Pagina 1 din 1
Furtune pt lichidul de racire
Scris: Sâm 31-Mai-2008 19:56
de pr_ovidiu
Buna.
Am si eu o intrebare pt. cei care au un C3 1,4 HDi (tip motor 8HX) as vrea sa stiu furtunul de la radiator unde se conecteaza in borcanul cu antigel: in partea de sus sau jos?
Se pare ca se pot inversa si la mine este invers

Multumesc
Scris: Sâm 31-Mai-2008 21:17
de vldst
Nu prea inteleg care e problema la tine.
Furtunul care pleaca de la borcanul de antigel la radiator e conectat in partea de jos. In partea de sus a borcanului, cumva pe lateral, exista un "retur" din furtun subtire, care colecteaza vaporii din lichidul de racire si ii arunca la loc, prin condens, in borcan. Despre asta e vorba?
Daca poti, fa o poza, ca sa ne lamurim mai bine despre ce e vorba.
Scris: Lun 02-Iun-2008 06:17
de pr_ovidiu
La mine problema sta in felul urmator: din borcanul cu antigel iasa 2 furtune, unul pleaca la radiator, altul la undeva la motor (asta ii defect la mine). Ideea ii ca am putut f. greu sa il identific pt. ca la mine au fost inversate in borcan. Totusi merge si asa si asa. Dar as vrea sa stiu care ii varianta buna. O sa revin diseara cu poze. Multumesc.
Scris: Mar 03-Iun-2008 10:29
de pr_ovidiu
Scris: Mar 03-Iun-2008 10:45
de cdires
salut
nu prea imi dau seama din poza unde merg furtunele acelea... dar, in principiu,la majoritatea masinilor cu vas de expansiune,partea de sus a vasului este conectata cu partea de sus a radiatorului.Astfel surplusul de apa rezultat in urma dilatarii termice este varsat inapoi in vasul de expansiune.
Partea de jos,unde se afla lichidul este folosita pentru alimentarea sistemului de racire. In mod logic, daca este nevoie de mai multa apa, aceasta nu poate fi trasa din partea de sus unde este aer.. right?
Scris: Mar 03-Iun-2008 10:48
de vldst
Da, pare nitel cam dubios. Trebuie insa verificate traseele furtunelor si unde se opreste fiecare.
O sa pun si eu o poza azi ca sa poti face o comparatie.
Scris: Mar 03-Iun-2008 10:54
de pr_ovidiu
La mine initial Partea de sus mergrea in motor undeva, iar cea de jos in radiator. S-a defectat furtunul care merge la motor (cel lung) si atunci am descoperit ca la altii e invers cu furtunele. Am inversat si eu, si din pacate se incalzeste mai tere decat trebuie

Sta mult timp la 3 liniute, in loc de 2.
De aceea as vrea sa stiu cum e normal, cum e la altii. Eu nu am luat masina de noua asa ca e posibilitatea sa se fi umblat prin ea.
Astept pareririle voastre....
Scris: Mar 03-Iun-2008 15:48
de vldst
Am reusit sa fac o poza la borcanul meu de antigel...

La masina mea exista, asa cum se poate vedea si in poza, 2 furtune.
Unul dintre ele are diametru mai mare, e conectat in partea inferioara a borcanului si pleaca in jos (nu-mi dau foarte bine seama unde ajunge, pentru ca traseul lui e mascat de alte marafeturi). Presupun ca e infipt pe undeva la motor sau in partea de jos a radiatorului.
Al doilea furtun are un diametru mai mic, e conectat in partea superioara a borcanului si este legat in partea de sus a radiatorului, exact asa cum spunea si cdires.
Scris: Mar 03-Iun-2008 18:11
de pr_ovidiu
La mine ambele au diametrul egal (is subtiri).
O sa va tin la curent la cum merge treaba cu furtunele inversate.
O intrebare pt vldst: la cate liniute iti sta temperatura in mod normal?
La mine la 2 liniute, dar daca ii f. cald si merg repede si incarcat sau o turez mult in oras atunci urca la 3 liniute.
Oare cate grade Celsius inseamna 2 / 3 liniute?

Scris: Mar 03-Iun-2008 18:54
de vldst
Heh, n-as putea sa-ti spun, pentru ca la C3-ul nou nu mai exista indicatia de temperatura pe bord :x
Singurul lucru pe care-l stiu cu siguranta e ca nu mi se aprinde vreo alerta de supra-incalzire pe bord

Scris: Joi 05-Iun-2008 00:24
de Gurau Alexandru
Da, la mine sunt invers, cel de sus duce la motor, cel de jos la radiator. Daca o sa te uiti mai atent o sa vezi ca din fundul borcanului mai pleaca un furtun mai gros, deci sunt trei furtune. Pe cel care vine de la motor intra lichid in vas, asa ca nu conteaza pozitia, pe cel de jos nu l-am verificat, insa daca si pe acela lichidul intra in vas nu cred ca e nici o problema daca sunt inversate. In legatura cu liniutele afisate la bord, la mine imi indica 3 liniute cand e motorul cald, doar iarna daca dau drumul la caldura si e foarte frig imi scade la doua liniute, deci 3 liniute eu zic ca ar trebui sa aibe apa cand e motorul cald. Incearca sa scoti capacul de la vasul de expansiune dupa un drum mai lung, dar cu mare grija, si daca apa fierbe, atunci intradevar sunt probleme.
Scris: Joi 12-Iun-2008 15:13
de Marmotu
Strict referitor la liniute, si la mine - model 2002 - stau aprinse trei cu motorul cald. Inclusiv iarna.
Scris: Sâm 14-Iun-2008 00:38
de pr_ovidiu
Sa inteleg ca 3 liniute ii normal? La mine tot timpul (de cand am luat masina) sta la 2 liniute doar daca o turez mult prin oras la caldura urca la 3.

iar mai apoi isi revine la 2.
As vrea sa stiu si de la altii care ai C3 1,4 HDI cum sta treaba. Multumesc pt. raspunsuri.
Scris: Lun 16-Iun-2008 13:28
de olaizola
La C3-ul meu, 1.4 HDI, 2004, se intampla sa fie la fel, adica furtunul de sus duce la motor iar cel de jos in radiator si este normal desi unele C3 au altfel de traseu pentru furtune, asa ca nu te speria deloc si nici nu incerca sa inversezi furtunele. Daca cel de sus se duce in motor, se duce de fapt in termostatul motorului si nu in alta parte. Iar cu liniutele este ok, vara 3 si iarna 2.
Scris: Mar 17-Iun-2008 16:47
de pr_ovidiu
Mersi pt. raspuns. Acum m/am linistit. Inseamna ca la mine e ok.