Pagina 1 din 2
Franare cand sunt in viteza a doua
Scris: Joi 27-Mar-2008 14:37
de spring 2000
Salut din nou colegi de trafic. Va scriu deoarece am cumparat de 2 luni un C3, 1,4 Furio si am observat ca atunci cand sunt in viteza a doua si franez pentru a reduce viteza daca nu apas si ambreajul masina incepe sa se zgaltaie si imi moare motorul (cand sunt in viteze superioare si franez nu e musai sa apas si ambreajul).
Mentionez ca inainte am avut un Matiz si nu am patit niciodata asa ceva.
Ce ma sfatuiti sa fac, deoarece conduc mult in oras si nu vreau sa imi uzez prea repede ambreajul tot apasand la fiecare franare?
Scris: Joi 27-Mar-2008 14:52
de AngelTero
depinde si cati KM /h ai atunci faza e ca intre in trepidare pt ca numai ai turatia corespunzatoare vitezei si de aia iti moare motorul oricum ambreiajul nu se strica asa repede intr un regim normal de mers
Scris: Joi 27-Mar-2008 15:09
de spring 2000
Asa ceva se intampla cand am intre 15-25 km/ora si trebuie sa franez. Repet am mai condus timp de 4 ani un Matiz si stiu cand trebuie schimbate vitezele, dar asa ceva nu am mai patit. Stau si ma intreb ar trebui sa merg la reprezentanta?
Scris: Joi 27-Mar-2008 17:54
de vldst
Daca ai sub 25 de km/h in treapta a 2-a, motorul incepe sa tremure. Eu unul simt asta la motorul diesel 1.4 HDi de pe C3-ul meu.
Bine, la 25 de km/h, cu ambreiajul sus in treapta a 2-a, nu se caleaza motorul. Dar sub viteza asta, motorul coboara sub 1.500 de ture in treapta 2 si incepe sa apara tremuriciul. Turatia minima recomandabila pentru mers cu ambreiajul sus la diesel e de cel putin 1.500 de ture. La benzina e nevoie de cel putin 2.000 de ture cred. Eu unul calc ambreiajul si merg cu el usor patinat in treapta a 2-a, daca vreau sa folosesc intervalul 15-25 km/h.
Nu stiu cat de tare tremura insa la tine la 25 km/h. Motorul e pe benzina si mai mic, mai mult ca sigur sunt si alte rapoarte la cutia de viteze.
Scris: Joi 27-Mar-2008 18:59
de AngelTero
spring 2000 scrie:Asa ceva se intampla cand am intre 15-25 km/ora si trebuie sa franez. Repet am mai condus timp de 4 ani un Matiz si stiu cand trebuie schimbate vitezele, dar asa ceva nu am mai patit. Stau si ma intreb ar trebui sa merg la reprezentanta?
deci poti sa te duci si la reprezentanta dar cei de acolo o sa zambeasca putin cand o sa le spui treaba asta nu stiu cum a fost cu matizul tau dar poti incerca cu ce masini vrei tu sa vezi ca toate intra in trepidare cand scad in turatie si viteza e necorespunzatoare pt treapta de viteza daca nu apesi ambreiajul macar in patinare sa il nu scapi de chestia asta . sincer nu am auzit sa se strice ambreajul pt ca il folosesti corespunzator el este facut si pt oras .. ambreiajul pica la o masina care in stock a fost dotata cu "n" cai putere iar tu ii aduci un surplus semnificativ atunci da se duce imediat ambreiajul sau la neschimbarea corespunzatoare a treptelor de viteza caraieli etc.
Scris: Joi 27-Mar-2008 23:37
de balanel
Nu stiu care sunt rapoartele din cutie la C3, deci la vitezele pe care le-ai spus ce turatie ai, insa ar trebui sa poti frana fara probleme pana la 1200-1500 rpm.
E posibil sa ai insa o problema tehnica. In frana de motor, la turatiile de mai sus, se reia treptat injectia de combustibil in cilindrii. Moment in care tu simti acele vibratii. Ce problema anume insa n-as putea sa-ti spun.
Speram ca cei mai priceputi decat mine sa intervina cu ceva idei.
Scris: Vin 28-Mar-2008 00:07
de dj01fad
eu pot sa stau si in relantiu in primele 3 trepte ca nu trepideaza nimic... cel putin, pe treapta 2 si eu fac la fel in oras, adica franez pana imi pica turatia pe la 900 de ture, si daca tot mai e nevoie sa reduc, atunci apas si ambreiajul. nu stiu ce sa zic, da nu mi se pare normal sa tremure rau, poate putin da, dar nu rau. ce turatie ai cand incepe sa faca?
Scris: Vin 28-Mar-2008 07:35
de craso
La C3-ul meu 1.4 i viteza la relantiu in treapta 2 este de 16 km/h la 750-800 rot/min. La 25 km/h in treapta 2 nu poti frana fara sa apesi ambreajul si sa nu trepideze motorul deoarece turatia scade prea repede. Daca mergi cu 25 km/h in treapta a 2 si lasi acceleratia o sa vezi ca scade turatia treptat fara sa trepideze motorul si viteza o sa se stabiizeze undeva in jurul valorii de 16 km/h.
Scris: Vin 28-Mar-2008 07:52
de mbc
dj01fad scrie:eu pot sa stau si in relantiu in primele 3 trepte ca nu trepideaza nimic... cel putin, pe treapta 2 si eu fac la fel in oras, adica franez pana imi pica turatia pe la 900 de ture, si daca tot mai e nevoie sa reduc, atunci apas si ambreiajul. nu stiu ce sa zic, da nu mi se pare normal sa tremure rau, poate putin da, dar nu rau. ce turatie ai cand incepe sa faca?
ai motoare de 2500 diesel. e normal sa poti face chestia aia. dar incearca cu un 1,4 sau un 1,1 benzina

Scris: Vin 28-Mar-2008 12:30
de nicum
dj01fad scrie:eu pot sa stau si in relantiu in primele 3 trepte ca nu trepideaza nimic... cel putin, pe treapta 2 si eu fac la fel in oras, adica franez pana imi pica turatia pe la 900 de ture, si daca tot mai e nevoie sa reduc, atunci apas si ambreiajul. nu stiu ce sa zic, da nu mi se pare normal sa tremure rau, poate putin da, dar nu rau. ce turatie ai cand incepe sa faca?
Normal... motoarele tale sint mari si cuplul la turatii mici e suficient sa nu opreasca motorul. La un motor de C3, e altceva. Intr-adevar turatia la care se produce fenomenul e foarte importanta.
Scris: Sâm 29-Mar-2008 07:54
de mituc
Iata ce se intimpla:
- la 25Kmph daca apesi frina e ok, motorul intra si el in frina;
- pe frinare, in jurul turatiei de 1500rpm, cind ECU scoate motorul din frina de motor si incepe sa-i bage benzina (putina, dar baga) e posibil sa te trezesti ca motorul incepe din nou sa traga usor, monent in care tu simti acea smuncitura.
Cel mai bine este sa identifici acea viteza la care ECU incepe sa bage iar gaz. Poti face astfel. Mergi constant in treapta 2 cu 30Kmph si ia piciorul de pe acceleratie, lasind masina in frina de motor. La mine (C4 1.6i) am 1500rpm pe la 19Kmph in treapta 2. Poti incerca acelasi lucru mergind, sa zicem, cu 20mph in treapta 1 si lasind masinain frina de motor, ar trebui sa resimti acelasi lucru pe la 11-12-13Kmph.
Cind pe frina de motor se ajunge la acea turatie de care iti spuneam, vei simti cu masina incepe sa traga putin, dupa care incepe sa se opreasca dar nu asa de repede ca pina atunci, pentru ca ECU baga benzina cam cit sa mentina masina in miscare la turatia de relanti (de obicei 800rpm), benzina care e insuficienta pentru mentinerea miscarii la 1500rpm decit poate daca esti putin in vale sau ceva.
Preferabil este sa calci ambreajul inainte sa ajungi pe frinare la acea turatie, pentru ca altfel o sa te injure motorul, si eventual alte piese pe care le smunceste el cind iese din frina de motor (piesele ambreajului, putin cutia, etc).
De oprit nu ar trebu sa se opeasca decit daca incepi sa scazi sub turatia de relanti (probabil sub 18-20Kmph in treapta 3, nu 2). Dar faptul ca tremura e semn clar ca daca ar putea ti-ar trage un spray scurt cu amestec de carburant in suc ca sa simti si tu ce simte el (gust de gaz nears, pentru ca nu-l poate arde).
Scris: Sâm 29-Mar-2008 22:07
de khan
ce patesti tu se cheama mers subturat
Scris: Sâm 29-Mar-2008 22:34
de XENON
eu, si am motorul si mai mic si mai lipsit de cuplu, daca franez in treapta a 3-a cu masina in viteza pot sa cobor pana pe la 1200RPM si nu se intampla asa ceva. poate o merge dusa si mai jos, dar nu am verificat in mod special.
Scris: Sâm 29-Mar-2008 22:40
de mbc
masina ta cantareste mai putin decat c3 si motorul tau de 1.0 e mai puternic decat motorul de 1,1 citroen
Scris: Dum 30-Mar-2008 00:48
de dj01fad
mbc scrie:ai motoare de 2500 diesel. e normal sa poti face chestia aia. dar incearca cu un 1,4 sau un 1,1 benzina

ai dreptate, la mine este alta poveste din cauza capacitatii

;
oricum, nu e corect sa folosim masinile subturate, dar na, ma mai scap si eu. si apropo, am avut un reno 5 cu 1.1 si puteam sa merg cu el in relantiu

(asta in doar 10-15 zile pana i-am pus 1.8 16V, ca nu prea tragea bine cu ala micu

)