Pagina 1 din 2

C3 1.1i - Intrebari

Scris: Lun 06-Iun-2005 14:38
de B-01-DRC
Salut!

Mi-am luat un C3 1.1i si am doua intrebari:
1. Cand ii pun contactul sa plec (inainte de pornirea motorului) raman 3 leduri aprinse: cel pentru aprindere, injectie sau poluare, centura si inca unul, habr nu am. Ce ma deranjeaza e martorul de aprindere, injectie, poluare. Se stinge dupa ce pornesc motorul, si nici nu face figuri sa se re-aprinda pe drum, dar asa e normal? Sa stea aprins pana la pornire???? La Megane, Octavia, Clio nu face asa, martorul ala se stinge odata cu celelalalte inainte de porinire.
2. Masina are cam 150 Km benzina buna (OMV) dar relantiul cam oscileaza (50-100 ture/minut). E normal? Asa a facut din prima. Aia de la ATS ziceau ori ca are putina benzina (la livrare avea putina, acum are destula) sau ca asa face in rodaj (pana pe la 1000 Km). Voi ce stiti de treaba asta?

Thx.

Scris: Lun 06-Iun-2005 15:41
de mars2k
Eu am motorul de 1.4 pe benzina.
Si la mine, raman aprinsi 2-4 martori dupa ce pun contactul (dupa ce se stinge restul gastii): martor autodiagnostic motor, martor baterie si 2 martori conjuncturali: frana de mana si centura de siguranta.

1. Martorul autodiagnostic motor: Citez din manual: "daca se aprinde in timpul mersului, indica o disfunctie a sistemului de injectie, pornire sau antipoluare".
De aici deduc ca nu-i nici o problema.

2. Vezi turometrul osciland sau deduci din sunetul motorului?
La mine, se mai intampla cateodata dimineata (la pornirea de la rece, mai precis) sa varieze un pic sunetul motorului (parca dupa ce activez servodirectia sau servofrana), dar nu remarc vreo oscilatie a turometrului.

Oricum, nu percep asta ca pe o problema.
Cata vreme nu se manifesta in alt mod, nu prea am chef sa-mi bat capul cu asta...

Stiu, ai masina noua, te streseaza toate. Trece cu timpul ;)
BTW, daca n-ai trait spaima plecarii cu o usa intredeschisa experimenteaz-o, sa nu ti se intample in trafic.
Face ca naiba, da din luminile din plafoniera, bipaie, zici ca-i vorba de "General Failure" :)

Scris: Lun 06-Iun-2005 18:07
de nero
La orice masina cu cuplu mic se intampla sa simti usoare variatii de turatie la relanti, din cauza sistemelor adiacente (servo, AC, etc) care iau din puterea motorului. Eu la Clio (1.4 benzina, 75cp) simteam astfel de variatii cand trageam de volan pe loc.

Scris: Mar 07-Iun-2005 11:45
de B-01-DRC
Thx de raspunsuri. Sa fac completarile de rigoare:
Mars> 1.: Am citit si eu manualul...credeam ca poate stiti mai multe. Oricum, treaba sta nu prea ma streseaza. E in garantie, am bagat numai super-benzina...asa ca nu imi fac griji.

Mars> 2. si Nero: Relantiul oscileaza si imi dau seama nu din vibratii ale masinii (caroseriei) ca nu se simt...imi dau seama din turometru. Oscilatia asta o gasesc tot timpul, inclusiv dupa 20 km de mers (cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare) si nu are nici o legatura cu alte sisteme adiacente (oscileaza chiar daca nu franzez, fara faruri aprinse, frana apasata, etc.).

Mars> merci de info cu portierea intredeschisa. Eu cand am plecat cu ea prima oara (normal, ca un "meserias") fara centura am zis ca pica masina pe mine de la piuiturile pentru centura!!! Damn!

Mai o intrebare (dar daca se poate vreau un raspuns exact). Nu am luat masina cu "muzica" pe ea, pentru ca am vrut neaparat un MP3 player Panasonic anume (pe care ATS bineinteles nu il avea). Vreau sa imi iau si boxe sa ma duc la ei sa le monteze (ca tot am platit CASCO si pentru asta - macar sa stiu o treaba!) si vreau sa stiu exact:
1. boxele fata: diametru
2. tweeter-ele fata (cele de pe plansa de bord): diametru
3. boxele usa spate: diametru.
Intreb ca nu vrea sa ma trezesc ca imi iau nu-stiu-ce "monstrii" de boxe si o sa ma trezesc ca nu incap in "gaurile" respective.

Thx.

Scris: Mar 07-Iun-2005 12:28
de adytzu
Ia legatura cu Catalin (wld) sau Relu (saxo). Te vor indruma ei ce e mai bun sa pui pe masina in materie de audio.

Scris: Mar 07-Iun-2005 13:00
de mars2k
Mi-am pus eu boxe aftermarket pe C3; cateva idei:

Dimensiunile standard sunt de 170 mm pe fata si 130 mm pe spate.
Am subliniat ca boxele std. sunt mai mari de fata, destul de atipic cred.
(prin fata/spate - inteleg spatiile dedicate din portierele fata/spate)

Eu mi-am luat Infinity REF 6502i pe fata si Infinity REF 5002i pe spate:
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&

Din cate vad, s-a mai ieftinit seria Kappa (acum e cu doar 50% mai scumpa decat Reference, cand mi-am luat eu Reference, Kappa erau la pret dublu). Daca as face acum alegerea, cred ca as lua Kappa.
Disclaimer: Cu conditia ca adancimea de montare sa fie OK pt Kappa, asta nu pot sa-ti spun exact.
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&

Tweeterele nu stiu exact ce dimeniune au, oricum nu prea sunt fan, prefer 4 boxe mai bune dacat 6 asa si asa.

Binenteles ca ATS te ameninta ca daca-ti pui instalatia audio in alta parte decat la ei (sau alt service autorizat) iti pierzi garantia pe partea electrica. Nu stiu cat e de adevarat, eu am preferat sa nu risc.

M-a costat 150 lei (RON) manopera pt 4 boxe + Radio CD MP3 si 100 lei ceva suporti (adaptor) pt boxele din spate.

Scris: Mar 07-Iun-2005 16:49
de B-01-DRC

Scris: Mar 07-Iun-2005 18:22
de mars2k
Hmm, de ce doar de 10 cm pe spate?
Merge si 13 cm..

Scris: Mar 07-Iun-2005 18:31
de WLD
Aparatele (head unit) Panasonic sunt extrem de fiabile si se aud decent. Nu exceleaza prin dinamica dar nici nu denatureaza sunetul, iar inaltele sunt relativ calde, fiind potrivite pentru o muzica mai "calma"
Daca vrei dinamica, e bine sa alegi Pioneer, iar daca vrei sa "tipe" inaltele atunci mergi pe Alpine.
Daca tot dai un ban, de ce nu iti iei mp3?

NU iti lua difuzoare Panasonic! Sunt printre cele mai proaste.
Pentru fata cauta un set de componente (midbass+filtru+tweeter) de 16.5
Iti recomand in ordine:
DLS
Hertz
Ground Zero
Infinity
JBL

Scris: Mar 07-Iun-2005 19:50
de mars2k
@wld: Referitor la boxe, am o intrebare: primele 3 branduri, nu sunt mult mai scumpe decat Infinity/JBL?

La 16.5 cm, 2 cai, o pereche de Infinity Kappa e ~320 lei iar una de Reference e ~240 lei.

Scris: Mar 07-Iun-2005 20:15
de WLD
Ai dreptate, in functie de seria din care fac parte, preturile la primele 3 marci sunt cu 10-15% mai mari.
Dar eu facusem o clasificare in ordinea calitatii, nu a pretului.

Scris: Mie 08-Iun-2005 09:46
de B-01-DRC
wld scrie:Daca tot dai un ban, de ce nu iti iei mp3?


Cred ca e o bubitza cu panasonic.ro.
CD-ul care il am deja luat (si asigurat CASCO...dar nemontat) este Panasonic C8301N. Care are MP3.

Masina este pentru nevasta-mea.....asa ca si muzica tot pentru ea (Smokie, Phil Collins, balade, etc.).
Eu pe fost masina, care am putut sa o customizez usor la nivel de boxe/locuri de montat boxe, am mers pe alta varianta:
- 2 difuzoare Akai (pentru boxe Akai "home systems" - nu boxe de masina) pe spate de 36 W (reali...nu PMPO!!!!)
- 2 difuzoare tot Akai pe spate cu doua cai pentru medii si inalte;
- 2 difuzoare Akai (tot cele de 36 W) pe fata;
- 2 tweetere Pioneer T15 pe fata.
Toate astea erau "sub" un Sony. Vreau sa va zic ca se auzea beton. Basul era impresionant la modul cum se auzea, nu stiu cum sa va zic..."elastic", fara distorsionari.
Treaba asta cu difuzoare de boxe si nu cu boxe de masina o stiam de la un inginer de sunet de la un studio de inregistrari. El s-a si ocupat de montarea lor si "incastrarea" lor in usi si in hayon (fix doua zile de munca, desi la inceput mi-a zis ca sa stau linistit in 4-5 ore e treaba gata!!!). Au fost oameni care au crezut ca "muzica" din masina aia facea 1.500-2.000 EUR (pe bune)...din pacate (sau fericire pentru mine) nu cheltuisem decat vreo 600, cu tot cu CD player.
As face aceeasi treaba si pe C3, dar e foarte greu de customizat (dat jos panouri de usi, taiat panouri de usi, etc.) si nu am unde sa "infig" toate astea (panourile de la usi nu au suprafetele plate). Si oricum, nici nevasta-mea nu prea e de acord sa taiem panourile de usi sa facem loc. Si cinstit sa fiu, nici pe mine nu prea ma lasa inima sa le tai.

Scris: Mie 08-Iun-2005 10:50
de mars2k
wld scrie:Ai dreptate, in functie de seria din care fac parte, preturile la primele 3 marci sunt cu 10-15% mai mari.
Dar eu facusem o clasificare in ordinea calitatii, nu a pretului.

10-15% in plus e super acceptabil. Eu credeam ca-s cel putin de 2 ori mai scumpe.

AM revenit...

Scris: Sâm 09-Iul-2005 13:10
de B-01-DRC
Dupa cateva saptamani de pribegie prin niste delegatii, am revenit.
Asa ca va mai stresez un pic.

Mi-am facut un rezumat cam cu ce boxe as vrea sa imi iau:

SPATE:
http://www.magazinultau.ro/product_id/1 ... -HX535.htm
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&
http://www.magazinultau.ro/product_id/1 ... F-1322.htm

FATA:
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&
http://www.magazinultau.ro/product_id/9 ... S-V622.htm

TWEETERE:
http://www.emania.ro/Produs.php?Sesiune ... dLista=26&
http://www.magazinultau.ro/product_id/8 ... F1001t.htm

Poate ma ajutati si voi...ca nu stiu care sunt mai bune (ma cam depasesc caracteristicile tehnice, ca nivelul de zgomot sau raspunsul in frecventa sau sensibilitatea). Eventual si la dimensiuni daca sunt OK pentru C3.

Thanx!

Scris: Sâm 09-Iul-2005 21:31
de DanCld
Noi i-am pus să ne monteze radio-cd ĂŽnainte de livrare, şi ne-am ales cu un Clarion BD-149R şi 2 boxe SRR-1725 (tot Clarion). Tweeter-ele cred că le avea din fabrică, nu ştiu precis cum au fost legate toate la "aparat", dat fiind că nu am avut curiozitatea să desfac nici măcar un şurub din bord ;)

Acum câteva zile m-a bătut gându' că ĂŽn spate "lipseşte muzica", aşa că am stricat un telefon la ATS: setul de boxe pe spate - 2.2mil (nu ne-a zis marca, da' bănuiala mă duce tot la Clarion, şi anume SRR-1325, care totuşi nu justifică preţu' ăsta...), restul de suporţi, fire, naiba să le ia, duc afacerea până la 4 mil :shock: Da' nici nu am curaj să ĂŽmi compromit garanţia apelând la alţii, aşa că am renunţat momentan la orice idei de acest fel.