Pagina 1 din 3
ce ulei de motor sa folosesc pentru un c3 hdi sx???
Scris: Vin 09-Mai-2008 12:16
de dan555
va rog cateva pareri!!! tr sa schimb uleiul de motor si nu stiu care eset compatibil cu c3ul meu si care ar fi mai bun??? pls!!!!
Scris: Vin 09-Mai-2008 12:25
de XENON
nu am C3 dar in manualul de C1 sunt si specificatiile de ulei pt. restul gamei Citroen. de aici reiese ca la diesel poti pune 10w-40, 5w-40, 0w-30 (cu exceptia HDI cu FAP) sau 5w-30.
dintre cele 4 calitati, plaja cea mai larga de temperaturi de functionare o are 5w-40 (de la -30grdC pana la 50-60grdC), adica exact cifra pe care o folosesc si eu la benzinar. eu pun Aral High Tronic 5w-40 (made in Germany), tu pui ce vrei

.
Scris: Vin 09-Mai-2008 19:22
de flavius
pune total 5w40 sau 10w40. se gasesc la metro.
in carte scrie de 10w40, dar merge si 5w40. este destul de bun la pret.
eu numai din ala bun la 10.000 km
Scris: Sâm 10-Mai-2008 14:25
de B25BUY
Iti sugerez ARAL sintetic 0W50...e mult mai bun ca TOTAL. Am avut pe o alta masina si eu..acum inca sunt in garantie si pun TOTAL-ul lor care e mediocru.
Total asta merita pus doar daca esti in garantie si te obliga de la service.
ARAL eu zic ca e o solutie f. buna.
Scris: Sâm 10-Mai-2008 15:25
de dan555
B25BUY scrie:Iti sugerez ARAL sintetic 0W50...e mult mai bun ca TOTAL. Am avut pe o alta masina si eu..acum inca sunt in garantie si pun TOTAL-ul lor care e mediocru.
Total asta merita pus doar daca esti in garantie si te obliga de la service.
ARAL eu zic ca e o solutie f. buna.
\
ms pt sugestie! o sa iau in klcul!
Scris: Mie 14-Mai-2008 21:06
de khan
Total e f OK, 5W40 are specificatii SM/CF, adica e superaditivat, ce aveti cu el?
Scris: Joi 15-Mai-2008 00:12
de XENON
personal nu am nimic direct cu uleiurile Total. pot sa spun insa ca de Elf nu am o parere asa de buna. si cum Elf e produs de grupul Total, imi da putin de gandit. "testul" a fost urmatorul: la Dacie, Elf Sporti TXI 20W-50 il "manca" cu o viteza dubla fata de ARAL Basic Elastic 20W-50. (mai pe scurt, ambele erau cele mai slabe uleiuri din gama celor doi producatori. la ARAL vedeam de ce dau banii pe el, in timp ce Elf-ul se comporta ca LUKoil-ul de 5lei/litru)
TOTUSI, e posibil ca aceasta comparatie sa fie eronata, pt. ca in grupul TOTAL, Elf e marca mai slaba si TOTAL e premium, in timp ce la grupul BP, BP Visco e marca a doua, iar ARAL cea premium.
deci ar trebui comparat Elf cu BP si TOTAL cu ARAL.
si mai e ceva: ARAL se gaseste la orice magazin mai serios de piese auto, in timp ce TOTAL nu am vazut decat la reprezentanta si parca la Selgros.
Scris: Joi 15-Mai-2008 00:20
de XENON
@B25BUY: investitia intr-un ulei cu viscozitatea la rece 0w e inutila. nu cred ca ai pornit vreodata masina la temperaturi sub --30grd Celsius. (5w "lucreaza" bine "doar" pana la -30grd Celsius. 0w si un pic mai jos)
iar 50 "la cald" e mult prea gros, e un ulei mai mult spre "racing", inutil la un HDI de 1.4. parerea mea.

Scris: Joi 15-Mai-2008 13:25
de dan555
XENON scrie:@B25BUY: investitia intr-un ulei cu viscozitatea la rece 0w e inutila. nu cred ca ai pornit vreodata masina la temperaturi sub --30grd Celsius. (5w "lucreaza" bine "doar" pana la -30grd Celsius. 0w si un pic mai jos)
iar 50 "la cald" e mult prea gros, e un ulei mai mult spre "racing", inutil la un HDI de 1.4. parerea mea.

m-am hotarat! o sa pun total 5w40! sa vad unde gasesc!
Scris: Joi 15-Mai-2008 14:08
de dan555
khan scrie:Total e f OK, 5W40 are specificatii SM/CF, adica e superaditivat, ce aveti cu el?
adica daca e superaditivat asta ce inseamna? nu e bun?
Scris: Joi 15-Mai-2008 14:16
de nicum
Daca e super-aditivat inseamna ca ca e foarte bun. Nu stiu ce ulei se pune la C3, dar daca spre exemplu se foloseste 10w40, nu ii pune 0w40 (e prea subtire). Poti sa pui insa 10w50.
Scris: Sâm 24-Mai-2008 19:48
de B25BUY
mda...da' macar sa aibe a -2-a cifra peste 40...zic eu..
Scris: Dum 25-Mai-2008 02:41
de XENON
nicum, ce legatura are prima cifra (indicecele de viscozitate la rece) cu "grosimea uleiului" in timpul functionarii? de ce sa nu fie bun 0 in loc de 10? 0w e prea subtire pt. masinile vechi poate, (desi nu cred), la o masina actuala are legatura doar cu temperatura ambientala (la care pornesti motorul). exact asa spune si manualul de intretinere la diesel: 0w-40 - toate motoarele;
5w-40 - toate motoarele; 10w - 40 - toate motoarele. singura exceptie este la HDI FAP care nu accepta 0w-40. dar cum 1.4HDI nu are FAP, nu are restrictii.
Scris: Joi 05-Iun-2008 15:19
de LinX
As face cateva completari si corectii la ceea ce s-a afirmat mai sus:
- XENON a punctat bine, prima cifra arata in primul rand vascozitatea uleiului la rece; spun "in primul rand" pentru ca prima cifra arata de cele mai multe ori si categoria uleiului - mineral, semisintetic sau sintetic. Astfel, 0W-40 este o alternativa f. buna pentru 5W-40, mai ales in anotimpul rece. Avantajul e ca e ca si cum ai porni motorul incalzit deja.
- Total a scos din productie 0W-40 incepand de anul trecut, deci nu cred ca o sa ma gasiti acest ulei, insa folositi 5W ca nu e nici o problema. (Daca cineva vrea 0W sa ma contacteze pe PM)
- 10W-40 e bine sa nu inlocuiasca 5W-40, decat daca producatorul autoturismului permite acest lucru sau daca motorul are o anumita uzura. Quartz 7000 in partcular, precum si 99% din uleiurile 10W-40 sunt semisintetice, nu sunt miscibile cu cele sintetice (asta daca se gandeste cineva la completare) si in general au si indicii API / ACEA cu o clasa mai jos.
- Daca HDI FAP inseamna cumva filtru de particule (la alti producatori e DPF), atunci OBLIGATORIU Total Ineo ECS (5W-30, cu norma LowSaps). In cartea tehnica aveti eventual specificatie ACEA C2-A5/B5. Doar Total pentru ca cel putin deocamdata doar producatorul francez are in gama ulei cu aceste specificatii. Altfel, in mai putin de 20.000 km ar trebui sa se duca filtrul si din cate am inteles e scump rau.
- Cineva recomanda ca ultima cifra sa fie peste 40. Nu este deloc recomandat la majoritatea masinilor, din contra. Acel ulei (vorbim de un sintetic racing, gen 10W-50, 15W-60 etc) este pentru anumite motoare si pentru un regim de ture exagerat. Pune-l in multe motoare si o sa-ti mearga mai greu cand e rece si o si consume un pic mai mult.
- Toate uleiurile au un pachet anume de aditivi. Cu exceptia uleiurilor sintetice de ex, toate uleiurile sunt facute din ulei de baza, tratat intr-un proces chimic cu o serie de aditivi.
- Chestia cu marca X e mai tare decat Y (vezi Aral vs Total) e cam ca Bruce Lee 'l bate pe VadDamme. E o chestie f. relativa si subiectiva si cine spune ca isi da seama imediat de diferenta, ca o "simte", cred ca exagereaza, asta ca sa ma exprim elegant. Atata timp cat e un producator de incredere si respecta specificatiile trecute pe ambalaj nu ar trebui sa fie probleme. Ori Total e in primii 5 la nivel mondial ca grup petrolier.
Ce puteti face ca sa va asigurati ca puneti ce trebuie in masina este sa va uitati in cartea tehnica si sa va asigurati ca uleiul corespunde intocmai cu specificatiile trecute acolo. Cel putin in cazul masinilor noi. Si mare atentie la detalii, cum ar fi filtrul de particule, pompele injector (nu cred ca este cazul la PSA) etc.
Scris: Joi 05-Iun-2008 20:46
de khan
pe lista uleiurilor acceptate de motoarele cu FAP, 5W40 de la TOTAL se afla chiar intre primele. acuma pe cine sa cred, pe ei sau pe tine? si doi la mina, inca nu am vazut FAP stricat de la ulei, poate de virsta, dar in nici un caz de la uleiul asta