sa fiu scuzat daca ma bag aiurea, dar din cate stiu eu, compresorul de A/C (poate avea masina si clima pe 4 zone si sa fie audi a8) functioneaza numai cand trebuie sa raceasca. La incalzire pur si simplu se foloseste caldura de la motor. (iarna deci nici n-ar trebui sa conteze daca masina are sau nu a/c).
Din cunostiintele mele nu tocmai putine de fizica... caldura obtii ori prin incalzirea unei/unor rezistente, ori ca energie "disipata" in urma frecarii, la ciclul de functionare a unui motor termic. nu vad unde intervine un compresor la procesul de incalzire. correct me if im wrong please.
Lista adeziuni - modificare climatizare C3, C4, etc.
Moderator: Echipa Tehnica
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
:)
Caldura poti obtine prin mai multe moduri, nu neaparat folosind o rezistenta electrica. Climatizorul este de fapt o pompa de caldura care nu face altceva decat sa transporte caldura sub forma de entalpie dintr-o parte in alta, mai exact caldura latenta de vaporizare respectiv condensare, nu o produce. Compresorul dintr-o instalatie de aer conditionat este unu din cele 4 elemente esentiale si anume: compresor, condensator, robinet de laminare, vaporizator. aceste elemente pot fi suplimentate si de obicei sunt, de alte elemente auxiliare mai mult sau mai putin indispensabile.
Revenind la problema cu frigul. Am zis ca sunt mai multe variante, una din ele constand in racirea aerului din masina astfel incat prin obtinerea de parametri diferiti ai acestuia sa se coboare punctul de roua al sau. Pentru asta ai nevoie de aer mai rece decat aerul din interior si, la pornire, mai rece si decat cel din exterior. Pentru asta ai nevoie de compresor care sa produca o temperatura mai scazuta a aerului care urmeaza a fi injectat in habitaclu.
Revenind la problema cu frigul. Am zis ca sunt mai multe variante, una din ele constand in racirea aerului din masina astfel incat prin obtinerea de parametri diferiti ai acestuia sa se coboare punctul de roua al sau. Pentru asta ai nevoie de aer mai rece decat aerul din interior si, la pornire, mai rece si decat cel din exterior. Pentru asta ai nevoie de compresor care sa produca o temperatura mai scazuta a aerului care urmeaza a fi injectat in habitaclu.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO