Pagina 1 din 6

Va rog ajutati-ma sa imi iau si eu masina

Scris: Mie 13-Iul-2005 16:46
de Bianca
:D

Presupunand ca majoritatea sunteti baieti, am sa va spun "Buna baieti!"
Problema sta in felul urmator:vreau masina!Stiu k mai exista o persoana cu acelasi mesaj k si mine, dar ma gandeam k ati putea totusi sa ma ajutati si pe mine, cu niste sfaturi pertinente.
Eu sunt pur si simplu indragostita de masinuta asta.Este minunata ca aspect, dragalasa, grasuna. Insa toti barbatii din jurul meu o detesta si ma sfatuiesc sa imi iau altceva k asta e prea proasta.
Comparatia cea mai frecventa o fac cu masina prietenului meu, un Opel Corsa Essentia de 1.0 si 60 CP, care este foarte buna. Fara sa mint consuma in oras maxim 8.3%, in conditiile cele mai nasoale de trafic, cand circuli bara la bara timp de nu stiu cate zeci de minute.
Pe mine m-ar interesa la C3 motorul de 1.1 pe benzina, dar am vazut k voi nu il recomandati pt k ar fi prea lenes. Am intrat pe site-ul Citroen si am vazut k consumul pe cartea tehnica este de 7.9 in oras, ceea ce inseamna cam 9.3 in conditii infernale, lucru care ma nemultumeste tare de tot. Acum am o Dacie din 97 care consuma in cele mai urate situatii cam 9%, si nu mi se pare normal k o masina de ultima generatie si ultra moderna sa consume tot cat una de pe vremea cand era bunica fata.
Am intrat si pe o multime de forum-uri internationale si cam toti posesorii de C3 se plang de o gramada de probleme...ba ca le moare relantis-ul, ba ca se supratureaza masina, ba ca li se aprind martorii in mod inutil.
Mie imi place foarte mult masinuta dar nu vreau probleme de genul asta pentru ca...sunt fata si daca raman cu ea in drum nu stiu sa ii fac nimic altceva decat sa tip la ea si sa sun la service.
De iesit cu ea din Bucuresti nu se pune problema, decat foarte rar si oricum nu sunt vitezomana asa k faptul k nu e rapida nu m-ar deranja.
Va rog mult de tot ajutati-ma! Apreciez orice fel de sfat...ce benzina sa pun, unde sa fac reviziile, de unde sa cumpar accesorii, la ce sa am grija, daca sa o iau pe benzina sau diesel, cum sa o conduc in rodaj, orice...absolut orice!

Va multumesc mult!
Bianca

Re: Va rog ajutati-ma sa imi iau si eu masina

Scris: Mie 13-Iul-2005 17:01
de B-01-DRC
Bianca scrie: Pe mine m-ar interesa la C3 motorul de 1.1 pe benzina, dar am vazut k voi nu il recomandati pt k ar fi prea lenes. Am intrat pe site-ul Citroen si am vazut k consumul pe cartea tehnica este de 7.9 in oras, ceea ce inseamna cam 9.3 in conditii infernale, lucru care ma nemultumeste tare de tot. Acum am o Dacie din 97 care consuma in cele mai urate situatii cam 9%, si nu mi se pare normal k o masina de ultima generatie si ultra moderna sa consume tot cat una de pe vremea cand era bunica fata.


Buna!
Hai sa iti spun cum e treaba cu 1.1.
Motorul e mic la prima vedere. Dar peste 3.000 de ture urca frumos. Nu ca un BMW, nici macar ca un Focus, dar oricum e peste Dacie.
E foarte silentioasa si confortabila, fata de Dacie nu o sa iti vina sa crezi ce masina ai (si eu am trecut tot de la Dacie la C3).
Cat despre consum, dupa 1.200km, computerul de bord arata un consum mediu de 8.7%...in scadere (dupa 300km, aveam 9.8%, dar fusesera multe relantiuri, plus un drum de la Baneasa spre Piata Presei, cand am parcurs acea distanta in numai putin de 2h). Drumuri exclusiv in Bucuresti. Plus de asta, trebuie tinut cont si de faptul ca pana pe la 1.000km nu prea am schimbat vitezele mai sus de 2.500 ture (motive de rodaj) si ca orice masina pe benzina, cand mergi cu ea subturata, consumul este ceva mai mare.
Probabil ca dupa revizia de la 1.500-2.500 km o sa se stabilizeze consumul, undeva in jur de 8.0-8.2%.

Alte detalii....daca ai nevoie intreaba!

Scris: Mie 13-Iul-2005 17:14
de Bianca
Multumesc mult de promptitudine!
Legat de dealer, de la care ma sfatuiti sa achizitionez masina?
Si referitor la masina, cum e cu problemele pe care le reclama lumea in general?Cam cat de costisitoare sunt?
Cu service-ul cum e? Intreb deoarece eu nu am fost niciodata la un service si nu stiu nimic, nici cat tb sa las spaga, nici daca tb sa stau langa ei knd mesteresc la ea, nici nu stiu ce sa le zic k are dk ar pati ceva.
Am citit pe un forum strain k anul viitor vor sa sdhimbe motorul de 1.1 de pe C3 pentru ca ar avea tehnologie invechita si sa il inlocuiasca cu altul de aceeasi capacitate dar mai performant. Voi stiti ceva in sensul asta? Banuiesc ca noul motor va fi si mai scump. In concluzie: sa iau gargarita acum mai ieftin sau sa astept sa iau o varianta mai buna , dar mai scumpa :( ?
Am vazut pe site-ul Citroen varianta Cool Air cu pret DDP 9500 E. Acum vreo 2 luni era o oferta cu varianta C3 1.1 X la 8500 E (fata AC). Credeti k au scos-o k sa o bage pe asta, sau mai e valabila si cea la 8500 E? Va intreb pe voi pt k am sunat la ATS si au fost incapabili sa imi dea un raspuns clar...m-au aburit si m-au ametit inutil.
Mersi inca o data!

Scris: Mie 13-Iul-2005 18:05
de DanCld
Cu maşina e ĂŽn primul rând chestie de noroc: eu de exemplu nu am avut absolut nici o problemă (ne-cauzată de mine :roll: ) cu "exemplarul" meu. Alţii o pornesc constant din a 5-a cheie, le variază relanti-ul, li se ĂŽnfundă injectoarele iarna sau şi-au rupt basculele sau mai ştiu eu ce alte articulaţii ĂŽn primele gropi ĂŽn care au intrat...

După 4 luni de Bucureşti eu consider că am făcut o alegere foarte bună, nu de alta dar maşina şi motorizarea ĂŽn sine au fost concepute special pentru oraşe de tip "Bucureşti". Dar, e drept, nu am avut ocazia să testez nici un C3 pe benzină.

Scris: Joi 14-Iul-2005 08:25
de eugenro2001
Bine ai venit si te asteptam cu un C3 nou nout la intalniri..

Am o rugaminte (fara suparare), te rog nu mai folosi litera "k" pt a inlocui anumite cuvinte. Pe acest forum incercam sa ne tinem departe de exprimarile tip chat.

Multumesc

Scris: Joi 14-Iul-2005 08:58
de nicum
Masina poti sa o iei de la dealerul care iti ofera conditii mai bune. Service-ul poti sa-l faci la oricare dintre cele 2 service-uri autorizate (ATS si Champions), atit in garantie cit si dupa (sper ca n-am aberat). Aici cei de la Champions sint avantajati pt ca te lasa sa stai linga masina, dar asta e cam egal cu zero daca nu te pricepi.
Totusi, nu iti lua masina germana (sau asimilata acestora - skoda), sint supraapreciate si din acest motiv scumpe. Situatia se intilneste si la piesele de schimb. Vremurile cind masinile erau fabricate dupa anumite standarde s-au dus. Acum toate masinile sint facute "la norma", poti sa stii cu o precizie destul de mare cit va "tine" o anumita componenta. Aici Citroen are un avantajm psihologic macar, pentru ca toate masinile sint facute in Europa de vest.

Scris: Joi 14-Iul-2005 10:18
de B-01-DRC
Bianca scrie:Legat de dealer, de la care ma sfatuiti sa achizitionez masina? Si referitor la masina, cum e cu problemele pe care le reclama lumea in general?Cam cat de costisitoare sunt?


ATS, de la cel de pe Titulescu. E un salesman acolo, Puiu. E super OK si nu te abureste cu termene de livrare si asa mai departe.
Daca vrei sa faci un deal bun cu el, du-te la showroom cu un pliant de la Renault. Nu il pune ostentaiv in fata lui, dar sa se vada. Daca iei masina cash, cere-i sa iti mai dea un discount. O sa se codeasca ca numai are loc sa dea discounturi si atunci spune-i ca il intelegi, dar sa iti dea ABS-ul, de preferabil gratis. Varianta Cool Air nu are ABS.
Motorul de 1.1 nu e chiar asa de vechi. As putea spune ca pentru consumul si cilindreea care le are e un motor foarte bun. Stai linistita ca masina trage mult mai bine decat o Dacie. In plus si cutia e foarte bine etajata pentru tipul asta de motor.

Cat despre probleme, nu prea am ce sa zic, avand in vedere cei 1.200 Km parcursi de min. Nu am avut nici o problema cu ea.

Scris: Joi 14-Iul-2005 10:51
de kata
considerand raportul calitate/pret 1.1i e alegerea cea mai buna.

oricum trebuie sa fii constienta ca nu poti sa le ai pe toate, cel putin la capitolul "cum fuge"... la ce masini sunt in Bucuresti, esti cam pa.

Scris: Joi 14-Iul-2005 12:24
de Matrixu
Cand te duci la dealer trebuie sa te tii tare daca vrei sa obtii reduceri, ajungand pana la: "ma duc sa iau din alta parte".
Pentru oras eu zic ca motorizarea este ideala, si masinuta este aratoasa.
Cat despre probleme raportate pe diverse forumuri, daca stai sa citesti tot nu iti mai cumperi masina de nici un fel.

Scris: Joi 14-Iul-2005 15:18
de B-01-DRC
Matrixu scrie:Cand te duci la dealer trebuie sa te tii tare daca vrei sa obtii reduceri, ajungand pana la: "ma duc sa iau din alta parte".
Pentru oras eu zic ca motorizarea este ideala, si masinuta este aratoasa.
Cat despre probleme raportate pe diverse forumuri, daca stai sa citesti tot nu iti mai cumperi masina de nici un fel.


Daca stai pe forumuri, nu iti mai iei nici macar paine.

Scris: Joi 14-Iul-2005 16:10
de Bianca
Tocmai am vorbit cu o colega care are si ea un C3. Diferenta este ca ea are varianta Exclusive 1.6i 16v si 110 CP. Ce m-a surprins a fost faptul ca mi-a zis ca ii consuma cam 8-9 in oras. O masina de o asemenea putere sa consume atat de putin? Pai si varianta care ma interesa pe mine tot cam atat consuma si e o diferenta de 50 CP...trist :(
Nu stiu ce sa fac! varianta asta nu o pot cumpara deoarece este 13.000 E si nu am atatia bani, dar am inceput sa ma gandesc la motorul de 1.4i cu 75 CP. Nu sunt ahtiata dupa viteza dar daca pot obtine cativa km in plus la un consum destul de scazut, de ce nu?!
Va multumesc pentru sfaturile privind dealerii. Tocmai am vorbit cu ATS-ul ca sa ma programez pentru un test drive. Mi-au spus ca masina lor de test drive este varianta 1.4 HDI. Banuiesc ca in afara de demaraj si consum nu are ce sa difere, nu?
Va las acum, si daca mai aveti alte sfaturi, le astept cu nerabdare!

Scris: Joi 14-Iul-2005 16:29
de paco
Bianca, nu e rau sa ai motor mai mare daca iti permiti. Citisem mai demult ca 1,4 la xsara consuma ceva mai mult (evident, f putin) decat motorul de 1,6, care e mult mai robust.
La fel poate fi si intre 1,1 si 1,4. Aparent, 1,1 ar trebui sa consume mai putin, dar in practica, poate fi egalitate, caci 1,4 e mai bun la cuplu, trage masina mai usor dupa el. Plus ca in depasiri, afara, e altceva. Iar daca esti fata poate chiar o sa ai nevoie de mai multa putere, sa compensezi eventualele mici "derapaje" de pilotaj :lol:
Daca ar fi sa aleg, eu as alege totusi 1,4 hdi: consuma cu pipeta (cam 3,5 litri afara, sau pe-acolo) si trage mai bine ca benzina la aceeasi capacitate. Sau asa spun cifrele!

Scris: Joi 14-Iul-2005 18:21
de Matrixu
Bianca scrie:Tocmai am vorbit cu o colega care are si ea un C3. Diferenta este ca ea are varianta Exclusive 1.6i 16v si 110 CP. Ce m-a surprins a fost faptul ca mi-a zis ca ii consuma cam 8-9 in oras. O masina de o asemenea putere sa consume atat de putin? Pai si varianta care ma interesa pe mine tot cam atat consuma si e o diferenta de 50 CP...trist :(
Nu stiu ce sa fac! varianta asta nu o pot cumpara deoarece este 13.000 E si nu am atatia bani, dar am inceput sa ma gandesc la motorul de 1.4i cu 75 CP. Nu sunt ahtiata dupa viteza dar daca pot obtine cativa km in plus la un consum destul de scazut, de ce nu?!
Va multumesc pentru sfaturile privind dealerii. Tocmai am vorbit cu ATS-ul ca sa ma programez pentru un test drive. Mi-au spus ca masina lor de test drive este varianta 1.4 HDI. Banuiesc ca in afara de demaraj si consum nu are ce sa difere, nu?
Va las acum, si daca mai aveti alte sfaturi, le astept cu nerabdare!


Mie mi se pare suspect de mic consumul ala. Si eu am pe cineva cu C3 1.6 110CP si a zis ca sub 10.5-11 nu ii scade in oras(chiar daca in carte este dat 8.6 parca). Acum depinde si de stilul de mers, dar persoana care o stiu eu are un stil de condus normal deci nu unul agresiv.
1.4 HDI fata de 1.4i o sa fie mai zgomotos, o sa traga muult mai bine la turatii mici(150NM la 1750rot fata de 118NM la 3300rot benzina), insa la demaraj pe distanta mai mare, va fi mai puturos ca benzina, precum si la viteza maxima.

Si la 13 000 deja iti iei un C4 coupe care deja e altceva ;)

Scris: Joi 14-Iul-2005 20:15
de DanCld
Matrixu scrie:1.4 HDI fata de 1.4i o sa fie mai zgomotos, o sa traga muult mai bine la turatii mici(150NM la 1750rot fata de 118NM la 3300rot benzina), insa la demaraj pe distanta mai mare, va fi mai puturos ca benzina, precum si la viteza maxima.

Nu e mai zgomotos ca Dacia :P Iar la 130km/h consumă (instantaneu) 6.5% (motorină), nu 15% (benzină) :twisted:

Dar acum, serios, 3.5% e "legendă". Din experienţa personală (2 oameni, ceva bagaje, aer pornit):

*DN2 + DN24 (total 800km): mers mai bătrânesc (ĂŽntre 58 şi 90km/h, folosind numai vitezele 4 şi rar 5): 4.1%
* DN2 (100km): drum drept, localităţi, la "limita radarului" (+9km/h peste viteza legală... cu ceva excepţii :D , viteza 3 ĂŽn localităţi şi 5 ĂŽn afară): 4.5%
* DN1 (până la Ploieşti şi ĂŽnapoi - 120km), la fel, mers legal, dar mai mult ĂŽn viteza a 3-a (sunt aproape numai localităţi cu limitări 50/60): 4.8%
* A2 (Bucureşti - Drajna), constant 120-130km/h: 6.5%
* Bucureşti: dr. Taberei - Pantelimon şi ĂŽnapoi ĂŽn zi de duminică (total 30 km, vitezele 2 şi 3) :roll: : 5.5%
* "linia 41", oră de vârf (vitezele 1 şi 2 :P ): 8%
* drum tipic până ĂŽn centru şi ĂŽnapoi (8+8km, vitezele 2 şi 3): 6.5%

Menţionez că nu sunt un şofer "agresiv" şi schimb vitezele aproape numai la 2500rpm ;)

Scris: Vin 15-Iul-2005 08:33
de nicum
Pentru un C3 de 1.6l un consum de 11-12l/100km inseamna fie un stil de condus agresiv, fie mers mult prin ambuteiaje, fie probleme la masina. Adytzu are Xsara cu acelasi motor si nu sare de 10l. Sa-l rugam pe el sa ne spuna care e consumul in oras.