi 31-Ian-2008 20:34
de MARIAN
Bine ai venit!
Am Âşters subiectul precedent deoarece conĂžinea acelaÂşi lucru.
Scris: Joi 31-Ian-2008 21:08
de dj01fad
ia-ti benzina, ca la diesel sunt multe probleme printre care si motorina proasta
Scris: Joi 31-Ian-2008 21:37
de mbc
insa ai grija daca vrei sa iti iei motorul de 1,1 benzina. Eu am condus de cateva ori c3 cu astfel de motor si am fost profund dezamagit. trebuie turat serios iar inafara localitatii nu mi-a placut deloc cum a mers. e drept, eram 3 persoane la bord, printre care si eu care sunt destul de corpolent, dar mi se pare mult prea slab motorul. Varianta de 1,4 cred ca ar fi mai buna.
Scris: Joi 31-Ian-2008 22:12
de pr_ovidiu
Nu stiu daca sunt probleme mari la Diesel (eu nu am avut deloc) desi nu bag motorina scumpa niciodata.
Parerea mea este sa te gandesti la diferenta de bani depinde de cat de mult vrei sa mergi cu ea. Daca nu ai de facut multi km/an atunci parerea mea e benzina dar totusi motorul de 1,4 cum a mai fost sugerat.
Scris: Joi 31-Ian-2008 23:44
de AngelTero
diesel clar de 1.6 daca vrei benzita sa tai de pe lista motorul de 1.1i e nasol rau
Scris: Vin 01-Feb-2008 00:01
de XENON
eu propun mai intai sa ne spui cati km faci pe an cu aproximatie, ca sa calculam in cat timp iti amortizezi diferenta de pret intre benzina si diesel.
Scris: Vin 01-Feb-2008 08:55
de B25BUY
1.6 HDI ?? la C3 ?? n-am auzit pe nimeni sa-l aiba..
si nici 1.4i 16v 90 CP sau 1.4hdi 92cp nu sunt prea folosite...nu stiu de ce sincer.
toata lumea foloseste: 1.4 hdi 70cp, 1.4i 75 CP si 1.1i 60cp.
* * * *
1.4 75 CP e ok, trage bine, se infige ...dar tot am avut destule probleme cu el in 40.000 Km adica 2 ani desi e benzina (2 injectoare schimbate, discuri de frana, sonda de apa).
Sa inteleg din ce se spune pe aici, ca dieselul e mai pacatos ??
alegere diesel sau benzina
Scris: Vin 01-Feb-2008 09:37
de spring 2000
Pe an fac cam 20 000 km. De aceea nu stiu daca s-ar amortiza diferenta de aproximativ 2000 euro intre modelul diesel si cel pe benzina.
Sa inteleg din raspunsurile voastre ca motorul pe benzina de 1,1 este ultima varianta pe care ar trebui sa o aleg? Sa otez in schimb pentru cel; de 1,4? Ma gandeam la diferenta de consum intre cele 2 motoare.
Scris: Vin 01-Feb-2008 09:59
de mbc
daca e motor mai mic nu inseamna ca consuma mai putin. orice motor fortat consuma mult. tind sa cred ca in regim normal si 1,4 ti-ar consuma tot cam cat consuma 1,1
Scris: Vin 01-Feb-2008 10:14
de vldst
Cu 20.000 km pe an te afli la limita rentabilitatii achizitionarii unui diesel. Sfatul meu e sa-ti cumperi diesel, daca un procent seminificativ din astia 20.000 km ii faci in oras.
Motorul diesel 1.4HDi de pe C3 este un motor destul de fiabil, nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme deosebite cu el (mai papa ulei pana la prima revizie). Consumul nu este chiar cel declarat de producator, deci nu te astepta sa iti consume in oras (depinde si de oras) doar o cana de motorina. In regim extra-urban, la o viteza de croaziera de 90 km/h, poti merge si 800 de km cu un plin. Unul dintre dezavantajele motorizarii diesel este ca, din cauza etajarii cutiei, masina tinde sa fie cam puturoasa in treptele 1 si 2. Asta insa e o caracteristica generala a masinilor diesel. Nu vei putea castiga liniute la semafor cu o astfel de masina, dar de la treapta a 3-a in sus (mai ales in treapta a 5-a

), cuplul mare al motorului diesel isi face din plin simtita prezenta. Alt avantaj al motorului diesel este ca nu te face de rusine cand masina e incarcata si mai ai si AC-ul pornit (cuplul mare din nou).
Ca sa nu pornim un flame benzina vs diesel, eu unul as zice asa. Daca din cei 20.000 de km pe an, cam minim 50% ii vei face in oras, atunci ia mai bine diesel. Daca insa mergi mai mult extra-urban, atunci motorul pe benzina ar fi probabil mai indicat pentru tine. Daca alegerea ta va fi un motor pe benzina, iti recomand totusi 1.4i, pentru ca C3 e o masina destul de voluminoasa si grea pentru un motor mic, precum 1.1i.
Scris: Vin 01-Feb-2008 12:28
de nicum
spring 2000 scrie:Pe an fac cam 20 000 km.
Ia-ti benzina motor de 1.4. Diferenta aia de 2000 de euro nu o sa o mai recuperezi niciodata din diferenta de consum. Mai ia in calcul si reviziile mai dese la diesel. Vezi ca iarna la diesel esti obligat sa pui motorina scumpa (4.2 lei vs 3.6 benzina) ca sa nu inghete.
Cel mai simplu fa-ti un calcul (pentru simplitate poti sa consideri pretul benzinei egal cu al motorinei, desi in ultima vreme motorina tinde sa fie mai scumpa) si vezi citi km trebuie sa faci ca sa economisesti 2000 de euro si raporteaza asta la citi ani vrei sa tii masina. Ia in calcul consumurile reale obtinute de cei de pe aici, nu cele declarate de producator.
Scris: Vin 01-Feb-2008 13:04
de vldst
Poate sa puna orice motorina iarna, toate sunt aditivate impotriva inghetului, cu conditia sa nu fie de la statii dubioase. In Bucuresti, motorina OMV Alpin Diesel (Euro 5) era ieri 4,06 lei pe litru la pompa (de unde 4,2 lei?).
Reviziile la diesel se fac la 20.000 km (conform cartii de service, conditii severe de exploatare). Ma indoiesc ca la benzina se fac mai rar. Consumabilele inlocuite de regula la revizii sunt aceleasi ca si la benzina: ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de polen. Singurul filtru care mai ridica nitel costul reviziilor e filtrul de motorina, care insa nu e musai sa fie inlocuit la fiecare revizie (cam la 30-40.000 km, conform cartii de service).
Dupa parerea mea, singurul impediment in achizitia diesel-ului este cel mentionat deja de nicum: diferenta de pret la achizitie, care nu se amortizeaza decat daca mergi mai mult cu masina.
Scris: Vin 01-Feb-2008 15:05
de B25BUY
si mai sunt si cei 5 CP...
la benzina se simt...
e intr-adevar cuplu mare la diesel dar nu se tureaza...
la benzina e invers..
Normal 2 motoare de aceeasi putere...trag la fel acolo unde are fiecare puterea maxima...(dieselu la 2.800 rot) iar benzina la 5.500 rot.
Scris: Vin 01-Feb-2008 17:35
de mbc
B25BUY scrie:Normal 2 motoare de aceeasi putere...trag la fel acolo unde are fiecare puterea maxima...(dieselu la 2.800 rot) iar benzina la 5.500 rot.
imi pare rau sa te dezamagesc, dar dieselul si benzina nu trag niciodata la fel, orice motoare ai alege

tu iei puterea maxima (CP sau KW) dar trebuie sa iei in calcul si momentul motor (cuplul). linia de cuplu este total diferita la benzina si diesel, pe langa ca cuplul maxim il ai tot de la diesel. la diesel cam de la 1500 ai cuplu aproape de maxim si merge pana pe la vreo 3500, acesta fiind cel mai pronuntat undeva pe la jumatate. la benzina cuplul maxim e undeva inainte de turatia maxima, foarte aproape de ea. care e problema aici: daca o tii turata la 5000 de ture ca sa ai cuplul maxim iti consuma mult, iti uzezi prematur motorul, te deranjeaza sunetul, etc. daca nu turezi benzinarul decat pana la un maxim de 3000, atunci nu ai parte de cuplul / puterea maxima. la diesel, folosesti mai mult acea parte buna a motorului.
In oras mi se pare clar ca e mai usor de condus cu o masina diesel, dar inafara parca e mai interesant daca turezi motorul la maxim, ceea ce e mult mai placut la benzinar.
Pe de alta parte, cand ai masina plina, portbagajul plin, mai pornesti aerul conditionat, aprinzi farurile deja ai prefera un diesel. Acuma, tu decizi.
Succes