Pagina 1 din 2
intretinerea buburutzei
Scris: Mie 03-Aug-2005 00:55
de gelu
Citroen C3 1.1i
Varsta: 1 an si 3 luni / 17.000 km
Este prima mea masina si de 17.000 de km nu i-am facut altceva decat sa-i pun benzina (de obicei buna), lichid de spalat parbrizul, cate o verificare a presiunii din pneuri... si desigur cate o baitza de cate ori e cazul.
Aud la alta lume de rotit roti, adaugat ulei, lichid de racire, etc...
Cate din astea si cate alte mii de chestii ar trebui facute pt o intretinere buna a masinii?
Peste ce pasaje din manualul masinii am trecut prea usor?
Sincer, nu mi-ar strica niste sfaturi. Si cred ca nici altora ca mine

Multzam fain
Re: intretinerea buburutzei
Scris: Mie 03-Aug-2005 10:26
de DanCld
gelu scrie:Aud la alta lume de rotit roti
Păi din când ĂŽn când (chiar prea des, ţinând cont de "şoselele" Rromâniei şi ale Bucureştiului) se face şi "echilibrarea" roţilor, pe ideea de a uniformiza uzura pneurilor. Oricum, dacă la 120-130km/h simţi vreo vibraţie mai ciudată ĂŽn volan, trebuie să te duci la nenea meşteru' de la vulcanizare

gelu scrie:adaugat ulei
Păi dacă nu "mănâncă" ulei, de ce să adaugi? Ăţi spune la fiecare pornire care e nivelul (şi e destul de precis).
gelu scrie:lichid de racire
Asta se verifică ĂŽn mod normal numai la revizii (din câte ştiu eu e apă distilată cu antigel, sau ceva de genul). Oricum, doar daciile mai vechi care urcau dealurile cu saci de cartofi ĂŽn portbagaj aveau probleme de genul acesta, de trebuia să le "aeriseşti" şi apoi să completezi şi nivelul lichidului de răcire

Scris: Mie 03-Aug-2005 12:27
de khan
mai concret, cred ca pina acum trebuia sa mergi cel putin la o revizie la reprezentanta (lumea zice ca la Champions e mai ok decit la ats). cu rotitul rotilor, cauta pe forum, s-a mai scris despre asta. cred ca se face la intervale de 15-20k in ideea ca incluzi in circuit si roata de rezerva si in general uzezi uniform toate pneurile. in rest, se completeaza lichide doar daca nu sint la nivel, se mai schimba filtre (la max 20.000 as zice eu) dar cred ca cel mai repede ar trebui sa faci un schimb de ulei. dar asta se rezolva la revizie
Scris: Vin 29-Sep-2006 14:25
de danmanea
e vechi topicul dar nu cred ca are sens sa deschid altul.
azi, dupa o perioada mai lunga (ca mi-am adus aminte) am verificat si eu diversele niveluri. La Lichidul de racire sub minim. trebuie sa completez. am fost la ats, caci am auzit ca trebuie sa pun tot dintr-ala de care a fost ca altefel se brinzeste...

si este 250.000. mi se pare enorn. un prieten care e mecanic mi-a zis ca nu are nimic. altul care are C4 mi-a zis ca a completat cu dĂĄsta de magazin si e OK. voi ce stiti? trebuie neaparat luat de la citroen sau merge si dintr-asta de pe piata? Daca da, care ar fi recomandarea voastra??
mersi mult.
pina la revizie mai am.. tocmai in februarie.. si vine frigu.
Scris: Vin 29-Sep-2006 14:36
de vldst
danmanea scrie:e vechi topicul dar nu cred ca are sens sa deschid altul.
azi, dupa o perioada mai lunga (ca mi-am adus aminte) am verificat si eu diversele niveluri. La Lichidul de racire sub minim. trebuie sa completez. am fost la ats, caci am auzit ca trebuie sa pun tot dintr-ala de care a fost ca altefel se brinzeste...

si este 250.000. mi se pare enorn. un prieten care e mecanic mi-a zis ca nu are nimic. altul care are C4 mi-a zis ca a completat cu dĂĄsta de magazin si e OK. voi ce stiti? trebuie neaparat luat de la citroen sau merge si dintr-asta de pe piata? Daca da, care ar fi recomandarea voastra??
mersi mult.
pina la revizie mai am.. tocmai in februarie.. si vine frigu.
Eu unul nu m-as hazarda sa pun alt lichid de racire decat cel original, al producatorului. Ma indoiesc ca o sa iesi cu mult mai ieftin daca optezi pentru un lichid de racire "universal". Pot sa apara efecte secundare in timp, nu e musai sa se manifeste imediat eventualele probleme. Mie personal nu mi se pare un capat de tara suma aia, 25 RON, dar faci cum crezi. Cu siguranta ca si ATS-ul umfla preturile, dar eu unul nu as pune ulei, lichid de frana si lichid de racire, decat din cele recomandate de Citroen.
Pe de alta parte, oare cum se face ca ti-a scazut nivelul la lichidul de racire? S-ar putea sa ai vreo scurgere pe la vreo garnitura, pe undeva. Eu cand am luat masina, aveam pe jumatate plin bidonul cu lichid de racire. Dupa 1600 de km e inca la acelasi nivel

. E drept ca tu ai de mai mult timp buburuza.
Scris: Vin 29-Sep-2006 14:42
de nicum
Daca este de acelasi tip (acelasi standard) e ok sa il cumperi de oriunde.
Scris: Vin 29-Sep-2006 14:44
de danmanea
are ~10.500km. e putin de tot sub minim. uleiul e la a 4-a liniuta de jos.. mai are pina la minim. se mai cosuma si ele...
mersi vldst pentru sfaturi. as dori sa vad ce zic si cei care au trecut prin asa ceva.
Scris: Vin 29-Sep-2006 14:45
de danmanea
nicum scrie:Daca este de acelasi tip (acelasi standard) e ok sa il cumperi de oriunde.
nicum, de unde stiu tip si standard?
zice in manual??
Scris: Vin 29-Sep-2006 15:59
de nicum
Ar trebui sa zica sau sa scrie pe undeva prin compartimentul motor pe vreo eticheta, ceva de genul "Nu folositi decit..."
Pentru siguranta poti completa cu apa distilata putin peste minim si cind te lamuresti ce zeama trebuie sa pui, folosesti solutie concentrata fara sa mai diluezi.
Scris: Vin 29-Sep-2006 21:45
de prafuit
La intretinere in manual ar trebui sa spuna ce tip de ulei/ lichid de racite/etc trebuie folosit pentru fiecare versiune de motor. In manualul de c3 e adevarat ca nu m-am uitat, dar in cel de la Berlingo cu siguranta scrie!
Scris: Sâm 30-Sep-2006 17:06
de khan
pai crezi ca are rost sa cumperi un kil pentru 100gr cit trebuie completat? pune apa distilata si gata
Scris: Lun 02-Oct-2006 10:01
de B25BUY
caci am auzit ca trebuie sa pun tot dintr-ala de care a fost ca altefel se brinzeste
Asta e poveste ! N-am mai auzit de asa ceva pana acum.
Uite, eu am 19.300 Km in 10 luni si :
1. nivelul lichidului de racire e la jumatatea bidonasului
2. uleiul l-am schimbat la 10.000 Km si va recomand sa faceti asta.
3. in borcanul de spalat geamul am pus apa cu detergent de vase PUR.
La lichidul de racire, stiu ca se mai evapora si el...nu este perfect etans... are chiar si o supapa care probabil nu etanseaza complet.
Dar se poate completa cu antigel universal (rosu, albastru) care este 5 RON si nu 25 RON precum la ATS.
Cu filtrele insa e bine intr-adevar sa se schimbe in jur de 15000 Km...la ce jeg e prin orase si prin benzine ...
Scris: Lun 02-Oct-2006 10:16
de nicum
Nu se brinzeste, dar exista riscul (mic ce-i drept) sa precipite daca se combina solutii de antigel incompatibile.
Scris: Lun 02-Oct-2006 10:53
de vldst
Eu chiar nu inteleg de ce merita sa ne zgarcim pentru 20 de RON, dati in plus la ATS, si sa riscam sa facem praf iarna la -20 de grade instalatia de racire a masinii. Vara e OK, se poate pune apa distilata fara probleme, asa cum a spus cineva mai sus. Problema e insa iarna, pentru ca daca diluezi zeama de racire cu apa distilata, pot sa apara probleme.
Inteleg sa ne zgarcim cand ATS-ul cere un pret la o diferenta de cateva milioane fata de restul pietei (vezi huse, presuri si alte accesorii), dar pentru 20 RON, zau asa. E vorba de sanatatea masinii, nu de altceva.
Scris: Lun 02-Oct-2006 10:59
de DanCld
Tot legat de intretinere: am completat ieri nivelul de ulei cu cei 200ml ramasi de la revizie. Se pare ca i-a "mancat" in aprox. 5000km, ceea ce e sub valoarea acceptata de producator. De asemenea nu era neaparat nevoie sa fac asta, dar macar am scapat de bidonul din balcon
Oricum, ca o concluzie utila: un cerculet din indicatia de pe bord e aproximativ egal cu 180-200ml
