Pagina 1 din 1

Senso Drive

Scris: Mie 29-Iun-2005 09:45
de nero
Stie cineva mai multe despre cutia Senso Drive de pe C3?
Cica e "cutie manuala robotizata" cu moduri secvential si auto... de fapt care e diferenta fata de o cutie manuala?

Scris: Mie 29-Iun-2005 11:12
de mars2k
Da, termenul de "cutie manuala robotizata" e corect.

Cutia este foarte asemanatoare cu cea manuala, numai ca are niste dispozitive care actioneaza ambreiajul si schimba vitezele, cand primeste comanda s-o faca, fie de la user in modul manual, fie de la computer cand considera ca e necesar, in mod automat.

Avantaje fata de o cutie automata clasica:
- complexitatea redusa (in principiu e tot o cutie "manuala" numai ca e actionata de catre niste dispozitive nu direct)
- consum mai mic de combustibil, de fapt consumul normat e chiar mai mic decat la varianta manuala

Dezavantaje fata de cutia automata:
- schimbarea vitezelor se face mai "smucit" - din ce-am citit - in special in modul automat
- se preteaza doar pentru puteri relativ mici ale motorului

Avantaje fata de cutie manuala:
- confortul aferent unei cutii automate + posibilitatea s-o folosesti in modul secvential doar cand ai chef (de ex. nu cred ca cineva o va folosi in mod secvential intr-un trafic jam)
- consum normat un pic mai mic

Dezavantaje fata de cutie manuala:
- se pierde la acceleratia de la 0-100 km/h aprox 1 secunda
- complexitatea mecanica sporita => eventuale costuri suplimentare in cazul unei defectiuni
- eventuale buguri software pt modul automat

Scris: Mie 29-Iun-2005 13:03
de nicum
Eu m-am dat cu C2-ul lui AlexC la o intilnire si am mers in mod automat, tocmai pentru a a vedea daca masina smuceste. Am mai avut doua experiente cu cutii hydramate in trecut si ambele smuceau ai aveau delay la acceleratie. Ei bine, pot sa spun ca schimbarea se face foarte smooth, aproape incredibil, daca nu esti atent la zgomot si nu te uiti pe bord, unde exista un afisaj cu treapta in care esti, nu prea ai sanse sa te prinzi ca a schimbat viteza. Raspunsul la apasarea acceleratiei este extrem de prompt.
In carte consumul la cutia sensodrive e mai mic semnificativ decit la aceeasi motorizare, dar cu cutie manuala. Singurul dezavantaj al cutiei sensodrive e pretul de achizitie si apoi costul de intretinere.
Oricum masina e ideala pt oras.

Scris: Mie 29-Iun-2005 13:31
de nero
Pai cam asta ma interesa, in special cum se comporta la plecarile de pe loc si in trafic, capacitatile sportive nu sunt relevante in cazurile de fata. Merci de lamuriri.

Scris: Mie 29-Iun-2005 15:52
de nicum
Repet, e o masina ideala pt oras. Nu i-am dat talpi, pentru ca masina nu era a mea. Oricum cine vrea sa conduca sportiv poate trece in mod semiautomat si schimba vitezele ca in formula 1 :wink:
Masina schimba vitezele foarte smooth si fara smuceli, ceea ce pe mine cel putin m-a impresionat mult, nu ma asteptam.

Scris: Vin 01-Iul-2005 15:01
de mars2k
Nero, am gasit pe Planete Citroen un topic numai despre Sensodrive .
Sper ca te descurci cu franceza mai bine decat mine :)

http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=16434

Scris: Sâm 02-Iul-2005 12:55
de nero
Merci, dar la franceza stau la fel de bine ca la vietnameza :D

Scris: Sâm 02-Iul-2005 13:20
de MARIAN
Vezi ca in josul paginii ai posibilitatea sa traduci site-ul in una din limbile afisate. 8)