Citeva probleme: becuri, ambreiaj si tabla

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Citeva probleme: becuri, ambreiaj si tabla

Mesajde Marmotu » Vin 07-Mar-2008 22:12

Scuze pentru stres, dar s-au adunat mai multe aspecte legate de masinuta, aspecte care ma calca rau pe nervi, si poate unii dintre voi cunoasteti sau aveti solutii.
O sa le iau punctual.
1. Becuri.
a) Voua vi se ard asa de repede ca mie (1-2-3 saptamini, maxim o luna) lampile H7 ("intilnire"/faza scurta)? Am schimbat la becuri din astea de mi-a venit acru in gura, adica asa de des ca o pot face acum singur si pe intuneric. Si da, fara sa ating sticla.
Neavind garantie, am recurs la electricianul de la Ciocirlan, care mi-a spus ca instalatia e OK, si ca pe firele respective nu vin supratensiuni (V) sau supracurenti (A). Si ca astfel de lucruri se mai intimpla, "ca la H7 e mai rau ca la loterie". Am dat sa-l cred, ca doar el e profesionistul...
Dar daca la unul dintre faruri am inteles ca as avea un motiv aparent valabil (cel cu capacul prost fixat din cauza clemei, vedeti postul "clema capac far stinga"), la celalalt nu se putea pune aceeasi problema.
HELP! :?
b) Ce tip de becuri sint cele care lumineaza numarul de inmatriculare spate, si cum se pot schimba? Unul s-a dus, iar celalalt lumineaza numai cind si cind... :cry:
2. Ambreiaj.
La ambreiere, fix in punctul in care se apropie de cuplare, aud un usor fluierat/suierat/zgomot care (zic eu) n-ar trebui sa existe. Nu se produce decit uneori, mai ales cind motorul e rece. E normal, sau am o problema? Nu influenteaza functionarea pe ansamblu...
3. Tabla.
Din cauza "mostenirii" (masina e SH, penru cine nu stia) si a nevestei mele, as avea ceva probleme de tinichigerie cu ambele aripi fata, mai serios numai pe dreapta. Stiti un tinichigiu/vopsitor bun si inevitabil ieftin?
Multam anticipat.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Vin 07-Mar-2008 22:34

La mine s-a ars o singura data H7 (in 30.000 km) pe dreapta, l-am schimbat cu un Philips de atunci no problem, merge de 7 luni.
Succes mai departe fara atatea schimburi :D

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 07-Mar-2008 23:16

Nu prea e normal sa schimbi atat de des becurile. Asigura-te ca intr-adevar farurile sunt perfect etanse. Sa nu fie vreunul crapat, desi aparent totul e OK. De multe ori lipsa de etanseitate a farurilor duce la "prajirea" prematura a becurilor. Arunca inca o data un ochi asupra garniturii de pe capacul farului. Cauciucul s-ar putea sa fi imbatranit si sa aiba pori.

Stinge intotdeauna luminile inainte sa iei contactul. E posibil sa la oprirea motorului sa apara niste supra-tensiuni pe circuitele de alimentare ale becurilor, desi ma cam indoiesc ca masina nu are niste circuite de deparazitare.

Cam asta imi vine in minte acum.

Avatar utilizator
AngelTero
pasionat
Mesaje: 311
Membru din: Sâm 30-Iun-2007 14:40
Localitate: Craiova

Mesajde AngelTero » Vin 07-Mar-2008 23:35

am schimbat si eu un H7 pe dreapta becul era nou nici o luna nu avea...si la far incearca sa dai cu o vazilina cauciucata parca zicea cineva aici pe forum ca a dat pe garnitura ca avea probleme

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 08-Mar-2008 09:14

nu stiu ce becuri pui, dar pune ceva de calitate. philips, osram, chiar daca nu iei ceva editii speciale (xtreme power) asigura-te ca cumperi un producator bun. ar putea totul sa se rezume la niste becuri extra-ieftine.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde Marmotu » Sâm 08-Mar-2008 20:59

Am avut si Philipsuri (inclusiv SuperVision), si Osram-uri (cele mai multe = cele mai proaste pentru mine).
Si noname-uri. Cu exceptia Osram-urilor, care s-au ars si dupa o zi, in rest tin toate intre 1 si 4 saptamini.
Acum am Selum, care spre surprinderea mea, tin de parca peste o luna, desi-s ieftine rau - 6,5 RON (fata de Philips, >25).
Evident ca sting farurile inainte de a lua contactul, si le aprind dupa pornirea motorului. Si corpul farurilor este etans, din cite-mi dau eu seama - adica nu se mai aburesc.
Chestia e ca nu exista un tipar in felul in care se ard, care sa ma ajute sa identific cauza: se prajesc fie imediat ce le aprind, fie in mers, fie nu se mai aprind deloc dupa ce seara le stinsesem si mergeau. Cite unul, cite altul, cite amindoua...
Foarte agasant...

In fine, despre celelalte doua probleme - nimic?

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Sâm 08-Mar-2008 23:22

vopsitorie/tinichigerie ieftina si misto e double T, intre Viilor si Trafic Greu e o stradutza, e si o reprezentanta Renault pe acolo... mi s-au parut ok baietii si te rezolva si repede 2-3 zile...

Faza cu becu, si eu o pateam intr-o vreme, dar vad ca de la un timp incoace nu mai face...si am pus becuri de 10 RON (unguresti). Dar am faramat soclul unui bec H7 si acum sta doar cu papucii aia, odata in soclu.
Nu cred sa fie nici o legatura cu motorul pornit/oprit, iar tensiune mai mare decat cea de pe baterie nu prea are cum sa apara (maxim 14.2V) ceea ce becurile suporta lejer.. Cred ca e doar de noroc la bec si de fabricant...

La numar am schimbat si eu singur becul, trebuie sa scoti plansa aia de pe hayon (cea pe care tii mana cand inchizi hayonul) si apoi e usor...iar placa aia iese incepand dinspre geam spre injos...sunt niste cleme de plastic acolo, atentie si la ornamentele laterale, cele de pe langa luneta...
Succes si tinem legatura daca nu te descurci...
:wink: 8)

Cu ambreiajul, am mai auzit aici pe forum de problema asta la 1.4 HDI... adica ambreiaju dus (placa+disc+rulment)...sper sa nu fie asta ...poate ai problema doar cu cablul.
Poti testa (desi nu e indicat, n-am incercat, doar am auzit) ambreiajul ca la dacie, cuplezi a-5-a si cu frana de mana trasa incerci sa debraiezi...daca nu moare motorul inseamna ca ambreiajul patineaza, daca moare, inseamna ca e bun.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 08-Mar-2008 23:24

nu cred ca pornitul farurilor inainte sau dupa pornirea motorului / oprirea motorului ar trebui sa aiba a face. de ce? pai atunci cand dau flashuri daca am becuri separate pentru faza lunga.... sau daca merg pe drum si se intuneca in timp ce conduc, ce fac? opresc motorul ca sa aprind farurile? normal este sa nu se arda prematur, indiferent de momentul aprinderii lor. sa fim seriosi, la majoritatea masinilor asa se intampla. deci exista o problema. ar trebui sa se verifice tensiunea, in diferite momente. la mine tensiunea este de 14,4 cu motorul pornit, din cate am inteles este normala.
"If in doubt, flat out!"

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 08-Mar-2008 23:26

inca ceva: se pot arde din cauza unui contact imperfect.
"If in doubt, flat out!"

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 08-Mar-2008 23:32

mbc, n-ai inteles despre ce era vorba. La momentul in care opresti motorul, e posibil sa apara niste tensiuni inverse destul de mari generate de elementele inductive ale alternatorului. Cu toate acestea, banuiesc ca exista totusi niste elemente de protectie atasate alternatorului, in speta diode supresoare rapide.

Bineinteles ca nu trebuie sa opresti motorul ca sa aprinzi becurile. Problema era cand OPRESTI motorul cu becurile APRINSE.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 08-Mar-2008 23:38

ba da, am inteles la ce te referi. si tocmai asta am zis si eu, ca mi se pare absurd. sunt convins ca exista anumite protectii
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde Marmotu » Dum 09-Mar-2008 12:38

B25BUY scrie:vopsitorie/tinichigerie ieftina si misto e double T, intre Viilor si Trafic Greu e o stradutza, e si o reprezentanta Renault pe acolo... mi s-au parut ok baietii si te rezolva si repede 2-3 zile...


Suna bine. Poti sa-mi dai mai multe detalii, te rog? "Intre Viilor si Trafic Greu" (Progresului, pe nou) sint mai multe stradute. M-as duce macar pentru o evaluare, acum fiind cam falit... :|

Faza cu becu, si eu o pateam intr-o vreme, dar vad ca de la un timp incoace nu mai face...si am pus becuri de 10 RON (unguresti). Dar am faramat soclul unui bec H7 si acum sta doar cu papucii aia, odata in soclu.
Nu cred sa fie nici o legatura cu motorul pornit/oprit, iar tensiune mai mare decat cea de pe baterie nu prea are cum sa apara (maxim 14.2V) ceea ce becurile suporta lejer.. Cred ca e doar de noroc la bec si de fabricant...


Asta cu norocul de bec & fabricant mi-a spus-o multa lume, dar daca e s-o luam statistic s-ar traduce ca sint fabulos de ghinionist, ceea ce-i cam improbabil, deci alta tre' sa fie cauza (sper eu) :)

La numar am schimbat si eu singur becul, trebuie sa scoti plansa aia de pe hayon (cea pe care tii mana cand inchizi hayonul) si apoi e usor...iar placa aia iese incepand dinspre geam spre injos...sunt niste cleme de plastic acolo, atentie si la ornamentele laterale, cele de pe langa luneta...
Succes si tinem legatura daca nu te descurci...
:wink: 8)


Nu stiu cum procedezi tu, dar eu cind inchid hayonul tin mina pe tabla din exterior :) Te referi cumva la plasticul de pe interiorul hayonului, cel care mascheaza intaritura "usii"? Daca da, pe ala oricum ar trebui sa-l dau jos, sa trag un pumn in tabla pe care mi-a indoit-o un idiot (in dreptul literelor "CITROEN"). Ce cod are becul?

Editat: Am gasit aici - http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=4654 Cod W5W. Ai idee cit costa?

Cu ambreiajul, am mai auzit aici pe forum de problema asta la 1.4 HDI... adica ambreiaju dus (placa+disc+rulment)...sper sa nu fie asta ...poate ai problema doar cu cablul.
Poti testa (desi nu e indicat, n-am incercat, doar am auzit) ambreiajul ca la dacie, cuplezi a-5-a si cu frana de mana trasa incerci sa debraiezi...daca nu moare motorul inseamna ca ambreiajul patineaza, daca moare, inseamna ca e bun.


Nu m-as aventura sa incerc asta, dar mi s-a intimplat ca, din neatentie, sa dau sa plec cu a 3-a, si mi-a murit motorul instant. Alte probleme cu ambreiajul nu am, doar fluieratul asta care apare uneori.
Multam de raspuns
Ultima oară modificat Dum 09-Mar-2008 13:43 de către Marmotu, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde Marmotu » Dum 09-Mar-2008 12:48

mbc scrie:inca ceva: se pot arde din cauza unui contact imperfect.


Am verificat de fiecare data ca "papucii" sa fie strinsi, si nu am observat fluctuatii in iluminare. Se poate sa fie de vina blocul de comanda, despre care am inteles ca-i mirobolant de scump. Dar cum sa-l verific?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

becuri

Mesajde sandor mihai » Dum 09-Mar-2008 14:15

1.ce tensiune debiteaza alternatorul tau? nu doar la relanti ,incearca si la 2-4000 ture,sa nu fie o problema a alternatorului totusi daca zici ca se ard frecvent si nu doar cele de la faruri.
!!!.daca aparatul cu care masori e digital-ieftin incearca o comparatie cu cel putin inca unul.
2.posibil rulment presiune uzat.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde Marmotu » Dum 09-Mar-2008 15:00

Salut, Mihai, si multumesc de raspunsuri.
Alternatorul l-am verificat de doua ori cu aparate digital-scumpe, la doi electricieni, ambii spunindu-mi ca-i OK cit si cum scoate (14 si ceva, n-am retinut cit), inclusiv la turatie mare (eu dadeam pedala, ei masurau).
De ars se ard numai lampile H7, nu am avut probleme cu nici un alt bec (unul din cele doua de la placuta spate era mort de cind am luat masina).
Este scump rulmentul ala? Si complicat de schimbat? Cum as putea fi sigur ca e uzat?


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO