Revizie la ATS la 40.000 km care a inclus un schimb de ulei, filtre de aer, de polen, de combustibil si placute de frana: 840 RON (iulie 2006)
Intrucat aveam si o mica problema cu o garnitura de la motor a intrat si schimbul ei tot in operatiunea de revizie dar fara bani intrucat masina era in garantie. Si tot in ziua aia mi-au "strans" si caseta de directie. Dar costul nu a fost doar acela dupa cum veti vedea mai departe.
Intrucat au trebuit sa imi scoata turbina de pe motor, tinerii de la ATS nu au catadicsit sa imi schimbe si acel o-ring intre turbina si blocul motor care, in conformitate cu specificatiile producatorului trebuie schimbat la acest tip de operatiune. Asa ca l-au pus tot pe cel vechi (ma rog, resturile acestuia) si dupa o saptamana am pierdut cam un litru de ulei.
Asa ca am mers la un alt service si mi-a fost remediata problema cu vreo 60 de lei (pretul o-ringului fiind de genul 2-3 lei dar nu luat de la reprezentanta unde cred ca ar fi fost pe la vreo 50-60 de lei) Buun, deci inca vreo 60 de lei.
Dupa alta perioada de timp a urmat pierderea lichidului de racire intrucat atunci cand se umbla la filtrul de ulei se slabesc niste conducte (cele de la lichidul de racire si cea de la admisie aer). Daca aceste conducte nu se strang ele vor vibra in timpul mersului si datorita pozitiei extrem de apropiate una dintre ele, in speta cea de racire se va crapa. Si pentru aceasta mica operatiune am mai pierdut o zi prin service si vreo 200 de lei.
Pana acum am ajuns cu pretul reviziei pe undeva pe la 1.100 de lei. Stau sa ma intreb daca nu cumva am alta clasa de masina ca preturile incep sa fie comparabile cu nemtestile.
Am decis ca revizia de 60.000 sa o fac pe undeva pe la 55.000 intrucat masina este supusa conditiilor de Bucuresti si nu are rost sa o chinui.
In loc de ulei Total am folosit un Aral (mai scump, e drept) si masinuta a capatat puteri nebanuite. Am mai bagat mana in buzunar si am schimbat si filtrul de combustibil care dupa cum se misca masina in prezent cred ca nu a fost schimbat niciodata ci doar golit de apa (dupa fiecare revizie cand plecam de la service si intra aerul conditionat in functiune, motorul mai avea putin si isi dadea duhul; acum in schimb nici nu se simte). Si clasicele filtre de aer si combustibil.
La cel de habitaclu am descoperit cu stupoare ca "prietenii" de la ATS nu ii montasera suportul in cleme si in consecinta filtrul de polen era pus doar de forma intrucat aerul trecea pe langa el. Si eu ma miram de unde atata praf... Ca sa nu mai spun ca in zece luni era efectiv negru de mizerie. Sau, poate nu a fost schimbat dar aceasta poate e o acuza gratuita.
In consecinta la revizia de 60.000 am scos din buzunar vreo 400-500 de lei. In care a intrat si diagnoza pe computer. Tin sa spun ca service-ul la care am fost nu are nici o legatura cu Citroen, dar cum am zis si in postul meu anterior sunt niste baieti la inceput de drum care fac treaba din pasiune si cu simt de raspundere.
Am decis sa schimb si capetele de bara precum si bieletele (parca asa se numesc) intrucat incepusera sa apara oaresce zgomote. Si cu prilejul acesta am vazut si cum a fost stransa caseta de directie: CU DALTA SI CIOCANUL! Intocmai. Cei de la ATS au strans de fapt capul de bara si nu au umblat in caseta de directie. Si intrucat capul de bara nu are hexagon si este un pic mai dificil de strans, au bagat si ei o dalta si cioc, cioc cu un ciocan si gata! "Merge, dom'le ca unsa, nu-i asa? Si ce daca cedeaza dupa 10.000? Nu tot aici vii sa o schimbi?"
Cu alte cuvinte revizia la ATS m-a dus pe undeva pe la 1.600 de lei (cheltuieli in care am inclus si reparatiile reviziei

Aaaa, si inca un lucru: daca vreti sa cumparati piese de la baietii din Pipera pregatiti-va sa dati cu cel putin 100 de lei mai mult.

