Pagina 1 din 1
Azot sau Aer
Scris: Sâm 15-Noi-2008 14:12
de VictorJ
Salut,
Stiu ca s-a mai vorbit putin despre acest subiect dar as dori sa fac un thread aparte. Daca exista deja thread pe aceasta tea si nu l-am gasit eu atunci un link ar fi binevenit.
Intrebarea intrebatoare e:
Azot sau aer? Avantaje/dezavantaje?
Eu doar ce mi-am schimbat cauciucurile cu cele de iarna si am zis sa-mi bag azot. Inca nu este relevant sa vin cu o parere.
PS: Dupa cum a mai zis cineva pe alt thread : in RO nu stii exact ce ai in cauciucuri ca poate la fel de bine sa-ti bage aer in loc de azot.

Scris: Sâm 15-Noi-2008 14:37
de razzwan
clar azot!!!
Scris: Sâm 15-Noi-2008 14:39
de razzwan
azotu e mai dens fata de aer ... roata pierde presiune mai greu fata de aer... mentine o temperatura normala pt cauciuc dezavantajul azotului ar fi pretul ... 5 lei de roata asa am gasit eu....
Scris: Sâm 15-Noi-2008 14:42
de VictorJ
asta depinde si de vulcanizare ... din cate stiam eu schimbarea de cauciucuri plus echilibrare e la 70roni (in primavara) .... azi am dat 180 roni ceea ce mi se pare fff mult chiar si cu azot.
deci: schimb cauciucuri/echilibrare/azot = 180RON = f mult
Scris: Sâm 15-Noi-2008 16:15
de mariuss
Aerul in compozitie are aproape 80 % azot .Pe de alta parte ,cu azot se unfla caucioacele avioanelor pt o inertie mai buna.
Scris: Sâm 15-Noi-2008 16:17
de VictorJ
si concluzia este?
de la multi am inteles ca e mai bine azot, dar as vrea sa stiu de ce?
Scris: Sâm 15-Noi-2008 18:52
de razzwan
ti-a fost explicat mai sus.....
Scris: Sâm 15-Noi-2008 20:31
de Andrei Anghel
Application la "Nitrogen" (
sursa = wikipedia.org)
Filling automotive and aircraft tires due to its
inertness and lack of moisture or oxidative qualities, as opposed to air, though this
is not necessary for consumer automobiles.
Scris: Lun 17-Noi-2008 19:16
de khan
mariuss scrie:cu azot se unfla caucioacele avioanelor pt o inertie mai buna.
ha? inertie ii mai trebe la avionu ala? si asa unele se opresc greu la capatul pistei, d'apoi sa mai aibe inca oleaca de inertie in plus! ca sa nu mai zic ca e mai bine in general sa
umfli nu sa
unfli cauciucurile! tin mai mult asa!
Scris: Lun 17-Noi-2008 19:56
de mbc
khan scrie:mariuss scrie:cu azot se unfla caucioacele avioanelor pt o inertie mai buna.
ha? inertie ii mai trebe la avionu ala? si asa unele se opresc greu la capatul pistei, d'apoi sa mai aibe inca oleaca de inertie in plus! ca sa nu mai zic ca e mai bine in general sa
umfli nu sa
unfli cauciucurile! tin mai mult asa!
unele poate nu reusesc sa se ridice pana la sfarsitul pistei, asa ca... ei domn'le.. mai stii.. poate dupa noile norme e corect si cu N
Scris: Lun 17-Noi-2008 21:20
de mariuss
Da,dar cum m e langa n ,am o scuza.