Pagina 2 din 2

Scris: Sâm 15-Noi-2008 19:49
de Andrei Anghel
sa fiu scuzat daca ma bag aiurea, dar din cate stiu eu, compresorul de A/C (poate avea masina si clima pe 4 zone si sa fie audi a8) functioneaza numai cand trebuie sa raceasca. La incalzire pur si simplu se foloseste caldura de la motor. (iarna deci nici n-ar trebui sa conteze daca masina are sau nu a/c).

Din cunostiintele mele nu tocmai putine de fizica... caldura obtii ori prin incalzirea unei/unor rezistente, ori ca energie "disipata" in urma frecarii, la ciclul de functionare a unui motor termic. nu vad unde intervine un compresor la procesul de incalzire. correct me if im wrong please.

:)

Scris: Sâm 15-Noi-2008 23:17
de Looney
Caldura poti obtine prin mai multe moduri, nu neaparat folosind o rezistenta electrica. Climatizorul este de fapt o pompa de caldura care nu face altceva decat sa transporte caldura sub forma de entalpie dintr-o parte in alta, mai exact caldura latenta de vaporizare respectiv condensare, nu o produce. Compresorul dintr-o instalatie de aer conditionat este unu din cele 4 elemente esentiale si anume: compresor, condensator, robinet de laminare, vaporizator. aceste elemente pot fi suplimentate si de obicei sunt, de alte elemente auxiliare mai mult sau mai putin indispensabile.
Revenind la problema cu frigul. Am zis ca sunt mai multe variante, una din ele constand in racirea aerului din masina astfel incat prin obtinerea de parametri diferiti ai acestuia sa se coboare punctul de roua al sau. Pentru asta ai nevoie de aer mai rece decat aerul din interior si, la pornire, mai rece si decat cel din exterior. Pentru asta ai nevoie de compresor care sa produca o temperatura mai scazuta a aerului care urmeaza a fi injectat in habitaclu.